Bouchání na spodku auta ( difer,kardan,hurdy...? )

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Koby
Příspěvky: 183
Registrován: 17. 04. 2006 12:08

Bouchání na spodku auta ( difer,kardan,hurdy...? )

Příspěvek od Koby » 15. 01. 2007 21:14

Ahoj,

na začátek jenom napíšu, že jsem prohledal komplet forum a nenašel jsem téměř nic, krom toho že by to mohla dělat jedna z výše uvedených věcí. O co jde...?

Ta tupá "rána" - při normální hlasitosti rádia neni slyšet, všiml jsem si toho náhodou... - a ozývá prakticky ve dvou případech.

1) Stojim, a zařadim jedničku a společně s ní se ozve tato rána, jakoby se kardan o něco opřel. Nedělá to až při rozjedu jako některým, co jsem se tady dočetl. Dělá to jenom někdy - podle mě záleží jak je kardan otočený - zda se zastavil už opřený nebo je zastavený v té největší vuli. Tzn. že stojim, zařadim jedničku a udělá to BUCH. Vyřadim, znova zařadim jedničku a žádná rána už neni.

2) Když couvám a pustim pedál plynu a zmačknu spojku aby mi to nechcíplo, tim pádem třeba jedu chvíli setrvačností a následně potřebuju trošku couvání urychlit, tzn. že pustim spojku a dám trochu plynu, tak se ozve buch. Při jízde dopředu to nepozoruji -zkoušel jsem to.

Zkoušel jsem dávat plný rejdy na parkovišti a poslouchat difer, nic se nedělo, ticho po pěšině. Auto při malých rychlostí bez plynu necuká, když už, tak je to spíš podle mě velkou změnou rcyhlostí , to cukne každý auto - dvakrát třikrát si cukne, srovná se to a pak může jet bez plynu se zařazenou jedničkou nebo dvojkou a nic necuká.

Koukal jsem lehce pod auto a z kardanem jsem pootočil asi 0.5 cm, takže tam by vule být neměla ( ale kde tedy je? Sad ), to je udajně v normě, podelně jsem s karaden nehnul vubec.

Spojka se zdá být vp ohodě, neprokluzuje, zabírá kde má.

Ví někdo čim to může bejt?

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Re: Bouchání na spodku auta ( difer,kardan,hurdy...? )

Příspěvek od Max-Max » 15. 01. 2007 21:28

Koby píše:Ahoj,

na začátek jenom napíšu, že jsem prohledal komplet forum a nenašel jsem téměř nic, krom toho že by to mohla dělat jedna z výše uvedených věcí. O co jde...?

Ta tupá "rána" - při normální hlasitosti rádia neni slyšet, všiml jsem si toho náhodou... - a ozývá prakticky ve dvou případech.

1) Stojim, a zařadim jedničku a společně s ní se ozve tato rána, jakoby se kardan o něco opřel. Nedělá to až při rozjedu jako některým, co jsem se tady dočetl. Dělá to jenom někdy - podle mě záleží jak je kardan otočený - zda se zastavil už opřený nebo je zastavený v té největší vuli. Tzn. že stojim, zařadim jedničku a udělá to BUCH. Vyřadim, znova zařadim jedničku a žádná rána už neni.
vycvochtana prevodovka
Koby píše:2) Když couvám a pustim pedál plynu a zmačknu spojku aby mi to nechcíplo, tim pádem třeba jedu chvíli setrvačností a následně potřebuju trošku couvání urychlit, tzn. že pustim spojku a dám trochu plynu, tak se ozve buch. Při jízde dopředu to nepozoruji -zkoušel jsem to.
prevodovka, difer, silenty zadni napravy
Koby píše:Zkoušel jsem dávat plný rejdy na parkovišti a poslouchat difer, nic se nedělo, ticho po pěšině. Auto při malých rychlostí bez plynu necuká, když už, tak je to spíš podle mě velkou změnou rcyhlostí , to cukne každý auto - dvakrát třikrát si cukne, srovná se to a pak může jet bez plynu se zařazenou jedničkou nebo dvojkou a nic necuká.

Koukal jsem lehce pod auto a z kardanem jsem pootočil asi 0.5 cm, takže tam by vule být neměla ( ale kde tedy je? Sad ), to je udajně v normě, podelně jsem s karaden nehnul vubec.

Spojka se zdá být vp ohodě, neprokluzuje, zabírá kde má.

Ví někdo čim to může bejt?
jakej vliv ma plnej rejd predni napravy na kardan? :wink:
moje o dost starsi auto si necukne , mas tam nekde vule ktere se skladaji a pak to cuka a skace

0,5 cm v osi otaceni je prave to bouchnuti, chybu bych hledal v prevodvce a diferu, neuskodi ovsem kouknout i hurdy spojku a stredove ulozeni kardanu. Spojka to bude jen velice nepravdepodbne, i kdyz i to muze byt (silne vsak pochybuju)
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

lepies
Příspěvky: 95
Registrován: 09. 07. 2006 19:28
Bydliště: mrákov

auto

Příspěvek od lepies » 15. 01. 2007 21:30

může to být středové uložení kardánky

Uživatelský avatar
Koby
Příspěvky: 183
Registrován: 17. 04. 2006 12:08

Příspěvek od Koby » 15. 01. 2007 21:38

max: Na kardan to vliv nemá , píšu o diferu :) Když je v háji, má cvakat a vydávat všelijaký hnusný zvuky, nic z toho se nekoná. Vůle tam budou, to je jasný :) No, maj mi přijít náký prachy z pojištovny - nabouraula do mě předevčírem ženská tak to nechám udělat, zajedu s tim za Petrem na rajský.

Edit: ted mi psal ješte kluk z bmwklubu, kterýmu to dělalo naprosto totéž a bylo v háji zrovna to středová uložení kardanu, jak se tu taky píše. Tak zatím doufám v to.
Naposledy upravil(a) Koby dne 15. 01. 2007 21:40, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Lukáš Brandejs
Příspěvky: 718
Registrován: 28. 05. 2006 17:12
Bydliště: Praha

Příspěvek od Lukáš Brandejs » 15. 01. 2007 21:39

Pokud stojíš na místě, vymáčkneš spojku, dáš jedničku a ozve se rána, tak to vypadá jako by špatně vystavovala spojka. Ta jednička tam jde volně, nebo přes odpor a pak se ozve rána? Potom už mě napadá jen vyběhlá převodovka.
608/302954
EX e30 2.5 24v vanos, co kua teď ?? těžko do horšího....
89 E34 535 LPG

Uživatelský avatar
Koby
Příspěvky: 183
Registrován: 17. 04. 2006 12:08

Příspěvek od Koby » 15. 01. 2007 21:42

Lukáš Brandejs: rychlosti tam jdou všechny uplně normálně právě..:( žádný trápení s řazením nemám. jinak s tou spojkou mě to taky napadlo, ale to by při plnym kotli musela proklouznou ne?

Uživatelský avatar
Lukáš Brandejs
Příspěvky: 718
Registrován: 28. 05. 2006 17:12
Bydliště: Praha

Příspěvek od Lukáš Brandejs » 15. 01. 2007 21:48

To je divný, kardan stojí, dif stojí, dáš jedničku a ozve se rána. Spojka nemusí prokluzovat, mužeš tam mít vzduch a spojka špatně vystavuje.
608/302954
EX e30 2.5 24v vanos, co kua teď ?? těžko do horšího....
89 E34 535 LPG

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 15. 01. 2007 21:49

dela mi to same, a dvoum dalsim E30 v mym okoli...Ja jsem menil diff, kontroloval ulozeni kardanu (zadna vule), otacet jsem s nim nezkousel, ale pripisuju to prevodovce + silentblokum zadnich ramen, nebo napravy..
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
Koby
Příspěvky: 183
Registrován: 17. 04. 2006 12:08

Příspěvek od Koby » 15. 01. 2007 21:57

Lukáš Brandejs píše:To je divný, kardan stojí, dif stojí, dáš jedničku a ozve se rána. Spojka nemusí prokluzovat, mužeš tam mít vzduch a spojka špatně vystavuje.
Ok, vysvětlovala by to ta spojka. že prostě neudrží tu jedničku.když tam dám jakejkoliv jinej kvalt za stání, tak to neudělá ( to by trochu mohlo vylučovat tu převodovku ) a dále směřovat k tý spojce - jednička má největší sílu na kteoru ta spojka prostě nestačí.

Jako mě se zdá divný, aby byla v prdeli převodovka u bmw po 160tkm ( zatim si stojim! ) ale když byl někdo prase, proč ne, to je fakt, blbej kus atd.. Zase je pravda, že ty převodovky v tomhle stádiu km odcházet občas začínaj, znám plno lidí, kterým nejde řadit na e36 a je to převodovkou... No :?

Uživatelský avatar
Torham
Příspěvky: 418
Registrován: 08. 05. 2006 19:50
Bydliště: Beroun

Příspěvek od Torham » 16. 01. 2007 09:06

Dela mi to temer vsechno to co tobe . Kdyz jedu pomalu po rovince treba na jednicku a seslapnu a rychle pustim plyn. pedal tak jak poskoci tak se ta rana ozve . Nebo staci stat na miste zaradit za jedna a ten samej pohyb udelat s vyslaplym pedalem spojky - aby auto lehce poskocilo ... taky to bouchne . Jo a dela mi to utrzenej silent mezi zadnim ramenem a napravou ...

Uživatelský avatar
Koby
Příspěvky: 183
Registrován: 17. 04. 2006 12:08

Příspěvek od Koby » 16. 01. 2007 22:14

Tak jsem s tim byl dneska u Petra na rajský a první problém spočívá ve spojce - nerozpojuje jakoby uplně, pořád se druhej díl trochu lehce točí, něco jako motokáry a minibike... Nemám to řešit, výměna spojky pomůže na pár tisíc km, pak to bude dělat pres zas. Je to prej běžný.

Druhej problém mám někde vuli - kardan nebo difer a dělat to budu nechávat z jara po odzimování autí :)

berkelay
Příspěvky: 146
Registrován: 16. 03. 2007 23:35
Bydliště: Ústí nad Labem / Karviná

Příspěvek od berkelay » 16. 06. 2009 08:31

omlouvám se, že otvírám staré téma, ale nazval bych ho úplně stejně, tak to napíši raději sem :-)

Včera me vylekala jedna věc, po delší jízdě mimo město, kde bylo vše v pořádku přijíždím do města, zastavím na červenou a rozjíždím se, pak dávám za dva, šlápnu na to trochu víc auto zrychlí a kolem 3-4tis otáček najednou duté bouchnutí odněkud z kufru a jako by mi někdo stoupnul na brzdu, auto cukne a zpomalí. Při konstantní jízdě a plynulém zrychlování je vše v pořádku, všude ticho bez bouchání. Co by tohle mohlo dělat ? Díky za radu
EX: E34 535i ´91, 155kW/305Nm, Sperrdifferential
aktual: E39 523i ´99, 125kW

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 16. 06. 2009 08:43

silentblok difu?
Obrázek
vše na prodej

Uživatelský avatar
Caleb
Příspěvky: 191
Registrován: 01. 06. 2008 17:02

Příspěvek od Caleb » 16. 06. 2009 10:43

Mne se zase deje to, ze kdyz (hlavne se studenym motorem co jede na sytic na jednicku) rychle seslapnu jednicku, obcas ozve se rana - podobna jako kdyz clovek rychle pusti spojku i u jinych aut. Obcas to bouchne i pri startovani - motor chytne a bum. Mozna budu casem resit vstupni lozisko do diferu z kardanu (susti), takze na co bych se mohl az to budu mit rozhozene zamerit?

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 16. 06. 2009 12:09

Caleb píše:Mne se zase deje to, ze kdyz (hlavne se studenym motorem co jede na sytic na jednicku) rychle seslapnu jednicku, obcas ozve se rana - podobna jako kdyz clovek rychle pusti spojku i u jinych aut. Obcas to bouchne i pri startovani - motor chytne a bum. Mozna budu casem resit vstupni lozisko do diferu z kardanu (susti), takze na co bych se mohl az to budu mit rozhozene zamerit?
nemáš urvané silentbloky na motoru a nebo výfuk?
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Caleb
Příspěvky: 191
Registrován: 01. 06. 2008 17:02

Příspěvek od Caleb » 16. 06. 2009 20:25

Silace na motoru sice unavene vypadaji, ale zda jsou utrzene ... tezko opticky poznam, ze?
Mam taky podezreni spis na vyfuk, pokud ale auto zvednu a se vsim lomcuju, volne to prilis nepusobi. Jeste sem si vzpomel, ze pokud prejizdim vice nerovnosti v urcite rychlosti (treba vybrzdene vlny od kaminou pred krizovatkou z kopce) tak se prave v oblasti vyfuku neco rozklepe.
Vyfuk me jednoho dne taky ceka, takze spis teoretizuju, zda to neni neco zavaznejsiho na co bych se mohl zamerit.

Odpovědět