Váš názor na 324d

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
drupi

Váš názor na 324d

Příspěvek od drupi » 15. 01. 2004 09:13

Mám možnost koupit zachovalou 324d, ale slyšel jsem už názory, že ten motor je nepovedenej a vůbec mě od toho lidi zrazujou.
Na fóru jsem si ale našel příspěvky od kdo. a tuším Záchvata, kteří 324d mají, jak ho vychvalují (možná až nekriticky, ten motor musí mít svoje vady :roll: ...) Rád bych víc názorů.
Hlavně nejčastější závady na co si dát pozor a tak. Je to fakt tak strašný a mám od toho utéct??? Dík.

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Re: Váš názor na 324d

Příspěvek od kdo. » 15. 01. 2004 09:48

drupi píše:Mám možnost koupit zachovalou 324d, ale slyšel jsem už názory, že ten motor je nepovedenej a vůbec mě od toho lidi zrazujou.
Na fóru jsem si ale našel příspěvky od kdo. a tuším Záchvata, kteří 324d mají, jak ho vychvalují (možná až nekriticky, ten motor musí mít svoje vady :roll: ...) Rád bych víc názorů.
Hlavně nejčastější závady na co si dát pozor a tak. Je to fakt tak strašný a mám od toho utéct??? Dík.
Hele Drupi, příjde ti nekritický, když řeknu, že za celou dobu, co mám to auto já (cca5 let) a najetejch km (cca 140t)jsem na motoru měnil jen rozvoďák, žhavičky a oleje a filtry a seřizoval vstřiky?? Co bys raději slyšel?? Jak mě sere, že nemám možnost spravovat každej měsíc něco jinýho?? Od koho si ty názory slyšel?? Od někoho, kdo ví, že to auto existuje, nebo od někoho, kdo ho má a zná ho?? Nesplet ses, já to samý vím o 1.8TD od Forda. Jinak ten motor samozřejmě má své vady, co mě serou, a to, že blbě trhá dlažbu a jezdí za 6 litrů.
Vážně: problémy jsou a byly s proskáním hlav, ale hlavně na TD a to jen proto, že jsou citlivé na prudké ohřátí. když ho ženeš hned po startu, ale to je zase v lidech.
P.S. buď ty názory budeš mít od někoho, kdo ten motor zná a pak se ti to bude zdát nekritický, nebo od někoho, kdo o něm ví z doslechu a pak budeš spokojenej, vyber si sám.
P.P.S. no ale abysme byli konkrétní, řekni, co přesně tví "rádcové" tvrdili, že není košer?? Ať se bavíme konkrétně. Formulace "...nepovedenej a vůbec...." mi příjde jako JPP.

drupi

Příspěvek od drupi » 15. 01. 2004 10:24

Dík. Já jsem to nemyslel zle a jsem rád že to tak bereš 8) . Jenom jsem chtěl slyšet i to špatný. Včera jsem projel jednu 324d, dynamika uspokojivá a líbí se mi ten zvuk. Byla celkem pěkná, ale zarazily mě tyto věci: byl to chromák rok výroby 1988 a pokud vím tak první plasťáky se dělaly už na konci 1987, majitel se dušoval že to není přestavba ani nic jinýho a že ty papíry k tomu autu patří, potom docela dost hučel diferák a řadící páka byla strašně volná v kulise. Zařadil jsem jedničku a do stran jsem s ní mohl hýbat v rozmezí asi 15cm to stejný u každé rychlosti. Ten diferák a řadící páka, jsou to podstatný vady nebo je obojí u e30 běžný :?: Případně kolik by zhruba stála oprava, pokud to teda jde takhle jenom podle popisu říct. Jo a ještě jsem se chtěl zeptat jestli měli e30 v základu servo, protože tahle neměla. Motoricky vypadala OK. Za to auto chtěl 39tis.

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 15. 01. 2004 10:47

jen z toho co popisujes bych do toho rozhodne nesel...
Obrázek

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 15. 01. 2004 11:23

drupi píše:... byl to chromák rok výroby 1988 a pokud vím tak první plasťáky se dělaly už na konci 1987, majitel se dušoval že to není přestavba ani nic jinýho a že ty papíry k tomu autu patří

to je fakt divný, pokud to auto má původni VIN (na plechu pod předním oknem na svislé hraně za těsněním motor. prostoru), dá se zjistit, kde je pravda. Pokus se ho zjistit.
drupi píše:...potom docela dost hučel diferák a řadící páka byla strašně volná v kulise. Zařadil jsem jedničku a do stran jsem s ní mohl hýbat v rozmezí asi 15cm to stejný u každé rychlosti. Ten diferák a řadící páka, jsou to podstatný vady nebo je obojí u e30 běžný :?: Případně kolik by zhruba stála oprava, pokud to teda jde takhle jenom podle popisu říct.

U D to není díky relativně malému výkonu běžné, ale toto se může stát u kteréhokoliv auta (typu). Vůli šaltpáky bych viděl spíš ve vůlích v čepech táhla řazení, než v samotné převodovce (ta se dá sehnat za cca 2.000,- a difer do 1.000,-).
drupi píše:...Jo a ještě jsem se chtěl zeptat jestli měli e30 v základu servo, protože tahle neměla. Motoricky vypadala OK. Za to auto chtěl 39tis.
Nevím jak Záchvat, ale já tak servo mám v originále (váha motoru). Zjisti, jestli na řízení a jeho krku, co ústí tyč volantu jsou šrouby pro tlakové hadice, možná je jen z různejch důvodů vyndaná pumpa. Potom se to dá zjistit, jestli tam bylo, tak by na motoru měla být vepředu malá plechová dvojitá řemenice (jedna drážka servo a přední klimatizace).
Všimni si, že tebou popisované "závady" nesouvisí s "nepovedeným" motorem :) , takže ten z toho vyšel asi nejlíp.
P.S. Ke GeRoxově poznámce: i vozy s těmito "závadami" mohou po určité prvotní opravě sloužit k plné spokojenosti (koupit se slevou a poukazem na ně). Sleva by se jistě ukecala. Záleží na tvém rozhodnutí.
P.P.S. Odkud jsi?? Pokud někde poblíž, není problém, že se na to podívám s tebou. Někdo např. řekne "bourané nebrat", já věděl, že moje je po ráně, když jsem ho kupoval a přesto slouží.
Naposledy upravil(a) kdo. dne 15. 01. 2004 12:10, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Uli_d
Příspěvky: 621
Registrován: 13. 02. 2003 21:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Uli_d » 15. 01. 2004 11:40

kdo. píše: Nevím jak Záchvat, ale já tak servo
Ja servo nemam.

Jinak motor pri pravidelny udrzbe a zachazeni hodnemu diesla vydrzi dlouho. Spotreba po po Praze kdy to nesetrim - max 8l . S E21 na lane to jede za 9l ;-). Tzn. 4.5l na jedno BMW - to de ne? :lol: Akorat to proste nejde....

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 15. 01. 2004 13:12

kdo. píše:P.S. Ke GeRoxově poznámce: i vozy s těmito "závadami" mohou po určité prvotní opravě sloužit k plné spokojenosti (koupit se slevou a poukazem na ně). Sleva by se jistě ukecala. Záleží na tvém rozhodnutí.
souhlas...ja vychazel jen z toho popisoval..."dusoval se ze to eni prestavba a tak..." ja jsem reagoval spis na tyhle veci... 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
Erik
Příspěvky: 395
Registrován: 09. 07. 2003 20:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erik » 15. 01. 2004 13:15

[quote="Uli_dS E21 na lane to jede za 9l ;-). Tzn. 4.5l na jedno BMW - to de ne? :lol: Akorat to proste nejde....[/quote]

Ty aby jsi si neprisadil s tou E21 vid :D

BTW ja mam 2.4 TD blizim se k 300k km a to taky neco svedci ten motor z 2.4D de facto vychazi a slape v pohodě
BMW E28 528i 1984 2,8 R6 184HP
Chevrolet C20 Pick-Up 1971 5,0 V8 200HP
VW Vento 1993 1,9TD R4 75HP

drupi

Příspěvek od drupi » 15. 01. 2004 13:57

2 kdo.: jsem z Brna a to je pro tebe asi trochu z ruky, ale přesto díky za nabídku, dám vědět jak jsem dopadl. A stím nepovedeným motorem, no je fakt, že mi to říkal člověk kterej to taky jenom někde slyšel, takže asi tak... Ale znáš to na každým šprochu pravdy trochu. Jenom mě zajímala reakce. Já si myslím že ten motor není špatnej, jinak bych si ho nechtěl koupit.

Ještě jsem objevil jednu, je to 86 rok a vypadá nádherně zachovale, akorát od května stála :roll: To je zatím všechno co o ní vím. Dneska si ji půjdu projet a pořádně se na ni podívám. Co na tom autě může být v prdeli po takové době nečinnosti?

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 15. 01. 2004 14:24

drupi píše:...ještě jsem objevil jednu, je to 86 rok a vypadá nádherně zachovale, akorát od května stála :roll: To je zatím všechno co o ní vím. Dneska si ji půjdu projet a pořádně se na ni podívám. Co na tom autě může být v prdeli po takové době nečinnosti?
nejdřív mě napadlo: zeptat se, jestli nejezdila na "řepku", ta by spolehlivě za tu dobu zvodnatěla, ale hlavně rozleptala gumu v hadicích a sedimenty zanesla čerpadlo a filtr, ale stejně by to asi nepřiznal, jestli to zná. K nečinnosti, to víš, je to dlouho pro všechny motory bez rozdílu, ale ne smrtelné, jestli ten dotyčný ví, že přijedeš, tak ji teď stejně už revitalizuje. Nejdřív si asi šáhni, jestli není motor teplej, u dízla se hodnotí start za studena, takhle může být všechno OK, ale ráno potom nenastartuješ. Pokud bude teplej, větři zradu a domluv se, že přijedeš jindy, nejlíp pak nečekaně a chtěj nastartovat. Při startu musí svítit vlevo oranžové žhavení a pak přebliknout na vedlejší zelenou - pokud ta svítí, jsou žhavičky v pořádku. Po nastartování sleduj chod všech válců (viz naše přestřelka o vlivu cstřiků a žhaviček) a kouřivost. Hned po startu ten motor bude trochu línej do otáček, ale nehoň ho. Po zahřátí zkontroluj tlak v hadicích chlazení, jestli nejsou kamenný, nebo, jestli se nežene voda z expanzky, signalizuje to prasklou hlavu, nebo těsnění pod ní. Hodně ukáže taky topení, jestli topí furt a nezavzdušňuje se. Po ohřátí sundej za chodu i víčko oleje, nesmí z něj foukat jak z hor.. Jinak jako u jiných aut. Kdybych na něco zapoměl, tak mě doplňte.

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 15. 01. 2004 16:21

drupi píše:Ten diferák a řadící páka, jsou to podstatný vady nebo je obojí u e30 běžný :?:.
Diferak by hucet nemel, i kdyz slyset trochu byva. Mne taky neco huci, ale je to lozisko v kole...
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 15. 01. 2004 16:27

kdo. píše:Někdo např. řekne "bourané nebrat", já věděl, že moje je po ráně, když jsem ho kupoval a přesto slouží.
No a nekdo rekne BMW nebrat, protoze zere. To rikal muj otec. Pak jsem ho jednou svezl a od ty doby je BMW nas rodinnej milacek :lol: Kdyz tu 1,8i (ja vim, ze je tu rec o dieselu) nehonim, tak za 7,5 jedu taky, stejne jako moje druhy auto - Nissan Micra 1,0i 16V - teda se zapnutou klimatizaci a s kolama na strese, ale to auto si o dynamice muze nechat jen zdat :? Kdyz jsem do toho ted po 3000 km s BMW presedl, myslel jsem, ze se to ani nerozjede :twisted:
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 15. 01. 2004 19:48

kdo. píše: Po ohřátí sundej za chodu i víčko oleje, nesmí z něj foukat jak z hor...
To sem jednou viděl u 524td-co je příčinou. Tenkrát jsme vzali nohy na ramena a zdrhali-prodávající nám cpal, že je to prkotinka :D

Jinak, jdi na koupi s někým, kdo se f tom vyzná. A, i když někoho takovýho náhodou neseženeš, tak vždy min. ve dvou-nikdy ne sám :!:
Minimálně 100% platí, že víc očí víc vidí :D a potenciální podvodníček si tolik nedovolí. Některý( podle mých zkušeností-většina prodávajících) lidi sou svině.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 16. 01. 2004 08:12

DAN píše:...To sem jednou viděl u 524td-co je příčinou.
je to otázka?? Pokud z motoru po sundání víčka takhle funí, znamená to, že jsou nefunkční, nebo omezeně, těsnící kroužky (vydřené, zapeklé) a proto nedrží tlak ve válci a ten podfoukává do karteru, čímž se snižuje komprese - u dízlu podstatné.

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 16. 01. 2004 08:26

Jak říkal Kdo, nech auto po studeném startu pořádně zahřát, třeba i pomalou jízdou a zkontroluj tu vodu. Pokud bude přehnaně natlakovaná a i chvíli po otevření bude pořád bublat v expanzce, tak je v lepším případě v prdeli těsnění pod hlavou, ale spíš počítej s prasklou hlavou, na opravu ani nemysli. Jinak super auto, také o něm pořád uvažuju, protože nafta se pořád dá ještě sehnat. Jediné co mě vadí, že když mě občas rupne v bedně, tak se rád svezu ostře a to mě 324D neumožní jako benzín. Pak už jedině 324td. Táta ten motor má v 524td E34 a musím říct, že je opravdu dobrej, navíc E30 je lehčí. No ještě uvidím. Jinak přeji hodně štěstí při výběru.
P.S. Nechci dělat chytrého, ale já osobně bych šel nakupovat diesla při větších mrazech.

Ralf

Příspěvek od Ralf » 16. 01. 2004 12:34

Tak ta "pěkná" 324d byla pěkná jenom na pohled. Úplně zhnilej spodek, díry v prazích a podlaze jako pěst samozřejmě umě zamaskovaný, kotouče jako žiletky, výfuk v prdeli, tlumiče taky. Motoricky byla asi good. Ale i tak, borec za ni chtěl 50tis. a když si představím co bych do ní musel dát a to jsem určitě neobjevil všechno... Poohlídnu se jinde.Času mám dost.

Ralf

Příspěvek od Ralf » 16. 01. 2004 12:39

Jo ještě jsem zapoměl, abych na ni jen neplival: tak zachovalej vnitřek jsem ještě u e30 neviděl :shock: Sedadla neprosezený, nepopraskaná palubka, nic se neviklalo všechno bylo čistý neošahaný a voňavý, nevím no prostě když jsem do toho auta sedl tak jsem měl hodně dobrej pocit, škoda, že to tak nebylo i kastlí a zbytkem... :cry:

Uživatelský avatar
Uli_d
Příspěvky: 621
Registrován: 13. 02. 2003 21:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Uli_d » 16. 01. 2004 17:06

Jeste bych doplnil zkusenost z poslednich dnu:

1. Menil sem olej a uvedomil jsem si, ze sem ho za celej cyklus nemusel dolejvat a hladina klesla z maxima na minimum za celou dobu. Kdyz je motor zachovalej a dobre se k nemu chovas tak slouzi dobre.

2. Posledni sporeba z plny do plny - 120km dalnice, 180 okresky, zbytek Praha - celkem 670km - 49l = 7.3l/100km - Tzn. Dalnice 6.5, okresky tak 7 a mesto 8.

Uživatelský avatar
Scimitar
Příspěvky: 755
Registrován: 15. 09. 2003 13:38

Hm

Příspěvek od Scimitar » 16. 01. 2004 18:15

Víte co? Mám takový zvláštní pocit z vašich příspěvků že podělat se může na tom autě úplně všechno... a je to pravda. Takže vypočítávat si na co si člověk musí dávat všechno pozor je kromě těch profláklých vad nesmysl ne?

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Re: Hm

Příspěvek od Luboš » 17. 01. 2004 14:47

Scimitar píše:Víte co? Mám takový zvláštní pocit z vašich příspěvků že podělat se může na tom autě úplně všechno... a je to pravda. Takže vypočítávat si na co si člověk musí dávat všechno pozor je kromě těch profláklých vad nesmysl ne?
???????

Všichni kteří v tomto tématu radili, tak to jistě mysleli dobře a mluvili z vlastních zkušeností. Jistě to nebylo myšleno jako nějaké zatracování nebo odrazování od koupě. Byly tady také poznámky okolo spotřeby (mimochodem velice přesné a pravdivé) a výkonových vlastnostech vozu, prostě základní věci, které zajímají každého když jde kupovat automobil. Tak že když budu mluvit za sebe, tak kdybych byl na místě kupujícího, tak takovéhle téma velice ocením a naopak budu vděčný za každý další příspěvek. Vždyť je to oddělení "POKEC", nebo se mýlím?

Odpovědět