Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
-
Klakson
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1485
- Registrován: 17. 08. 2005 12:41
- Bydliště: Trutnov
Příspěvek
od Klakson » 05. 12. 2006 10:21
možná to tu někde bylo ale nic jsem nenašel, potřeboval bych nějaký odkaz nebo info, kde by bylo vidět porovnání rozložení váhy auta, tzn. váhy na přední nápravě a zadní nápravě. Konkrétně se mě jedná o porovnání 325i chrom a 318is plast, dle informací co jsem našel je 325i chrom celkově lehčí než 318is, což mě trochu zaráží ale budiš. Potřebuji to kuli podvozku, 318is bude asi lehčí na přední nápravě než 325i chrom ale o kolik? Cíl mého dotazu je když mám hodně odlehčenou 325i chrom s M30 motorem = 325i chrom bez odlehčení

jestli mohu použít pružiny z 318is, proto ten dotaz na rozložení váhy
ve finále to bude asi tak že pro 335i chrom bude předek těžší a zadek lehčí než 318is, ale třeba to není o tolik

E30 325i
-
Mirda
- Příspěvky: 1292
- Registrován: 17. 03. 2006 09:51
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od Mirda » 05. 12. 2006 11:51
Klakson píše:možná to tu někde bylo ale nic jsem nenašel, potřeboval bych nějaký odkaz nebo info, kde by bylo vidět porovnání rozložení váhy auta, tzn. váhy na přední nápravě a zadní nápravě. Konkrétně se mě jedná o porovnání 325i chrom a 318is plast, dle informací co jsem našel je 325i chrom celkově lehčí než 318is, což mě trochu zaráží ale budiš. Potřebuji to kuli podvozku, 318is bude asi lehčí na přední nápravě než 325i chrom ale o kolik? Cíl mého dotazu je když mám hodně odlehčenou 325i chrom s M30 motorem = 325i chrom bez odlehčení

jestli mohu použít pružiny z 318is, proto ten dotaz na rozložení váhy
ve finále to bude asi tak že pro 335i chrom bude předek těžší a zadek lehčí než 318is, ale třeba to není o tolik

cece to jsou mi uvahy

ono z m30 to bude cely jinak pac je ten motor hlavne delsi nez 2.5 coz se ti na vlastnostech urcite projevi ,,ale ona i blba 1.8
chodi po predu ,proste tu prdel musis nadhodit vzdycky pred zatackou jinak jsi v prdeli

nebo to prohoret a nebo jezdit pomalu

..ono ten predek mozna vahove dozenes jako 2.5 ale ne co se tyce jizdnich vlastnosti ,to pak jedine fakt dobrej podvozek a vic sesadit k zemi
-
Klakson
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1485
- Registrován: 17. 08. 2005 12:41
- Bydliště: Trutnov
Příspěvek
od Klakson » 05. 12. 2006 12:00
mě jde o to že mohu mít dobrej podvozek z IS, tvrdej a nízkej a jestli to prostě tak nějak váhově dá

i když o tom moc přesvědčenej nejsem, ale když to člověk nezkusít tak nic nezjistí, to by nebyly ani M30 v E30

E30 325i
-
Mirda
- Příspěvky: 1292
- Registrován: 17. 03. 2006 09:51
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od Mirda » 05. 12. 2006 12:49
Klakson píše:mě jde o to že mohu mít dobrej podvozek z IS, tvrdej a nízkej a jestli to prostě tak nějak váhově dá

i když o tom moc přesvědčenej nejsem, ale když to člověk nezkusít tak nic nezjistí, to by nebyly ani M30 v E30

jj to mas pravdu ale fakt nevim je to proste 4 valovej uvidis sam co to udela ja si koupim stelovatelnej kde se ta stelovat tuhost i vyska: supersport a pak se uvidi jestli to funguje
-
Klakson
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1485
- Registrován: 17. 08. 2005 12:41
- Bydliště: Trutnov
Příspěvek
od Klakson » 05. 12. 2006 13:03
Mirda píše:Klakson píše:mě jde o to že mohu mít dobrej podvozek z IS, tvrdej a nízkej a jestli to prostě tak nějak váhově dá

i když o tom moc přesvědčenej nejsem, ale když to člověk nezkusít tak nic nezjistí, to by nebyly ani M30 v E30

jj to mas pravdu ale fakt nevim je to proste 4 valovej uvidis sam co to udela ja si koupim stelovatelnej kde se ta stelovat tuhost i vyska: supersport a pak se uvidi jestli to funguje
ten chci taky

, viděl jsem ho někde za 15tCZK, ale mám tlumiče v super stavu tak mi je jich líto něž abych je někomu prodal pod cenou
E30 325i
-
Klakson
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1485
- Registrován: 17. 08. 2005 12:41
- Bydliště: Trutnov
Příspěvek
od Klakson » 05. 12. 2006 14:09
koukal jsem přímo na supersport.de a bude se muset asi odříznout ten originál talíř do drží pružinu, možná že to půjde i bez toho, ale bude to vypadat dost úchylně
nikde jsem se nedočetl že se dá nastavovat i tuhost tlumičů, to jsem se dočetl pouze u tlumičů v kompletním sportovním podvozku, tak nevim
E30 325i
-
PET77
- Turbo mužík
- Příspěvky: 757
- Registrován: 11. 02. 2003 22:24
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od PET77 » 05. 12. 2006 14:49
- podvozek z 318is je totoznej s 325i m-technik s tim rozdilem, ze s M20 motorem predek oproti M42 lezi cca o 1cm nize u zeme.
- takze s M30 to ciste teoreticky o cca 2cm niz.
- co z toho plyne? nic, protoze v domacich podminkach ten podvozek nejak rozume stejne asi nenaladis, ale koupit si gewindefahrwerk se stelovatelnou vyskou a tuhosti je asi nejlepsi pokus o to...
Jinak pri ladeni podvozku lze v zasade vychazet z par zakladnich podminek:
NEDOTACIVA CHARAKTERISTIKA VOZU
-stabilizator pouze v predu/tuzsi stabi vpredu nez vzadu
-tuzsi pruziny v predu/mekci vzadu
PRETACIVA CHARAKTERISTIKA VOZU
-pochopitelne obracene
Vzhledem k tomu, ze E30 s M30 motorem bude mit tendenci jit "za cumakem" bude na miste pritvrdit hlavne zadek s ohledem na to by ti ty IS pruziny mohly stacit, kdyz to vhodne doplnis stabilizatorama a pokud muzes na zadku trochu pritahnout tuhost tlumicu...
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...
-
Klakson
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1485
- Registrován: 17. 08. 2005 12:41
- Bydliště: Trutnov
Příspěvek
od Klakson » 05. 12. 2006 16:26
no, to je odpověď

díky.
promiň, jenom trochu nechápu ten poslední odstavec, myslíš tím že mě budou klouzat přední kola ale zadek nebude mít tendenci jít do smyku? tzn. nedotáčivost a to proto že bude těžší v předu a lehčí vzadu než jak sériovka, je to tak?
E30 325i
-
PET77
- Turbo mužík
- Příspěvky: 757
- Registrován: 11. 02. 2003 22:24
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od PET77 » 05. 12. 2006 16:34
Klakson píše:promiň, jenom trochu nechápu ten poslední odstavec, myslíš tím že mě budou klouzat přední kola ale zadek nebude mít tendenci jít do smyku? tzn. nedotáčivost
kdyz tu M30 nechas na seriovem podvozku, tak v plynule (ale pochopitelne rychle) projizdene zatace bude mit tendenci ujizdet predevsim predek, tzn. abys privedl auto do drifu/pretaceni, budes tomu muset pomoct (spojkou, podrazenim, brzdou...)
ale popravde e30 jsou vicemene takhle nastaveny i originalne z fabriky (udajne z duvodu bezpecnosti)
co proti tomu lze delat je: jiz vyse popsane meneni charakteristiky nastaveni/snizeni vozu/zvysenim odklonu na predni naprave...
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...
-
Klakson
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1485
- Registrován: 17. 08. 2005 12:41
- Bydliště: Trutnov
Příspěvek
od Klakson » 05. 12. 2006 16:40
v některejch věcech jsem natvrdlej, ok, takže to znamená nedotáčivost a že musím do zadu sehnat buď tužší stabilizátor (teď mám prům 14mm) nebo ho skusit jinak nastavit a ještě koupit tlumiče se seřizovatelnou tuhostí a ty nastavit na tak skoro na max. tuhost, případně so pohrát s odklonem přední nápravy, tak to jsou věci

E30 325i
-
bmwm3
- Lon Don
- Příspěvky: 2437
- Registrován: 14. 08. 2003 08:20
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od bmwm3 » 06. 12. 2006 16:06
Můžu potvrdit.
Měl jsem podvozek, kde byl předek jako beton a zadek se houpal a klouzalo to za předkem.
Teď to mám obráceně a je to pecka-oproti min. podovzku. Auto není nedotáčivé, spíš lehce přetáčivé.
-
Klakson
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1485
- Registrován: 17. 08. 2005 12:41
- Bydliště: Trutnov
Příspěvek
od Klakson » 08. 12. 2006 09:46
no uvidim, asi to budu řešit až bude auto pojízdní protože takhle to stejně neodhadnu, ten podvozek z ISa stejně nebudu kupovat,
E30 325i