Bouchání na spodku auta ( difer,kardan,hurdy...? )
Bouchání na spodku auta ( difer,kardan,hurdy...? )
Ahoj,
na začátek jenom napíšu, že jsem prohledal komplet forum a nenašel jsem téměř nic, krom toho že by to mohla dělat jedna z výše uvedených věcí. O co jde...?
Ta tupá "rána" - při normální hlasitosti rádia neni slyšet, všiml jsem si toho náhodou... - a ozývá prakticky ve dvou případech.
1) Stojim, a zařadim jedničku a společně s ní se ozve tato rána, jakoby se kardan o něco opřel. Nedělá to až při rozjedu jako některým, co jsem se tady dočetl. Dělá to jenom někdy - podle mě záleží jak je kardan otočený - zda se zastavil už opřený nebo je zastavený v té největší vuli. Tzn. že stojim, zařadim jedničku a udělá to BUCH. Vyřadim, znova zařadim jedničku a žádná rána už neni.
2) Když couvám a pustim pedál plynu a zmačknu spojku aby mi to nechcíplo, tim pádem třeba jedu chvíli setrvačností a následně potřebuju trošku couvání urychlit, tzn. že pustim spojku a dám trochu plynu, tak se ozve buch. Při jízde dopředu to nepozoruji -zkoušel jsem to.
Zkoušel jsem dávat plný rejdy na parkovišti a poslouchat difer, nic se nedělo, ticho po pěšině. Auto při malých rychlostí bez plynu necuká, když už, tak je to spíš podle mě velkou změnou rcyhlostí , to cukne každý auto - dvakrát třikrát si cukne, srovná se to a pak může jet bez plynu se zařazenou jedničkou nebo dvojkou a nic necuká.
Koukal jsem lehce pod auto a z kardanem jsem pootočil asi 0.5 cm, takže tam by vule být neměla ( ale kde tedy je? Sad ), to je udajně v normě, podelně jsem s karaden nehnul vubec.
Spojka se zdá být vp ohodě, neprokluzuje, zabírá kde má.
Ví někdo čim to může bejt?
na začátek jenom napíšu, že jsem prohledal komplet forum a nenašel jsem téměř nic, krom toho že by to mohla dělat jedna z výše uvedených věcí. O co jde...?
Ta tupá "rána" - při normální hlasitosti rádia neni slyšet, všiml jsem si toho náhodou... - a ozývá prakticky ve dvou případech.
1) Stojim, a zařadim jedničku a společně s ní se ozve tato rána, jakoby se kardan o něco opřel. Nedělá to až při rozjedu jako některým, co jsem se tady dočetl. Dělá to jenom někdy - podle mě záleží jak je kardan otočený - zda se zastavil už opřený nebo je zastavený v té největší vuli. Tzn. že stojim, zařadim jedničku a udělá to BUCH. Vyřadim, znova zařadim jedničku a žádná rána už neni.
2) Když couvám a pustim pedál plynu a zmačknu spojku aby mi to nechcíplo, tim pádem třeba jedu chvíli setrvačností a následně potřebuju trošku couvání urychlit, tzn. že pustim spojku a dám trochu plynu, tak se ozve buch. Při jízde dopředu to nepozoruji -zkoušel jsem to.
Zkoušel jsem dávat plný rejdy na parkovišti a poslouchat difer, nic se nedělo, ticho po pěšině. Auto při malých rychlostí bez plynu necuká, když už, tak je to spíš podle mě velkou změnou rcyhlostí , to cukne každý auto - dvakrát třikrát si cukne, srovná se to a pak může jet bez plynu se zařazenou jedničkou nebo dvojkou a nic necuká.
Koukal jsem lehce pod auto a z kardanem jsem pootočil asi 0.5 cm, takže tam by vule být neměla ( ale kde tedy je? Sad ), to je udajně v normě, podelně jsem s karaden nehnul vubec.
Spojka se zdá být vp ohodě, neprokluzuje, zabírá kde má.
Ví někdo čim to může bejt?
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Re: Bouchání na spodku auta ( difer,kardan,hurdy...? )
vycvochtana prevodovkaKoby píše:Ahoj,
na začátek jenom napíšu, že jsem prohledal komplet forum a nenašel jsem téměř nic, krom toho že by to mohla dělat jedna z výše uvedených věcí. O co jde...?
Ta tupá "rána" - při normální hlasitosti rádia neni slyšet, všiml jsem si toho náhodou... - a ozývá prakticky ve dvou případech.
1) Stojim, a zařadim jedničku a společně s ní se ozve tato rána, jakoby se kardan o něco opřel. Nedělá to až při rozjedu jako některým, co jsem se tady dočetl. Dělá to jenom někdy - podle mě záleží jak je kardan otočený - zda se zastavil už opřený nebo je zastavený v té největší vuli. Tzn. že stojim, zařadim jedničku a udělá to BUCH. Vyřadim, znova zařadim jedničku a žádná rána už neni.
prevodovka, difer, silenty zadni napravyKoby píše:2) Když couvám a pustim pedál plynu a zmačknu spojku aby mi to nechcíplo, tim pádem třeba jedu chvíli setrvačností a následně potřebuju trošku couvání urychlit, tzn. že pustim spojku a dám trochu plynu, tak se ozve buch. Při jízde dopředu to nepozoruji -zkoušel jsem to.
jakej vliv ma plnej rejd predni napravy na kardan?Koby píše:Zkoušel jsem dávat plný rejdy na parkovišti a poslouchat difer, nic se nedělo, ticho po pěšině. Auto při malých rychlostí bez plynu necuká, když už, tak je to spíš podle mě velkou změnou rcyhlostí , to cukne každý auto - dvakrát třikrát si cukne, srovná se to a pak může jet bez plynu se zařazenou jedničkou nebo dvojkou a nic necuká.
Koukal jsem lehce pod auto a z kardanem jsem pootočil asi 0.5 cm, takže tam by vule být neměla ( ale kde tedy je? Sad ), to je udajně v normě, podelně jsem s karaden nehnul vubec.
Spojka se zdá být vp ohodě, neprokluzuje, zabírá kde má.
Ví někdo čim to může bejt?

moje o dost starsi auto si necukne , mas tam nekde vule ktere se skladaji a pak to cuka a skace
0,5 cm v osi otaceni je prave to bouchnuti, chybu bych hledal v prevodvce a diferu, neuskodi ovsem kouknout i hurdy spojku a stredove ulozeni kardanu. Spojka to bude jen velice nepravdepodbne, i kdyz i to muze byt (silne vsak pochybuju)
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
max: Na kardan to vliv nemá , píšu o diferu
Když je v háji, má cvakat a vydávat všelijaký hnusný zvuky, nic z toho se nekoná. Vůle tam budou, to je jasný
No, maj mi přijít náký prachy z pojištovny - nabouraula do mě předevčírem ženská tak to nechám udělat, zajedu s tim za Petrem na rajský.
Edit: ted mi psal ješte kluk z bmwklubu, kterýmu to dělalo naprosto totéž a bylo v háji zrovna to středová uložení kardanu, jak se tu taky píše. Tak zatím doufám v to.


Edit: ted mi psal ješte kluk z bmwklubu, kterýmu to dělalo naprosto totéž a bylo v háji zrovna to středová uložení kardanu, jak se tu taky píše. Tak zatím doufám v to.
Naposledy upravil(a) Koby dne 15. 01. 2007 21:40, celkem upraveno 1 x.
- Lukáš Brandejs
- Příspěvky: 718
- Registrován: 28. 05. 2006 17:12
- Bydliště: Praha
Pokud stojíš na místě, vymáčkneš spojku, dáš jedničku a ozve se rána, tak to vypadá jako by špatně vystavovala spojka. Ta jednička tam jde volně, nebo přes odpor a pak se ozve rána? Potom už mě napadá jen vyběhlá převodovka.
608/302954
EX e30 2.5 24v vanos, co kua teď ?? těžko do horšího....
89 E34 535 LPG
EX e30 2.5 24v vanos, co kua teď ?? těžko do horšího....
89 E34 535 LPG
- Lukáš Brandejs
- Příspěvky: 718
- Registrován: 28. 05. 2006 17:12
- Bydliště: Praha
dela mi to same, a dvoum dalsim E30 v mym okoli...Ja jsem menil diff, kontroloval ulozeni kardanu (zadna vule), otacet jsem s nim nezkousel, ale pripisuju to prevodovce + silentblokum zadnich ramen, nebo napravy..
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
Ok, vysvětlovala by to ta spojka. že prostě neudrží tu jedničku.když tam dám jakejkoliv jinej kvalt za stání, tak to neudělá ( to by trochu mohlo vylučovat tu převodovku ) a dále směřovat k tý spojce - jednička má největší sílu na kteoru ta spojka prostě nestačí.Lukáš Brandejs píše:To je divný, kardan stojí, dif stojí, dáš jedničku a ozve se rána. Spojka nemusí prokluzovat, mužeš tam mít vzduch a spojka špatně vystavuje.
Jako mě se zdá divný, aby byla v prdeli převodovka u bmw po 160tkm ( zatim si stojim! ) ale když byl někdo prase, proč ne, to je fakt, blbej kus atd.. Zase je pravda, že ty převodovky v tomhle stádiu km odcházet občas začínaj, znám plno lidí, kterým nejde řadit na e36 a je to převodovkou... No

Dela mi to temer vsechno to co tobe . Kdyz jedu pomalu po rovince treba na jednicku a seslapnu a rychle pustim plyn. pedal tak jak poskoci tak se ta rana ozve . Nebo staci stat na miste zaradit za jedna a ten samej pohyb udelat s vyslaplym pedalem spojky - aby auto lehce poskocilo ... taky to bouchne . Jo a dela mi to utrzenej silent mezi zadnim ramenem a napravou ...
Tak jsem s tim byl dneska u Petra na rajský a první problém spočívá ve spojce - nerozpojuje jakoby uplně, pořád se druhej díl trochu lehce točí, něco jako motokáry a minibike... Nemám to řešit, výměna spojky pomůže na pár tisíc km, pak to bude dělat pres zas. Je to prej běžný.
Druhej problém mám někde vuli - kardan nebo difer a dělat to budu nechávat z jara po odzimování autí
Druhej problém mám někde vuli - kardan nebo difer a dělat to budu nechávat z jara po odzimování autí

omlouvám se, že otvírám staré téma, ale nazval bych ho úplně stejně, tak to napíši raději sem
Včera me vylekala jedna věc, po delší jízdě mimo město, kde bylo vše v pořádku přijíždím do města, zastavím na červenou a rozjíždím se, pak dávám za dva, šlápnu na to trochu víc auto zrychlí a kolem 3-4tis otáček najednou duté bouchnutí odněkud z kufru a jako by mi někdo stoupnul na brzdu, auto cukne a zpomalí. Při konstantní jízdě a plynulém zrychlování je vše v pořádku, všude ticho bez bouchání. Co by tohle mohlo dělat ? Díky za radu

Včera me vylekala jedna věc, po delší jízdě mimo město, kde bylo vše v pořádku přijíždím do města, zastavím na červenou a rozjíždím se, pak dávám za dva, šlápnu na to trochu víc auto zrychlí a kolem 3-4tis otáček najednou duté bouchnutí odněkud z kufru a jako by mi někdo stoupnul na brzdu, auto cukne a zpomalí. Při konstantní jízdě a plynulém zrychlování je vše v pořádku, všude ticho bez bouchání. Co by tohle mohlo dělat ? Díky za radu
EX: E34 535i ´91, 155kW/305Nm, Sperrdifferential
aktual: E39 523i ´99, 125kW
aktual: E39 523i ´99, 125kW
Mne se zase deje to, ze kdyz (hlavne se studenym motorem co jede na sytic na jednicku) rychle seslapnu jednicku, obcas ozve se rana - podobna jako kdyz clovek rychle pusti spojku i u jinych aut. Obcas to bouchne i pri startovani - motor chytne a bum. Mozna budu casem resit vstupni lozisko do diferu z kardanu (susti), takze na co bych se mohl az to budu mit rozhozene zamerit?
nemáš urvané silentbloky na motoru a nebo výfuk?Caleb píše:Mne se zase deje to, ze kdyz (hlavne se studenym motorem co jede na sytic na jednicku) rychle seslapnu jednicku, obcas ozve se rana - podobna jako kdyz clovek rychle pusti spojku i u jinych aut. Obcas to bouchne i pri startovani - motor chytne a bum. Mozna budu casem resit vstupni lozisko do diferu z kardanu (susti), takze na co bych se mohl az to budu mit rozhozene zamerit?
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
Silace na motoru sice unavene vypadaji, ale zda jsou utrzene ... tezko opticky poznam, ze?
Mam taky podezreni spis na vyfuk, pokud ale auto zvednu a se vsim lomcuju, volne to prilis nepusobi. Jeste sem si vzpomel, ze pokud prejizdim vice nerovnosti v urcite rychlosti (treba vybrzdene vlny od kaminou pred krizovatkou z kopce) tak se prave v oblasti vyfuku neco rozklepe.
Vyfuk me jednoho dne taky ceka, takze spis teoretizuju, zda to neni neco zavaznejsiho na co bych se mohl zamerit.
Mam taky podezreni spis na vyfuk, pokud ale auto zvednu a se vsim lomcuju, volne to prilis nepusobi. Jeste sem si vzpomel, ze pokud prejizdim vice nerovnosti v urcite rychlosti (treba vybrzdene vlny od kaminou pred krizovatkou z kopce) tak se prave v oblasti vyfuku neco rozklepe.
Vyfuk me jednoho dne taky ceka, takze spis teoretizuju, zda to neni neco zavaznejsiho na co bych se mohl zamerit.