zavařit diferák

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
HOKAR
Příspěvky: 20
Registrován: 30. 10. 2006 18:29

zavařit diferák

Příspěvek od HOKAR » 30. 10. 2006 18:51

ahoj.

Nekde jsem tady videl jak nekdo zavaril diferak - 100% samosvor ale ukroutili hned poloosu. Tak me napadlo jestli by to neslo zdokonalit bud zesilenim poloos (vymenou za jine) ale to by se asi velmi tezko shanelo jestli vubec a nebo me napadlo jestli by neslo vymenit komplet diferak i s poloosama a zbytkem treba z 5. rady a pak to zavarit. to ma silnejsi poloosy ne takze by to uz snad E30 1,8i zvladlo ne? a da se to tam vubec lehce napasovat treba z ty petky?

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 30. 10. 2006 19:34

K čemu je to dobrý?

HOKAR
Příspěvky: 20
Registrován: 30. 10. 2006 18:29

.

Příspěvek od HOKAR » 30. 10. 2006 19:39

predpokladam k tomu samemu jako samosvor (smykovani ktery jde mnohem snaz pac ti prokluzujou obe kola) ale asi 5x ucinnejsi

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 30. 10. 2006 19:58

Jestli je to na nějakou šunku k dokurvení, pak je nejjednodušší vzít si několik párů poloos a nic vyztužovat nemusíš.

HOKAR
Příspěvky: 20
Registrován: 30. 10. 2006 18:29

.

Příspěvek od HOKAR » 30. 10. 2006 20:11

ale kdo to bude porat opravovat... musi to neco vydrzet aspon 500 km...

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2375
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 30. 10. 2006 20:41

podle mě je nesmysl že někdo ukroutil poloosy vlivem samosvoru... síla přenášená z diferu na kola je stále stejná tudíš jednotlivé poloosy nejsou nijak víc namáhané než když hrabeš jedním kolem ... výrazně víc je namáhána hardyspojka, kardan .. atd... rozhodně ne poloosa. :!:
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

HOKAR
Příspěvky: 20
Registrován: 30. 10. 2006 18:29

-

Příspěvek od HOKAR » 30. 10. 2006 21:14

de o to kdyz pojedu treba na neutral a pojedu 5 km/h a dam plnej reid na asfaltu tak je na obe zadni kola strasne velikej pritlak takze se jedna z nich ukrouti. proto se delaji samosvory ktery i pri velkym reidu se porad jedno muze tocit min... ale kdyz natrvrdo zavaris...

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 30. 10. 2006 21:57

tohle zkoušel Matyas a kromě ukroucení jedný poloosy - roztrženej kloub - ne ta samotná tyč :-) to dle jeho slov nemělo o moc větší efekt než samosvor a bylo to značně nepraktické i na popojíždění
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Mikka.M5
Příspěvky: 766
Registrován: 01. 11. 2005 21:28
Bydliště: Moravské Budějovice

Příspěvek od Mikka.M5 » 30. 10. 2006 22:16

A nevite kde by se dal sehnat samosvor víc nez 25% nebo spíš za kolik? :)
e30 325i M-technik I -> e36 320i -> e30 323i M-technik I - > E36 323i M-technik = ekologické vozy

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 30. 10. 2006 22:54

Huska píše:podle mě je nesmysl že někdo ukroutil poloosy vlivem samosvoru... síla přenášená z diferu na kola je stále stejná tudíš jednotlivé poloosy nejsou nijak víc namáhané než když hrabeš jedním kolem ... výrazně víc je namáhána hardyspojka, kardan .. atd... rozhodně ne poloosa
Huska nezlob se na mě, ale zkus trochu přemýšlet, jestli je 100% samosvor někomu jedno tak je to právě hardyspojka a kardan. Poloosy jsou daleko více namáhány na krut z toho důvodu že se v zatáčce nedochází k jejich rozdílnému otáčení, kdy se jedno kolo snaží "přeprat" to druhé, což diferenciál se svorností okolo 25% umožňuje.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Blumen_071
member of yacht club Monaco
Příspěvky: 2422
Registrován: 11. 02. 2003 08:52

Re: .

Příspěvek od Blumen_071 » 31. 10. 2006 00:06

HOKAR píše:predpokladam k tomu samemu jako samosvor (smykovani ktery jde mnohem snaz pac ti prokluzujou obe kola) ale asi 5x ucinnejsi
5x je moc kdyz uvazis ze spera ma 25%. kdyz to vynasobim tak dostanu 125% a to je uz pomer kerej ukrouti ledacos :mrgreen:
zanech teorii a zacni se zabejvat faktama
:idea:

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 31. 10. 2006 05:24

Hele, jestli nejezdíš po dvou kolech - nakloněný auto na bok, tak je zavařenej diff pičovína všech pičovín :!:
BMW The Ultimate Driving Machine

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 31. 10. 2006 10:32

dobrý je to u specialek offroadu.. ale i tam se montuje jenom hydraulicky připínaný...a když zavařený tak na podválu vozit na akce
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2375
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 31. 10. 2006 14:29

Hanis píše:
Huska píše:podle mě je nesmysl že někdo ukroutil poloosy vlivem samosvoru... síla přenášená z diferu na kola je stále stejná tudíš jednotlivé poloosy nejsou nijak víc namáhané než když hrabeš jedním kolem ... výrazně víc je namáhána hardyspojka, kardan .. atd... rozhodně ne poloosa
Huska nezlob se na mě, ale zkus trochu přemýšlet, jestli je 100% samosvor někomu jedno tak je to právě hardyspojka a kardan. Poloosy jsou daleko více namáhány na krut z toho důvodu že se v zatáčce nedochází k jejich rozdílnému otáčení, kdy se jedno kolo snaží "přeprat" to druhé, což diferenciál se svorností okolo 25% umožňuje.
právě že jsem se nad tím zamyslel a pořád si ještě myslím že mám pravdu... zatížení poloosy je pořád stejné ( Tyče a kloubů) to co popisuješ není zcela pravda, zavaření podle ně nemá vliv na vlastní poloosu, protože ta je namáhána na zkrut z diffu a proti působí přilnavost pneumatiky.... žádný "souboj" vlivem rozdílného otáčení se nekoná na POLOOSE, ale v diferáku (planetové a satelitní kola)... tudíš zavařením to odstraníš úplně a poloosa je namáhána "pouze" na zkrut ... to že při samosvorném diferáku není více namáhán kardan a huryspjka a spojka jsi nemyslel vážně že? ... máš hned záběr na obě kola :arrow: větší odpor proti prosmýknutí kol :arrow: větší zatížení :wink:

beru toto jako konstruktivní debatu ... nechci vyvolat hádku tak pokud máte někdo rozumné argumenty sem s nimi. :D
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Blumen_071
member of yacht club Monaco
Příspěvky: 2422
Registrován: 11. 02. 2003 08:52

Příspěvek od Blumen_071 » 31. 10. 2006 14:50

zavarenim zamesis tomu aby kola mohla mit rozdilne otacky, nebo obvodove rychlosti, chces-li. dokud jedes rovne, nic se nedeje ovsem pri zataceni ma vnejsi kolo vetsi obvodovou rychlost nez vnitrni a tim padem se jeho poloosa otaci rychleji nez kola vnitrniho.

po zavareni se obe kola toci stejne tudis minimalne jedno se bude pri zataceni smykat. v zavislosti na adheznich podminkach pak vzrusta namahani poloos a homokinetickych kloubu protoze vnitrni kolo za teto situace v podstate brzdi

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 31. 10. 2006 15:22

Blumen_071 píše:po zavareni se obe kola toci stejne tudis minimalne jedno se bude pri zataceni smykat. v zavislosti na adheznich podminkach pak vzrusta namahani poloos a homokinetickych kloubu protoze vnitrni kolo za teto situace v podstate brzdi
Souhlasím
a k tomu ještě musí poloosy přenášet výkon od motoru tudíž je namáhání značné.
Huska píše:právě že jsem se nad tím zamyslel a pořád si ještě myslím že mám pravdu... zatížení poloosy je pořád stejné ( Tyče a kloubů) to co popisuješ není zcela pravda, zavaření podle ně nemá vliv na vlastní poloosu, protože ta je namáhána na zkrut z diffu a proti působí přilnavost pneumatiky.... žádný "souboj" vlivem rozdílného otáčení se nekoná na POLOOSE, ale v diferáku (planetové a satelitní kola)... tudíš zavařením to odstraníš úplně a poloosa je namáhána "pouze" na zkrut ... to že při samosvorném diferáku není více namáhán kardan a huryspjka a spojka jsi nemyslel vážně že? ... máš hned záběr na obě kola větší odpor proti prosmýknutí kol větší zatížení


Tak jinak, pokud budu mít na autě obyčejný diferenciál a vyndám z auta kardan nebo zařadím neutrál a auto budu tlačit do zatáčky jaké bude zatížení poloos? :arrow: Žádné jen se budou volně otáčet a dirferenciál umožní vzájemný rozdíl otáček obou kol.

Pokud bude stejná situace, auto bez rychlosti, diferenciál zavařený, tudíž vzájemný rozdíl otáček kol do zatáčky nebude možný bude se muset kolo s menší přilnavostí přizpůsobit otáčkám kola druhého tudíž bude docházet ke smyku, z toho vyplývá :arrow: poloosa bude namáhána na krut a to silou rozdílu adheze pneumatik.

K tomu si ještě jak už jsem psal připočti kroutící moment od motoru a musí ti bejt jasný že to namáhání poloos bude se zavařeným diferem větší sice jen v situacích jako je parkování či otáčení a že kardanu jako součásti přenášející pouze kroutící moment od motoru to bude uplně jedno.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Re: .

Příspěvek od Dan td » 31. 10. 2006 17:29

Blumen_071 píše:
HOKAR píše:predpokladam k tomu samemu jako samosvor (smykovani ktery jde mnohem snaz pac ti prokluzujou obe kola) ale asi 5x ucinnejsi
5x je moc kdyz uvazis ze spera ma 25%. kdyz to vynasobim tak dostanu 125% a to je uz pomer kerej ukrouti ledacos :mrgreen:
zanech teorii a zacni se zabejvat faktama
:idea:
Myslíš, že se 125% špérou ukroutí 318i poloosu ? :lol:

To je zas debata :roll:
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
Blumen_071
member of yacht club Monaco
Příspěvky: 2422
Registrován: 11. 02. 2003 08:52

Re: .

Příspěvek od Blumen_071 » 31. 10. 2006 17:37

Dan td píše:
Myslíš, že se 125% špérou ukroutí 318i poloosu ? :lol:

To je zas debata :roll:
jako prd. nejvetsi fuska, bude takovou sestrojit :mrgreen:
moderatore, konej svou povinnost :twisted:

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2375
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 31. 10. 2006 17:37

proti Blumenovému příspěvku taky nemám sebemenší výhrady a naprosto s ním souhlasím... nikde jsem ani nic jiného nepsal, ale je to mimo debatu

mám pocit že se mi snažíte vysvětlit různé namáhání L a P poloosy, ale o tom tu není řeč ... celou dobu píši o namáhání poloos před a po zavaření diffu.

jak se bude auto chovat je jasné a nezpochybnitelné a to že se při jakékoli zatáčce bude jedno či druhé kolo hrnout taky. To že se kolo hrne ale nezpůsobí větší maximální namáhání poloosy než je při hrnutí (hrabání) jednoho kola při obyčejném diferáku... sice v počátku dojde k prokluzu a přenosu síly na druhé kolo, přesto výsledná maximální síla vyvynutá na poloosy je stejná.

vycházím z přepokladu rovnováhy sil vyvynuté motorem a přenesené na kola (pominuli ztráty na převodovém ústrojí, které jsou v obou případech stejné) tak musí platit to, co celou dobu píši
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
BigMara
Příspěvky: 1023
Registrován: 12. 02. 2003 08:37
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od BigMara » 31. 10. 2006 18:37

videli jste nekdy motokaru? tam je to napevno a zatacet se s ti da normalne :idea:

Odpovědět