chovani M40 ve vyssim zatizeni
chovani M40 ve vyssim zatizeni
Ahoj,
obcas se setkavam u sve M40 se zvlastnim (alespon pro mne) chovanim. Predem uvadim, ze v beznem provozu motor "necvaka", nekouri a "tahne" jak ma, ale pokud ho na (vetsinou) dalnici vice jak cca 10 min tocim pres 5000ot/min (coz v danem zprevodovani neni nijak zavratna rychlost) tak zacne dost "hystericky" cvakat coz nijak libe nezni. Po snizeni otacek na cca 2000ot/min a pokracovani v lezerni jizde pohodovym tempem se "cvakot" po par minutach vytrati a motor se chova zcela normalne. Olej je tam novy v dostatecnem mnozstvi (5W-40 syntetika). Nemyslim si, ze ten olej by behem 10 minut pri teplotach okoli okolo 10C mohl ztratit mazaci schopnost natolik, aby se to mohlo projevovat timto zpusobem. Vzhledem k tomu, ze jsem se s nicim podobnym u zadneho motoru jeste nesetkal tak se ptam co to muze zpusobovat?? Olejove cerpadlo??
Zajima me to ciste z technickeho hlediska ponevadz po te M40 nechci, aby vydrzela "naveky"... Ale samozrejme by mi bylo lito ji zbytecne popravit.
Diky za pripadna vysvetleni, Vasek.
obcas se setkavam u sve M40 se zvlastnim (alespon pro mne) chovanim. Predem uvadim, ze v beznem provozu motor "necvaka", nekouri a "tahne" jak ma, ale pokud ho na (vetsinou) dalnici vice jak cca 10 min tocim pres 5000ot/min (coz v danem zprevodovani neni nijak zavratna rychlost) tak zacne dost "hystericky" cvakat coz nijak libe nezni. Po snizeni otacek na cca 2000ot/min a pokracovani v lezerni jizde pohodovym tempem se "cvakot" po par minutach vytrati a motor se chova zcela normalne. Olej je tam novy v dostatecnem mnozstvi (5W-40 syntetika). Nemyslim si, ze ten olej by behem 10 minut pri teplotach okoli okolo 10C mohl ztratit mazaci schopnost natolik, aby se to mohlo projevovat timto zpusobem. Vzhledem k tomu, ze jsem se s nicim podobnym u zadneho motoru jeste nesetkal tak se ptam co to muze zpusobovat?? Olejove cerpadlo??
Zajima me to ciste z technickeho hlediska ponevadz po te M40 nechci, aby vydrzela "naveky"... Ale samozrejme by mi bylo lito ji zbytecne popravit.
Diky za pripadna vysvetleni, Vasek.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
- fx-nuclear
- Příspěvky: 69
- Registrován: 18. 07. 2006 10:35
Re: olej
...to se mi nezdá. Já si myslím (přečtěte si články MAJORa na BMW-Klubu), že všechny běžné oleje (5w-40, 10w-40, 15w-40) mají při normální provozní teplotě (80-100°C) stejnou viskozitu a mazací schopnosti. Oleje s menším číslem před "w" (0w-40) jsou "řidší" (=lépe mažou) za nižších teplot a oleje s větším druhým číslem (5w-60) neztrácejí mazací schopnosti ani při vyšších teplotách (110-120°C). Takže jestli má VASA nějaký problém s olejem, tak mě napadá jedině ten, že se mu při zatížení motor přehřívá, tím pádem olej degraduje a nemaže.Pietro píše:Souhlasím s "LOGO" .... Ten motor je prostě už starej - optřebovanej časem,KM.... Ten olej ani nestihne natlakovat hydra.... 10w40 nic nezkazíš, do M40 určitě ne... Je hustější, bude to cvakat kapku míň...
Ale třeba je to všechno jinak.
Taky bych prilis nesouhlasil s tim, ze to bude vlastnostmi oleje 5W-40... a zlepseni stavu "obycejnejsim" olejem. Ta horni hodnota by mohla mit vliv, ale vzhledem k tomu, ze motor se ohreje presne na "pulku" a ukazatel teploty (voda) se nehne ze sve pozice za zadneho jizdniho rezimu ani o kousek tak bych to s tim prehrivanim motoru nevidel jako primarni zdroj potizi.
Po konzultacich s nekterymi motorovymi "guru" kolem BMW bude postup nasledujici:
- docasne namontovani senzoru tlaku oleje + budik
- zjisteni skutecneho tlaku oleje pri ruznych rezimech motoru
Dle zjistenych skutecnosti dalsi postup
Samozrejme vim, ze celkovy stav motoru nebude zrovna zanovni a pricin popisovaneho chovani muze byt nekolik. Kazdopadne mne to zajima. Kdyby motor "cvakal" v beznem rezimu tak to ani nezkoumam, protoze to je bezne u M40 a "naprava" je jen jedina, ale takhle na to chci prijit
Az na neco prijdu, dam vedet, diky za prispevky. V.
Po konzultacich s nekterymi motorovymi "guru" kolem BMW bude postup nasledujici:
- docasne namontovani senzoru tlaku oleje + budik
- zjisteni skutecneho tlaku oleje pri ruznych rezimech motoru
Dle zjistenych skutecnosti dalsi postup
Samozrejme vim, ze celkovy stav motoru nebude zrovna zanovni a pricin popisovaneho chovani muze byt nekolik. Kazdopadne mne to zajima. Kdyby motor "cvakal" v beznem rezimu tak to ani nezkoumam, protoze to je bezne u M40 a "naprava" je jen jedina, ale takhle na to chci prijit
Az na neco prijdu, dam vedet, diky za prispevky. V.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Já bych řekl, že to budou načatá zdvihátka. A v kombinaci se syntetickým olejem to dávají více najevo. Jak už bylo zmíněno syntetický olej je řidší, tudíž protéká mezi stěnami pístku ve zdvihátku a to má za následek malého tlaku ve zdvihátku. Díky tomu to pak cvaká. Více otáček vytlačí ze zvihátek více oleje, při nižších otáčkách se stačí dotlakovat. Do starších motorů bych skutečně syntetické oleje nedoporučoval. Minimálně 10w-40 a výborný olej je také 10w-60, který tolik neřídne ani při vyšších teplotách. 
Dáš za to sice pětikilo, ale doporučuju odebrat vzorek oleje a poslat ho na přezkoušení. Jestli on ten olej, co jsi koupil, není nějakej padělek z Polska, případně jestli to není něco jako Starline (přebalované oleje typu "co je kde zrovna levné" dost nestálé kvality, i když specifikace by plnit samozřejmě měly).Vasa píše:Taky bych prilis nesouhlasil s tim, ze to bude vlastnostmi oleje 5W-40... a zlepseni stavu "obycejnejsim" olejem. Ta horni hodnota by mohla mit vliv, ale vzhledem k tomu, ze motor se ohreje presne na "pulku" a ukazatel teploty (voda) se nehne ze sve pozice za zadneho jizdniho rezimu ani o kousek tak bych to s tim prehrivanim motoru nevidel jako primarni zdroj potizi.
Po konzultacich s nekterymi motorovymi "guru" kolem BMW bude postup nasledujici:
- docasne namontovani senzoru tlaku oleje + budik
- zjisteni skutecneho tlaku oleje pri ruznych rezimech motoru
Dle zjistenych skutecnosti dalsi postup
Samozrejme vim, ze celkovy stav motoru nebude zrovna zanovni a pricin popisovaneho chovani muze byt nekolik. Kazdopadne mne to zajima. Kdyby motor "cvakal" v beznem rezimu tak to ani nezkoumam, protoze to je bezne u M40 a "naprava" je jen jedina, ale takhle na to chci prijit
Az na neco prijdu, dam vedet, diky za prispevky. V.
To je taky správná myšlenka. Zkusil bych být tebou pohledat na mercedes fóru, četl jsem tam diskusi, v které jeden člen uváděl podobné problémy a vyřešeny byly výměnou oleje za olej stejné třídy, ale lepší značky. Jednalo se právě o olej Starline.- docasne namontovani senzoru tlaku oleje + budik
- zjisteni skutecneho tlaku oleje pri ruznych rezimech motoru
Ještě dotaz - před výměnou oleje to dělalo, nebo ne?
E39 535i sedan
Olej
No, já bejt tebou, tak tam naleju nejdřív olej, kterej tam patří.
5w-40 maže líp za nižších teplot a je to daný tou hustotou.
Dej tam 10w-60 nebo polo 10w-40.
Hydra v prdeli cvakaj nejdřív při startu a pak se ještě většinou chytnou, takže si myslim, že máš naději na klidný let.
5w-40 maže líp za nižších teplot a je to daný tou hustotou.
Dej tam 10w-60 nebo polo 10w-40.
Hydra v prdeli cvakaj nejdřív při startu a pak se ještě většinou chytnou, takže si myslim, že máš naději na klidný let.
http://www.mercedes-classic.cz/forum/re ... 7&t=178053
Tak jsem i našel ten příspěvek, budiž ti inspirací.
Tak jsem i našel ten příspěvek, budiž ti inspirací.
E39 535i sedan
Diky vsem za prispevky, napady a podnety.
Pouze jeste doplnim, ze stejna "zavada" se vyskytovala i pred vymenou oleje. Co tam bylo pred vymenou za olej opravdu netusim. Znacka soucasneho oleje je AGIP a byl kupovan v originalnim baleni 4l + 1l od duveryhodneho dodavatele (samozrejme netusim odkud ho dodava AGIP:).
V dohledne dobe zkusim teplotu a tlak oleje v ruznych rezimech a treba to neco napovi...
Motor v tou aute neni puvodni (menen udajne z duvodu opomenuti vymeny rozvodaku s naslednou destrukci) a ten soucasny by mel mit okolo 160tis Km. Motor bude stejne casem menen za jiny, ale tento nechci nechat umrit...
Budu vas nadale informovat...
Vasek.
Pouze jeste doplnim, ze stejna "zavada" se vyskytovala i pred vymenou oleje. Co tam bylo pred vymenou za olej opravdu netusim. Znacka soucasneho oleje je AGIP a byl kupovan v originalnim baleni 4l + 1l od duveryhodneho dodavatele (samozrejme netusim odkud ho dodava AGIP:).
V dohledne dobe zkusim teplotu a tlak oleje v ruznych rezimech a treba to neco napovi...
Motor v tou aute neni puvodni (menen udajne z duvodu opomenuti vymeny rozvodaku s naslednou destrukci) a ten soucasny by mel mit okolo 160tis Km. Motor bude stejne casem menen za jiny, ale tento nechci nechat umrit...
Budu vas nadale informovat...
Vasek.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
