Nezatáčí se s motokárou zrovna dobře a pevná hnací hřídel má za následek silné opotřebení pneumatik. Osobně si myslím, že namáhání na polosy bude větší, než u obyč dif, jestliže vnější kolo bude mít snahu tlačit a vnitřní brzdit, či obráceně, jestli v zatáčce zrychluješ nebo brzdíš. Ale spíš se mi nezdá, že by se rozletěli hned tak koluby. Měl jsem E28 520i a dal jsem do ní motor3,5 i s převodovkou a těch vyřechtaných poloos(myšleno kolubů na nich) a utrhnutých držáků dif bylo hodně, ale nikdy jsem žádný kloub nerozlomil a to jsem jezdil na 2,0 poloosách. začali rychle cvakat a mlátit, až se s tím nedalo jezdit. A vlivem velkých rázů od vůle kloubů jsem většínou ulomil na hliníkovém víku dif zadní držák silentbloku.BigMara píše:videli jste nekdy motokaru? tam je to napevno a zatacet se s ti da normalne
zavařit diferák
- Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Namáhání nemůže bejt stejný, jelikož u obyčejného diferenciálu se druhé kolo hrnout jak ty píšeš nebude, pokud jde o otevřený diferenciál bude maximální moment na poloosu pouze ten který bude schopen vyvinout motor, pokud bude diferenciál zavařený bude poloosa při ztáčení ještě čelit rozdílu adheze pneumatik.Huska píše:jak se bude auto chovat je jasné a nezpochybnitelné a to že se při jakékoli zatáčce bude jedno či druhé kolo hrnout taky. To že se kolo hrne ale nezpůsobí větší maximální namáhání poloosy než je při hrnutí (hrabání) jednoho kola při obyčejném diferáku... sice v počátku dojde k prokluzu a přenosu síly na druhé kolo, přesto výsledná maximální síla vyvynutá na poloosy je stejná.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
- Huska
- Příspěvky: 2375
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
že by se hrnulo kolo u obyčejného jsem nikde nepsalHanis píše:Namáhání nemůže bejt stejný, jelikož u obyčejného diferenciálu se druhé kolo hrnout jak ty píšeš nebude, pokud jde o otevřený diferenciál bude maximální moment na poloosu pouze ten který bude schopen vyvinout motor, pokud bude diferenciál zavařený bude poloosa při ztáčení ještě čelit rozdílu adheze pneumatik.Huska píše:jak se bude auto chovat je jasné a nezpochybnitelné a to že se při jakékoli zatáčce bude jedno či druhé kolo hrnout taky. To že se kolo hrne ale nezpůsobí větší maximální namáhání poloosy než je při hrnutí (hrabání) jednoho kola při obyčejném diferáku... sice v počátku dojde k prokluzu a přenosu síly na druhé kolo, přesto výsledná maximální síla vyvynutá na poloosy je stejná.

Tak pro mé vyjasnění jsem si zavolal kamarádovi co studuje na VUT a ten potvrdil mou variantu .... protože síla přenášená od motoru je stejná dopředu bude namáhaní stejné.... při zatáčení vzniká síla opačného směru tudíš záleží pouze na adhezi L nebo P pneumatiky, která se sníží. Opotřebení poloos je větší pouze z důvodu 100% využití a častějšího použití maximální síly..... ta je ovšem stejná!!!
potvrdil mi, že namáhání je takové, jakou sílu vyvine motor proti působí adheze pneumatik a další sílu na poloosu nedostaneš... síly jsou různých směrů




No tak to pak jo, když to máš zjištěno až VUT od kamaráda, tak to musí být pravda pravdoucí to je jasný.
Teoretici...
Zavař si diff a uvidíš, jinak to asi nepochopíš.
BTW. udělal jsem to taky a kloub, kterej necvakal se rozkočil asi za 50km hoření.. krůháč dokola jedeš na 4 krát atd...
Prostě bezva nápad, vřele všem doporučuji

Teoretici...
Zavař si diff a uvidíš, jinak to asi nepochopíš.
BTW. udělal jsem to taky a kloub, kterej necvakal se rozkočil asi za 50km hoření.. krůháč dokola jedeš na 4 krát atd...
Prostě bezva nápad, vřele všem doporučuji
- Huska
- Příspěvky: 2375
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
"NO COMMENT"Negr píše:No tak to pak jo, když to máš zjištěno až VUT od kamaráda, tak to musí být pravda pravdoucí to je jasný.![]()
Teoretici...
Zavař si diff a uvidíš, jinak to asi nepochopíš.
BTW. udělal jsem to taky a kloub, kterej necvakal se rozkočil asi za 50km hoření.. krůháč dokola jedeš na 4 krát atd...
Prostě bezva nápad, vřele všem doporučuji
zase se projevuje demence některých členů fora kteří nemají chut zjistit něco nového, ale jen vyvolávat hádky nebo podle mě docela dobrou debatu zhazovat podobnými příspěvky aniž by je měli nijak podloženy.
já osobně jsem velmi rád za všechny Hanisovi připomínky, protože mají hlavu a patu a kdybych o tomto věděl hovno tak se do této debaty nepouštím ...... mýlit se je lidské jen málokdo si to umí přiznat.




Huska píše:"NO COMMENT"Negr píše:No tak to pak jo, když to máš zjištěno až VUT od kamaráda, tak to musí být pravda pravdoucí to je jasný.![]()
Teoretici...
Zavař si diff a uvidíš, jinak to asi nepochopíš.
BTW. udělal jsem to taky a kloub, kterej necvakal se rozkočil asi za 50km hoření.. krůháč dokola jedeš na 4 krát atd...
Prostě bezva nápad, vřele všem doporučuji
zase se projevuje demence některých členů fora kteří nemají chut zjistit něco nového, ale jen vyvolávat hádky nebo podle mě docela dobrou debatu zhazovat podobnými příspěvky aniž by je měli nijak podloženy.
já osobně jsem velmi rád za všechny Hanisovi připomínky, protože mají hlavu a patu a kdybych o tomto věděl hovno tak se do této debaty nepouštím ...... mýlit se je lidské jen málokdo si to umí přiznat.
Jojo svatá prada..
Postě někdo to měl fyzicky na autě a někdo má nějaký teorie z VUT.
Ale jestli se Tě to dotklo tak promiň...

síla na poloosách v zatáčce NEBUDE stejná jako s opendifem. Bude větší. proč by se ty klouby roztrhly, když by na ně působila stejná síla?Huska píše:Tak pro mé vyjasnění jsem si zavolal kamarádovi co studuje na VUT a ten potvrdil mou variantu .... protože síla přenášená od motoru je stejná dopředu bude namáhaní stejné.... při zatáčení vzniká síla opačného směru tudíš záleží pouze na adhezi L nebo P pneumatiky, která se sníží. Opotřebení poloos je větší pouze z důvodu 100% využití a častějšího použití maximální síly..... ta je ovšem stejná!!!
.
no kdyz pojedes nizkou rychlosti (5 km/h) tak je adheze pneumatik opravdu obrovska. jakmile si zavarim deferak tak se obavam ze bude stacit jet na neutral v plnem reidu pekne pomalu a treba uz ten kloub to neprezije ( sily tam budou obrovske) jakmile zacnu hrabat motorem tak se rapidne snizi adheze obou pneumatik a poloosy neukroutim ani klouby (minimalne by se meli mnohem mene nicit) ale nemuzu prece kazdou zatacku jezdit smykem...
nejde mi o opotrebeni pneumatik. pocitam se spotrebou jedna sada na 50 km ale jde mi hlavne o to aby se to neposralo tak brzy (klouby, poloosy...) tak jestli to tam nepujde narvat z petky. predpokladam ze auto o tunu tezsi bude mit silnejsi poloosy a klouby... nebo ne? neslo by to tam uchytit z 5 rady????
nejde mi o opotrebeni pneumatik. pocitam se spotrebou jedna sada na 50 km ale jde mi hlavne o to aby se to neposralo tak brzy (klouby, poloosy...) tak jestli to tam nepujde narvat z petky. predpokladam ze auto o tunu tezsi bude mit silnejsi poloosy a klouby... nebo ne? neslo by to tam uchytit z 5 rady????
na letiště,nebo kam to chceš jet, dojedeš vpohodě.A bez vetšího opotřebení gum. Jen je nejhorší dostat se z Prahy. Když se utrhla poloosa,tak potom jsem radši ostrý zatáčky projížděl tak,že jsem to před nima rozhrabal a projel smykem. Na okresce je to vpoho
poloosy z 5ky tam nedáš. Vem si s sebou náhradní
poloosy z 5ky tam nedáš. Vem si s sebou náhradní
.
jde mi o blbnuti treba na parkovisti nebo na sirokejch silnicich a tak. ja vim ze kdyz to rozhrabu tak poloosu nepo... ale kdyz pojedu normalne treba jen tak po meste podle pravidel tak mam strach ze to neda. o gumy mi vubec nejde. vozil bych sebou 2 nahradni pary plechacu s gumama...
.
zakze to vydrzi 100 km?? tak to je hoodne blby ne?taky stím mám zkušenost. Poprvý se roztrhnul kloub,když jsem poloosu vyměnil a najel dalších cca 100km tak byly obě znovu na výměnu.
v zatáčkách po Praze to házelo autem jak se blokovalo jedno z kol. Zaparkovat byl velkej problém...
ja bych potreboval aspon 10x vic a to ze to treba bude hazet me nestve...
- Blumen_071
- member of yacht club Monaco
- Příspěvky: 2422
- Registrován: 11. 02. 2003 08:52
- Blumen_071
- member of yacht club Monaco
- Příspěvky: 2422
- Registrován: 11. 02. 2003 08:52
Re: .
a co bys k nemu jeste chtel? doufam ze se bavime o stejny veci, pocina me zmahat pocit, ze tomu tak neni.HOKAR píše:diferak se vsim stoji 500?? tak mi posli 2...
jestli je to tak levny tak bych to taky neresil...
nebo bys snad chtel zavarit samosvor po repasi lamel a lozisek? tak ten sezenes u macka

.
bavim se o zavarini diferaku to znamena ze bude cela zadni naprava na pevno takze jestli diferak stoji 500 tak pocitam ze klouby a poloosy budou stat dalsich 1000 kc takze nakonec sme na 1500 Kc a to je dost na 100 km ne? jestli to vydrzi tak malo tak si radsi fakt koupim samosvor za 5000