Zpusob jízdy!?
-
Oldman
- člen E30.cz
- Příspěvky: 757
- Registrován: 28. 07. 2006 15:01
- Bydliště: Ostrava,rozkoukávám se, Žilina 608 741 574
Zpusob jízdy!?
Čao All,zajíma mne jako jezdíte. Ja jsem starší pán,vetšinou,se kochám,ale,jde o tohle! Brzdím jen když jde o život,podřazuju,do zatačky na nížším kvaltu,rychly výjezd.Zajíma mne jestli brždení motorem neničí motor! Prosím vaše seriózni reakce.Dík.
ex E 30 318i,E 30 320i ex,E 30 316i A Blue Angel ex, E 30 325 Silver Lady, chromáčik,ex E36 325i kupé,now e36 kupé 2.5 White homeless
Re: Zpusob jízdy!?
To je na dlouhý debaty...Miky e30 píše:Zajíma mne jestli brždení motorem neničí motor...
Pokud budeš prudce podřazovat tak, že ti vyletí otáčky vysoko, škodí to samozřejmě víc než plynulá jízda.
Drž se běžných pracovních otáček (podle typu), u M10 jezdím mezi 1800 - 3800 ot/min.
Pochopitelne to motor nici, ale mene, nez kdyby bezel ve stejnych otackach pod plynem (pokud ty otacky nejsou moc vysoke). Kazde otoceni motoru ho nici, ale ten motor je na to urcenej, aby se casem znicil...
Jestli chces motor setrit, tak ho pri tom brzdeni motorem nevytacej moc vysoko, rekneme pres 5000 otacek za minutu. Pak uz dost narustaj sily zpusobeny setrvacnosti ojnice a pistu a nevyrovnavaji se silama od tlaku plynu, takze se trochu vic zatezujou ojnicni loziska. Neni to ale nic, na co by ten motor nebyl stavenej.
Myslim ze takova opatrnost by byla na miste u nejakeho veterana, ale u E30 mi to pripada prehnane.
Jinak ja taky brzdim motorem, ale proto, abych dosahl jeste vetsiho brzdneho ucinku. Setrit brzdy tim, ze na ne neslapes je trochu setreni na nepravym miste, protoze ty brzdy maji treci segmenty, ktere jsou k oteru urceny. Kdyz brzdis motorem, tak se ten oter trochu prenasi jinam.
Idealni pro uspornou jizdu je myslim toto: pri brzdeni udrzovat motor podrazovanim v takovych otackach, kdy do nej spolehlive nepotece zadnej benzin (to ukaze ekonomer), takze zhruba nad 1500/min (plati pouze pro motory s elektronicky rizenym vstrikovanim).
Jestli chces motor setrit, tak ho pri tom brzdeni motorem nevytacej moc vysoko, rekneme pres 5000 otacek za minutu. Pak uz dost narustaj sily zpusobeny setrvacnosti ojnice a pistu a nevyrovnavaji se silama od tlaku plynu, takze se trochu vic zatezujou ojnicni loziska. Neni to ale nic, na co by ten motor nebyl stavenej.
Myslim ze takova opatrnost by byla na miste u nejakeho veterana, ale u E30 mi to pripada prehnane.
Jinak ja taky brzdim motorem, ale proto, abych dosahl jeste vetsiho brzdneho ucinku. Setrit brzdy tim, ze na ne neslapes je trochu setreni na nepravym miste, protoze ty brzdy maji treci segmenty, ktere jsou k oteru urceny. Kdyz brzdis motorem, tak se ten oter trochu prenasi jinam.
Idealni pro uspornou jizdu je myslim toto: pri brzdeni udrzovat motor podrazovanim v takovych otackach, kdy do nej spolehlive nepotece zadnej benzin (to ukaze ekonomer), takze zhruba nad 1500/min (plati pouze pro motory s elektronicky rizenym vstrikovanim).
-
Oldman
- člen E30.cz
- Příspěvky: 757
- Registrován: 28. 07. 2006 15:01
- Bydliště: Ostrava,rozkoukávám se, Žilina 608 741 574
Pri podrazovani nejdu prez 3500,jasne,jen myslim že pro opetovné zrychlení je lepší mit motor n 2500,než se rozjiždet z 1500,treba.Rozčilujou me lidi co porad šlapou na brzdu,kolikrat stačí jen ubrat,nebo podradit,ale když tí blbci jezdí v metrových odstupech tak to jinak nejde
ex E 30 318i,E 30 320i ex,E 30 316i A Blue Angel ex, E 30 325 Silver Lady, chromáčik,ex E36 325i kupé,now e36 kupé 2.5 White homeless
Re: Zpusob jízdy!?
3800??? Vooooohohooooou tak tolik jsem mu zatím nedopřál,řve to jak svině na porážce pak. Ale je i možné že když driftuju na křižovatkách tak se na tu hodnotu i dostanu. Jinak jezdím max. 2500 otáček.Venca píše:To je na dlouhý debaty...Miky e30 píše:Zajíma mne jestli brždení motorem neničí motor...
Pokud budeš prudce podřazovat tak, že ti vyletí otáčky vysoko, škodí to samozřejmě víc než plynulá jízda.
Drž se běžných pracovních otáček (podle typu), u M10 jezdím mezi 1800 - 3800 ot/min.
BMW E21 315@318i M10 r.v.83@81
BMW E30 318i M10 r.v.86
Peugeot 405 2,0SRi XU9JAZ r.v.89
WINTER CAR Škoda Favorit 135LX r.v.93
BMW E30 318i M10 r.v.86
Peugeot 405 2,0SRi XU9JAZ r.v.89
WINTER CAR Škoda Favorit 135LX r.v.93
Jezdit z kopce na neutrál je asi volbou každého,ale já bych to nedělal.To je jako když jsem se učil jezdit a z kopců jsem šlapal na spojku. Auto vždy o dost zrychlilo což není při brzdění žádoucí. Pamatuju se na případy kdy lidi v zájmu šetření i vypínali motor úplně. Takovej zamčenej volant a nefunkční posilovač je fakt úsporný opatření.Anton píše:Taky by mě to zajímalo, mam e34 a nevim jestli, když třeba jedu z kopce, jestli je lepší mít neutrál a jen dobržďovat nebo to odkvaltovat až na 2ku a pak teprv zabrzdit.
BMW E21 315@318i M10 r.v.83@81
BMW E30 318i M10 r.v.86
Peugeot 405 2,0SRi XU9JAZ r.v.89
WINTER CAR Škoda Favorit 135LX r.v.93
BMW E30 318i M10 r.v.86
Peugeot 405 2,0SRi XU9JAZ r.v.89
WINTER CAR Škoda Favorit 135LX r.v.93
Re: Zpusob jízdy!?
U 318i M10 to dost dobře nejde.Conscious píše:Jinak jezdím max. 2500 otáček.
Při přeřazení z 2. na 3. stupeň klesnou otáčky na 1500, to je málo.
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Nejhorší je pro motor prej volnoběh.
Já ho držím při jízdě minimálně okolo 2500 ot/min - je to atmosferickej benzín - potřebuje otáčky k tomu, aby dobře spaloval, mazal, chladil, ...
Nevim proč, ale nějak si řikám - lepší 5000 ot/min jak volnoběh - samozřejmě po prohřátí.
Nějaký požadování síly - aby se musel zvedat po plným plynem z nízkejch otáček - to je taky na hovno.
Motorem brzdím hodně, při podřazování se dycky snažím o meziplyn - jestli se tomu teda tak dá říct - při sešlápnutý spojce plynem vyženu otáčky motoru k očekávané hodnotě otáček, na kterou "spadnou/vyběhnou" otáčky při pouštění spojky.
Dříve jsem třeba za delší cestu brzdil třeba jen 2x - brzdy jsem skoro nepoužíval - to, myslím, nebylo správně. Brzdy je potřeba občas pořádně protáhnout. Na deskách se tvoří nějaká sklovitá hmota a ta je potřeba odstraňovat.
Výrobce - BMW doporučuje - občas vyhnat pavouky z motoru a apřed dojezdem z cesty několikrát intenzivně zabrzdit.
Já ho držím při jízdě minimálně okolo 2500 ot/min - je to atmosferickej benzín - potřebuje otáčky k tomu, aby dobře spaloval, mazal, chladil, ...
Nevim proč, ale nějak si řikám - lepší 5000 ot/min jak volnoběh - samozřejmě po prohřátí.
Nějaký požadování síly - aby se musel zvedat po plným plynem z nízkejch otáček - to je taky na hovno.
Motorem brzdím hodně, při podřazování se dycky snažím o meziplyn - jestli se tomu teda tak dá říct - při sešlápnutý spojce plynem vyženu otáčky motoru k očekávané hodnotě otáček, na kterou "spadnou/vyběhnou" otáčky při pouštění spojky.
Dříve jsem třeba za delší cestu brzdil třeba jen 2x - brzdy jsem skoro nepoužíval - to, myslím, nebylo správně. Brzdy je potřeba občas pořádně protáhnout. Na deskách se tvoří nějaká sklovitá hmota a ta je potřeba odstraňovat.
Výrobce - BMW doporučuje - občas vyhnat pavouky z motoru a apřed dojezdem z cesty několikrát intenzivně zabrzdit.
BMW The Ultimate Driving Machine
Re: Zpusob jízdy!?
huh to tocej vobrovsky diesely v autobusech pri normalni cestovni rychlosti! Ja mel jeste nedavno hodne kratkej diff a tak jsem jezdil porad kolem 4000, sice je to dost ale v tehle otackach ma M40 uzasnej zatah a reakci na plynovej pedal..jinak rozhodne jsem zastancem motor nepodtacet, u me je to hranice 2000 kdy podrazuji..Venca píše:Conscious píše:Jinak jezdím max. 2500 otáček.
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
No ono když se dává meziplyn s vyšláplou spojkou, tak to pro změnu kurví právě spojku. Správně by se mělo vyřadit, pustit spojku, meziplyn, sešlápnout spojku, zařadit.
Pokud se dá meziplyn a zařadí přesně ve správný okamžik, není třeba pro zařazení ani vyšlapovat spojku - kdo jel někdy s Pragou V3S, potvrdí to
Jde to i u nových aut, ale pokud se nevystihne ten správnej okamžik, jde to vlastně přes zuby.
A na volnoběh z koce je blbost, hlavně u nových motorů, kdy je spotřeba vyšší než při jízdě s rychlostí, kromě toho se motor hůř chladí, než s rychlostí, atd ... a brzdy jsou taky víc namáhané.
Pokud se dá meziplyn a zařadí přesně ve správný okamžik, není třeba pro zařazení ani vyšlapovat spojku - kdo jel někdy s Pragou V3S, potvrdí to
A na volnoběh z koce je blbost, hlavně u nových motorů, kdy je spotřeba vyšší než při jízdě s rychlostí, kromě toho se motor hůř chladí, než s rychlostí, atd ... a brzdy jsou taky víc namáhané.
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zpusob jízdy!?
Souhlas.budha píše: huh to tocej vobrovsky diesely v autobusech pri normalni cestovni rychlosti! Ja mel jeste nedavno hodne kratkej diff a tak jsem jezdil porad kolem 4000, sice je to dost ale v tehle otackach ma M40 uzasnej zatah a reakci na plynovej pedal..jinak rozhodne jsem zastancem motor nepodtacet, u me je to hranice 2000 kdy podrazuji..
Prej by se měl motor držet v otáčkách, kde má max krouťák - že prej jsou to optimální otáčky. Asi jo.
Na druhou stranu, proč se v tý oblasti otáček nepohybovat, když to tam nabízí to nejlepší.
BMW The Ultimate Driving Machine
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Tak to je nestíhačka, to se musim nějak naučit.Dan td píše:No ono když se dává meziplyn s vyšláplou spojkou, tak to pro změnu kurví právě spojku. Správně by se mělo vyřadit, pustit spojku, meziplyn, sešlápnout spojku, zařadit.
Toto jsem do týdle chvíle dělal, jen když byl moc velkej rozdíl mezi tím kam otáčky spadly, sešlápnutím spojky a tím, kam by měly vyskočit.
BMW The Ultimate Driving Machine
Re: Zpusob jízdy!?
Noooooooo je taky klidně možný že otáčkoměr ukazuje blbě.... Ale okolo 3000 otáček už ten zvuk poslouchám s cílem zařadit vyšší rychlost. Jezdím na ucho,to nezklame. Prostě tónina motoru mě donutí tam kopnout kvaltík dle potřeby. Zase třeba E21 točím víc,ta otáčky potřebuje kvůli debilnímu vyřešení vstřikování. Volnoběžný mám na 1000,předepsaný 850-950 u toho udělaj jen to že hůř startuje a nedrží plynulej chod. E30 zase bez plynu nenatočím vůbec a pak jak jsem psal...budha píše:Venca píše:huh to tocej vobrovsky diesely v autobusech pri normalni cestovni rychlosti! Ja mel jeste nedavno hodne kratkej diff a tak jsem jezdil porad kolem 4000, sice je to dost ale v tehle otackach ma M40 uzasnej zatah a reakci na plynovej pedal..jinak rozhodne jsem zastancem motor nepodtacet, u me je to hranice 2000 kdy podrazuji..Conscious píše:Jinak jezdím max. 2500 otáček.
BMW E21 315@318i M10 r.v.83@81
BMW E30 318i M10 r.v.86
Peugeot 405 2,0SRi XU9JAZ r.v.89
WINTER CAR Škoda Favorit 135LX r.v.93
BMW E30 318i M10 r.v.86
Peugeot 405 2,0SRi XU9JAZ r.v.89
WINTER CAR Škoda Favorit 135LX r.v.93
Re: Zpusob jízdy!?
Jako že když mám např. u E21 psáno 77KW při 5600ot/min tak je nejlepší jezdit kolem 6k otáček? Wow,tak to zkoušet nebudu,už jen proto,že bych platil pokuty na každým rohu.DAN píše:Souhlas.budha píše: huh to tocej vobrovsky diesely v autobusech pri normalni cestovni rychlosti! Ja mel jeste nedavno hodne kratkej diff a tak jsem jezdil porad kolem 4000, sice je to dost ale v tehle otackach ma M40 uzasnej zatah a reakci na plynovej pedal..jinak rozhodne jsem zastancem motor nepodtacet, u me je to hranice 2000 kdy podrazuji..![]()
Prej by se měl motor držet v otáčkách, kde má max krouťák - že prej jsou to optimální otáčky. Asi jo.
Na druhou stranu, proč se v tý oblasti otáček nepohybovat, když to tam nabízí to nejlepší.Určitě to tam aspoň líp spaluje.
BMW E21 315@318i M10 r.v.83@81
BMW E30 318i M10 r.v.86
Peugeot 405 2,0SRi XU9JAZ r.v.89
WINTER CAR Škoda Favorit 135LX r.v.93
BMW E30 318i M10 r.v.86
Peugeot 405 2,0SRi XU9JAZ r.v.89
WINTER CAR Škoda Favorit 135LX r.v.93


