Jsi jak male dite. Moje babicka v takovychto pripadech rikala: "Nevypravej volovi o sobote kdyz jde v patek na jatka".GeRoX píše:nebude a nebyla nespravna akorat jsem to nevzal v uvahu pri argumentaci....ale pointa byla nekde jinde ne?
turbo do BMW???
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
no comment...nemyslim ze nam tady jde o vzajemne urazeni se...resp. jednostranne urazeni...Francis píše:Jsi jak male dite. Moje babicka v takovychto pripadech rikala: "Nevypravej volovi o sobote kdyz jde v patek na jatka".GeRoX píše:nebude a nebyla nespravna akorat jsem to nevzal v uvahu pri argumentaci....ale pointa byla nekde jinde ne?

Pouzil jsem priklad s molitanem zamerne, protoze molitan je videt narozdil od vzduchu ze jo ...
Turbina neni zadne chemicke udelatko, ktere vyrabi kdovi co za uzasne veci, je to jednoducha fyzika prece, stlaci nasaty vzduch a pri tom vyprodukuje mimo jine hafo tepla, ktere je nam v te chvili k prdu. Ale stlaci jenom to co pred tim nasaje, zadny vzduch v sobe navic nevyrobi.
Turbina neni zadne chemicke udelatko, ktere vyrabi kdovi co za uzasne veci, je to jednoducha fyzika prece, stlaci nasaty vzduch a pri tom vyprodukuje mimo jine hafo tepla, ktere je nam v te chvili k prdu. Ale stlaci jenom to co pred tim nasaje, zadny vzduch v sobe navic nevyrobi.
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
A co ti mam asi tak jineho odpovedet? Promin, ale kdyz nechces pochopit, ze kdyz mam pred turbem 10kg vzduchu, MAFem to namerim, tak za turbem bude OPET 10kg vzduchu. Kdyz budu mit za turbem dalsi MAF, nameri to same jako ten pred turbem. Turbo vzduch nevyrabi, jen ho stlacuje. Kdo toto nechape, zaslouzi si daleko vulgarnejsi reakce. Jen zduraznim, ze pisu o MAFu, tedy o hmotnostnim mereni vzduchu, ne o vaze, ktera meri objemove. Vaha pred a za turbem nameri vzdy rozdilne hodnoty, MAF nameri pred a za turbem stejnou hodnotu. Hele, Geroxi, jsou ti vubec jasne pojmy OBJEM a HMOTNOST?GeRoX píše:no comment...nemyslim ze nam tady jde o vzajemne urazeni se...resp. jednostranne urazeni...Francis píše:Jsi jak male dite. Moje babicka v takovychto pripadech rikala: "Nevypravej volovi o sobote kdyz jde v patek na jatka".GeRoX píše:nebude a nebyla nespravna akorat jsem to nevzal v uvahu pri argumentaci....ale pointa byla nekde jinde ne?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Predstavme si vzduch jako shluk kulicek, tedy molekul. Hmotnost tech kulicek (kdyz jsou rovnomerne promichane) zavisi pouze na jejich poctu, tedy kusech. Dame jisty pocet do krabice. Kdyz je maly tlak v krabici je malo kulicek a maj mezi sebou hodne vakua. Kdyz to cely s krabici stlacime, zmensime vzdalenost mezi kulickama, ale pocet kulicek tedy hmotnost, zustane stejna, zmeni se tedy objem! Krabice je mensi, ale vazi stejne
A opacne: pro konstantni objem a ruzny tlak, je ruzny pocet kulicek a tedy ruzna hmotnost.
To horeni ve valci je umerny poctu kulicek - molekul vzduchu a benzinu. Kompresor etc. proste pomuze nacpat do daneho objemu vic molekul vzduchu a nasledne benzinu a tak to pri zapaleni vyvine vic energie.
(priblizne receno, odbornici jiste dodaj lepsi vysvetleni ;o) )

A opacne: pro konstantni objem a ruzny tlak, je ruzny pocet kulicek a tedy ruzna hmotnost.
To horeni ve valci je umerny poctu kulicek - molekul vzduchu a benzinu. Kompresor etc. proste pomuze nacpat do daneho objemu vic molekul vzduchu a nasledne benzinu a tak to pri zapaleni vyvine vic energie.
(priblizne receno, odbornici jiste dodaj lepsi vysvetleni ;o) )
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
To vime, jen nekteri nemohou pochopit, ze PRED a nasledne ZA kompresorem je pocet kulicek STEJNY.samiq píše:... Kompresor etc. proste pomuze nacpat do daneho objemu vic molekul vzduchu a nasledne benzinu a tak to pri zapaleni vyvine vic energie...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
nechci do toho moc rypat, kdyz vidim, jak jsi v razi Francisi...
jasne ze plati zakon zachovani hmotnosti...ale prece jsi zminoval PRUTOK vzduchu - teda litry nebo kg za SEKUNDU...myslim, ze prave ta sekunda je rozhodujici...
hmotnost po pruchodu turbem zustane zachovana, ale za stejny cas se do motoru dostane vzduchu vice, nebo ne?
P.S. Vaha neni stavena na pretlak nebo je?
P.P.S. Pokud se ti tenhle post nelibi, tak hlavne klida usmev

jasne ze plati zakon zachovani hmotnosti...ale prece jsi zminoval PRUTOK vzduchu - teda litry nebo kg za SEKUNDU...myslim, ze prave ta sekunda je rozhodujici...
hmotnost po pruchodu turbem zustane zachovana, ale za stejny cas se do motoru dostane vzduchu vice, nebo ne?
P.S. Vaha neni stavena na pretlak nebo je?
P.P.S. Pokud se ti tenhle post nelibi, tak hlavne klida usmev

- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Beru to s usmevnym nadhledem, neboj.PET123 píše:... jasne ze plati zakon zachovani hmotnosti...ale prece jsi zminoval PRUTOK vzduchu - teda litry nebo kg za SEKUNDU...myslim, ze prave ta sekunda je rozhodujici...
hmotnost po pruchodu turbem zustane zachovana, ale za stejny cas se do motoru dostane vzduchu vice, nebo ne?
Ja celou diskusi pisu o MAFu, tedy o HMOTNOSTNIM mereni prutoku vzduchu. Pak jsou tebou zminena kg/s pred i za turbem stejna.
Pokud se budeme bavit o vaze, ktera meri OBJEMOVY prutok vzduchu, tak tam samozrejme nameris jinou hodnotu litr/s pred turbem a jinou za turbem. Pisu cesky nebo tatarsky?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
spravne...PET123 píše: hmotnost po pruchodu turbem zustane zachovana, ale za stejny cas se do motoru dostane vzduchu vice, nebo ne?
jak myslis nastavena? hodnotami nebo konstrukcne...hodnotam to bude jedno jde o nastaveni pruziny...ale konstrukcne se ji to moc nelibi...PET123 píše: P.S. Vaha neni stavena na pretlak nebo je?

- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Kdyz uz, tak HMOTNOST. Pokud stale jesti plati zakon o zachovani hmoty, tak kdyz do turbo nasaje xx kg/s tak take vytlaci stejny pocet kg/s.GeRoX píše:Francisi:
kdyz je vaha vzduchu stejna ... cim dosahnes zvyseni tlaku?
Zadne dalsi kg vzduchu to turbo nevyrobi !!!!!!!!!!!!
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
to je mi jasny...ale ma otazka znela cim dosahnes zvyseni (nebo chces-li "vznik") tlaku?Francis píše:Kdyz uz, tak HMOTNOST. Pokud stale jesti plati zakon o zachovani hmoty, tak kdyz do turbo nasaje xx kg/s tak take vytlaci stejny pocet kg/s.GeRoX píše:Francisi:
kdyz je vaha vzduchu stejna ... cim dosahnes zvyseni tlaku?
Zadne dalsi kg vzduchu to turbo nevyrobi !!!!!!!!!!!!

- Blumen_071
- member of yacht club Monaco
- Příspěvky: 2422
- Registrován: 11. 02. 2003 08:52
jak rychle neco nasaje tak stejne rychle to vyflusne. jde o to ze za tu dobu kdy je otevren saci ventil tak do uzavreneho prostoru stihne nacpat vic diky pretlaku, nez jen to co by se nasalo vzniklym podtlakem ve valci pri dolni uvrati.GeRoX píše:a neni to nahodou tak, ze za jednotku casu nasaje vic vzduchu nez kolik ze sebe vytlaci za tu samou jednotku casu? ne nahodou timto "efektem" vznika "tlak" ?
nevim esli je moje pozn. spravna kdyz tu resite vahu vzduchu ale snad jsem to neprihodil uplne nevhod

jinak tlak vznika v uzavrenym prostoru... atmosferickej je drobet jinaci pripad... no proste kdyz si balis kufr a nahazes tam veci jen tak ze na ne pusobi jen atms. tlak tak ho nedovres a kdyz si na nej sednes tak jo pac tam pusobis silou. no a kdyz lopatkama z kompr bo turba pusobis silou na vzduch tak ho stlacujes a tim vznika tlak. pokud za kompr bo turbem nebudes mit uzavreny prostor tak z toho mas jen vetrak co honi vzduch
nebo ne


Geroxi, zda se ze je tu problem s pojmem co je to vic vzduchu.GeRoX píše:a neni to nahodou tak, ze za jednotku casu nasaje vic vzduchu nez kolik ze sebe vytlaci za tu samou jednotku casu? ne nahodou timto "efektem" vznika "tlak" ?
Nechci se opakovat, ale zkus si predstavit ty kulicky.
Kompresor nasava vzduch s atmosferickym tlakem, tedy mezi kulickama (molekuly vzduchu) je vic prostoru (vakua). Na vystupu je vyssi tlak, tedy hustota, tedy mensi vzdalenost mezi kulickama. Obe se pocita za sekundu.
Na vstupu je vetsi objem, mensi tlak,
na vystupu kompresoru mensi (stlaceny) objem a vetsi tlak,
ALE na vstupu i na vystupu je stejny pocet kulicek (molekul vzduchu) za sekundu.
Jedna parta si tady mysli ze VIC Vzduchu je vetsi objem
a druha parta naopak VIC VZDUCHU je vic molekul, tedy hmotnost a kilogramy
patrim k te druhe

Vaha vzduchu meri hustotu vzduchu.

P.S. reknete mi nekdo jaky je rozdil mezi kompresorem a turbinou (turbo?) pri takoveto uvaze

Není to fotka "mých" svodů.Fejfík píše:Jestli máš na mysli prohlidku tveho motoru tak fakt nemam zájem bohatě mi stačilo vidět fotku tvých svodu.ondra_m píše: Možná bych i dovedl, zařídit prohlídku tohoto motoru, pro "nevěřící" Fejfíky.
A hlavně mluvil jsem o originál Turbo Motoru s klapkou vzduchu. - Žádnej bastl made by garáž.
Ondra ex.M-Fahrer
reiste tu sice zajimavy slovni ulohy, ale je to takrka o nicem...
rekneme ze do 325i nabouchate turbinu z "neceho", cim docilite regulaci tlaku vzduchu dodavaneho do sani? kdys vemu v potaz ze rj zvladne jen urcitej pretlak co s tim pripadnym nadbytkem? tezko budete regulovat otacky turba nebo shanet turbo primo pro vas motor, jednoduchy reseni je dat za turbo tlakovej ventil (prachobycejnej prepustak treba stelovatelnej) pokud ale budete merit mnozstvi vzduchu pred turbem pak je to k nicemu dys ho pulku hned za turbem vypustite. zda se mi tedy nejlepsi dat "meric" za intercooler nejak tesne pred sani...
rekneme ze do 325i nabouchate turbinu z "neceho", cim docilite regulaci tlaku vzduchu dodavaneho do sani? kdys vemu v potaz ze rj zvladne jen urcitej pretlak co s tim pripadnym nadbytkem? tezko budete regulovat otacky turba nebo shanet turbo primo pro vas motor, jednoduchy reseni je dat za turbo tlakovej ventil (prachobycejnej prepustak treba stelovatelnej) pokud ale budete merit mnozstvi vzduchu pred turbem pak je to k nicemu dys ho pulku hned za turbem vypustite. zda se mi tedy nejlepsi dat "meric" za intercooler nejak tesne pred sani...