Převdovka z e30 v E21
Převdovka z e30 v E21
Čus chlapi mám doma E21karbec 1,6 s převodovkou z e30.Jde mi o to že mi nefachá tachometr,nabízí se nějaké řešení?Nebo pouze použití tacho z kola
Největší rozdíl je v tom že e30 má elektronickej a E21 bovden 
Pokial ide o elektronicke riesenie, nebolo to nic drahe: staci nejaky malicky plosak osadit vhodnou elektronikou (naklady cca 300kc max), akurat by to teda nebolo premietane na sklo, ale na 7 segmentovy digitalny displej (pripadne aj alfanumericky, to je uplne jedno, najlepsi by bol nejaky pekny cierny PLED dispelj, ale to je 500kc zasa len displej), len treba osciloskopom zmerat vystup z toho cidla na prevodovke nech sa da navrhnut program a vhodny filter.
E30 325i
E34 535i
E34 535i
Tam není žádný čidlo.Helldiver píše:Pokial ide o elektronicke riesenie, nebolo to nic drahe: staci nejaky malicky plosak osadit vhodnou elektronikou (naklady cca 300kc max), akurat by to teda nebolo premietane na sklo, ale na 7 segmentovy digitalny displej (pripadne aj alfanumericky, to je uplne jedno, najlepsi by bol nejaky pekny cierny PLED dispelj, ale to je 500kc zasa len displej), len treba osciloskopom zmerat vystup z toho cidla na prevodovke nech sa da navrhnut program a vhodny filter.
DVORIS má E21 s převodovkou E30, kde oproti E21 chybí náhon mechanického rychloměru.
--------
Aha tak to je potom problem, no jedine dobastlit nejaky indukcny snimac a na nejaku rotujucu cast kusok permanentneho magneta. Kazdopadne to uz nie je sranda aj kvoli vyvazeniu a vobec sa to zvrhava na dost tuzenie, takze to by som vylucil. Mozno by som este skusil pomerat impulz od hallovho senzora (to ani neviem ci E21 ma, karburatorova verzia urcite nie, ale pokial by to mali striekackove, tak by to snad doplnit slo), ten by tiez mohol sluzit ako vstup (najprv by bolo treba pomerat vystup z neho).
E30 325i
E34 535i
E34 535i
Ale jaký Hallův senzor?Helldiver píše: Mozno by som este skusil pomerat impulz od hallovho senzora (to ani neviem ci E21 ma, karburatorova verzia urcite nie, ale pokial by to mali striekackove, tak by to snad doplnit slo), ten by tiez mohol sluzit ako vstup (najprv by bolo treba pomerat vystup z neho).
Tohle na E21 nikde není.
Nehledě k tomu, že je fuk verze motoru, jde o rychlost, tedy by muselo být čidlo někde na výstupu z převodovky a dál.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
ovsem Halluv senzor nemusi byt myslenej ten z motoru, pouze jako zdroj signalu, treba snimat otacky poloosi, jakejkoliv hall umistit na nakou otacejici se cast, skalibrovat a je to...Venca píše:Ale jaký Hallův senzor?Helldiver píše: Mozno by som este skusil pomerat impulz od hallovho senzora (to ani neviem ci E21 ma, karburatorova verzia urcite nie, ale pokial by to mali striekackove, tak by to snad doplnit slo), ten by tiez mohol sluzit ako vstup (najprv by bolo treba pomerat vystup z neho).
Tohle na E21 nikde není.
Nehledě k tomu, že je fuk verze motoru, jde o rychlost, tedy by muselo být čidlo někde na výstupu z převodovky a dál.
pro vsechny bastlice: e21 v origo sestave ma lanko pro tacho, e30 ma elektronickej signal z diferu... tedy pokud mam pristrojovku v e21 origo a skrin mam z e30, pro budik puvodne pohanenej nemam odkud dovest privodne lanko jelikoz mam skrin z e30... snad by slo dat rychlomer z e30, s tim ovsem je potreba dostat cidlo do diferu, coz si neumim dost dobre predtavit, nebo opravdu zkusit nakej halluv snimac, udelat prevodnik D/A a osadit do pristrojovky v e21 rychlomer z e30
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Muselo by se nahnat cca zhruba 9 impulsů od Hallovy sondy na 1 otáčku kola, pak by to šlo přivést rovnou do rychloměru - má u E30 dostat 4838 pulsů/km. Pak by to šlo bez převodníku.Max-Max píše:
...nebo opravdu zkusit nakej halluv snimac, udelat prevodnik D/A a osadit do pristrojovky v e21 rychlomer z e30
Nechtělo by se mi to vymýšlet na poloosu - možnost mech. poškození je značná.
DVORIS:
Tvá věc, jak to vyřešíš, ale já bych hledal převodovku...
Naposledy upravil(a) Venca dne 06. 05. 2007 23:14, celkem upraveno 1 x.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
to by slo, si myslim...Venca píše:Muselo by se nahnat cca zhruba 9 impulsů od Hallovy sondy na 1 otáčku kola, pak by to šlo přivést rovnou do rychloměru - má u E30 dostat 4838 pulsů/km.Max-Max píše:
...nebo opravdu zkusit nakej halluv snimac, udelat prevodnik D/A a osadit do pristrojovky v e21 rychlomer z e30
-----
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Chlapi dík za rady teď jsem byl pár dní mimo tak jsem nereagoval,ale asi se na to vyprdnu,mocsložitý a ten tacho oželím,doufám že se kvůli tomuto tématu tady nehádáte
Jinak jsem se ptal jak pasovala skříň z E30 do E21 majitele a říkal že vše sedělo akorát převařil úchyt se silentbloky drochu víc dozadu.
A jak vůbec funguje rychloměr z E30?Napadlo mě ho dostat do kapličky e21 namontovat čídlo z e30 do diffu e21 třeba přes redukci-vložku místo plnícího otvoru ale jak dál?Asi mám moc bujnou fanzazii
A jak vůbec funguje rychloměr z E30?Napadlo mě ho dostat do kapličky e21 namontovat čídlo z e30 do diffu e21 třeba přes redukci-vložku místo plnícího otvoru ale jak dál?Asi mám moc bujnou fanzazii
Čidlo musí snímat otáčení nějakýho kotoučku, kde vyhodnocuje změnu mag. pole. Ten je pevně spojený s talířovým kolem.DVORIS píše: A jak vůbec funguje rychloměr z E30?Napadlo mě ho dostat do kapličky e21 namontovat čídlo z e30 do diffu e21 třeba přes redukci-vložku místo plnícího otvoru ale jak dál?Asi mám moc bujnou fanzazii
Bohužel není v ETK rozkreslenej diferák, není vidět hruška, talíř, satelity, nic...
No a kam putují informace z toho čidla dál?Do ŘJ nebo rovnou do panelu s přístroji,předpokládám že jeden drát bude pod nějakým napětím a dál netuším na elektroniku nejsem moc chytrejVenca píše:Čidlo musí snímat otáčení nějakýho kotoučku, kde vyhodnocuje změnu mag. pole. Ten je pevně spojený s talířovým kolem.DVORIS píše: A jak vůbec funguje rychloměr z E30?Napadlo mě ho dostat do kapličky e21 namontovat čídlo z e30 do diffu e21 třeba přes redukci-vložku místo plnícího otvoru ale jak dál?Asi mám moc bujnou fanzazii
Bohužel není v ETK rozkreslenej diferák, není vidět hruška, talíř, satelity, nic...
Ty dva vodiče jdou do přístrojovky, piny jsem tu už psal x-krát.DVORIS píše: No a kam putují informace z toho čidla dál?Do ŘJ nebo rovnou do panelu s přístroji,předpokládám že jeden drát bude pod nějakým napětím a dál netuším na elektroniku nejsem moc chytrej
Do ŘJ ten signál vůbec nejde, aspoň ne u L-Jetronicu.
Tak potom kde je problem, ak som to spravne pochopil, tak DVORIS tam tu prevodovku z E30 aj s funkcnym cidlom ma, takze mu to tie otacky snima, Staci urobit maly plosak a niekde na dosku uchytit LCD, pripadne PLED displej a je to , samosrejme ak ide iba o funkcnost, teda aby to ukazovalo rychlost.
E30 325i
E34 535i
E34 535i
Jde o E21, kde je origo mech. náhon od převodovky k rychloměru.Helldiver píše:Tak potom kde je problem, ak som to spravne pochopil, tak DVORIS tam tu prevodovku z E30 aj s funkcnym cidlom ma, takze mu to tie otacky snima, Staci urobit maly plosak a niekde na dosku uchytit LCD, pripadne PLED displej a je to , samosrejme ak ide iba o funkcnost, teda aby to ukazovalo rychlost.
Je tam ale převodovka z E30, tedy bez toho náhonu.
Takže mech. rychloměr nelze hnát - není odkud.
Rychloměr z E30 taky nelze - není čidlo.