středové díry kol

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

středové díry kol

Příspěvek od bmwm3 » 28. 02. 2007 17:29

Mám problém, mám kola s jinou středovou dírou a potřeboval bych, jestli někdo nemáte seznam středových děr, které s montovaly sériově.
Vyšlo mi něco okolo 55mm a u kol na E30 my vyšlo 50mm, může mi prosím někdo upřesnit má čísla?
Nejlépe bych rovnou potřeboval středící kroužky, děkuju

Uživatelský avatar
Spooky-0987
Příspěvky: 2232
Registrován: 29. 07. 2003 04:07
Bydliště: západní čechy - KV kraj

Příspěvek od Spooky-0987 » 28. 02. 2007 17:46

co já vim tak e30 maj 57,1 všechny, stejně to má i vw, opel ma okolo 60 jako rendlík
e30/320i rv 88

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 28. 02. 2007 18:24

Teď jsem to byl znova změřit na kolech, na kterejch lítal DC s E30 a vyšlo mi 49.4mm
Tak jsem blbej?

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 28. 02. 2007 18:30

zmer si naboj a dostanes 57,1 :wink:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 28. 02. 2007 18:55

Měřil jsem kolo z vnější strany, čili jediný možný vysvětlení je, že tam je kónus jako prase, ale to se mi nezdá.
Tak jsem asi blbej. A vůbec, když neumím ani změřit průměr kola, nemám co dělat v sekci "úpravy"

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 28. 02. 2007 19:00

Tak jsem se byl ještě jednou kouknout a skutečně byla chyba v tom, že jsem to měřil na vnějšku.
čili máte někdo recept, jak změřit středovou dírku na vnitřku?
Ď

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 28. 02. 2007 19:00

mazej pryc a az nameris 57,1 vrat se :lol:
jediny co me napada ze je na kole venku rantl na poklicku co rikas? ale to bys musel bejt nejen asi blbej ale jeste k tomu slepej aby sis toho nevsimnul :twisted: :lol: :oops:
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 28. 02. 2007 20:00

bmwm3 píše:Tak jsem se byl ještě jednou kouknout a skutečně byla chyba v tom, že jsem to měřil na vnějšku.
čili máte někdo recept, jak změřit středovou dírku na vnitřku?
Ď
No na měření děr jsou kalibry, ale ty asi jen tak neseženeš. Vem si třeba kus ulomenýho pravítka a odhadem to změříš, blbý je, že ta díra má zevnitř sraženou hranu, ale když si dáš záležet, tak se to dá celkem přesně změřit. No a potom porovnat s průmerama středových děr co se dělají na kolech (zase tolik rozměrů to není, ale lepší by bylo kdyby jsi věděl na jaký auto jsou ty kola určený) a je to.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 28. 02. 2007 20:03

Použij šupleru :twisted:
Až budeš vědět, na kolik se potřebuješ dostat z 57,1 , tak mi to napiš, středicích kroužků mám krabici, tak třeba se něco najde :wink:
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 28. 02. 2007 22:34

Dan td píše:Použij šupleru :twisted:
Až budeš vědět, na kolik se potřebuješ dostat z 57,1 , tak mi to napiš, středicích kroužků mám krabici, tak třeba se něco najde :wink:
No nevím nevím, já jsem se teda zevnitř kola se šuplerou nikdy nedostal ke změření středový díry. Leda že by to byl 30" ráfek, pak možná. :lol:
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 28. 02. 2007 22:43

Dan td píše:Použij šupleru :twisted:
Až budeš vědět, na kolik se potřebuješ dostat z 57,1 , tak mi to napiš, středicích kroužků mám krabici, tak třeba se něco najde :wink:
Šupléru strčíš do ráfku, ale tím jsi skončil, pak ji natáhneš tak o 2cm, proto jsem to pak měřil z druhý strany a nevšiml jsem si, že je tam ......
až zjistím, jak to změřit, dám vědět, díky
BOOST píše: No na měření děr jsou kalibry, ale ty asi jen tak neseženeš. Vem si třeba kus ulomenýho pravítka a odhadem to změříš, blbý je, že ta díra má zevnitř sraženou hranu, ale když si dáš záležet, tak se to dá celkem přesně změřit. No a potom porovnat s průmerama středových děr co se dělají na kolech (zase tolik rozměrů to není, ale lepší by bylo kdyby jsi věděl na jaký auto jsou ty kola určený) a je to.
To já právě nevím, na jaký auto to je. Jinak pravítkem jsem to zkoušel taky, ale koukal jsem na to už skoro za tmy ..
Maranelo píše:mazej pryc a az nameris 57,1 vrat se :lol:
jediny co me napada ze je na kole venku rantl na poklicku co rikas? ale to bys musel bejt nejen asi blbej ale jeste k tomu slepej aby sis toho nevsimnul :twisted: :lol: :oops:
Tak jsi trefil obojí :oops:

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 28. 02. 2007 23:56

bmwm3 píše:
Maranelo píše:mazej pryc a az nameris 57,1 vrat se :lol:
jediny co me napada ze je na kole venku rantl na poklicku co rikas? ale to bys musel bejt nejen asi blbej ale jeste k tomu slepej aby sis toho nevsimnul :twisted: :lol: :oops:
Tak jsi trefil obojí :oops:
no nekecej ObrázekObrázek
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 01. 03. 2007 15:37

bmwm3 píše: To já právě nevím, na jaký auto to je. Jinak pravítkem jsem to zkoušel taky, ale koukal jsem na to už skoro za tmy ..
To je jedno že nevíš na jaký auto to je, změř to tím pravítkem co nejpřesněji a pak se mrkni po netu, jaký existuje nejbližší rozměr díry.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 03. 03. 2007 18:39

Spooky-0987 píše:... opel ma okolo 60 jako rendlík
Opel má při rozteči 4x100 středovou díru 56,6

Uživatelský avatar
autojacek
Příspěvky: 586
Registrován: 23. 08. 2005 08:17
Bydliště: Bohumín(10km od Ostravy)

...

Příspěvek od autojacek » 03. 03. 2007 19:48

E30...4x100x57mm,(4 díry,rozteč 100mm mezi středy protilehlých šroubů,průměr střední díry)Opel 4x100x56,5mm,Renault 4x100x60mm,VW 4x100x57mm...pokud se tedy bavíme o čtyřděrových discích 14-ti palcových.Tyto údaje se uvádějí oficiálně,ale v praxi je to většinou o 0,1mm větší.Proč?To nevím.
Jeté pneu,motopneu,disky,ALU kola....

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Re: ...

Příspěvek od Dan td » 03. 03. 2007 19:49

autojacek píše:E30...4x100x57mm,(4 díry,rozteč 100mm mezi středy protilehlých šroubů,průměr střední díry)Opel 4x100x56,5mm,Renault 4x100x60mm,VW 4x100x57mm...pokud se tedy bavíme o čtyřděrových discích 14-ti palcových.Tyto údaje se uvádějí oficiálně,ale v praxi je to většinou o 0,1mm větší.Proč?To nevím.
Přesně tak, e30 má 57,1 :)
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
autojacek
Příspěvky: 586
Registrován: 23. 08. 2005 08:17
Bydliště: Bohumín(10km od Ostravy)

...

Příspěvek od autojacek » 03. 03. 2007 19:49

Abych to upřesnil.To,že je to v praxi o 0,1mm větší platí samozřejmě jen pro údaj průměru středové díry.
Jeté pneu,motopneu,disky,ALU kola....

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 03. 03. 2007 19:58

On vlastně není uváděn průměr středové díry ale průměr nákružku na náboji kola. Kdo má technické vzdělání jistě někdy slyšel něco o tolerancích a o třech druzích uložení (s vůlí, přechodné a s přesahem) o kterých se dá dočíst třeba zde. Aby mohlo být uloženo kolo na náboji suvně, tedy s vůlí, musí být díra vždy větší než náboj. Horní hranice tolerance nábije kola musí být níže než dolní hranice tolerance dír. Proto ta desetinka navíc.

Obrázek
Naposledy upravil(a) Francis dne 03. 03. 2007 20:14, celkem upraveno 1 x.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 03. 03. 2007 20:04

Jo. Když jsem nechal nakomaxitovat disky, musel jsem ten komaxit v díře obrousit, protože slupka 0,05 již znemožnila montáž...

Odpovědět