zavařit diferák
zavařit diferák
ahoj.
Nekde jsem tady videl jak nekdo zavaril diferak - 100% samosvor ale ukroutili hned poloosu. Tak me napadlo jestli by to neslo zdokonalit bud zesilenim poloos (vymenou za jine) ale to by se asi velmi tezko shanelo jestli vubec a nebo me napadlo jestli by neslo vymenit komplet diferak i s poloosama a zbytkem treba z 5. rady a pak to zavarit. to ma silnejsi poloosy ne takze by to uz snad E30 1,8i zvladlo ne? a da se to tam vubec lehce napasovat treba z ty petky?
Nekde jsem tady videl jak nekdo zavaril diferak - 100% samosvor ale ukroutili hned poloosu. Tak me napadlo jestli by to neslo zdokonalit bud zesilenim poloos (vymenou za jine) ale to by se asi velmi tezko shanelo jestli vubec a nebo me napadlo jestli by neslo vymenit komplet diferak i s poloosama a zbytkem treba z 5. rady a pak to zavarit. to ma silnejsi poloosy ne takze by to uz snad E30 1,8i zvladlo ne? a da se to tam vubec lehce napasovat treba z ty petky?
- Huska
- Příspěvky: 2375
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
podle mě je nesmysl že někdo ukroutil poloosy vlivem samosvoru... síla přenášená z diferu na kola je stále stejná tudíš jednotlivé poloosy nejsou nijak víc namáhané než když hrabeš jedním kolem ... výrazně víc je namáhána hardyspojka, kardan .. atd... rozhodně ne poloosa.





-
de o to kdyz pojedu treba na neutral a pojedu 5 km/h a dam plnej reid na asfaltu tak je na obe zadni kola strasne velikej pritlak takze se jedna z nich ukrouti. proto se delaji samosvory ktery i pri velkym reidu se porad jedno muze tocit min... ale kdyz natrvrdo zavaris...
- Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Huska nezlob se na mě, ale zkus trochu přemýšlet, jestli je 100% samosvor někomu jedno tak je to právě hardyspojka a kardan. Poloosy jsou daleko více namáhány na krut z toho důvodu že se v zatáčce nedochází k jejich rozdílnému otáčení, kdy se jedno kolo snaží "přeprat" to druhé, což diferenciál se svorností okolo 25% umožňuje.Huska píše:podle mě je nesmysl že někdo ukroutil poloosy vlivem samosvoru... síla přenášená z diferu na kola je stále stejná tudíš jednotlivé poloosy nejsou nijak víc namáhané než když hrabeš jedním kolem ... výrazně víc je namáhána hardyspojka, kardan .. atd... rozhodně ne poloosa
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
- Blumen_071
- member of yacht club Monaco
- Příspěvky: 2422
- Registrován: 11. 02. 2003 08:52
Re: .
5x je moc kdyz uvazis ze spera ma 25%. kdyz to vynasobim tak dostanu 125% a to je uz pomer kerej ukrouti ledacosHOKAR píše:predpokladam k tomu samemu jako samosvor (smykovani ktery jde mnohem snaz pac ti prokluzujou obe kola) ale asi 5x ucinnejsi

zanech teorii a zacni se zabejvat faktama

- Huska
- Příspěvky: 2375
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
právě že jsem se nad tím zamyslel a pořád si ještě myslím že mám pravdu... zatížení poloosy je pořád stejné ( Tyče a kloubů) to co popisuješ není zcela pravda, zavaření podle ně nemá vliv na vlastní poloosu, protože ta je namáhána na zkrut z diffu a proti působí přilnavost pneumatiky.... žádný "souboj" vlivem rozdílného otáčení se nekoná na POLOOSE, ale v diferáku (planetové a satelitní kola)... tudíš zavařením to odstraníš úplně a poloosa je namáhána "pouze" na zkrut ... to že při samosvorném diferáku není více namáhán kardan a huryspjka a spojka jsi nemyslel vážně že? ... máš hned záběr na obě kolaHanis píše:Huska nezlob se na mě, ale zkus trochu přemýšlet, jestli je 100% samosvor někomu jedno tak je to právě hardyspojka a kardan. Poloosy jsou daleko více namáhány na krut z toho důvodu že se v zatáčce nedochází k jejich rozdílnému otáčení, kdy se jedno kolo snaží "přeprat" to druhé, což diferenciál se svorností okolo 25% umožňuje.Huska píše:podle mě je nesmysl že někdo ukroutil poloosy vlivem samosvoru... síla přenášená z diferu na kola je stále stejná tudíš jednotlivé poloosy nejsou nijak víc namáhané než když hrabeš jedním kolem ... výrazně víc je namáhána hardyspojka, kardan .. atd... rozhodně ne poloosa



beru toto jako konstruktivní debatu ... nechci vyvolat hádku tak pokud máte někdo rozumné argumenty sem s nimi.





- Blumen_071
- member of yacht club Monaco
- Příspěvky: 2422
- Registrován: 11. 02. 2003 08:52
zavarenim zamesis tomu aby kola mohla mit rozdilne otacky, nebo obvodove rychlosti, chces-li. dokud jedes rovne, nic se nedeje ovsem pri zataceni ma vnejsi kolo vetsi obvodovou rychlost nez vnitrni a tim padem se jeho poloosa otaci rychleji nez kola vnitrniho.
po zavareni se obe kola toci stejne tudis minimalne jedno se bude pri zataceni smykat. v zavislosti na adheznich podminkach pak vzrusta namahani poloos a homokinetickych kloubu protoze vnitrni kolo za teto situace v podstate brzdi
po zavareni se obe kola toci stejne tudis minimalne jedno se bude pri zataceni smykat. v zavislosti na adheznich podminkach pak vzrusta namahani poloos a homokinetickych kloubu protoze vnitrni kolo za teto situace v podstate brzdi
- Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
SouhlasímBlumen_071 píše:po zavareni se obe kola toci stejne tudis minimalne jedno se bude pri zataceni smykat. v zavislosti na adheznich podminkach pak vzrusta namahani poloos a homokinetickych kloubu protoze vnitrni kolo za teto situace v podstate brzdi
a k tomu ještě musí poloosy přenášet výkon od motoru tudíž je namáhání značné.
Huska píše:právě že jsem se nad tím zamyslel a pořád si ještě myslím že mám pravdu... zatížení poloosy je pořád stejné ( Tyče a kloubů) to co popisuješ není zcela pravda, zavaření podle ně nemá vliv na vlastní poloosu, protože ta je namáhána na zkrut z diffu a proti působí přilnavost pneumatiky.... žádný "souboj" vlivem rozdílného otáčení se nekoná na POLOOSE, ale v diferáku (planetové a satelitní kola)... tudíš zavařením to odstraníš úplně a poloosa je namáhána "pouze" na zkrut ... to že při samosvorném diferáku není více namáhán kardan a huryspjka a spojka jsi nemyslel vážně že? ... máš hned záběr na obě kola větší odpor proti prosmýknutí kol větší zatížení
Tak jinak, pokud budu mít na autě obyčejný diferenciál a vyndám z auta kardan nebo zařadím neutrál a auto budu tlačit do zatáčky jaké bude zatížení poloos?

Pokud bude stejná situace, auto bez rychlosti, diferenciál zavařený, tudíž vzájemný rozdíl otáček kol do zatáčky nebude možný bude se muset kolo s menší přilnavostí přizpůsobit otáčkám kola druhého tudíž bude docházet ke smyku, z toho vyplývá

K tomu si ještě jak už jsem psal připočti kroutící moment od motoru a musí ti bejt jasný že to namáhání poloos bude se zavařeným diferem větší sice jen v situacích jako je parkování či otáčení a že kardanu jako součásti přenášející pouze kroutící moment od motoru to bude uplně jedno.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: .
Myslíš, že se 125% špérou ukroutí 318i poloosu ?Blumen_071 píše:5x je moc kdyz uvazis ze spera ma 25%. kdyz to vynasobim tak dostanu 125% a to je uz pomer kerej ukrouti ledacosHOKAR píše:predpokladam k tomu samemu jako samosvor (smykovani ktery jde mnohem snaz pac ti prokluzujou obe kola) ale asi 5x ucinnejsi![]()
zanech teorii a zacni se zabejvat faktama

To je zas debata

- Blumen_071
- member of yacht club Monaco
- Příspěvky: 2422
- Registrován: 11. 02. 2003 08:52
Re: .
jako prd. nejvetsi fuska, bude takovou sestrojitDan td píše:
Myslíš, že se 125% špérou ukroutí 318i poloosu ?![]()
To je zas debata

moderatore, konej svou povinnost

- Huska
- Příspěvky: 2375
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
proti Blumenovému příspěvku taky nemám sebemenší výhrady a naprosto s ním souhlasím... nikde jsem ani nic jiného nepsal, ale je to mimo debatu
mám pocit že se mi snažíte vysvětlit různé namáhání L a P poloosy, ale o tom tu není řeč ... celou dobu píši o namáhání poloos před a po zavaření diffu.
jak se bude auto chovat je jasné a nezpochybnitelné a to že se při jakékoli zatáčce bude jedno či druhé kolo hrnout taky. To že se kolo hrne ale nezpůsobí větší maximální namáhání poloosy než je při hrnutí (hrabání) jednoho kola při obyčejném diferáku... sice v počátku dojde k prokluzu a přenosu síly na druhé kolo, přesto výsledná maximální síla vyvynutá na poloosy je stejná.
vycházím z přepokladu rovnováhy sil vyvynuté motorem a přenesené na kola (pominuli ztráty na převodovém ústrojí, které jsou v obou případech stejné) tak musí platit to, co celou dobu píši
mám pocit že se mi snažíte vysvětlit různé namáhání L a P poloosy, ale o tom tu není řeč ... celou dobu píši o namáhání poloos před a po zavaření diffu.
jak se bude auto chovat je jasné a nezpochybnitelné a to že se při jakékoli zatáčce bude jedno či druhé kolo hrnout taky. To že se kolo hrne ale nezpůsobí větší maximální namáhání poloosy než je při hrnutí (hrabání) jednoho kola při obyčejném diferáku... sice v počátku dojde k prokluzu a přenosu síly na druhé kolo, přesto výsledná maximální síla vyvynutá na poloosy je stejná.
vycházím z přepokladu rovnováhy sil vyvynuté motorem a přenesené na kola (pominuli ztráty na převodovém ústrojí, které jsou v obou případech stejné) tak musí platit to, co celou dobu píši



