Při stání auta se vybíjí baterie, nefunkční ostřikovač

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
tarasco
Příspěvky: 10
Registrován: 23. 10. 2006 21:02
Bydliště: Vysočina

Při stání auta se vybíjí baterie, nefunkční ostřikovač

Příspěvek od tarasco » 26. 11. 2006 18:00

Čauves všicí bavoráci.Prosím o rady.Mám 2měsíce E30tour-r.v.93.Ale jaksi začíná pár věcí zlobit.Je tam měsíc stará baterie,dnes total vybitá,ani ručky se nehnuli!Nic jsem nezapoměl zapnutý.Pravý střikovač čelního okna kaput.Voda se tam tlačí,ale tou malou dírkou na"rozbočovači"stříká na motor.Díky za nápovědy.-S BMW na věčné časy,a nikdy jinak!


čti http://www.po100.unas.cz :!: :!: :!:




.

Uživatelský avatar
TUŇÁK
Příspěvky: 3429
Registrován: 16. 10. 2006 09:33
Bydliště: Praha

Příspěvek od TUŇÁK » 26. 11. 2006 18:13

S baterkou sem měl taky problém...to auto ti delší dobu stálo?Jestli ne tak ti to někde probíjí a nebo nedobíjí.zkus taky funkci Hledat.Jinak s ostřikovačem taky sem měl podobnej problém tak sem prostě vymněnil hadičky i ten rozbočovač nebo co a to ostřikovadlo na kapotě.
Obrázek

tarasco
Příspěvky: 10
Registrován: 23. 10. 2006 21:02
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od tarasco » 26. 11. 2006 18:42

Zdravím pana Tuňáka a dík za odpověď.Můj Mauritius stál asi týden.je v tom nová Bannerka.Doufám,že to nebude něco horšího.Nastartovali jsme to přes kabely,najeli 120 kiláku,a šlape jako huutě.Kupoval si to nový,ty střívka na ostřikovače?Je to moje 1auto,proto kdybych se tady ptal jako debil na pro Vás banální záležitosti,tak se dopředu omlouvám všem bavorákům.

tarasco
Příspěvky: 10
Registrován: 23. 10. 2006 21:02
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od tarasco » 26. 11. 2006 19:01

Četl jsem odkaz.Omlovám se Danovi td.Je to pravda,je to pravda!Abych předešel hloupím otázkám,prosím zde někoho,kdo zná perfektně E30,je ochoten mi zaslat své tel.číslo a trpět mé dotazy napřímo.Určité věci chci vědět co nejdříve,nejlépe hned.Dík za pochopení.P.S.taky mě nebaví zbytečná práce.

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 26. 11. 2006 19:16

tarasco píše:Četl jsem odkaz.Omlovám se Danovi td.Je to pravda,je to pravda!Abych předešel hloupím otázkám,prosím zde někoho,kdo zná perfektně E30,je ochoten mi zaslat své tel.číslo a trpět mé dotazy napřímo.Určité věci chci vědět co nejdříve,nejlépe hned.Dík za pochopení.P.S.taky mě nebaví zbytečná práce.
Aspoň někdo to čte :)
V první řadě si příspěvek přejmenuj, nějak konkrétněji.
Co se týká " banálnosti " dotazu - je pochopitelný, že když jsi tu poprvé, nemůžeš vědět, co se tu řešilo před rokem.

A nakonec - vše na co se ptáš tu proběhlo mockrát, čili pokud si projdeš FAQ a zkusíš funkci Hledat, budeš to všechno vědět hned :wink:
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 26. 11. 2006 19:39

K tý baterce:
Zkusil bych změřit odběr v klidovým stavu auta.
Odpojit baterku, ampérmetr zapnutý na vyšší rozsah zapojit mezi mínus pól akumulátoru a kostru.
U auta s novějším typem přístrojovky je tam cca 20- 30 mA, (se starším typem mám jen 3-4 mA).
Sleduj měřák a vyndavej pojistky, uvidíš, který okruh to dělá.

Jedna z možností je nerozpínající kontakt u osvětlení schránky v palubce.

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 26. 11. 2006 20:26

já už zažil rozbitej spínač osvětlení v kastlíku i kufru :wink: to pak neni vidět
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

tarasco
Příspěvky: 10
Registrován: 23. 10. 2006 21:02
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od tarasco » 26. 11. 2006 20:47

Dík všem za rady.Určitě všecičky vyzkouším a pak se uvidí.I tak na něj nedám dopustit.Jsem z Vysočiny,neznáte dobrýho doktora pro mýho krasavce?Jak to tak kolem sebe poslouchám,asi to nebude jednoduchý,sehnat poctivej servis,na kterej se mohu na tuty spolehnout.

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 14. 12. 2006 12:54

Venca píše:K tý baterce:
Zkusil bych změřit odběr v klidovým stavu auta.
Odpojit baterku, ampérmetr zapnutý na vyšší rozsah zapojit mezi mínus pól akumulátoru a kostru.
U auta s novějším typem přístrojovky je tam cca 20- 30 mA, (se starším typem mám jen 3-4 mA).
Sleduj měřák a vyndavej pojistky, uvidíš, který okruh to dělá.

Jedna z možností je nerozpínající kontakt u osvětlení schránky v palubce.
Taky resim problem s vybijenim baterky, ovsem zarazi me tyhle hodnoty - ja nameril na baterce odber 0,13mA, navic vsechno tohle je proud ktery jde pres pojistku radia (cislo si ted nevzpomenu, je pres ni pripojeno samozrejme vic veci nez radio), tu kdyz vytahnu, odber je 0. Delam neco spatne?
BMW 323i E36

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 14. 12. 2006 19:34

paveld píše:Taky resim problem s vybijenim baterky, ovsem zarazi me tyhle hodnoty - ja nameril na baterce odber 0,13mA, navic vsechno tohle je proud ktery jde pres pojistku radia (cislo si ted nevzpomenu, je pres ni pripojeno samozrejme vic veci nez radio), tu kdyz vytahnu, odber je 0. Delam neco spatne?
Špatně - to asi ne, není jiný způsob, jak to měřit.
Těch 0,13 mA moc není (samozřejmě, že čím míň, tím líp, pokud zároveň vše maká).
Funguje ti normálně servisní indikátor?

Když vezmu moje pokusy -

1. přístrojovka novějšího typu s vadnými články měla odběr = 50 mA.
2. přístrojovka novějšího typu po montáži nových článků = 30 mA, postupně proud klesal na hodnotu cca 20 mA (patrně se dobíjely z autobaterie).

3. přístrojovka staršího typu s vadnými články cca 60mA
4. přístrojovka staršího typu s novými články cca 15 mA, postupný pokles na 3 - 4 mA.

Bohužel teď nevím, přes kterou pojistku ten proud šel, tuším, že 10, ale v manuálu vidím pro obvody SI pojistky 10 a ještě i 24, přes kterou by mělo jít patrně dobíjení těch článků.

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 14. 12. 2006 19:38

Venca: jeste jsem koukal do knizky Jak na to, je to divny. Tam pisou, ze pripustna hodnota je 1-3mA, to co pises ty je dost nad tim.
BMW 323i E36

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 14. 12. 2006 19:55

paveld píše:Venca: jeste jsem koukal do knizky Jak na to, je to divny. Tam pisou, ze pripustna hodnota je 1-3mA, to co pises ty je dost nad tim.
Pravda, k jejich uvedený hodnotě se jen blížím.
Ovšem pozor - v "Jak na to..." jsou i pěkný voloviny, viz např. str. 153 a nejvyšší možný průměr bubnu po opracování 251 mm (správná hodnota, uvedená na origo BMW dílu je uvnitř bubnu napsaná jako nálitek - 229,5 mm).
Pokud se pamatuju, i Kupča (do E30 dělá od první půlky 90.let) tu kdysi psal, že má hodnoty proudu v klidovým stavu se zapnutým alarmem nějaký desítky mA.

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 14. 12. 2006 21:45

To je taky mozny..nicmene to co jsem nameril je dobry cislo, takze tim to nebude, spis, ze by to byl nejaky skokovy kratkodoby odber...?
BMW 323i E36

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 14. 12. 2006 21:59

paveld píše:To je taky mozny..nicmene to co jsem nameril je dobry cislo, takze tim to nebude, spis, ze by to byl nejaky skokovy kratkodoby odber...?
Ta baterka může mít i nějakou vnitřní vadu.
Bohužel nelze měřit jednotlivé články, jako na starý černý baterce zn. Akuma zalitý asfaltem.

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 16. 12. 2006 22:41

dva dny a pak uz se nehnou ani budiky...
to je nejak jinak, nez ze honit par miliamper, jestli 0.13 nebo 4 mA

kdyz to spocitame, 50Ah aku bude dodavat 2 dny (= 48hodin) proud 1A :shock:

takze pro 1mA teoreticky (zanedbame samovybijeni accu) to vychazi 2000 dni, tedy 5 a pul roku :!: :!:

Ja bych tipoval problem ve zkorodovanem spoji na accu, nebo nekde jinde.

Kdyz nameris vybijeci proud v klidu pod 50mA tak bych se s tim netrapil. Paklize s autem aspon jednou za tyden aspon hodinu jezdis.

juriiiisek
Příspěvky: 8
Registrován: 16. 12. 2006 21:43
Bydliště: vysocina

radio

Příspěvek od juriiiisek » 17. 12. 2006 11:55

cau,pro ty co hledaj podobny zavady: me to delalo radio,jestli ho nemate pres klicek, nebo ti de zapnout i bez zapnutyho klicku tak to muze byt ono, mel sem tam radio a asi bylo nejaky spatny nebo blbe zapojeny, ale proste jak to stalo 2-3dny tak se ani kontrolky ani nerosvitily, skuste ho odpojit a uvidite. nekde sou radia zapojeny ze se ti zapnou po otoceni klicku a pak kdyz vypnes klicek tak se zase vypnou, ale dou zapnout i bez klicku, tak bacha na to. treba to neni ono ale i tohle se muze stat! hodne zdaru)

Odpovědět