turbo do BMW???

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 13. 01. 2004 20:50

GeRoX píše:nebude a nebyla nespravna akorat jsem to nevzal v uvahu pri argumentaci....ale pointa byla nekde jinde ne?
Jsi jak male dite. Moje babicka v takovychto pripadech rikala: "Nevypravej volovi o sobote kdyz jde v patek na jatka".
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 13. 01. 2004 20:52

Francis píše:MAF pred turbem ma vyhodu v tom, ze pracuje se studenym vzduchem a tim vyssi zivotnost
souhlas
Francis píše: nevyhodu v delsi reakci, nebot je "daleko" od motoru.
sorry ale s tim nemohu souhlasit...vaha v tomto pripade funguje jako restriktor u zavodnich aut...
Obrázek

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 13. 01. 2004 20:54

Francis píše:
GeRoX píše:nebude a nebyla nespravna akorat jsem to nevzal v uvahu pri argumentaci....ale pointa byla nekde jinde ne?
Jsi jak male dite. Moje babicka v takovychto pripadech rikala: "Nevypravej volovi o sobote kdyz jde v patek na jatka".
no comment...nemyslim ze nam tady jde o vzajemne urazeni se...resp. jednostranne urazeni...
Obrázek

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 13. 01. 2004 20:55

Pouzil jsem priklad s molitanem zamerne, protoze molitan je videt narozdil od vzduchu ze jo ...

Turbina neni zadne chemicke udelatko, ktere vyrabi kdovi co za uzasne veci, je to jednoducha fyzika prece, stlaci nasaty vzduch a pri tom vyprodukuje mimo jine hafo tepla, ktere je nam v te chvili k prdu. Ale stlaci jenom to co pred tim nasaje, zadny vzduch v sobe navic nevyrobi.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 13. 01. 2004 21:41

GeRoX píše:
Francis píše:
GeRoX píše:nebude a nebyla nespravna akorat jsem to nevzal v uvahu pri argumentaci....ale pointa byla nekde jinde ne?
Jsi jak male dite. Moje babicka v takovychto pripadech rikala: "Nevypravej volovi o sobote kdyz jde v patek na jatka".
no comment...nemyslim ze nam tady jde o vzajemne urazeni se...resp. jednostranne urazeni...
A co ti mam asi tak jineho odpovedet? Promin, ale kdyz nechces pochopit, ze kdyz mam pred turbem 10kg vzduchu, MAFem to namerim, tak za turbem bude OPET 10kg vzduchu. Kdyz budu mit za turbem dalsi MAF, nameri to same jako ten pred turbem. Turbo vzduch nevyrabi, jen ho stlacuje. Kdo toto nechape, zaslouzi si daleko vulgarnejsi reakce. Jen zduraznim, ze pisu o MAFu, tedy o hmotnostnim mereni vzduchu, ne o vaze, ktera meri objemove. Vaha pred a za turbem nameri vzdy rozdilne hodnoty, MAF nameri pred a za turbem stejnou hodnotu. Hele, Geroxi, jsou ti vubec jasne pojmy OBJEM a HMOTNOST?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 14. 01. 2004 01:54

Predstavme si vzduch jako shluk kulicek, tedy molekul. Hmotnost tech kulicek (kdyz jsou rovnomerne promichane) zavisi pouze na jejich poctu, tedy kusech. Dame jisty pocet do krabice. Kdyz je maly tlak v krabici je malo kulicek a maj mezi sebou hodne vakua. Kdyz to cely s krabici stlacime, zmensime vzdalenost mezi kulickama, ale pocet kulicek tedy hmotnost, zustane stejna, zmeni se tedy objem! Krabice je mensi, ale vazi stejne :idea:

A opacne: pro konstantni objem a ruzny tlak, je ruzny pocet kulicek a tedy ruzna hmotnost.

To horeni ve valci je umerny poctu kulicek - molekul vzduchu a benzinu. Kompresor etc. proste pomuze nacpat do daneho objemu vic molekul vzduchu a nasledne benzinu a tak to pri zapaleni vyvine vic energie.
(priblizne receno, odbornici jiste dodaj lepsi vysvetleni ;o) )

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 14. 01. 2004 08:42

samiq píše:... Kompresor etc. proste pomuze nacpat do daneho objemu vic molekul vzduchu a nasledne benzinu a tak to pri zapaleni vyvine vic energie...
To vime, jen nekteri nemohou pochopit, ze PRED a nasledne ZA kompresorem je pocet kulicek STEJNY.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

PET123

Příspěvek od PET123 » 14. 01. 2004 10:45

nechci do toho moc rypat, kdyz vidim, jak jsi v razi Francisi...:-)

jasne ze plati zakon zachovani hmotnosti...ale prece jsi zminoval PRUTOK vzduchu - teda litry nebo kg za SEKUNDU...myslim, ze prave ta sekunda je rozhodujici...

hmotnost po pruchodu turbem zustane zachovana, ale za stejny cas se do motoru dostane vzduchu vice, nebo ne?

P.S. Vaha neni stavena na pretlak nebo je?

P.P.S. Pokud se ti tenhle post nelibi, tak hlavne klida usmev :-)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 14. 01. 2004 10:58

PET123 píše:... jasne ze plati zakon zachovani hmotnosti...ale prece jsi zminoval PRUTOK vzduchu - teda litry nebo kg za SEKUNDU...myslim, ze prave ta sekunda je rozhodujici...

hmotnost po pruchodu turbem zustane zachovana, ale za stejny cas se do motoru dostane vzduchu vice, nebo ne?
Beru to s usmevnym nadhledem, neboj.

Ja celou diskusi pisu o MAFu, tedy o HMOTNOSTNIM mereni prutoku vzduchu. Pak jsou tebou zminena kg/s pred i za turbem stejna.

Pokud se budeme bavit o vaze, ktera meri OBJEMOVY prutok vzduchu, tak tam samozrejme nameris jinou hodnotu litr/s pred turbem a jinou za turbem. Pisu cesky nebo tatarsky?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 14. 01. 2004 11:06

PET123 píše: hmotnost po pruchodu turbem zustane zachovana, ale za stejny cas se do motoru dostane vzduchu vice, nebo ne?
spravne...
PET123 píše: P.S. Vaha neni stavena na pretlak nebo je?
jak myslis nastavena? hodnotami nebo konstrukcne...hodnotam to bude jedno jde o nastaveni pruziny...ale konstrukcne se ji to moc nelibi...
Obrázek

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 14. 01. 2004 11:08

Francisi:

kdyz je vaha vzduchu stejna ... cim dosahnes zvyseni tlaku?
Obrázek

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 14. 01. 2004 11:17

GeRoX píše:Francisi:

kdyz je vaha vzduchu stejna ... cim dosahnes zvyseni tlaku?
Kdyz uz, tak HMOTNOST. Pokud stale jesti plati zakon o zachovani hmoty, tak kdyz do turbo nasaje xx kg/s tak take vytlaci stejny pocet kg/s.

Zadne dalsi kg vzduchu to turbo nevyrobi !!!!!!!!!!!!
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 14. 01. 2004 11:20

GeRoX píše:Francisi:

kdyz je vaha vzduchu stejna ... cim dosahnes zvyseni tlaku?
jde o to, že to nasaje jednotkové množství v čase z prostoru rychleji, než normální sání a proto je na výstupu větší tlak

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 14. 01. 2004 16:21

a neni to nahodou tak, ze za jednotku casu nasaje vic vzduchu nez kolik ze sebe vytlaci za tu samou jednotku casu? ne nahodou timto "efektem" vznika "tlak" ?
Obrázek

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 14. 01. 2004 16:23

Francis píše:
GeRoX píše:Francisi:

kdyz je vaha vzduchu stejna ... cim dosahnes zvyseni tlaku?
Kdyz uz, tak HMOTNOST. Pokud stale jesti plati zakon o zachovani hmoty, tak kdyz do turbo nasaje xx kg/s tak take vytlaci stejny pocet kg/s.

Zadne dalsi kg vzduchu to turbo nevyrobi !!!!!!!!!!!!
to je mi jasny...ale ma otazka znela cim dosahnes zvyseni (nebo chces-li "vznik") tlaku?
Obrázek

Uživatelský avatar
Blumen_071
member of yacht club Monaco
Příspěvky: 2422
Registrován: 11. 02. 2003 08:52

Příspěvek od Blumen_071 » 14. 01. 2004 16:54

GeRoX píše:a neni to nahodou tak, ze za jednotku casu nasaje vic vzduchu nez kolik ze sebe vytlaci za tu samou jednotku casu? ne nahodou timto "efektem" vznika "tlak" ?
jak rychle neco nasaje tak stejne rychle to vyflusne. jde o to ze za tu dobu kdy je otevren saci ventil tak do uzavreneho prostoru stihne nacpat vic diky pretlaku, nez jen to co by se nasalo vzniklym podtlakem ve valci pri dolni uvrati.
nevim esli je moje pozn. spravna kdyz tu resite vahu vzduchu ale snad jsem to neprihodil uplne nevhod :?
jinak tlak vznika v uzavrenym prostoru... atmosferickej je drobet jinaci pripad... no proste kdyz si balis kufr a nahazes tam veci jen tak ze na ne pusobi jen atms. tlak tak ho nedovres a kdyz si na nej sednes tak jo pac tam pusobis silou. no a kdyz lopatkama z kompr bo turba pusobis silou na vzduch tak ho stlacujes a tim vznika tlak. pokud za kompr bo turbem nebudes mit uzavreny prostor tak z toho mas jen vetrak co honi vzduch
nebo ne :?: :roll:

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 14. 01. 2004 18:53

GeRoX píše:a neni to nahodou tak, ze za jednotku casu nasaje vic vzduchu nez kolik ze sebe vytlaci za tu samou jednotku casu? ne nahodou timto "efektem" vznika "tlak" ?
Geroxi, zda se ze je tu problem s pojmem co je to vic vzduchu.
Nechci se opakovat, ale zkus si predstavit ty kulicky.

Kompresor nasava vzduch s atmosferickym tlakem, tedy mezi kulickama (molekuly vzduchu) je vic prostoru (vakua). Na vystupu je vyssi tlak, tedy hustota, tedy mensi vzdalenost mezi kulickama. Obe se pocita za sekundu.

Na vstupu je vetsi objem, mensi tlak,
na vystupu kompresoru mensi (stlaceny) objem a vetsi tlak,
ALE na vstupu i na vystupu je stejny pocet kulicek (molekul vzduchu) za sekundu.


Jedna parta si tady mysli ze VIC Vzduchu je vetsi objem

a druha parta naopak VIC VZDUCHU je vic molekul, tedy hmotnost a kilogramy

patrim k te druhe :D


Vaha vzduchu meri hustotu vzduchu. :wink:

P.S. reknete mi nekdo jaky je rozdil mezi kompresorem a turbinou (turbo?) pri takoveto uvaze :?:

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 14. 01. 2004 19:11

Fejfík píše:
ondra_m píše: Možná bych i dovedl, zařídit prohlídku tohoto motoru, pro "nevěřící" Fejfíky. :-)
Jestli máš na mysli prohlidku tveho motoru tak fakt nemam zájem bohatě mi stačilo vidět fotku tvých svodu. :oops:
Není to fotka "mých" svodů.

A hlavně mluvil jsem o originál Turbo Motoru s klapkou vzduchu. - Žádnej bastl made by garáž.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
voTon
Příspěvky: 1028
Registrován: 27. 02. 2003 21:20
Bydliště: Ceske Budejovice

Příspěvek od voTon » 14. 01. 2004 19:23

reiste tu sice zajimavy slovni ulohy, ale je to takrka o nicem...
rekneme ze do 325i nabouchate turbinu z "neceho", cim docilite regulaci tlaku vzduchu dodavaneho do sani? kdys vemu v potaz ze rj zvladne jen urcitej pretlak co s tim pripadnym nadbytkem? tezko budete regulovat otacky turba nebo shanet turbo primo pro vas motor, jednoduchy reseni je dat za turbo tlakovej ventil (prachobycejnej prepustak treba stelovatelnej) pokud ale budete merit mnozstvi vzduchu pred turbem pak je to k nicemu dys ho pulku hned za turbem vypustite. zda se mi tedy nejlepsi dat "meric" za intercooler nejak tesne pred sani...
DIAGNOSTIKA, DILY, SERVIS v Ceskych Budejovicich
HTTP://WWW.VOTON.CZ
e36 323Ti

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 14. 01. 2004 19:25

To Fejfiík : Zatím, jsi mi stále neodpověděl, jak by jsi tyto věci dělal ty když je děláme špatně.
Ondra ex.M-Fahrer

Odpovědět