Převdovka z e30 v E21

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Převdovka z e30 v E21

Příspěvek od DVORIS » 03. 05. 2007 20:33

Čus chlapi mám doma E21karbec 1,6 s převodovkou z e30.Jde mi o to že mi nefachá tachometr,nabízí se nějaké řešení?Nebo pouze použití tacho z kola :wink: Největší rozdíl je v tom že e30 má elektronickej a E21 bovden :(
Obrázek

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 06. 05. 2007 18:12

Pokial ide o elektronicke riesenie, nebolo to nic drahe: staci nejaky malicky plosak osadit vhodnou elektronikou (naklady cca 300kc max), akurat by to teda nebolo premietane na sklo, ale na 7 segmentovy digitalny displej (pripadne aj alfanumericky, to je uplne jedno, najlepsi by bol nejaky pekny cierny PLED dispelj, ale to je 500kc zasa len displej), len treba osciloskopom zmerat vystup z toho cidla na prevodovke nech sa da navrhnut program a vhodny filter.
E30 325i
E34 535i

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 06. 05. 2007 19:41

Helldiver píše:Pokial ide o elektronicke riesenie, nebolo to nic drahe: staci nejaky malicky plosak osadit vhodnou elektronikou (naklady cca 300kc max), akurat by to teda nebolo premietane na sklo, ale na 7 segmentovy digitalny displej (pripadne aj alfanumericky, to je uplne jedno, najlepsi by bol nejaky pekny cierny PLED dispelj, ale to je 500kc zasa len displej), len treba osciloskopom zmerat vystup z toho cidla na prevodovke nech sa da navrhnut program a vhodny filter.
Tam není žádný čidlo.

DVORIS má E21 s převodovkou E30, kde oproti E21 chybí náhon mechanického rychloměru.
--------

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 06. 05. 2007 20:43

Aha tak to je potom problem, no jedine dobastlit nejaky indukcny snimac a na nejaku rotujucu cast kusok permanentneho magneta. Kazdopadne to uz nie je sranda aj kvoli vyvazeniu a vobec sa to zvrhava na dost tuzenie, takze to by som vylucil. Mozno by som este skusil pomerat impulz od hallovho senzora (to ani neviem ci E21 ma, karburatorova verzia urcite nie, ale pokial by to mali striekackove, tak by to snad doplnit slo), ten by tiez mohol sluzit ako vstup (najprv by bolo treba pomerat vystup z neho).
E30 325i
E34 535i

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 06. 05. 2007 20:53

Helldiver píše: Mozno by som este skusil pomerat impulz od hallovho senzora (to ani neviem ci E21 ma, karburatorova verzia urcite nie, ale pokial by to mali striekackove, tak by to snad doplnit slo), ten by tiez mohol sluzit ako vstup (najprv by bolo treba pomerat vystup z neho).
Ale jaký Hallův senzor?
Tohle na E21 nikde není.

Nehledě k tomu, že je fuk verze motoru, jde o rychlost, tedy by muselo být čidlo někde na výstupu z převodovky a dál.

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 06. 05. 2007 21:38

Jj, som si nejako neuvedomil, ze hovorime o rychlomeri a nie o otackomeri :oops: .
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 06. 05. 2007 22:20

Venca píše:
Helldiver píše: Mozno by som este skusil pomerat impulz od hallovho senzora (to ani neviem ci E21 ma, karburatorova verzia urcite nie, ale pokial by to mali striekackove, tak by to snad doplnit slo), ten by tiez mohol sluzit ako vstup (najprv by bolo treba pomerat vystup z neho).
Ale jaký Hallův senzor?
Tohle na E21 nikde není.

Nehledě k tomu, že je fuk verze motoru, jde o rychlost, tedy by muselo být čidlo někde na výstupu z převodovky a dál.
ovsem Halluv senzor nemusi byt myslenej ten z motoru, pouze jako zdroj signalu, treba snimat otacky poloosi, jakejkoliv hall umistit na nakou otacejici se cast, skalibrovat a je to...

pro vsechny bastlice: e21 v origo sestave ma lanko pro tacho, e30 ma elektronickej signal z diferu... tedy pokud mam pristrojovku v e21 origo a skrin mam z e30, pro budik puvodne pohanenej nemam odkud dovest privodne lanko jelikoz mam skrin z e30... snad by slo dat rychlomer z e30, s tim ovsem je potreba dostat cidlo do diferu, coz si neumim dost dobre predtavit, nebo opravdu zkusit nakej halluv snimac, udelat prevodnik D/A a osadit do pristrojovky v e21 rychlomer z e30
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 06. 05. 2007 23:07

Max-Max píše:
...nebo opravdu zkusit nakej halluv snimac, udelat prevodnik D/A a osadit do pristrojovky v e21 rychlomer z e30
Muselo by se nahnat cca zhruba 9 impulsů od Hallovy sondy na 1 otáčku kola, pak by to šlo přivést rovnou do rychloměru - má u E30 dostat 4838 pulsů/km. Pak by to šlo bez převodníku.

Nechtělo by se mi to vymýšlet na poloosu - možnost mech. poškození je značná.

DVORIS:
Tvá věc, jak to vyřešíš, ale já bych hledal převodovku...
Naposledy upravil(a) Venca dne 06. 05. 2007 23:14, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 06. 05. 2007 23:14

Venca píše:
Max-Max píše:
...nebo opravdu zkusit nakej halluv snimac, udelat prevodnik D/A a osadit do pristrojovky v e21 rychlomer z e30
Muselo by se nahnat cca zhruba 9 impulsů od Hallovy sondy na 1 otáčku kola, pak by to šlo přivést rovnou do rychloměru - má u E30 dostat 4838 pulsů/km.
-----
to by slo, si myslim...
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 08. 05. 2007 20:37

Chlapi dík za rady teď jsem byl pár dní mimo tak jsem nereagoval,ale asi se na to vyprdnu,mocsložitý a ten tacho oželím,doufám že se kvůli tomuto tématu tady nehádáte :wink: Jinak jsem se ptal jak pasovala skříň z E30 do E21 majitele a říkal že vše sedělo akorát převařil úchyt se silentbloky drochu víc dozadu.
A jak vůbec funguje rychloměr z E30?Napadlo mě ho dostat do kapličky e21 namontovat čídlo z e30 do diffu e21 třeba přes redukci-vložku místo plnícího otvoru ale jak dál?Asi mám moc bujnou fanzazii :lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 08. 05. 2007 20:45

převodovka z E21 vyžaduje setrvak z motoru m20 pochazejiciho z E21 a k tomu pak i patřičnej starter
to jen pro upřesněni toho jak pasuje
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 08. 05. 2007 20:57

Nehádám se jen sděluji informace od prodejce,je to 316 a v ní 5ti kvalt z e30 - údajně :roll: :D
Obrázek

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 08. 05. 2007 21:00

vsak ja chtel jen upresnit...a este jsem blbec nevedel ze jde o 316, takze tam to mozna asi neplati :D omlouvam se
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 08. 05. 2007 21:39

DVORIS píše: A jak vůbec funguje rychloměr z E30?Napadlo mě ho dostat do kapličky e21 namontovat čídlo z e30 do diffu e21 třeba přes redukci-vložku místo plnícího otvoru ale jak dál?Asi mám moc bujnou fanzazii :lol:
Čidlo musí snímat otáčení nějakýho kotoučku, kde vyhodnocuje změnu mag. pole. Ten je pevně spojený s talířovým kolem.

Bohužel není v ETK rozkreslenej diferák, není vidět hruška, talíř, satelity, nic...

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 08. 05. 2007 21:50

Venca píše:
DVORIS píše: A jak vůbec funguje rychloměr z E30?Napadlo mě ho dostat do kapličky e21 namontovat čídlo z e30 do diffu e21 třeba přes redukci-vložku místo plnícího otvoru ale jak dál?Asi mám moc bujnou fanzazii :lol:
Čidlo musí snímat otáčení nějakýho kotoučku, kde vyhodnocuje změnu mag. pole. Ten je pevně spojený s talířovým kolem.

Bohužel není v ETK rozkreslenej diferák, není vidět hruška, talíř, satelity, nic...
No a kam putují informace z toho čidla dál?Do ŘJ nebo rovnou do panelu s přístroji,předpokládám že jeden drát bude pod nějakým napětím a dál netuším na elektroniku nejsem moc chytrej :wink:
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 09. 05. 2007 05:45

DVORIS píše: No a kam putují informace z toho čidla dál?Do ŘJ nebo rovnou do panelu s přístroji,předpokládám že jeden drát bude pod nějakým napětím a dál netuším na elektroniku nejsem moc chytrej :wink:
Ty dva vodiče jdou do přístrojovky, piny jsem tu už psal x-krát.
Do ŘJ ten signál vůbec nejde, aspoň ne u L-Jetronicu.

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 09. 05. 2007 09:01

Tak potom kde je problem, ak som to spravne pochopil, tak DVORIS tam tu prevodovku z E30 aj s funkcnym cidlom ma, takze mu to tie otacky snima, Staci urobit maly plosak a niekde na dosku uchytit LCD, pripadne PLED displej a je to , samosrejme ak ide iba o funkcnost, teda aby to ukazovalo rychlost.
E30 325i
E34 535i

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 09. 05. 2007 09:35

Helldiver píše:Tak potom kde je problem, ak som to spravne pochopil, tak DVORIS tam tu prevodovku z E30 aj s funkcnym cidlom ma, takze mu to tie otacky snima, Staci urobit maly plosak a niekde na dosku uchytit LCD, pripadne PLED displej a je to , samosrejme ak ide iba o funkcnost, teda aby to ukazovalo rychlost.
Jde o E21, kde je origo mech. náhon od převodovky k rychloměru.
Je tam ale převodovka z E30, tedy bez toho náhonu.

Takže mech. rychloměr nelze hnát - není odkud.
Rychloměr z E30 taky nelze - není čidlo.

Odpovědět