IS/M40

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Forreet
Příspěvky: 1241
Registrován: 19. 04. 2005 19:30
Bydliště: Humenne SK

Příspěvek od Forreet » 16. 05. 2005 22:04

Za 7litru se da z isem jezdit normalne jasne kdyz slapes tak si veme i 12 :lol: ale vzdy zozere min jak 316i pri stejnym stylu jizdy :lol:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 16. 05. 2005 22:05

Klidek, jo? Zacinaju tu prerastat vasne. Ja sa nebavim o vytacanej 316, ktorej vodic je zvyknuty na silnejsi motor a preto pre dosiahnutie dynamiky viac toci, ale kludnej jazde a netvrd mi, ze 1.6 pri rovnakych otackach a nizsich rychlostiach, ktore slabsi motor zakonite prinasa zere viac, z rozpravok som uz vyrastol.

Mas pravdu, 4 valec BMW som nikdy nemal, a ani nemienim mat, ale hadam mam pravo na nazor. Netvrdim ze is je horsie ako M40, to v mojich tvrdeniach nikto nenajde, ale tvrdim, ze z isa sa zbytocne robi mala formula, pretoze nou nie je a nikdy nebude. Je to jeden z lepsich 16V 4-valec s dobrym podvozkom a zvodmi.

2 Gusto: ano, spominam si, ale spominam si aj na to, ze Michal na ceste do Lanova nieco tvrdil, ze to auto nejde tak dobre ako by malo, ale preco, si uz nepamatam.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 17. 05. 2005 16:26

2 MAX-MAX: Škoda, že neumíš německy a nemůžeš si přečít ten článek o ISu. Pak by jsi se možná nedivil, že může žrát míň než 1.6. Ten motor je mnohem modernější než M40. Je stavěnej, aby byl výkonej a zároveň dokázal dobře hospodařit s palivem. Někde tu bylo založené téma za kolik jezdí majitelé IS a všichni psali průměr něco přes 7 litrů. Nemám potřebu obhajovat ISo za každou cenu. Sám mám i 2.5 a je jasný, že jede líp, i když taky jsem čekal že to bude větší raketa, když tady o tom každej básní jak to jede. Rozdíl mezi 2.5 a ISem mi ale nepřijde zase tak propastnej, jak se tady tvrdí. Navíc jak tu někdo psal, že 320IS se říkalo M3 pro chudé, tak to si popletl, protože ISu se říkalo M3 pro chudé, proč asi? Že to jelo stejně jako M40 1.8? Navíc mi přijde, že někteří lidé tady na fóru nejsou vůbec objektivní, protože musejí mít jedině 6 válců, všechno co má míň je pro ně plevel. :roll:
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

adam320.

Příspěvek od adam320. » 17. 05. 2005 16:41

BOOST píše:2 MAX-MAX: Škoda, že neumíš německy a nemůžeš si přečít ten článek o ISu. Pak by jsi se možná nedivil, že může žrát míň než 1.6. Ten motor je mnohem modernější než M40. Je stavěnej, aby byl výkonej a zároveň dokázal dobře hospodařit s palivem. Někde tu bylo založené téma za kolik jezdí majitelé IS a všichni psali průměr něco přes 7 litrů. Nemám potřebu obhajovat ISo za každou cenu. Sám mám i 2.5 a je jasný, že jede líp, i když taky jsem čekal že to bude větší raketa, když tady o tom každej básní jak to jede. Rozdíl mezi 2.5 a ISem mi ale nepřijde zase tak propastnej, jak se tady tvrdí. Navíc jak tu někdo psal, že 320IS se říkalo M3 pro chudé, tak to si popletl, protože ISu se říkalo M3 pro chudé, proč asi? Že to jelo stejně jako M40 1.8? Navíc mi přijde, že někteří lidé tady na fóru nejsou vůbec objektivní, protože musejí mít jedině 6 válců, všechno co má míň je pro ně plevel. :roll:
S tim se pleteš, 320iS se skutečně přezdívá M3 pro chudé a to proto:
V Itálii je dost vysoké povinné ručení pro vyšší obsahy a pro jejich trh bylo vyrobeno toto auto,niménědůvod je tento má výkon 141 kw což je o 2 kw míň než nejslabší M3, tudíš pro ty chudé kteří neměli na to platit za vyšší obsah než 2.0 a chtěli férovou káru:wink: Jiný název tohoto auta je malá m3

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 17. 05. 2005 18:10

adam320. píše: S tim se pleteš, 320iS se skutečně přezdívá M3 pro chudé a to proto:
V Itálii je dost vysoké povinné ručení pro vyšší obsahy a pro jejich trh bylo vyrobeno toto auto,niménědůvod je tento má výkon 141 kw což je o 2 kw míň než nejslabší M3, tudíš pro ty chudé kteří neměli na to platit za vyšší obsah než 2.0 a chtěli férovou káru:wink: Jiný název tohoto auta je malá m3
Nechci se s tebou hádat, ale já jsem to spojení s ISem jako M3 pro chudé opravdu někde četl, akorát si nepamatuju kde. 320IS byla vyráběná pro italský a portugalský trh. A opravdu se jí říkalo malá M3. Čistě logicky nechápu proč by se mělo 320IS říkat M3 pro chudé, když výkon takřka stejný a v ceně zase tak moc velký rozdíl určitě nebyl, takže by si ho chudý opravdu těžko mohli dovolit a kvůli tomu růču to bych taky něřek. :wink:
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 17. 05. 2005 18:16

BOOST píše:
adam320. píše: S tim se pleteš, 320iS se skutečně přezdívá M3 pro chudé a to proto:
V Itálii je dost vysoké povinné ručení pro vyšší obsahy a pro jejich trh bylo vyrobeno toto auto,niménědůvod je tento má výkon 141 kw což je o 2 kw míň než nejslabší M3, tudíš pro ty chudé kteří neměli na to platit za vyšší obsah než 2.0 a chtěli férovou káru:wink: Jiný název tohoto auta je malá m3
Nechci se s tebou hádat, ale já jsem to spojení s ISem jako M3 pro chudé opravdu někde četl, akorát si nepamatuju kde. 320IS byla vyráběná pro italský a portugalský trh. A opravdu se jí říkalo malá M3. Čistě logicky nechápu proč by se mělo 320IS říkat M3 pro chudé, když výkon takřka stejný a v ceně zase tak moc velký rozdíl určitě nebyl, takže by si ho chudý opravdu těžko mohli dovolit a kvůli tomu růču to bych taky něřek. :wink:
No vidiš, takhle jsem se nad tim nezamyslel :D Avšak jsem měl tyto dva výrazy odjakživa spojený s jednim autem, hádat se ale taky nechci, skusim něco najít, možná máš pravdu, Kvuli ručení by ten název asi nebyl

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 17. 05. 2005 18:17

Otazkou je jakej cenovej rozdíl mezi nima byl v tý době

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 17. 05. 2005 18:30

Anonymous píše:Otazkou je jakej cenovej rozdíl mezi nima byl v tý době
320 IS v základu - 51.714 DM
M3 v základu - 58.300 DM

Rozdíl to je, ale že by to bylo nějak výrazný, že by se o 320 IS dalo říct, že byla pro chudý, to bych neřekl.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

adam320.

Příspěvek od adam320. » 17. 05. 2005 18:36

BOOST píše:
Anonymous píše:Otazkou je jakej cenovej rozdíl mezi nima byl v tý době
320 IS v základu - 51.714 DM
M3 v základu - 58.300 DM

Rozdíl to je, ale že by to bylo nějak výrazný, že by se o 320 IS dalo říct, že byla pro chudý, to bych neřekl.
Ano tímto je tvuj názor pochopitelnej a francis ho potvrzuje v tomto příspěvku:viewtopic.php?t=9533&postdays=0&postord ... b8298ee3d0
Sice je tam více názorů, vidim že ses taky zapojil, nicméně ten motor má na ventilovim víku nápis Mpower, což 318iS nemá, tudíš je to jasný...máš pravdu.....pro chudé je alegorickej název :D

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 17. 05. 2005 18:45

adam320. píše: Ano tímto je tvuj názor pochopitelnej a francis ho potvrzuje v tomto příspěvku:viewtopic.php?t=9533&postdays=0&postord ... b8298ee3d0
Sice je tam více názorů, vidim že ses taky zapojil, nicméně ten motor má na ventilovim víku nápis Mpower, což 318iS nemá, tudíš je to jasný...máš pravdu.....pro chudé je alegorickej název :D
Sice je to název alegorickej:lol: , ale já bych řekl, že celkem trefnej a řekl bych že ISu rozhodně patří. :wink:
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 17. 05. 2005 18:47

BOOST píše:
adam320. píše: Ano tímto je tvuj názor pochopitelnej a francis ho potvrzuje v tomto příspěvku:viewtopic.php?t=9533&postdays=0&postord ... b8298ee3d0
Sice je tam více názorů, vidim že ses taky zapojil, nicméně ten motor má na ventilovim víku nápis Mpower, což 318iS nemá, tudíš je to jasný...máš pravdu.....pro chudé je alegorickej název :D
Sice je to název alegorickej:lol: , ale já bych řekl, že celkem trefnej a řekl bych že ISu rozhodně patří. :wink:
já se tim nesnažil opovrhovat iSem :wink: :)

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 17. 05. 2005 19:05

Anonymous píše: já se tim nesnažil opovrhovat iSem :wink: :)
Tak jsem to taky nemyslel, že by jsi opovrhoval ISem. :wink: 8)
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Dave
Příspěvky: 183
Registrován: 12. 02. 2003 19:53

Příspěvek od Dave » 17. 05. 2005 20:12

asi nemá smysl porovnávat M3 a iS jak 320 tak 318.
Má cenu porovnat 318iS s 318i a 320iS s 320i
Jinak veškerý iS jsou podvozkove nekde jinde. Preci jenom Mtech podvozek je hodne dobrej navic na E30. Já s iS jezdil kolem 8l a to jsem jezdil hodně po dalnici. Jinak s 318 jsem nikdy nejel vic nez 180 techometrovejch, což s iS jsem jen na 4ku. Staci si to porovnat i výkonove iS má bez úprav 100kW, já měl díky výfuku bez katu, lepším svíčkám a filtru 150koní. Navíc ten motor dává kompresi 10:1 a ani dneska nenajdeme jen tak auto, který má takový kompresní poměr. Spotřeba tohoto auta je nižší než 318i jelikož 16 ventilů lépe hospodaří s palivem a nárůst výkońu je rychlejší. Tot asi vše. Jsem ovlivněný bývalý majitel iS a nedám na něj dopustit. ´Jde s ním jezdit jak úsporně tak sportovně.
ted uz bez iS :-( a s nebem nad hlavou

Holin
Příspěvky: 18
Registrován: 18. 05. 2005 13:01

Příspěvek od Holin » 19. 05. 2005 23:01

:shock: :)
Naposledy upravil(a) Holin dne 20. 05. 2005 17:56, celkem upraveno 1 x.

_Boban

Příspěvek od _Boban » 20. 05. 2005 10:34

Dave píše:asi nemá smysl porovnávat M3 a iS jak 320 tak 318.
Má cenu porovnat 318iS s 318i a 320iS s 320i
Jinak veškerý iS jsou podvozkove nekde jinde. Preci jenom Mtech podvozek je hodne dobrej navic na E30. Já s iS jezdil kolem 8l a to jsem jezdil hodně po dalnici. Jinak s 318 jsem nikdy nejel vic nez 180 techometrovejch, což s iS jsem jen na 4ku. Staci si to porovnat i výkonove iS má bez úprav 100kW, já měl díky výfuku bez katu, lepším svíčkám a filtru 150koní. Navíc ten motor dává kompresi 10:1 a ani dneska nenajdeme jen tak auto, který má takový kompresní poměr. Spotřeba tohoto auta je nižší než 318i jelikož 16 ventilů lépe hospodaří s palivem a nárůst výkońu je rychlejší. Tot asi vše. Jsem ovlivněný bývalý majitel iS a nedám na něj dopustit. ´Jde s ním jezdit jak úsporně tak sportovně.
Teda klobouk dolu, to musely byt ultra mega super svicky, ze ti pridaly 17 koni, nebo vlastne 15, dva kone si ziskal tim filtrem, ze?
Nebo ze by za ten super vykon mohl vyndany katalyzator? Mozna, ze kdyz to vic smrdi, tak to i vic jede.
Jinak kompresni pomer 10:1 byl v te dobe pomerne bezny, dokonce se v prubehu dalsich let i zvysoval (napr. EA111 VW 1.4 ma 10,7:1), pak se ale prislo na to, ze vyhaneni vykonu zvysovanim kompresniho pomeru neni moc efektivni, hlavne s ohledem na zivotnost...
A o tom, ze by ventily hospodarily s palivem slysim take prvne, ja si vzdycky myslel, ze s palivem hospodari ridic prostrednictvim skrtici klapky...
Nema nic proti ISu, ale kdyz motoru nerozumis, proc misto psani konin nenapises, ze mas to auto rad, protoze tak pekne jede?

PS: vzkaz pro Maxe: az zas budes mazat sracky z Techniky, tak prober prosim cely thread od zacatku - je skoda, kdyz uz jsi v tom, tu tolik sracek nechat :)

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 20. 05. 2005 16:11

_Boban píše: A o tom, ze by ventily hospodarily s palivem slysim take prvne
tak tos toho jeste moc neslysel,

podivej se do manualu k E30 na udaj o spotrebe u jednotlivych typu a bude jasno :idea:

Velky problem u spalovani je dobre a vhodne (~rovnomerne) rozprasit palivo ve spalovacim prostoru, za velmi kratkou dobu :!:

6000otacek /min u ctyrvalce odpovida (jestli se nemylim) 3000/60 = 50 Hz tedy 20ms na nasati a zazehu paliva, rekneme asi 7 milisekund jsou otevrene saci ventily. Za tu dobu je potreba tam fouknout smes benzinu a vzduchu a zbyde jeste chvilicka pri kompresi na spravne rozprostreni teto smesi uvnitr valce.

Myslim ze skrz 2 saci ventily, se danemu objemu smesi podari dostat dovnitr valce driv a zbude vic casu na lepsi promichani ( a tedy o neco mensimu mnozstvi benzinu) smesi.

Co rikaji mistni motorari k tematu :?:

Uživatelský avatar
Dave
Příspěvky: 183
Registrován: 12. 02. 2003 19:53

Příspěvek od Dave » 20. 05. 2005 16:54

nemyslel jsem tim ze primo ventily ovlivnuji spotrebu to dela samozrejme ridici jednotky ktera se stara o davkovani paliva
ted uz bez iS :-( a s nebem nad hlavou

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 20. 05. 2005 21:49

Spotřeba není to jenom záležitostí ventilů a řídící jednotky, ale třeba taky rozdělovač a elektronický zapalování je znát. A k tomu kompresnímu poměru, když je to tak nahovno, tak proč se u dieselů pořád zvyšuje? :roll:
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
hrca
Příspěvky: 14
Registrován: 04. 08. 2006 14:24
Bydliště: Páplzdorf

Příspěvek od hrca » 06. 09. 2006 14:49

to Samiq:
Mno, ty časy máš spočítaný dobře, ale s těma ventilama ses netrefil. :?
Ono u víceventilových motorů jde hlavně o to, využít co nejlíp horní plochu válce k přívodu směsi/odvodu spalin.
Víc menších ventilů má větší celkovou plochu (průřez) nasávání/vypouštění spalin, než dva velký. :idea:
Zkus si nakreslit kruh, a do něj dva velký, spočítej si jejich plochu, a potom to udělej se čtyřma menšíma...píer na druhou a jedem :lol:
Ono jako čtyřventil je tak akorát, vzhledem k poměru využití plochy a komplikovanosti zařízení...
Třeba taková Yamaha dělá u svých sportovních biků od roku 85 s ůspěchem pětiventilový motory (3sací/2výfuk) :twisted: :!:
NÁM je to jedno, MY peníze NEMÁME...

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 06. 09. 2006 16:53

hrca píše:to Samiq:
Mno, ty časy máš spočítaný dobře, ale s těma ventilama ses netrefil. :?
Ono u víceventilových motorů jde hlavně o to, využít co nejlíp horní plochu válce k přívodu směsi/odvodu spalin.
Víc menších ventilů má větší celkovou plochu (průřez) nasávání/vypouštění spalin, než dva velký. :idea:
Zkus si nakreslit kruh, a do něj dva velký, spočítej si jejich plochu, a potom to udělej se čtyřma menšíma...píer na druhou a jedem :lol:
Ono jako čtyřventil je tak akorát, vzhledem k poměru využití plochy a komplikovanosti zařízení...
Třeba taková Yamaha dělá u svých sportovních biků od roku 85 s ůspěchem pětiventilový motory (3sací/2výfuk) :twisted: :!:
jeste neco starsiho bys nenasel?

BTW samiq to ma spravne, dobre pise ze pres dva ventily (saci samozrejme) se dostane dnu vic smesi. Ty se pokousis opravit ho a pises to same jen v bledemodrym.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Odpovědět