Chlazeni M30 - jakej chladic?

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Bohhy
Příspěvky: 599
Registrován: 13. 05. 2006 21:26
Bydliště: Beroun city

Chlazeni M30 - jakej chladic?

Příspěvek od Bohhy » 07. 07. 2007 21:43

Tak lidi potreboval bych pomoct. Nemuzu to tady nikde najit.
Stavime E30 na blbnuti (sprinty a driftovani) Zaklad je e30 coupe s motorem M30 z E34 s trema dvojityma dellortama, casem tady udelam nejaky ctenicko s fotkama a videama, ale ted potrebuju radu.
Jakym spusobem udelat chlazeni motoru. Nema nekdo schema vody u E34 3,5 M30. Jde pouzit nejakej chladic bez ty oddeleny nadrzky? Mame el.vetrak, co se muze zacpat, co je potreba kam zapojit, atd...... Proste rady zkusenosti
PS:je to zavodak, takze zadny topeni a chladic nemusi pasovat presne na misto, prispusobim cokoliv.

A tady ze to opravdu potrebuju, ze to neni jen teorie :-D
Obrázek
Naposledy upravil(a) Bohhy dne 12. 07. 2007 20:18, celkem upraveno 1 x.
Wrangler YJ + BMW M3 E92 + BMW E34 525i + BMW E30 340V8 M3look+ BMW E39 530i touring

Uživatelský avatar
Vrablik
člen E30.cz
Příspěvky: 876
Registrován: 08. 08. 2006 21:04
Bydliště: Jižní Morava - Blansko

Příspěvek od Vrablik » 08. 07. 2007 12:00

Kompletní schéma na M30 sem hledal skoro týden a bez úspěchu. Origo zapojení se dá vyčíst z ETK podle čísel hadic...
e39 540 tour a jiné...

Uživatelský avatar
Bohhy
Příspěvky: 599
Registrován: 13. 05. 2006 21:26
Bydliště: Beroun city

Příspěvek od Bohhy » 08. 07. 2007 12:17

Vrablik píše:Kompletní schéma na M30 sem hledal skoro týden a bez úspěchu. Origo zapojení se dá vyčíst z ETK podle čísel hadic...
Me by docela pomohlo kdyby jsi mi jen rekl odkud kam vedou hadice.....
Z motoru jsou tri vystupy (dve tlusty a jedna uzka) a kam vedou????
Wrangler YJ + BMW M3 E92 + BMW E34 525i + BMW E30 340V8 M3look+ BMW E39 530i touring

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 08. 07. 2007 21:00

Bohhy píše:
Vrablik píše:Kompletní schéma na M30 sem hledal skoro týden a bez úspěchu. Origo zapojení se dá vyčíst z ETK podle čísel hadic...
Me by docela pomohlo kdyby jsi mi jen rekl odkud kam vedou hadice.....
Z motoru jsou tri vystupy (dve tlusty a jedna uzka) a kam vedou????
ta úzká vede k nádobce na kapalinu a k topení, ty tlustý k chladiči a k pumpě, ta co vede ot termostatu směrem dolů je k chladiči, ty široký co jsou vedle sebe, ta blíž k chladiči vede k pumpě, ta dál od chladiček chladiči :lol: :lol: doufám že jse ti v tom neudělal větší zmatek
E30 325i

Uživatelský avatar
Bohhy
Příspěvky: 599
Registrován: 13. 05. 2006 21:26
Bydliště: Beroun city

Příspěvek od Bohhy » 08. 07. 2007 21:16

Klakson píše:
Bohhy píše:
Vrablik píše:Kompletní schéma na M30 sem hledal skoro týden a bez úspěchu. Origo zapojení se dá vyčíst z ETK podle čísel hadic...
Me by docela pomohlo kdyby jsi mi jen rekl odkud kam vedou hadice.....
Z motoru jsou tri vystupy (dve tlusty a jedna uzka) a kam vedou????
ta úzká vede k nádobce na kapalinu a k topení, ty tlustý k chladiči a k pumpě, ta co vede ot termostatu směrem dolů je k chladiči, ty široký co jsou vedle sebe, ta blíž k chladiči vede k pumpě, ta dál od chladiček chladiči :lol: :lol: doufám že jse ti v tom neudělal větší zmatek
Ne pohoda, a ted bych jeste potreboval vedet konkretnejs cestu ty tenky hadice. Zacina tam pod tema dvouma tlustejma, vede pak do topeni a z topeni do chladice, nebo do ty nadobky.... ?????
Wrangler YJ + BMW M3 E92 + BMW E34 525i + BMW E30 340V8 M3look+ BMW E39 530i touring

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 09. 07. 2007 08:33

Na http://www.335i.de ses uz dival? Jsou tam hromady fotek a navodu na to, abys to zapojeni "okoukal"...
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 09. 07. 2007 08:47

Bohhy píše:
Klakson píše:
Bohhy píše: Me by docela pomohlo kdyby jsi mi jen rekl odkud kam vedou hadice.....
Z motoru jsou tri vystupy (dve tlusty a jedna uzka) a kam vedou????
ta úzká vede k nádobce na kapalinu a k topení, ty tlustý k chladiči a k pumpě, ta co vede ot termostatu směrem dolů je k chladiči, ty široký co jsou vedle sebe, ta blíž k chladiči vede k pumpě, ta dál od chladiček chladiči :lol: :lol: doufám že jse ti v tom neudělal větší zmatek
Ne pohoda, a ted bych jeste potreboval vedet konkretnejs cestu ty tenky hadice. Zacina tam pod tema dvouma tlustejma, vede pak do topeni a z topeni do chladice, nebo do ty nadobky.... ?????
hadice jde přímo do topení, v polovuně je n udělaná odbočka která vede do nádobky,

jo zkoukni 335i.de podle toho se to dá fakt postavit
E30 325i

Uživatelský avatar
Bohhy
Příspěvky: 599
Registrován: 13. 05. 2006 21:26
Bydliště: Beroun city

Příspěvek od Bohhy » 10. 07. 2007 18:50

Takze koukal sem tam, hledal a hledal a zjistil sem jakej je dobrej chladic, ale jak to zapojit na racingove pouziti sem nezjistil.

Ale slo by pouzit ten chaldic z E28 zapojit obe tlusty a tu tenkou poslat do expansky?Nebo rikam kravinu......
Wrangler YJ + BMW M3 E92 + BMW E34 525i + BMW E30 340V8 M3look+ BMW E39 530i touring

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 10. 07. 2007 20:36

Bohhy píše:Takze koukal sem tam, hledal a hledal a zjistil sem jakej je dobrej chladic, ale jak to zapojit na racingove pouziti sem nezjistil.

Ale slo by pouzit ten chaldic z E28 zapojit obe tlusty a tu tenkou poslat do expansky?Nebo rikam kravinu......
:?: :?: teď jsem tě asi nepochopil, chceš asi vynechat topení?? jestli ano tak akorát propojíš ty hadice co do něj vedou, jinak to nebude fungovat. Já mám pro racing účely dodatečný el. spínač na ventilátor, abych ho mohl pouštět dříve, ale ten chladič to fakt bez jakýchkoliv problémů uchladí, teda s el. ventylátorem :wink: akorát že chladič z E28 se bude blbě schánět, ještě se dá použít z 524td, ten tu dokonce před nedávnem někdo prodával.
E30 325i

Uživatelský avatar
Radek_750iA
Příspěvky: 3262
Registrován: 16. 09. 2003 22:16
Bydliště: K. Vary

Příspěvek od Radek_750iA » 10. 07. 2007 21:35

ja tam mam "malej" chladic ze 735/535 vrtuli spinanou manualne a chladi se to v pohode.....

jinak muj nazor..... topeni bych nevyndaval - ma tam par plusu: vic chladici kapaliny v okruhu a zapnuty topeni pomuze i celkove chlazeni....
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 11. 07. 2007 11:18

Radek_750iA píše:ja tam mam "malej" chladic ze 735/535 vrtuli spinanou manualne a chladi se to v pohode.....

jinak muj nazor..... topeni bych nevyndaval - ma tam par plusu: vic chladici kapaliny v okruhu a zapnuty topeni pomuze i celkove chlazeni....
topení je zátěž :lol:
E30 325i

Uživatelský avatar
Bohhy
Příspěvky: 599
Registrován: 13. 05. 2006 21:26
Bydliště: Beroun city

Příspěvek od Bohhy » 11. 07. 2007 15:54

Klakson píše:
Radek_750iA píše:ja tam mam "malej" chladic ze 735/535 vrtuli spinanou manualne a chladi se to v pohode.....

jinak muj nazor..... topeni bych nevyndaval - ma tam par plusu: vic chladici kapaliny v okruhu a zapnuty topeni pomuze i celkove chlazeni....
topení je zátěž :lol:
A hlavne ho nemam kam dat, kdyz nemam palubku :-D
Wrangler YJ + BMW M3 E92 + BMW E34 525i + BMW E30 340V8 M3look+ BMW E39 530i touring

Uživatelský avatar
Bohhy
Příspěvky: 599
Registrován: 13. 05. 2006 21:26
Bydliště: Beroun city

Příspěvek od Bohhy » 12. 07. 2007 20:17

Tak hadice vyreseny. Ted poradte jakej nebo z ceho je nejlepsi chaldic na tohle? Zatim sem dostal doporuceny z dyzla e30ky............
Wrangler YJ + BMW M3 E92 + BMW E34 525i + BMW E30 340V8 M3look+ BMW E39 530i touring

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 13. 07. 2007 11:42

Klakson píše:E28 - 535i :wink:
Jak jsi vyřešil tu Lkovou hadici z termostatu do chladiče?
Je tam Lko, ale je moc dlouhý, takže se musí před chladičem zkrátit, koupil jsem si novou origo hadici v BMW, jenže už je nedělaj po celé délce se stejný obvodem, ale obvod je menší a má to akorát náhubky na přírubu chladiče, jenže tenhle náhubek musíš uříznout, aby vyšla délka a pak už to nasadit nejde, kdybyses vomrdal...
Jak jsi to vyřešil Ty?

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 13. 07. 2007 13:09

bmwm3 píše:
Klakson píše:E28 - 535i :wink:
Jak jsi vyřešil tu Lkovou hadici z termostatu do chladiče?
Je tam Lko, ale je moc dlouhý, takže se musí před chladičem zkrátit, koupil jsem si novou origo hadici v BMW, jenže už je nedělaj po celé délce se stejný obvodem, ale obvod je menší a má to akorát náhubky na přírubu chladiče, jenže tenhle náhubek musíš uříznout, aby vyšla délka a pak už to nasadit nejde, kdybyses vomrdal...
Jak jsi to vyřešil Ty?
já jsem se asi vomrdal, po skrácení jsem ji tam narval :lol: krátil jsem jí u termostatu, u chladiče jsem jí nechal v původní délce alespoň si na to tak vzpomínám :wink: hadici jsem kupoval na MJauto, vyšla na 250,- taky nemá po celé délce stejný obvod :lol: trochu jsem to promáznul a bylo to :lol:
E30 325i

Uživatelský avatar
Bohhy
Příspěvky: 599
Registrován: 13. 05. 2006 21:26
Bydliště: Beroun city

Příspěvek od Bohhy » 14. 07. 2007 10:06

A jeste sem chtel podotknout, ze musi jit taky koupit novej.......
Wrangler YJ + BMW M3 E92 + BMW E34 525i + BMW E30 340V8 M3look+ BMW E39 530i touring

Uživatelský avatar
milo
Příspěvky: 310
Registrován: 21. 11. 2004 16:54

Příspěvek od milo » 15. 07. 2007 13:40

mozna by nemusel byt spatny chladic z E34 m20, ten ma expanzku primo na sobe. otazkou zustava vykon chlazeni, vidim ze viscovrtuli tam ani nenacpes a klimavetrak bude mit dle vseho prace vice nez dost.

mozna bych vyuzil okruh "topeni" na mensi nejaky pridavny chladic ... napr. s vlastnim termostatem nastavenym na mirne vyssi teplotu proti hlavnimu.
e39 530d
e32 730iA
ex e34 525i m20

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 16. 07. 2007 22:11

Klakson píše:
bmwm3 píše:
Klakson píše:E28 - 535i :wink:
Jak jsi vyřešil tu Lkovou hadici z termostatu do chladiče?
Je tam Lko, ale je moc dlouhý, takže se musí před chladičem zkrátit, koupil jsem si novou origo hadici v BMW, jenže už je nedělaj po celé délce se stejný obvodem, ale obvod je menší a má to akorát náhubky na přírubu chladiče, jenže tenhle náhubek musíš uříznout, aby vyšla délka a pak už to nasadit nejde, kdybyses vomrdal...
Jak jsi to vyřešil Ty?
já jsem se asi vomrdal, po skrácení jsem ji tam narval :lol: krátil jsem jí u termostatu, u chladiče jsem jí nechal v původní délce alespoň si na to tak vzpomínám :wink: hadici jsem kupoval na MJauto, vyšla na 250,- taky nemá po celé délce stejný obvod :lol: trochu jsem to promáznul a bylo to :lol:
Tak to Ti nevěřím :-)
Pošli mi pls foto, díky
K tematu - koupit novej jde...

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 17. 07. 2007 07:16

bmwm3 píše:Tak to Ti nevěřím :-)
Pošli mi pls foto, díky
K tematu - koupit novej jde...
vsaď se, o párek v rohlíku :lol:

v práci mě jsem nejdou natáhnout fotky, tak když si vzpomenu doma :wink:
E30 325i

Odpovědět