Zpusob jízdy!?

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Oldman
člen E30.cz
Příspěvky: 757
Registrován: 28. 07. 2006 15:01
Bydliště: Ostrava,rozkoukávám se, Žilina 608 741 574

Zpusob jízdy!?

Příspěvek od Oldman » 27. 10. 2006 09:03

Čao All,zajíma mne jako jezdíte. Ja jsem starší pán,vetšinou,se kochám,ale,jde o tohle! Brzdím jen když jde o život,podřazuju,do zatačky na nížším kvaltu,rychly výjezd.Zajíma mne jestli brždení motorem neničí motor! Prosím vaše seriózni reakce.Dík.
ex E 30 318i,E 30 320i ex,E 30 316i A Blue Angel ex, E 30 325 Silver Lady, chromáčik,ex E36 325i kupé,now e36 kupé 2.5 White homeless

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Zpusob jízdy!?

Příspěvek od Venca » 27. 10. 2006 09:26

Miky e30 píše:Zajíma mne jestli brždení motorem neničí motor...
To je na dlouhý debaty...
Pokud budeš prudce podřazovat tak, že ti vyletí otáčky vysoko, škodí to samozřejmě víc než plynulá jízda.
Drž se běžných pracovních otáček (podle typu), u M10 jezdím mezi 1800 - 3800 ot/min.

Uživatelský avatar
Anton
Příspěvky: 360
Registrován: 22. 08. 2006 12:16
Bydliště: Plzeň/Smědčice

Příspěvek od Anton » 27. 10. 2006 09:31

Taky by mě to zajímalo, mam e34 a nevim jestli, když třeba jedu z kopce, jestli je lepší mít neutrál a jen dobržďovat nebo to odkvaltovat až na 2ku a pak teprv zabrzdit.
ex e34 525i ->ex e46 330Ci -> exE36 ///M3-> e46 m3

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 27. 10. 2006 09:40

Pochopitelne to motor nici, ale mene, nez kdyby bezel ve stejnych otackach pod plynem (pokud ty otacky nejsou moc vysoke). Kazde otoceni motoru ho nici, ale ten motor je na to urcenej, aby se casem znicil... :)

Jestli chces motor setrit, tak ho pri tom brzdeni motorem nevytacej moc vysoko, rekneme pres 5000 otacek za minutu. Pak uz dost narustaj sily zpusobeny setrvacnosti ojnice a pistu a nevyrovnavaji se silama od tlaku plynu, takze se trochu vic zatezujou ojnicni loziska. Neni to ale nic, na co by ten motor nebyl stavenej.
Myslim ze takova opatrnost by byla na miste u nejakeho veterana, ale u E30 mi to pripada prehnane.

Jinak ja taky brzdim motorem, ale proto, abych dosahl jeste vetsiho brzdneho ucinku. Setrit brzdy tim, ze na ne neslapes je trochu setreni na nepravym miste, protoze ty brzdy maji treci segmenty, ktere jsou k oteru urceny. Kdyz brzdis motorem, tak se ten oter trochu prenasi jinam.
Idealni pro uspornou jizdu je myslim toto: pri brzdeni udrzovat motor podrazovanim v takovych otackach, kdy do nej spolehlive nepotece zadnej benzin (to ukaze ekonomer), takze zhruba nad 1500/min (plati pouze pro motory s elektronicky rizenym vstrikovanim).

Oldman
člen E30.cz
Příspěvky: 757
Registrován: 28. 07. 2006 15:01
Bydliště: Ostrava,rozkoukávám se, Žilina 608 741 574

Příspěvek od Oldman » 27. 10. 2006 10:40

Pri podrazovani nejdu prez 3500,jasne,jen myslim že pro opetovné zrychlení je lepší mit motor n 2500,než se rozjiždet z 1500,treba.Rozčilujou me lidi co porad šlapou na brzdu,kolikrat stačí jen ubrat,nebo podradit,ale když tí blbci jezdí v metrových odstupech tak to jinak nejde
ex E 30 318i,E 30 320i ex,E 30 316i A Blue Angel ex, E 30 325 Silver Lady, chromáčik,ex E36 325i kupé,now e36 kupé 2.5 White homeless

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9365
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 27. 10. 2006 10:48

zcela souhlasim miky

já u svejch aut taky často dobržďuju motorem když jezdim na pohodu - díky dlouhýmu difu se málokdy otáčky dostanou nad 3 tisíce, tak v tom nevidim trabl
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 27. 10. 2006 13:09

On ten motor kolem 1500/min uz nijak zvlast nebrzdi, takze je jasne, ze je potreba s nim brzdit v trochu vyssich otackach, jen kdyz se uz dostane pod tech (zhruba) 1500/min, tak do nej ridici jednotka zase pusti benzin, takze pak uz nebrzdi vubec.

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 27. 10. 2006 14:47

Stačí dobrej meziplyn, aby motor nedostal škubu díky vysokýmu rozdílu otáček a je to na pohodu :-)

Uživatelský avatar
castro
Příspěvky: 289
Registrován: 23. 02. 2006 12:15

Příspěvek od castro » 27. 10. 2006 14:55

bmwm3 píše:Stačí dobrej meziplyn, aby motor nedostal škubu díky vysokýmu rozdílu otáček a je to na pohodu :-)
a samosvor už se o vše ostatní postará... :twisted: :lol:

Uživatelský avatar
Bobik
Příspěvky: 1216
Registrován: 24. 12. 2005 11:24
Bydliště: Český Těšín

Příspěvek od Bobik » 28. 10. 2006 11:32

a jake provozni otacky sou u m20b20 , a v kterech otackach je nejvetsi vykon a kroutak? diky za odpoved . bobik
Obrázek

Uživatelský avatar
Conscious
Příspěvky: 234
Registrován: 11. 03. 2006 14:58
Bydliště: Königinhof an der Elbe

Re: Zpusob jízdy!?

Příspěvek od Conscious » 28. 10. 2006 11:44

Venca píše:
Miky e30 píše:Zajíma mne jestli brždení motorem neničí motor...
To je na dlouhý debaty...
Pokud budeš prudce podřazovat tak, že ti vyletí otáčky vysoko, škodí to samozřejmě víc než plynulá jízda.
Drž se běžných pracovních otáček (podle typu), u M10 jezdím mezi 1800 - 3800 ot/min.
3800??? Vooooohohooooou tak tolik jsem mu zatím nedopřál,řve to jak svině na porážce pak. Ale je i možné že když driftuju na křižovatkách tak se na tu hodnotu i dostanu. Jinak jezdím max. 2500 otáček.
BMW E21 315@318i M10 r.v.83@81
BMW E30 318i M10 r.v.86
Peugeot 405 2,0SRi XU9JAZ r.v.89
WINTER CAR Škoda Favorit 135LX r.v.93

Uživatelský avatar
Conscious
Příspěvky: 234
Registrován: 11. 03. 2006 14:58
Bydliště: Königinhof an der Elbe

Příspěvek od Conscious » 28. 10. 2006 11:52

Anton píše:Taky by mě to zajímalo, mam e34 a nevim jestli, když třeba jedu z kopce, jestli je lepší mít neutrál a jen dobržďovat nebo to odkvaltovat až na 2ku a pak teprv zabrzdit.
Jezdit z kopce na neutrál je asi volbou každého,ale já bych to nedělal.To je jako když jsem se učil jezdit a z kopců jsem šlapal na spojku. Auto vždy o dost zrychlilo což není při brzdění žádoucí. Pamatuju se na případy kdy lidi v zájmu šetření i vypínali motor úplně. Takovej zamčenej volant a nefunkční posilovač je fakt úsporný opatření. :twisted: Asi bych dobržďoval tak trojákem a při výjezdu ze zatáčky normálně přidal... Ale je to věc každého jak jezdí. Akorát je prdel koukat se jak lidi co jezděj tahačem kurvěj motory na osobákách. Rozjezdy na dvojku u čtyřválce apod. :twisted: :twisted: :twisted:
BMW E21 315@318i M10 r.v.83@81
BMW E30 318i M10 r.v.86
Peugeot 405 2,0SRi XU9JAZ r.v.89
WINTER CAR Škoda Favorit 135LX r.v.93

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Zpusob jízdy!?

Příspěvek od Venca » 28. 10. 2006 12:40

Conscious píše:Jinak jezdím max. 2500 otáček.
U 318i M10 to dost dobře nejde.
Při přeřazení z 2. na 3. stupeň klesnou otáčky na 1500, to je málo.

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 28. 10. 2006 16:52

Nejhorší je pro motor prej volnoběh.

Já ho držím při jízdě minimálně okolo 2500 ot/min - je to atmosferickej benzín - potřebuje otáčky k tomu, aby dobře spaloval, mazal, chladil, ...
Nevim proč, ale nějak si řikám - lepší 5000 ot/min jak volnoběh - samozřejmě po prohřátí.
Nějaký požadování síly - aby se musel zvedat po plným plynem z nízkejch otáček - to je taky na hovno.

Motorem brzdím hodně, při podřazování se dycky snažím o meziplyn - jestli se tomu teda tak dá říct - při sešlápnutý spojce plynem vyženu otáčky motoru k očekávané hodnotě otáček, na kterou "spadnou/vyběhnou" otáčky při pouštění spojky. :roll:

Dříve jsem třeba za delší cestu brzdil třeba jen 2x - brzdy jsem skoro nepoužíval - to, myslím, nebylo správně. Brzdy je potřeba občas pořádně protáhnout. Na deskách se tvoří nějaká sklovitá hmota a ta je potřeba odstraňovat.

Výrobce - BMW doporučuje - občas vyhnat pavouky z motoru a apřed dojezdem z cesty několikrát intenzivně zabrzdit.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Re: Zpusob jízdy!?

Příspěvek od budha » 28. 10. 2006 16:56

Venca píše:
Conscious píše:Jinak jezdím max. 2500 otáček.
huh to tocej vobrovsky diesely v autobusech pri normalni cestovni rychlosti! Ja mel jeste nedavno hodne kratkej diff a tak jsem jezdil porad kolem 4000, sice je to dost ale v tehle otackach ma M40 uzasnej zatah a reakci na plynovej pedal..jinak rozhodne jsem zastancem motor nepodtacet, u me je to hranice 2000 kdy podrazuji..
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 28. 10. 2006 17:01

No ono když se dává meziplyn s vyšláplou spojkou, tak to pro změnu kurví právě spojku. Správně by se mělo vyřadit, pustit spojku, meziplyn, sešlápnout spojku, zařadit.

Pokud se dá meziplyn a zařadí přesně ve správný okamžik, není třeba pro zařazení ani vyšlapovat spojku - kdo jel někdy s Pragou V3S, potvrdí to :lol: Jde to i u nových aut, ale pokud se nevystihne ten správnej okamžik, jde to vlastně přes zuby.

A na volnoběh z koce je blbost, hlavně u nových motorů, kdy je spotřeba vyšší než při jízdě s rychlostí, kromě toho se motor hůř chladí, než s rychlostí, atd ... a brzdy jsou taky víc namáhané.
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zpusob jízdy!?

Příspěvek od DAN » 28. 10. 2006 17:07

budha píše: huh to tocej vobrovsky diesely v autobusech pri normalni cestovni rychlosti! Ja mel jeste nedavno hodne kratkej diff a tak jsem jezdil porad kolem 4000, sice je to dost ale v tehle otackach ma M40 uzasnej zatah a reakci na plynovej pedal..jinak rozhodne jsem zastancem motor nepodtacet, u me je to hranice 2000 kdy podrazuji..
Souhlas. :wink:

Prej by se měl motor držet v otáčkách, kde má max krouťák - že prej jsou to optimální otáčky. Asi jo. :roll:
Na druhou stranu, proč se v tý oblasti otáček nepohybovat, když to tam nabízí to nejlepší. :twisted: Určitě to tam aspoň líp spaluje.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 28. 10. 2006 17:10

Dan td píše:No ono když se dává meziplyn s vyšláplou spojkou, tak to pro změnu kurví právě spojku. Správně by se mělo vyřadit, pustit spojku, meziplyn, sešlápnout spojku, zařadit.
Tak to je nestíhačka, to se musim nějak naučit.
Toto jsem do týdle chvíle dělal, jen když byl moc velkej rozdíl mezi tím kam otáčky spadly, sešlápnutím spojky a tím, kam by měly vyskočit. :oops:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Conscious
Příspěvky: 234
Registrován: 11. 03. 2006 14:58
Bydliště: Königinhof an der Elbe

Re: Zpusob jízdy!?

Příspěvek od Conscious » 28. 10. 2006 18:06

budha píše:
Venca píše:
Conscious píše:Jinak jezdím max. 2500 otáček.
huh to tocej vobrovsky diesely v autobusech pri normalni cestovni rychlosti! Ja mel jeste nedavno hodne kratkej diff a tak jsem jezdil porad kolem 4000, sice je to dost ale v tehle otackach ma M40 uzasnej zatah a reakci na plynovej pedal..jinak rozhodne jsem zastancem motor nepodtacet, u me je to hranice 2000 kdy podrazuji..
Noooooooo je taky klidně možný že otáčkoměr ukazuje blbě.... Ale okolo 3000 otáček už ten zvuk poslouchám s cílem zařadit vyšší rychlost. Jezdím na ucho,to nezklame. Prostě tónina motoru mě donutí tam kopnout kvaltík dle potřeby. Zase třeba E21 točím víc,ta otáčky potřebuje kvůli debilnímu vyřešení vstřikování. Volnoběžný mám na 1000,předepsaný 850-950 u toho udělaj jen to že hůř startuje a nedrží plynulej chod. E30 zase bez plynu nenatočím vůbec a pak jak jsem psal...
BMW E21 315@318i M10 r.v.83@81
BMW E30 318i M10 r.v.86
Peugeot 405 2,0SRi XU9JAZ r.v.89
WINTER CAR Škoda Favorit 135LX r.v.93

Uživatelský avatar
Conscious
Příspěvky: 234
Registrován: 11. 03. 2006 14:58
Bydliště: Königinhof an der Elbe

Re: Zpusob jízdy!?

Příspěvek od Conscious » 28. 10. 2006 18:16

DAN píše:
budha píše: huh to tocej vobrovsky diesely v autobusech pri normalni cestovni rychlosti! Ja mel jeste nedavno hodne kratkej diff a tak jsem jezdil porad kolem 4000, sice je to dost ale v tehle otackach ma M40 uzasnej zatah a reakci na plynovej pedal..jinak rozhodne jsem zastancem motor nepodtacet, u me je to hranice 2000 kdy podrazuji..
Souhlas. :wink:

Prej by se měl motor držet v otáčkách, kde má max krouťák - že prej jsou to optimální otáčky. Asi jo. :roll:
Na druhou stranu, proč se v tý oblasti otáček nepohybovat, když to tam nabízí to nejlepší. :twisted: Určitě to tam aspoň líp spaluje.
Jako že když mám např. u E21 psáno 77KW při 5600ot/min tak je nejlepší jezdit kolem 6k otáček? Wow,tak to zkoušet nebudu,už jen proto,že bych platil pokuty na každým rohu. :twisted:
BMW E21 315@318i M10 r.v.83@81
BMW E30 318i M10 r.v.86
Peugeot 405 2,0SRi XU9JAZ r.v.89
WINTER CAR Škoda Favorit 135LX r.v.93

Odpovědět