Montáž UNI centralu, pojistka motorku ostřikovače, el.špígly

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
sukura
Příspěvky: 127
Registrován: 22. 10. 2004 09:06

Montáž UNI centralu, pojistka motorku ostřikovače, el.špígly

Příspěvek od sukura » 07. 09. 2006 19:58

Už mi došel ten central z eBay ..má sedět na e30,e36.
elektriku bych měl zvládnout zapojit, ale jsem naprosto v háji z mechanického umístění toho motorku. Nákres k tomu žádný nemám (akorát schéma té elektriky).

Blbě se to místo fotí. kdyby to někomu pomohlo (mi to vysvětlit), tak to nějak nakreslím ručně. Fakt netuším, jestli ten motorek přijde vodorovně/svisle, jestli nemám zkrátit ty táhla, co jsou k tomu přiložené, jak to tam uchytit, co to má vlastně tahat atd. Mám coupe, tak se mi jedná jen o přední dveře.

--------------------------------------------------------------------
pak mám dotaz na motorek ostřikovače. přestal mi fungovat. prý často odchází, ale přeci jen - není mu předřazena nějaká pojistka? v chytré knížce není motorek ostřikovače v seznamu pojistek uvedený, tak nevím, jestli třeba nepatří k něčemu jínému (i když všechno ostatní funguje, tak asi ne).
--------------------------------------------------------------------
3. dotaz se týká el. zrdcátek. když jsem auto kupoval (před 2 lety), tak mi fungovalo nějakou dobu ovládání jednoho - a to ještě jen v horizontálním směru. co může být špatně? co se na tom kazí? - motorky, spínač?


děkuju chytrým E30 lidem za odpovědi

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 07. 09. 2006 20:42

ten central, je to jen takovej ten uni moturek co ma jen takovy ocko do kteryho se strci neco jako drat na kolo? jestli jo, tak se ti pridela tak, ze ve dverich sou na nej pripraveny, predvrtany diryje to svisle dolu, na tom plechu, co do nej nabouchavas cvocky tapecirunku, ja to asi v mistech pod zamkem,das motor s tim dratem a ten propojis s tim curackem, na kterym je ten cernej spuntik co za nej tahas abys odemkl, nebo zamkl, ten drat musis naohybat tak, aby sel volne a nicemu naprekazel, musi se pripadne i zkratit, reba klestema, k tomu curacku se to pripojuje pres takovou kosticku co se prisroubuje k obema tyckam-drat i curacek, jeste dodam, ze ten moturek je jakoby uvnutr dveri a zzvenku je jen prisroubovanej, to je snad jasny, jinak pozor na stahovani okna, at ti to nedrhne a az das tapec, tak at to jde porad stejne zlehka, jak bez nej
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
sukura
Příspěvky: 127
Registrován: 22. 10. 2004 09:06

Příspěvek od sukura » 08. 09. 2006 10:19

jo díky:) V noci jsem nad tím tak nějak přemýšlel a nějak mi docházelo, proč tam vlastně byl ten propojovací čtvereček atd.. takže tahle možnost mě už napadla a tys mi ji potvrdil. tak fakt díky.. rozepsals to detailně.

původně jsem na to čuměl jak magor, protože (nevím jak vám), ale při otevřených dveřích (jen u řidiče to tak dělá), nemůžu pohnout "čuráčkem".. můžu ho pouze ovládat klíčem. Ale když se dveře zavřou, tak to jde. Takže vklidu, akorát pak nesmím asi omylem zmáčnout to tlačítko centralu při otevřených dveřích, jinak spálím motorek (no snad je proto tomu nějak vychytaný).
------------------------------------------------------------------------------
můžete mi někdo poradit i s těmi dalšími dvěmi problémy?

Uživatelský avatar
sukura
Příspěvky: 127
Registrován: 22. 10. 2004 09:06

Příspěvek od sukura » 08. 09. 2006 12:16

ještě jedna zásadní otázka - napájení.
když jsem se ptal Zaveho, tak říkal, že tyhle důležité věci (s vysokým odběrem píchnout přímo někde k baterce a pak protáhnout s ostatní kabeláží do kokpitu a řídící jednotku centralu umístit pod volant).

No jo... k baterce bych to sice nějak připnul, ale nevím, jak to protáhnout. Průchody pro kabeláž jsou tam 2, ale oba precizně utěsněné, zaizolované.. takže tam to asi neprotáhnu (možná ten jeden, který vede takovým husím krekem od pojistkové skříně (dolu) by nějak šel po demontáži pojistkové krabice použít) ale pak jsem oddělal ten dekl pod volantem a zjistil, že je tam tahle změť konektorů s dost volnými piny.

Obrázek

Který (které) použít? Co je + a co - ??

díky

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 08. 09. 2006 12:24

viewtopic.php?t=21163
tady je popis zapojení svorkovnice
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
Bajzík
Příspěvky: 3381
Registrován: 17. 08. 2004 08:08
Bydliště: Okr. J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajzík » 08. 09. 2006 12:32

má to koukám svou zásuvku :)

Uživatelský avatar
sukura
Příspěvky: 127
Registrován: 22. 10. 2004 09:06

Příspěvek od sukura » 08. 09. 2006 14:11

paráda:)
doufám, že ta (2) je fakt kostra

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 08. 09. 2006 14:30

ja beru napeti z kabelu od spinacky
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 08. 09. 2006 14:32

jinak moturek se ti nespali tim ze pujde "natvrdo"a nezatahne-neutahne to tahlo pri otevrenych dverich, ale to neznamena, ze mu to dela dobre :lol:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
sukura
Příspěvky: 127
Registrován: 22. 10. 2004 09:06

Příspěvek od sukura » 12. 09. 2006 20:28

Tak central mi už funguje :)

je to nehorázná drbačka a už bych to dělat nechtěl.
-pro motorek jsem do dveří musel navrtat extra dírky - to není problém.
-umístit ho tak, aby ničemu nevadil a ani mu nic nevadilo ve vyjíždění.
-naohýbat ten drát - to je psycho
-připnout ten drát k "čuráčkovi" - ještě větší psycho. Není tam absolutně přístup a ty šroubky jsou pěkně debilní a pokud to není fakt na fest dotažené, tak to obvykle vypadne.
tak doufám, že mi to nevyopadne.

To schéma těch pinů pod volantem mi pomohlo jen napůl - ten pin pro central nebyl pod proudem, takže jsem musel pouřít pin pro el.okna,anténu.. (č.1) -ten fungoval. kostru jsem hodil normálně na kostru přes to očko kdesi pod volantem, kde je na to vyhrazené místo.

Ze dveří jsem vykuchal veškeré kably, co tam vedly (nefunkční el. zrdcátka, nefunkční výškové repro v A sloupcích). Ty tunely s konektory, v mezidveřním prostoru jsem úplně zrušil a pokud někdy budu něco elektronického do dveří cpát, tak to tam potáhnu nanovo a hodím si tam rozpojovák někde uvnitř dveří kdyby se někdy musely ty dveře třeba sundat. Doufám, že jsem neudělal moc velkou blbost, ale nevím jak ve vašich autech, ale v té mojí je veškerá elektronika - vodiče - polooxidovaná, modrý drátek připájen na hnědý, spousta vypojených konektorů ani nevím od čeho, spousta izolačky.. no maras a zmatek.

shrunul bych to tak, že pokud cchete do auta central, tak UNIverzální se tam sice nacpat dá, ale lepší bude přímo origo E30.

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 12. 09. 2006 22:15

sukura píše:ten pin pro central nebyl pod proudem
mozna by pomohlo zasadit pojistku c. 27
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Odpovědět