Montáž UNI centralu, pojistka motorku ostřikovače, el.špígly
Montáž UNI centralu, pojistka motorku ostřikovače, el.špígly
Už mi došel ten central z eBay ..má sedět na e30,e36.
elektriku bych měl zvládnout zapojit, ale jsem naprosto v háji z mechanického umístění toho motorku. Nákres k tomu žádný nemám (akorát schéma té elektriky).
Blbě se to místo fotí. kdyby to někomu pomohlo (mi to vysvětlit), tak to nějak nakreslím ručně. Fakt netuším, jestli ten motorek přijde vodorovně/svisle, jestli nemám zkrátit ty táhla, co jsou k tomu přiložené, jak to tam uchytit, co to má vlastně tahat atd. Mám coupe, tak se mi jedná jen o přední dveře.
--------------------------------------------------------------------
pak mám dotaz na motorek ostřikovače. přestal mi fungovat. prý často odchází, ale přeci jen - není mu předřazena nějaká pojistka? v chytré knížce není motorek ostřikovače v seznamu pojistek uvedený, tak nevím, jestli třeba nepatří k něčemu jínému (i když všechno ostatní funguje, tak asi ne).
--------------------------------------------------------------------
3. dotaz se týká el. zrdcátek. když jsem auto kupoval (před 2 lety), tak mi fungovalo nějakou dobu ovládání jednoho - a to ještě jen v horizontálním směru. co může být špatně? co se na tom kazí? - motorky, spínač?
děkuju chytrým E30 lidem za odpovědi
elektriku bych měl zvládnout zapojit, ale jsem naprosto v háji z mechanického umístění toho motorku. Nákres k tomu žádný nemám (akorát schéma té elektriky).
Blbě se to místo fotí. kdyby to někomu pomohlo (mi to vysvětlit), tak to nějak nakreslím ručně. Fakt netuším, jestli ten motorek přijde vodorovně/svisle, jestli nemám zkrátit ty táhla, co jsou k tomu přiložené, jak to tam uchytit, co to má vlastně tahat atd. Mám coupe, tak se mi jedná jen o přední dveře.
--------------------------------------------------------------------
pak mám dotaz na motorek ostřikovače. přestal mi fungovat. prý často odchází, ale přeci jen - není mu předřazena nějaká pojistka? v chytré knížce není motorek ostřikovače v seznamu pojistek uvedený, tak nevím, jestli třeba nepatří k něčemu jínému (i když všechno ostatní funguje, tak asi ne).
--------------------------------------------------------------------
3. dotaz se týká el. zrdcátek. když jsem auto kupoval (před 2 lety), tak mi fungovalo nějakou dobu ovládání jednoho - a to ještě jen v horizontálním směru. co může být špatně? co se na tom kazí? - motorky, spínač?
děkuju chytrým E30 lidem za odpovědi
- maca
- člen E30.cz
- Příspěvky: 6234
- Registrován: 02. 01. 2005 17:51
- Bydliště: osek-teplice
- Kontaktovat uživatele:
ten central, je to jen takovej ten uni moturek co ma jen takovy ocko do kteryho se strci neco jako drat na kolo? jestli jo, tak se ti pridela tak, ze ve dverich sou na nej pripraveny, predvrtany diryje to svisle dolu, na tom plechu, co do nej nabouchavas cvocky tapecirunku, ja to asi v mistech pod zamkem,das motor s tim dratem a ten propojis s tim curackem, na kterym je ten cernej spuntik co za nej tahas abys odemkl, nebo zamkl, ten drat musis naohybat tak, aby sel volne a nicemu naprekazel, musi se pripadne i zkratit, reba klestema, k tomu curacku se to pripojuje pres takovou kosticku co se prisroubuje k obema tyckam-drat i curacek, jeste dodam, ze ten moturek je jakoby uvnutr dveri a zzvenku je jen prisroubovanej, to je snad jasny, jinak pozor na stahovani okna, at ti to nedrhne a az das tapec, tak at to jde porad stejne zlehka, jak bez nej
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi 

jo díky:) V noci jsem nad tím tak nějak přemýšlel a nějak mi docházelo, proč tam vlastně byl ten propojovací čtvereček atd.. takže tahle možnost mě už napadla a tys mi ji potvrdil. tak fakt díky.. rozepsals to detailně.
původně jsem na to čuměl jak magor, protože (nevím jak vám), ale při otevřených dveřích (jen u řidiče to tak dělá), nemůžu pohnout "čuráčkem".. můžu ho pouze ovládat klíčem. Ale když se dveře zavřou, tak to jde. Takže vklidu, akorát pak nesmím asi omylem zmáčnout to tlačítko centralu při otevřených dveřích, jinak spálím motorek (no snad je proto tomu nějak vychytaný).
------------------------------------------------------------------------------
můžete mi někdo poradit i s těmi dalšími dvěmi problémy?
původně jsem na to čuměl jak magor, protože (nevím jak vám), ale při otevřených dveřích (jen u řidiče to tak dělá), nemůžu pohnout "čuráčkem".. můžu ho pouze ovládat klíčem. Ale když se dveře zavřou, tak to jde. Takže vklidu, akorát pak nesmím asi omylem zmáčnout to tlačítko centralu při otevřených dveřích, jinak spálím motorek (no snad je proto tomu nějak vychytaný).
------------------------------------------------------------------------------
můžete mi někdo poradit i s těmi dalšími dvěmi problémy?
ještě jedna zásadní otázka - napájení.
když jsem se ptal Zaveho, tak říkal, že tyhle důležité věci (s vysokým odběrem píchnout přímo někde k baterce a pak protáhnout s ostatní kabeláží do kokpitu a řídící jednotku centralu umístit pod volant).
No jo... k baterce bych to sice nějak připnul, ale nevím, jak to protáhnout. Průchody pro kabeláž jsou tam 2, ale oba precizně utěsněné, zaizolované.. takže tam to asi neprotáhnu (možná ten jeden, který vede takovým husím krekem od pojistkové skříně (dolu) by nějak šel po demontáži pojistkové krabice použít) ale pak jsem oddělal ten dekl pod volantem a zjistil, že je tam tahle změť konektorů s dost volnými piny.

Který (které) použít? Co je + a co - ??
díky
když jsem se ptal Zaveho, tak říkal, že tyhle důležité věci (s vysokým odběrem píchnout přímo někde k baterce a pak protáhnout s ostatní kabeláží do kokpitu a řídící jednotku centralu umístit pod volant).
No jo... k baterce bych to sice nějak připnul, ale nevím, jak to protáhnout. Průchody pro kabeláž jsou tam 2, ale oba precizně utěsněné, zaizolované.. takže tam to asi neprotáhnu (možná ten jeden, který vede takovým husím krekem od pojistkové skříně (dolu) by nějak šel po demontáži pojistkové krabice použít) ale pak jsem oddělal ten dekl pod volantem a zjistil, že je tam tahle změť konektorů s dost volnými piny.

Který (které) použít? Co je + a co - ??
díky
Tak central mi už funguje 
je to nehorázná drbačka a už bych to dělat nechtěl.
-pro motorek jsem do dveří musel navrtat extra dírky - to není problém.
-umístit ho tak, aby ničemu nevadil a ani mu nic nevadilo ve vyjíždění.
-naohýbat ten drát - to je psycho
-připnout ten drát k "čuráčkovi" - ještě větší psycho. Není tam absolutně přístup a ty šroubky jsou pěkně debilní a pokud to není fakt na fest dotažené, tak to obvykle vypadne.
tak doufám, že mi to nevyopadne.
To schéma těch pinů pod volantem mi pomohlo jen napůl - ten pin pro central nebyl pod proudem, takže jsem musel pouřít pin pro el.okna,anténu.. (č.1) -ten fungoval. kostru jsem hodil normálně na kostru přes to očko kdesi pod volantem, kde je na to vyhrazené místo.
Ze dveří jsem vykuchal veškeré kably, co tam vedly (nefunkční el. zrdcátka, nefunkční výškové repro v A sloupcích). Ty tunely s konektory, v mezidveřním prostoru jsem úplně zrušil a pokud někdy budu něco elektronického do dveří cpát, tak to tam potáhnu nanovo a hodím si tam rozpojovák někde uvnitř dveří kdyby se někdy musely ty dveře třeba sundat. Doufám, že jsem neudělal moc velkou blbost, ale nevím jak ve vašich autech, ale v té mojí je veškerá elektronika - vodiče - polooxidovaná, modrý drátek připájen na hnědý, spousta vypojených konektorů ani nevím od čeho, spousta izolačky.. no maras a zmatek.
shrunul bych to tak, že pokud cchete do auta central, tak UNIverzální se tam sice nacpat dá, ale lepší bude přímo origo E30.

je to nehorázná drbačka a už bych to dělat nechtěl.
-pro motorek jsem do dveří musel navrtat extra dírky - to není problém.
-umístit ho tak, aby ničemu nevadil a ani mu nic nevadilo ve vyjíždění.
-naohýbat ten drát - to je psycho
-připnout ten drát k "čuráčkovi" - ještě větší psycho. Není tam absolutně přístup a ty šroubky jsou pěkně debilní a pokud to není fakt na fest dotažené, tak to obvykle vypadne.
tak doufám, že mi to nevyopadne.
To schéma těch pinů pod volantem mi pomohlo jen napůl - ten pin pro central nebyl pod proudem, takže jsem musel pouřít pin pro el.okna,anténu.. (č.1) -ten fungoval. kostru jsem hodil normálně na kostru přes to očko kdesi pod volantem, kde je na to vyhrazené místo.
Ze dveří jsem vykuchal veškeré kably, co tam vedly (nefunkční el. zrdcátka, nefunkční výškové repro v A sloupcích). Ty tunely s konektory, v mezidveřním prostoru jsem úplně zrušil a pokud někdy budu něco elektronického do dveří cpát, tak to tam potáhnu nanovo a hodím si tam rozpojovák někde uvnitř dveří kdyby se někdy musely ty dveře třeba sundat. Doufám, že jsem neudělal moc velkou blbost, ale nevím jak ve vašich autech, ale v té mojí je veškerá elektronika - vodiče - polooxidovaná, modrý drátek připájen na hnědý, spousta vypojených konektorů ani nevím od čeho, spousta izolačky.. no maras a zmatek.
shrunul bych to tak, že pokud cchete do auta central, tak UNIverzální se tam sice nacpat dá, ale lepší bude přímo origo E30.