váha BMW - rozložení váhy na nápravy

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

váha BMW - rozložení váhy na nápravy

Příspěvek od Klakson » 05. 12. 2006 10:21

možná to tu někde bylo ale nic jsem nenašel, potřeboval bych nějaký odkaz nebo info, kde by bylo vidět porovnání rozložení váhy auta, tzn. váhy na přední nápravě a zadní nápravě. Konkrétně se mě jedná o porovnání 325i chrom a 318is plast, dle informací co jsem našel je 325i chrom celkově lehčí než 318is, což mě trochu zaráží ale budiš. Potřebuji to kuli podvozku, 318is bude asi lehčí na přední nápravě než 325i chrom ale o kolik? Cíl mého dotazu je když mám hodně odlehčenou 325i chrom s M30 motorem = 325i chrom bez odlehčení :lol: jestli mohu použít pružiny z 318is, proto ten dotaz na rozložení váhy :wink:

ve finále to bude asi tak že pro 335i chrom bude předek těžší a zadek lehčí než 318is, ale třeba to není o tolik :lol: :wink:
E30 325i

Mirda
Příspěvky: 1292
Registrován: 17. 03. 2006 09:51
Bydliště: Praha

Re: váha BMW - rozložení váhy na nápravy

Příspěvek od Mirda » 05. 12. 2006 11:51

Klakson píše:možná to tu někde bylo ale nic jsem nenašel, potřeboval bych nějaký odkaz nebo info, kde by bylo vidět porovnání rozložení váhy auta, tzn. váhy na přední nápravě a zadní nápravě. Konkrétně se mě jedná o porovnání 325i chrom a 318is plast, dle informací co jsem našel je 325i chrom celkově lehčí než 318is, což mě trochu zaráží ale budiš. Potřebuji to kuli podvozku, 318is bude asi lehčí na přední nápravě než 325i chrom ale o kolik? Cíl mého dotazu je když mám hodně odlehčenou 325i chrom s M30 motorem = 325i chrom bez odlehčení :lol: jestli mohu použít pružiny z 318is, proto ten dotaz na rozložení váhy :wink:

ve finále to bude asi tak že pro 335i chrom bude předek těžší a zadek lehčí než 318is, ale třeba to není o tolik :lol: :wink:
cece to jsou mi uvahy :wink: ono z m30 to bude cely jinak pac je ten motor hlavne delsi nez 2.5 coz se ti na vlastnostech urcite projevi ,,ale ona i blba 1.8
chodi po predu ,proste tu prdel musis nadhodit vzdycky pred zatackou jinak jsi v prdeli :wink: nebo to prohoret a nebo jezdit pomalu :lol: ..ono ten predek mozna vahove dozenes jako 2.5 ale ne co se tyce jizdnich vlastnosti ,to pak jedine fakt dobrej podvozek a vic sesadit k zemi

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 05. 12. 2006 12:00

mě jde o to že mohu mít dobrej podvozek z IS, tvrdej a nízkej a jestli to prostě tak nějak váhově dá :wink: i když o tom moc přesvědčenej nejsem, ale když to člověk nezkusít tak nic nezjistí, to by nebyly ani M30 v E30 :lol:
E30 325i

Mirda
Příspěvky: 1292
Registrován: 17. 03. 2006 09:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od Mirda » 05. 12. 2006 12:49

Klakson píše:mě jde o to že mohu mít dobrej podvozek z IS, tvrdej a nízkej a jestli to prostě tak nějak váhově dá :wink: i když o tom moc přesvědčenej nejsem, ale když to člověk nezkusít tak nic nezjistí, to by nebyly ani M30 v E30 :lol:
jj to mas pravdu ale fakt nevim je to proste 4 valovej uvidis sam co to udela ja si koupim stelovatelnej kde se ta stelovat tuhost i vyska: supersport a pak se uvidi jestli to funguje

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 05. 12. 2006 13:03

Mirda píše:
Klakson píše:mě jde o to že mohu mít dobrej podvozek z IS, tvrdej a nízkej a jestli to prostě tak nějak váhově dá :wink: i když o tom moc přesvědčenej nejsem, ale když to člověk nezkusít tak nic nezjistí, to by nebyly ani M30 v E30 :lol:
jj to mas pravdu ale fakt nevim je to proste 4 valovej uvidis sam co to udela ja si koupim stelovatelnej kde se ta stelovat tuhost i vyska: supersport a pak se uvidi jestli to funguje
ten chci taky :lol: , viděl jsem ho někde za 15tCZK, ale mám tlumiče v super stavu tak mi je jich líto něž abych je někomu prodal pod cenou
E30 325i

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 05. 12. 2006 14:09

koukal jsem přímo na supersport.de a bude se muset asi odříznout ten originál talíř do drží pružinu, možná že to půjde i bez toho, ale bude to vypadat dost úchylně :lol:

nikde jsem se nedočetl že se dá nastavovat i tuhost tlumičů, to jsem se dočetl pouze u tlumičů v kompletním sportovním podvozku, tak nevim
E30 325i

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 05. 12. 2006 14:49

- podvozek z 318is je totoznej s 325i m-technik s tim rozdilem, ze s M20 motorem predek oproti M42 lezi cca o 1cm nize u zeme.
- takze s M30 to ciste teoreticky o cca 2cm niz.
- co z toho plyne? nic, protoze v domacich podminkach ten podvozek nejak rozume stejne asi nenaladis, ale koupit si gewindefahrwerk se stelovatelnou vyskou a tuhosti je asi nejlepsi pokus o to...

Jinak pri ladeni podvozku lze v zasade vychazet z par zakladnich podminek:

NEDOTACIVA CHARAKTERISTIKA VOZU
-stabilizator pouze v predu/tuzsi stabi vpredu nez vzadu
-tuzsi pruziny v predu/mekci vzadu

PRETACIVA CHARAKTERISTIKA VOZU
-pochopitelne obracene

Vzhledem k tomu, ze E30 s M30 motorem bude mit tendenci jit "za cumakem" bude na miste pritvrdit hlavne zadek s ohledem na to by ti ty IS pruziny mohly stacit, kdyz to vhodne doplnis stabilizatorama a pokud muzes na zadku trochu pritahnout tuhost tlumicu...
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 05. 12. 2006 16:26

no, to je odpověď :lol: díky.

promiň, jenom trochu nechápu ten poslední odstavec, myslíš tím že mě budou klouzat přední kola ale zadek nebude mít tendenci jít do smyku? tzn. nedotáčivost a to proto že bude těžší v předu a lehčí vzadu než jak sériovka, je to tak?
E30 325i

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 05. 12. 2006 16:34

Klakson píše:promiň, jenom trochu nechápu ten poslední odstavec, myslíš tím že mě budou klouzat přední kola ale zadek nebude mít tendenci jít do smyku? tzn. nedotáčivost
kdyz tu M30 nechas na seriovem podvozku, tak v plynule (ale pochopitelne rychle) projizdene zatace bude mit tendenci ujizdet predevsim predek, tzn. abys privedl auto do drifu/pretaceni, budes tomu muset pomoct (spojkou, podrazenim, brzdou...)

ale popravde e30 jsou vicemene takhle nastaveny i originalne z fabriky (udajne z duvodu bezpecnosti)

co proti tomu lze delat je: jiz vyse popsane meneni charakteristiky nastaveni/snizeni vozu/zvysenim odklonu na predni naprave...
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 05. 12. 2006 16:40

v některejch věcech jsem natvrdlej, ok, takže to znamená nedotáčivost a že musím do zadu sehnat buď tužší stabilizátor (teď mám prům 14mm) nebo ho skusit jinak nastavit a ještě koupit tlumiče se seřizovatelnou tuhostí a ty nastavit na tak skoro na max. tuhost, případně so pohrát s odklonem přední nápravy, tak to jsou věci :lol:
E30 325i

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 06. 12. 2006 16:06

Můžu potvrdit.
Měl jsem podvozek, kde byl předek jako beton a zadek se houpal a klouzalo to za předkem.
Teď to mám obráceně a je to pecka-oproti min. podovzku. Auto není nedotáčivé, spíš lehce přetáčivé.

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 08. 12. 2006 09:46

no uvidim, asi to budu řešit až bude auto pojízdní protože takhle to stejně neodhadnu, ten podvozek z ISa stejně nebudu kupovat,
E30 325i

Odpovědět