Jak poznat rozdíl mezi2,5la2,0l

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Koloděj
Příspěvky: 517
Registrován: 17. 01. 2007 18:34
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Jak poznat rozdíl mezi2,5la2,0l

Příspěvek od Koloděj » 18. 02. 2007 18:29

Nevíte někdo jak to poznám na první pohled.Mám 325i a zdá se mi,že to má mít 170koní,tak mi to přijde nějaký líný.Možná to chce jenom vyladit,nevím,ale motor šlepe dobře,akorát se mi zdá že nejde za plynem,tak jak by měl.Tak mě napadlo jestli tam nemám něco slabšího.Já tonepoznám,jelikož mám auto teprve měsíc.

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 18. 02. 2007 18:35

Na první pohled podle sání, ale jestli je to ten motor, co máš v avataru, tak se to zdá být z 2,5, chtělo by to lepší fotku.
Pak na bloku by měl být vyražen kód motoru.

Uživatelský avatar
Koloděj
Příspěvky: 517
Registrován: 17. 01. 2007 18:34
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Koloděj » 18. 02. 2007 18:48

Jo ten motor to je on.kde najdu ten kod?

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 18. 02. 2007 19:38

především to poznáš podle chladiče oleje, který 2.0litr nemá. Setkla jsem se i s bastlem bez olej chladiče. Takový motor jistě není OK. Pak je rozdíl v průměru sání a výfuku, to ale pouhým okem jen tak nepoznáš. Nejlepší je si zjistit typ motoru, který je vyražen na bloku motoru ze strany pod sáním. Především by se tam měla objevit čísla 256 KA nebo E1. první dvě čísla tedy 25 označují obsah motoru tedy 2.5L, třetí číslo označuje počet válců tedy 6, KA s katalizátorem, E1 bez katu.

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 18. 02. 2007 20:05

co to meleš za nesmysly? :shock:

sání poznáš okem rozhodně a to i kdybys nechtěl...stčí vidět oba typy z vlaku
chladič oleje opravdu nemá vliv na obsah motoru...


radši prosimtě mlč, to jsou rady nad zlato :roll:


k věci: další věc kterou mužeš zkouknout je hlava...mezi první a druhou svíčkou je ploška na který je napsáno budto 2.0 nebo 2.5 apod...
rozdil ve vyfuku? a jakej?

Edit: to sání ve tvym avataru je 2.5 :wink:
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 18. 02. 2007 21:37

jen doplnim ze vyfuk je naprosto shodnej az na posledni tlumic

velice dobra indice: pokud je to original 2.5 auto, musi mit ABS, ktere se davalo do 2.5 v serii. ( Pokud ho nekdo nevykuchal nebo pokud je to jine nez 2.5 tak taky muze mit ABS, ovsem jedna indice s druhou daji ve vysledku to, co potrebujes)
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 18. 02. 2007 22:32

Nebo mi napiš VIN do SZ a já ti řeknu, co to bylo když vyjelo z linky :wink:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 18. 02. 2007 22:34

bmwm3 píše:Nebo mi napiš VIN do SZ a já ti řeknu, co to bylo když vyjelo z linky :wink:
konecne jeden co pise k veci, my tady placame a zakladni detekci nas ani nenapadlo
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 18. 02. 2007 23:48

Balda píše:především to poznáš podle chladiče oleje, který 2.0litr nemá. Setkla jsem se i s bastlem bez olej chladiče. Takový motor jistě není OK. Pak je rozdíl v průměru sání a výfuku, to ale pouhým okem jen tak nepoznáš. Nejlepší je si zjistit typ motoru, který je vyražen na bloku motoru ze strany pod sáním. Především by se tam měla objevit čísla 256 KA nebo E1. první dvě čísla tedy 25 označují obsah motoru tedy 2.5L, třetí číslo označuje počet válců tedy 6, KA s katalizátorem, E1 bez katu.
Tak tohle označení jsem neviděl, měl jsem dva 2,0, tři 2,5 a jednu 2,7(eta) a číslo na bloku bylo těsně nad vanou u rozvodů a bylo na dva řádky, v horním bylo typové označení M20 B20 K (nebo B25) a ve spodním bylo výrobní číslo motoru. Tak nevím nevím nevím, kdo se tady špatně díval, nebo jsem trefil na šest přeražených čísel? To snad né :!:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 19. 02. 2007 00:05

Exclusive píše:
Balda píše:především to poznáš podle chladiče oleje, který 2.0litr nemá. Setkla jsem se i s bastlem bez olej chladiče. Takový motor jistě není OK. Pak je rozdíl v průměru sání a výfuku, to ale pouhým okem jen tak nepoznáš. Nejlepší je si zjistit typ motoru, který je vyražen na bloku motoru ze strany pod sáním. Především by se tam měla objevit čísla 256 KA nebo E1. první dvě čísla tedy 25 označují obsah motoru tedy 2.5L, třetí číslo označuje počet válců tedy 6, KA s katalizátorem, E1 bez katu.
Tak tohle označení jsem neviděl, měl jsem dva 2,0, tři 2,5 a jednu 2,7(eta) a číslo na bloku bylo těsně nad vanou u rozvodů a bylo na dva řádky, v horním bylo typové označení M20 B20 K (nebo B25) a ve spodním bylo výrobní číslo motoru. Tak nevím nevím nevím, kdo se tady špatně díval, nebo jsem trefil na šest přeražených čísel? To snad né :!:
asi jo, pac Balda tohle pise spravne... na zadnem bloku sem nikdy nevidel napsano M20Bxx... vzdy je tam 206, 256 a podobne
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 19. 02. 2007 00:14

Nechcu se tady hádat a zasírat forum, ale to co jsem viděl, zatím si stojím, třeba mě ukamenujte. Zkusím sehnat nějakou fotku s číslem motoru, napadá mě kde ji asi seženu, jestli se mílím, věřejně se omluvím. :wink: (vzhledem k problému s časem ta fotka bude nejdřív v pátek)

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 19. 02. 2007 00:33

Exclusive píše:Nechcu se tady hádat a zasírat forum, ale to co jsem viděl, zatím si stojím, třeba mě ukamenujte. Zkusím sehnat nějakou fotku s číslem motoru, napadá mě kde ji asi seženu, jestli se mílím, věřejně se omluvím. :wink: (vzhledem k problému s časem ta fotka bude nejdřív v pátek)
tohle ale neni cislo motoru, ja jsem si taky myslel ze to je urednickej vejmysl aby se to poznalo ale je to nikoli u cisla motoru ale tam nekde nad starterem jak je oko na vytahovani....poucil me o tom jednou Venca, taky jsem to netusil


jinak je samozrejme jasny ze VIN spolu s ABS a chladicem oleje napovi zda to je pred 15 lety puvodne 325i ale to uz neznamena ze to nemoh za tu dobu asi tak stokrat nekdo prehodit
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Koloděj
Příspěvky: 517
Registrován: 17. 01. 2007 18:34
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Koloděj » 19. 02. 2007 10:50

Díky za rady,podle VIN kodu mi to všechno sedí,olejovej filtr tam mám ABS taky a dokonce funkční rok výroby taky sedí,prostě všechno OK.Mě šlo jen o to,jestli to někdo nesbastlil a nedal tam jinej motor.proto jsem se ptal,jak to poznám přímo na motoru.kouknu se na to výrobní číslo motoru a tý hlavy.Díky za rady.Když si nebudu jistý,tak na nějakym srazu se mi na to mrknete.Asi 3.3. v Mimoni.Tak zatim.

Uživatelský avatar
Koloděj
Příspěvky: 517
Registrován: 17. 01. 2007 18:34
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Koloděj » 19. 02. 2007 18:20

Tak jsem se díval na tu plošku u tý hlavy,jak mi radil adam320,a je tam2.5 na výfukových svodech je vylisováno 2 5 6 ,takže to bude zřejmě2,5l,ale nějakej vyčichlej. :?

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 21. 02. 2007 22:12

Exclusive píše:Nechcu se tady hádat a zasírat forum, ale to co jsem viděl, zatím si stojím, třeba mě ukamenujte. Zkusím sehnat nějakou fotku s číslem motoru, napadá mě kde ji asi seženu, jestli se mílím, věřejně se omluvím. :wink: (vzhledem k problému s časem ta fotka bude nejdřív v pátek)
stačí když vyfotíš typ motoru na techničáku, protože se musí shodovat s tím, co máš na motoru. Vždy na e30tce bylo typ: 164, 184, 206, 236, 256, 276...

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 21. 02. 2007 22:20

Balda píše:
Exclusive píše:Nechcu se tady hádat a zasírat forum, ale to co jsem viděl, zatím si stojím, třeba mě ukamenujte. Zkusím sehnat nějakou fotku s číslem motoru, napadá mě kde ji asi seženu, jestli se mílím, věřejně se omluvím. :wink: (vzhledem k problému s časem ta fotka bude nejdřív v pátek)
stačí když vyfotíš typ motoru na techničáku, protože se musí shodovat s tím, co máš na motoru. Vždy na e30tce bylo typ: 164, 184, 206, 236, 256, 276...
To chceš říct, že se razily jiné čísla pro E30 a pro E21,28. Tady tyto čísla jsem viděl na žralocích. Kamošovy jeden motor z 323 E21 leží v dílně, ale dostanu se za ním až v pátek, ale myslím, že to bude stejné, co jsem viděl

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 21. 02. 2007 22:27

skutečně jsem nic takovýho nenapsal. Já znám dobře E30. O jiných jsem se proto nezmínil.

Uživatelský avatar
Koloděj
Příspěvky: 517
Registrován: 17. 01. 2007 18:34
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Koloděj » 21. 02. 2007 22:35

V techničáku mi to sedí,ale vždy nenídáno co je psáno,proto sem se chtel ujistit přímo na motoru.Vypadá to že tam je co má. :)

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 21. 02. 2007 22:35

Exclusive píše: ...měl jsem dva 2,0, tři 2,5 a jednu 2,7(eta) a číslo na bloku bylo těsně nad vanou u rozvodů a bylo na dva řádky, v horním bylo typové označení M20 B20 K (nebo B25) a ve spodním bylo výrobní číslo motoru.
Označení MxxBxx se na motor nevyráží, tam je skutečně např.

184KA - 1,8 / 4 válce / dílčí označení
026xxxx - výrobní číslo

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 23. 02. 2007 21:22

Tak pánové, chtěl bych se tady veřejně omluvit za své nepravdívé tvrzení o číslech na motoru, mé vzpomínky a doměnky byly špatné a ti kdo tvrdily jinak, měly pravdu :oops: Omlouvám se a příště si dám větší pozor na to co tvrdím a nejprve se přesvědčím že je to pravda

Odpovědět