Lambda sonda

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Lambda sonda

Příspěvek od Paluš » 30. 12. 2003 16:10

Měnili jste někdo z vás lambda sondu na 318i, 318iS a pokud jo, dávali jste vždy originální nebo od náhradního výrobce.
Je tady někdo, kdo zkusil lambda sondu ze Škody MPI 1,6 ?
Chodí vám to korektně bez problému ?
Mám za to, že ty lambdy jsou vesměs stejný, jestli ne, tak mě opravte.
:wink:
Franci, jsi tam :?: :wink: :lol:

Venca

Příspěvek od Venca » 30. 12. 2003 17:27

Někdo tu psal, že koupil novou do Felicie asi za 900,- a že šla do 318i M40 bez problému, jen přeletoval konektor.

Řek bych, že musí sedět vyhřívaná/nevyhřívaná a jinak v tom asi větší problém nebude.

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 30. 12. 2003 17:41

Když jsem asi před třemi roky sháněl novou, tak mi všude říkali, že druhovýroba neexistuje. Tak jsem koupil origo BOSCH.

O té z filcky tu opravdu byla zmínka. Tuším že se psalo o typu z motoru 1.6 MPI.

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 30. 12. 2003 17:43

Venca píše:Někdo tu psal, že koupil novou do Felicie asi za 900,- a že šla do 318i M40 bez problému, jen přeletoval konektor.

Řek bych, že musí sedět vyhřívaná/nevyhřívaná a jinak v tom asi větší problém nebude.
Hmm ...... tak bez problému jo ? :?
No proč se tady ptám.
V domnění, že mám asi špatnou tu moji lambdu z 318, jsem to udělal taky od té Felicie, ale problém, který mám, se tím nevyřešil. Tak proto ten dotaz.
S tím vyhříváním, to je jasný, ale nejsem si na 100% jist, je -li u všech stejné napájení. Já si myslím že jo a to 5volty

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 30. 12. 2003 17:47

Peťas píše:Když jsem asi před třemi roky sháněl novou, tak mi všude říkali, že druhovýroba neexistuje. Tak jsem koupil origo BOSCH.

O té z filcky tu opravdu byla zmínka. Tuším že se psalo o typu z motoru 1.6 MPI.
Ale jo, existuje :wink: ..... nanome ( náhradní výrobce ), příjde asi na polovinu, než originální od BMW.

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 30. 12. 2003 17:48

Můj problém tenkrát nevyřešila ani ta origo :roll: .

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 30. 12. 2003 17:55

Peťas píše:Můj problém tenkrát nevyřešila ani ta origo :roll: .
Dík Peťo, to jsem si myslel, to víš, vyhodit 5 klacků je celkem přepich, abych zjistil, že to lambdou nebylo. :wink: :)
Připadá mi, že jsou všechny technologicky stejné ( můsí pořád hlídat kyslík ve výfukových plynech ) a ceny se odvíjí jen podle toho, na které auto je vyrobená. :twisted: viz. FELICIE versus BMW.

Co jsi měl za problém :?:

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 30. 12. 2003 18:15

Tobě nabízeli sondu za 5tKč? :shock: Že by ji o tolik zdražili? Mě stála necelé 3.5tKč.

Co přesně tomu bylo jsem nikdy nezjistil. Hodně to žralo a když byl motor teplý a vypnul se na min 5. min, tak po nastartování se to tak 30s jakoby dusilo. Zajel jsem na diagnostiku a vyskakovala tam chyba lambdy, tak jsem ji vyměnil a bylo to samé :( . Pak jsem v tom plastovém krytu pod oknem (co v něm jsou dráty) objevil konektor. Když jsem ho rozpojil, tak to cukání přestalo, žralo to relativně rozumně, ale na diagnostice lambda nešla vůbec (tvářila se že tam je, ale nevykazovala žádné hodnoty). Asi to jezdilo na nouzový režim.

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 30. 12. 2003 19:46

Peťas píše:Tobě nabízeli sondu za 5tKč? :shock: Že by ji o tolik zdražili? Mě stála necelé 3.5tKč.

Co přesně tomu bylo jsem nikdy nezjistil. Hodně to žralo a když byl motor teplý a vypnul se na min 5. min, tak po nastartování se to tak 30s jakoby dusilo. Zajel jsem na diagnostiku a vyskakovala tam chyba lambdy, tak jsem ji vyměnil a bylo to samé :( . Pak jsem v tom plastovém krytu pod oknem (co v něm jsou dráty) objevil konektor. Když jsem ho rozpojil, tak to cukání přestalo, žralo to relativně rozumně, ale na diagnostice lambda nešla vůbec (tvářila se že tam je, ale nevykazovala žádné hodnoty). Asi to jezdilo na nouzový režim.
Jo jo, v Opavě přímo v BMW ji měli za nějákých 5045,- , přesně už nevím.

Mě to zase dělá to, že mi motor jede na volnoběh nějákou dobu normálně a pak z ničeho nic se mi rozhoupe volnoběh, to trvá asi 1 - 2 minuty a emise jdou rapidně nahoru. Pak se to zklidní, volnoběh se stabilizuje a emise se dostávaj do normálu.
Při zvýšených otáčkách asi 2600 až 2800 když je držím asi tak 2 minuty (někdy i méně ) , tak emise v pohodě, pak se něco stane a emise jdou zase rapidně nahoru.
Když to pustím a nechám na volnoběh, v tom okamžiku se to houpe, ale po chvíli se to stabilizuje a zvýšené otáčky jsou též dobré s emisema.
Je to nepravidelný cyklus.
Nejhorší na tom je, že to hopání se děje i na plynu, což mi nedává smysl.
Dělá to jen někdy ........ jde mi z toho hlava kolem.
Diagnostika nehlasí žádnou závadu, co se týče čidel.
Jediné co hlasí je ,, Regulace lambda mimo minimální rozsah ´´.
Že by rozpoznala jinou lambdu než od BMW :roll: , to se mi nezdá :?

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 30. 12. 2003 20:53

A zkoušel jsi jinou řídíci jednotku? Zkusil bych pro jistotu i tu originál lambdu.

A co třeba teplotní čidlo?

Kdys to chtěl nějak vyzkoušet, tak tu lambu ještě mám (najel jsem na ni max. 20tkm - takže je jak nová) a mám i řídící jednotku.

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 30. 12. 2003 21:08

Peťas píše:A zkoušel jsi jinou řídíci jednotku? Zkusil bych pro jistotu i tu originál lambdu.

A co třeba teplotní čidlo?

Kdys to chtěl nějak vyzkoušet, tak tu lambu ještě mám (najel jsem na ni max. 20tkm - takže je jak nová) a mám i řídící jednotku.
Mám ale 318 iS M42 motor. Tu lambdu bych vyzkoušel jako první, od kud jsi :?:
To teplotní čidlo máš asi na mysli čidlo teploty motoru, že :?: ........ to ohmicky sedí, při asi +80 stupňů C má asi 257 ohmů, udávaná tolerance je 250 .... 390 ohmů

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 30. 12. 2003 22:33

Ty čidla tam jsou dvě (proteploměr a pro řídící jednotku) - ale asi jsi kontroloval obě.

Něž jsi ten motor dal k sobě do auta, viděl jsi ho v chodu a šel ev. v pohodě?

Nejčastěji jsem ve Val.Mezu a Rožnově.

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 30. 12. 2003 23:20

Motor jsem koupil, pak jsem udělal komplet GO a šlapal bezvadně, až do teď. Ještě to budu testovat na diagnostice, ale napřed bych chtěl vyloučit tu lambdu.
Jaké máš ty věci, z i nebo iS :?:
Když tak pošli na soukr. zprávu mobil a domluvíme se. :wink:

Venca

Příspěvek od Venca » 31. 12. 2003 12:06

Paluš píše:
Venca píše:Někdo tu psal, že koupil novou do Felicie asi za 900,- a že šla do 318i M40 bez problému, jen přeletoval konektor.

Řek bych, že musí sedět vyhřívaná/nevyhřívaná a jinak v tom asi větší problém nebude.
Hmm ...... tak bez problému jo ? :?
No proč se tady ptám.
V domnění, že mám asi špatnou tu moji lambdu z 318, jsem to udělal taky od té Felicie, ale problém, který mám, se tím nevyřešil. Tak proto ten dotaz.
S tím vyhříváním, to je jasný, ale nejsem si na 100% jist, je -li u všech stejné napájení. Já si myslím že jo a to 5volty
To napájení nevím, na kolik je. Nenašel jsem to ve schématu.

Vyhřívání - chystám se to změřit, já si myslím, že tam může bejt i 12 V rovnou ze sítě auta.

Těch 5 V - viděl jsi to někde (třeba i u jinýho auta)?

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 31. 12. 2003 12:22

Lambda se čtyřmi vývody ( vyhřívaná ) má dvojí napájení.
První okruh je pro vyhřívání tj. 12V a druhý okruh je 5V z řídící jednotky.
Ale než to tady složitě vysvětlovat, tady je odkaz:
http://www.gpl.cz/lambdasonda.htm

Venca

Příspěvek od Venca » 31. 12. 2003 12:49

Paluš píše:Lambda se čtyřmi vývody ( vyhřívaná ) má dvojí napájení.
První okruh je pro vyhřívání tj. 12V a druhý okruh je 5V z řídící jednotky.
Ale než to tady složitě vysvětlovat, tady je odkaz:
http://www.gpl.cz/lambdasonda.htm
Dík, už to tahám.
Já mam na 318 iM10 2 bílý (vyhřívání) a 1 černej (signál).
Takže vyhřívání bude 12V.

Pokud to bude pro Feldu stejný a je tam 5V pro signál, pak to zkusím, až bude hrozit výměna.

Megaloman
Příspěvky: 17
Registrován: 09. 12. 2003 10:53

Příspěvek od Megaloman » 03. 01. 2004 11:15

Vyhřejvání je vždy 12V, 5V nikde neni, aspoň teda na e30 i na felicii.

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 03. 01. 2004 11:49

Megaloman píše:Vyhřejvání je vždy 12V, 5V nikde neni, aspoň teda na e30 i na felicii.
Jak jsi na to přišel :?: :shock: :crazy:

cernokneznik

Příspěvek od cernokneznik » 03. 01. 2004 16:58

Paluš píše:
Peťas píše: Jediné co hlasí je ,, Regulace lambda mimo minimální rozsah ´´.

znamena=lamda neni schopna regulovat smes ne ze je v hajzlu

rek bych profukuje ti tam nekde falesnej zduch

kolisa to taky kdyz vodpojis tu lamdu?

Uživatelský avatar
Paluš
Příspěvky: 323
Registrován: 11. 07. 2003 21:30
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Paluš » 04. 01. 2004 21:31

cernokneznik píše:
Paluš píše:
Peťas píše: Jediné co hlasí je ,, Regulace lambda mimo minimální rozsah ´´.

znamena=lamda neni schopna regulovat smes ne ze je v hajzlu

rek bych profukuje ti tam nekde falesnej zduch
kolisa to taky kdyz vodpojis tu lamdu?


No, když to kolísalo tak zrovna ne. Zkoušel jsem to jen, když to jelo normálně a reakce byla ... emise šli nahoru, ...... takže lambda je funkční :roll:

Odpovědět