zavařit diferák

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 31. 10. 2006 19:25

BigMara píše:videli jste nekdy motokaru? tam je to napevno a zatacet se s ti da normalne :idea:
Nezatáčí se s motokárou zrovna dobře a pevná hnací hřídel má za následek silné opotřebení pneumatik. Osobně si myslím, že namáhání na polosy bude větší, než u obyč dif, jestliže vnější kolo bude mít snahu tlačit a vnitřní brzdit, či obráceně, jestli v zatáčce zrychluješ nebo brzdíš. Ale spíš se mi nezdá, že by se rozletěli hned tak koluby. Měl jsem E28 520i a dal jsem do ní motor3,5 i s převodovkou a těch vyřechtaných poloos(myšleno kolubů na nich) a utrhnutých držáků dif bylo hodně, ale nikdy jsem žádný kloub nerozlomil a to jsem jezdil na 2,0 poloosách. začali rychle cvakat a mlátit, až se s tím nedalo jezdit. A vlivem velkých rázů od vůle kloubů jsem většínou ulomil na hliníkovém víku dif zadní držák silentbloku.

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 31. 10. 2006 23:25

Huska píše:jak se bude auto chovat je jasné a nezpochybnitelné a to že se při jakékoli zatáčce bude jedno či druhé kolo hrnout taky. To že se kolo hrne ale nezpůsobí větší maximální namáhání poloosy než je při hrnutí (hrabání) jednoho kola při obyčejném diferáku... sice v počátku dojde k prokluzu a přenosu síly na druhé kolo, přesto výsledná maximální síla vyvynutá na poloosy je stejná.
Namáhání nemůže bejt stejný, jelikož u obyčejného diferenciálu se druhé kolo hrnout jak ty píšeš nebude, pokud jde o otevřený diferenciál bude maximální moment na poloosu pouze ten který bude schopen vyvinout motor, pokud bude diferenciál zavařený bude poloosa při ztáčení ještě čelit rozdílu adheze pneumatik.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2375
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 01. 11. 2006 09:02

Hanis píše:
Huska píše:jak se bude auto chovat je jasné a nezpochybnitelné a to že se při jakékoli zatáčce bude jedno či druhé kolo hrnout taky. To že se kolo hrne ale nezpůsobí větší maximální namáhání poloosy než je při hrnutí (hrabání) jednoho kola při obyčejném diferáku... sice v počátku dojde k prokluzu a přenosu síly na druhé kolo, přesto výsledná maximální síla vyvynutá na poloosy je stejná.
Namáhání nemůže bejt stejný, jelikož u obyčejného diferenciálu se druhé kolo hrnout jak ty píšeš nebude, pokud jde o otevřený diferenciál bude maximální moment na poloosu pouze ten který bude schopen vyvinout motor, pokud bude diferenciál zavařený bude poloosa při ztáčení ještě čelit rozdílu adheze pneumatik.
že by se hrnulo kolo u obyčejného jsem nikde nepsal :wink:

Tak pro mé vyjasnění jsem si zavolal kamarádovi co studuje na VUT a ten potvrdil mou variantu .... protože síla přenášená od motoru je stejná dopředu bude namáhaní stejné.... při zatáčení vzniká síla opačného směru tudíš záleží pouze na adhezi L nebo P pneumatiky, která se sníží. Opotřebení poloos je větší pouze z důvodu 100% využití a častějšího použití maximální síly..... ta je ovšem stejná!!!

potvrdil mi, že namáhání je takové, jakou sílu vyvine motor proti působí adheze pneumatik a další sílu na poloosu nedostaneš... síly jsou různých směrů
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Negr
Příspěvky: 156
Registrován: 22. 07. 2005 10:06
Bydliště: Praha-chodov

Příspěvek od Negr » 01. 11. 2006 12:56

No tak to pak jo, když to máš zjištěno až VUT od kamaráda, tak to musí být pravda pravdoucí to je jasný. :oops:
Teoretici...

Zavař si diff a uvidíš, jinak to asi nepochopíš.
BTW. udělal jsem to taky a kloub, kterej necvakal se rozkočil asi za 50km hoření.. krůháč dokola jedeš na 4 krát atd...
Prostě bezva nápad, vřele všem doporučuji

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2375
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 01. 11. 2006 13:09

Negr píše:No tak to pak jo, když to máš zjištěno až VUT od kamaráda, tak to musí být pravda pravdoucí to je jasný. :oops:
Teoretici...

Zavař si diff a uvidíš, jinak to asi nepochopíš.
BTW. udělal jsem to taky a kloub, kterej necvakal se rozkočil asi za 50km hoření.. krůháč dokola jedeš na 4 krát atd...
Prostě bezva nápad, vřele všem doporučuji
"NO COMMENT"

zase se projevuje demence některých členů fora kteří nemají chut zjistit něco nového, ale jen vyvolávat hádky nebo podle mě docela dobrou debatu zhazovat podobnými příspěvky aniž by je měli nijak podloženy.

já osobně jsem velmi rád za všechny Hanisovi připomínky, protože mají hlavu a patu a kdybych o tomto věděl hovno tak se do této debaty nepouštím ...... mýlit se je lidské jen málokdo si to umí přiznat.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Negr
Příspěvky: 156
Registrován: 22. 07. 2005 10:06
Bydliště: Praha-chodov

Příspěvek od Negr » 01. 11. 2006 13:22

Huska píše:
Negr píše:No tak to pak jo, když to máš zjištěno až VUT od kamaráda, tak to musí být pravda pravdoucí to je jasný. :oops:
Teoretici...

Zavař si diff a uvidíš, jinak to asi nepochopíš.
BTW. udělal jsem to taky a kloub, kterej necvakal se rozkočil asi za 50km hoření.. krůháč dokola jedeš na 4 krát atd...
Prostě bezva nápad, vřele všem doporučuji
"NO COMMENT"

zase se projevuje demence některých členů fora kteří nemají chut zjistit něco nového, ale jen vyvolávat hádky nebo podle mě docela dobrou debatu zhazovat podobnými příspěvky aniž by je měli nijak podloženy.

já osobně jsem velmi rád za všechny Hanisovi připomínky, protože mají hlavu a patu a kdybych o tomto věděl hovno tak se do této debaty nepouštím ...... mýlit se je lidské jen málokdo si to umí přiznat.

Jojo svatá prada..
Postě někdo to měl fyzicky na autě a někdo má nějaký teorie z VUT.
Ale jestli se Tě to dotklo tak promiň... :D

Uživatelský avatar
Matyas
Příspěvky: 552
Registrován: 20. 03. 2003 18:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Matyas » 01. 11. 2006 14:20

taky stím mám zkušenost. Poprvý se roztrhnul kloub,když jsem poloosu vyměnil a najel dalších cca 100km tak byly obě znovu na výměnu.
v zatáčkách po Praze to házelo autem jak se blokovalo jedno z kol. Zaparkovat byl velkej problém...

Uživatelský avatar
Matyas
Příspěvky: 552
Registrován: 20. 03. 2003 18:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Matyas » 01. 11. 2006 14:32

Huska píše:Tak pro mé vyjasnění jsem si zavolal kamarádovi co studuje na VUT a ten potvrdil mou variantu .... protože síla přenášená od motoru je stejná dopředu bude namáhaní stejné.... při zatáčení vzniká síla opačného směru tudíš záleží pouze na adhezi L nebo P pneumatiky, která se sníží. Opotřebení poloos je větší pouze z důvodu 100% využití a častějšího použití maximální síly..... ta je ovšem stejná!!!
síla na poloosách v zatáčce NEBUDE stejná jako s opendifem. Bude větší. proč by se ty klouby roztrhly, když by na ně působila stejná síla?

HOKAR
Příspěvky: 20
Registrován: 30. 10. 2006 18:29

.

Příspěvek od HOKAR » 01. 11. 2006 21:19

no kdyz pojedes nizkou rychlosti (5 km/h) tak je adheze pneumatik opravdu obrovska. jakmile si zavarim deferak tak se obavam ze bude stacit jet na neutral v plnem reidu pekne pomalu a treba uz ten kloub to neprezije ( sily tam budou obrovske) jakmile zacnu hrabat motorem tak se rapidne snizi adheze obou pneumatik a poloosy neukroutim ani klouby (minimalne by se meli mnohem mene nicit) ale nemuzu prece kazdou zatacku jezdit smykem...
nejde mi o opotrebeni pneumatik. pocitam se spotrebou jedna sada na 50 km ale jde mi hlavne o to aby se to neposralo tak brzy (klouby, poloosy...) tak jestli to tam nepujde narvat z petky. predpokladam ze auto o tunu tezsi bude mit silnejsi poloosy a klouby... nebo ne? neslo by to tam uchytit z 5 rady????

HOKAR
Příspěvky: 20
Registrován: 30. 10. 2006 18:29

.

Příspěvek od HOKAR » 01. 11. 2006 21:21

jde mi proste o to abych si s tim autem mohl paradne zablbnout ale aby mi aspon 1000 km vydrzelo... je to hlavne mnohem levnejsi uprava nez an blbnuti kupovat 2x drazsi 2,5 se samosvorem

Uživatelský avatar
Matyas
Příspěvky: 552
Registrován: 20. 03. 2003 18:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Matyas » 01. 11. 2006 21:48

na letiště,nebo kam to chceš jet, dojedeš vpohodě.A bez vetšího opotřebení gum. Jen je nejhorší dostat se z Prahy. Když se utrhla poloosa,tak potom jsem radši ostrý zatáčky projížděl tak,že jsem to před nima rozhrabal a projel smykem. Na okresce je to vpoho

poloosy z 5ky tam nedáš. Vem si s sebou náhradní

HOKAR
Příspěvky: 20
Registrován: 30. 10. 2006 18:29

.

Příspěvek od HOKAR » 02. 11. 2006 20:05

jde mi o blbnuti treba na parkovisti nebo na sirokejch silnicich a tak. ja vim ze kdyz to rozhrabu tak poloosu nepo... ale kdyz pojedu normalne treba jen tak po meste podle pravidel tak mam strach ze to neda. o gumy mi vubec nejde. vozil bych sebou 2 nahradni pary plechacu s gumama...

HOKAR
Příspěvky: 20
Registrován: 30. 10. 2006 18:29

.

Příspěvek od HOKAR » 02. 11. 2006 20:06

a kdyz uz sme taky u toho - je to nejakej velkej problem zavarit to? neni ne? :D

HOKAR
Příspěvky: 20
Registrován: 30. 10. 2006 18:29

.

Příspěvek od HOKAR » 02. 11. 2006 20:07

ty jsi to osobne taky zkousel? a jak dlouho to vydrzelo tobe???

Uživatelský avatar
Matyas
Příspěvky: 552
Registrován: 20. 03. 2003 18:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Matyas » 02. 11. 2006 20:43

psal jsem to vejš

HOKAR
Příspěvky: 20
Registrován: 30. 10. 2006 18:29

.

Příspěvek od HOKAR » 02. 11. 2006 21:33

taky stím mám zkušenost. Poprvý se roztrhnul kloub,když jsem poloosu vyměnil a najel dalších cca 100km tak byly obě znovu na výměnu.
v zatáčkách po Praze to házelo autem jak se blokovalo jedno z kol. Zaparkovat byl velkej problém...
zakze to vydrzi 100 km?? tak to je hoodne blby ne?
ja bych potreboval aspon 10x vic a to ze to treba bude hazet me nestve...

Uživatelský avatar
Blumen_071
member of yacht club Monaco
Příspěvky: 2422
Registrován: 11. 02. 2003 08:52

Příspěvek od Blumen_071 » 02. 11. 2006 21:55

tak uz to kurva zavar :!: diferak za 500,- a dve poloosy snad nebudou drazsi, nevim na co jeste cekas :roll: sranda to bude naramna, ver mi :twisted:
v pondeli tady chci mit report

HOKAR
Příspěvky: 20
Registrován: 30. 10. 2006 18:29

.

Příspěvek od HOKAR » 02. 11. 2006 22:03

diferak se vsim stoji 500?? tak mi posli 2...

jestli je to tak levny tak bych to taky neresil... :D

Uživatelský avatar
Blumen_071
member of yacht club Monaco
Příspěvky: 2422
Registrován: 11. 02. 2003 08:52

Re: .

Příspěvek od Blumen_071 » 02. 11. 2006 22:35

HOKAR píše:diferak se vsim stoji 500?? tak mi posli 2...

jestli je to tak levny tak bych to taky neresil... :D
a co bys k nemu jeste chtel? doufam ze se bavime o stejny veci, pocina me zmahat pocit, ze tomu tak neni.
nebo bys snad chtel zavarit samosvor po repasi lamel a lozisek? tak ten sezenes u macka
:wink:

HOKAR
Příspěvky: 20
Registrován: 30. 10. 2006 18:29

.

Příspěvek od HOKAR » 03. 11. 2006 16:46

bavim se o zavarini diferaku to znamena ze bude cela zadni naprava na pevno takze jestli diferak stoji 500 tak pocitam ze klouby a poloosy budou stat dalsich 1000 kc takze nakonec sme na 1500 Kc a to je dost na 100 km ne? jestli to vydrzi tak malo tak si radsi fakt koupim samosvor za 5000

Odpovědět