hydrostely u M40

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

hydrostely u M40

Příspěvek od weNTyll » 27. 11. 2003 17:33

Muze mi nekdo polopaticky vysvetlit proc ty swine klepou a u zahrateho motoru uz ne? Vim ze jste tady probirali sprchovani apod. ale nejak mi nedochazi proc se to potom zlepsilo kdyz to sprchuje kvuli vacce a hydrostel se maze "zevnitr"

Dela mi to tak, ze vetsinou za studena to mlati jako blazen, pak zniceho nic stichne a po par sec zase postupne zacina klepat vic a vic. A tak zmatene porad dokola az do zahrati.

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 4284
Registrován: 20. 02. 2003 08:05
Bydliště: Kousek od Ml Boule
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo » 27. 11. 2003 17:35

Hydroštely od slova hydro kapalina takže oni ssou mazané dvěmi způsoby sprchováním z vrchu a pak olejem tlačeným ze spoda pokud se ti ucpe sprchování tak cvakají než to natáhne olej ze spoda ......Stačí
Život je jen náhoda .....

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 27. 11. 2003 21:13

On je "hydrostel" protoze hydraulicky steluje - vymezuje vuli, nemusi se nastavovat rucne vule treba jako u M20. Ale to cvakani je kvuli tomu, ze vymezuje blbe a mlati to jako kdyz u m20 nastavis treba 1mm, tzn. mlati jako prase. Co by tam jinak vydavalo takovy zvuk?!?!?

Prestalo to po vymene sprchovani uplne?

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 4284
Registrován: 20. 02. 2003 08:05
Bydliště: Kousek od Ml Boule
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo » 27. 11. 2003 21:17

už jsem to dvakrát opravoval tak vím co píšu
Život je jen náhoda .....

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SlimShady » 27. 11. 2003 21:18

weNTyll píše:On je "hydrostel" protoze hydraulicky steluje - vymezuje vuli, nemusi se nastavovat rucne vule treba jako u M20. Ale to cvakani je kvuli tomu, ze vymezuje blbe a mlati to jako kdyz u m20 nastavis treba 1mm, tzn. mlati jako prase. Co by tam jinak vydavalo takovy zvuk?!?!?

Prestalo to po vymene sprchovani uplne?
M20 nema hydrostely? Ako sa to tam nastavuje? Hm hm hm? :oops:
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 27. 11. 2003 21:25

Ivo píše:už jsem to dvakrát opravoval tak vím co píšu
Ja ti verim, prave proto se ptam na detaily. Me proste nestaci vedet, ze mam udelat to nebo ono, potrebuju presne vedet PROC :lol: Hold uz jsem takovy detailista :twisted:

Ptal jsem se na to kamose co dela M40 uz nejakych 8 let, ten mi rekl bez diskuze vymenit hydrostely, coz je pro me momentalne nepripustne. Popsal mi funkci hydrostelu a proto mi nejak unika jak to ta sprcha ovlivni

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 27. 11. 2003 21:39

Sprchování oleje maže pouze vačku a vahadla nikoliv hydraulické zdvihátko (hydroštel) to je mazáno pouze tlakovým olejem. Klepání těchto zdvihátek je způsobeno několika důvody a to nízkým tlakem oleje nebo ventylovou vůlí které není toto zdvihátko schopno vymezit.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 4284
Registrován: 20. 02. 2003 08:05
Bydliště: Kousek od Ml Boule
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo » 28. 11. 2003 06:31

ten olej tam zezhora taky nateče neříkám že to přestane ale doba cvakání se výrazně zkrátí
Život je jen náhoda .....

Venca

Příspěvek od Venca » 28. 11. 2003 08:45

SlimShady píše:
M20 nema hydrostely? Ako sa to tam nastavuje? Hm hm hm? :oops:
M20 nemá .
Takže jako jiných aut bez, tj. měrky a nastavit vůli mezi vahadlem a stopkou ventilu.
Dle mýho lepší dělat na studeným motoru, pro M20 jsou vůle 0,25 mm na všech ventilech.

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 28. 11. 2003 09:44

Ivo píše:ten olej tam zezhora taky nateče neříkám že to přestane ale doba cvakání se výrazně zkrátí
Nenateče protože ten tlakovej olej to neumožní.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od mizuh » 28. 11. 2003 12:20

Hanis píše:Klepání těchto zdvihátek je způsobeno několika důvody a to nízkým tlakem oleje nebo ventylovou vůlí které není toto zdvihátko schopno vymezit.
Podobnej problém co WeNTyll. Mám necelej půlrok udělanou hlavu :lol: Takže by to mohlo být tím tlakem. Ale co se s tím teda dá dělat, když výměna sprchy je jak říkáš k ničemu?

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 28. 11. 2003 13:44

To je co udělanou hlavu? Co všechno si vyměnil?
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 28. 11. 2003 14:09

Hanis píše:To je co udělanou hlavu? Co všechno si vyměnil?
Všechno co bylo špatný, ventily, hydroštely. Ne teda všechny ale ty který byly špatný, ohnutý nebo zadřeny :roll:

BTW: Já to neměnil mám na to lidi :D

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od mizuh » 28. 11. 2003 15:59

Anonymous píše:
Hanis píše:To je co udělanou hlavu? Co všechno si vyměnil?
Všechno co bylo špatný, ventily, hydroštely. Ne teda všechny ale ty který byly špatný, ohnutý nebo zadřeny :roll:

BTW: Já to neměnil mám na to lidi :D
To jsem byl já :lol:

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 28. 11. 2003 16:09

A jak poznáš na hydroštelu že je špatnej?
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od mizuh » 28. 11. 2003 16:55

Hanis píše:A jak poznáš na hydroštelu že je špatnej?
Tak se omlouvám mluvil jsem s tím člověkem co mi tu hlavu dělal a měnil tam jen ventily. Sorry. :oops:

Uživatelský avatar
Zdrahy
Příspěvky: 832
Registrován: 28. 09. 2003 11:29
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Zdrahy » 29. 11. 2003 02:40

chlapi mám uplně stejnej problem jako wentyll, doslova a do pismene na moji M40 318i. Poradte uz nekdo, kolik je potreba investovat a co presne objednat aby motor slapal jako hodinky...
...
Obrázek

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 4284
Registrován: 20. 02. 2003 08:05
Bydliště: Kousek od Ml Boule
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo » 29. 11. 2003 02:57

jen pro info ze zdrojů BMW se při každé výměně Hydroštelů má dávat i nové sprchování!!!
Život je jen náhoda .....

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 29. 11. 2003 08:28

Hydroštely u Štangla cca. 500-600,- Kč/kus (Maloobchod). Potřebuješ jich samozřejmě všech osm :)
Sprchování pětikilo... a podívej se jak vypadá vačka - měnili jsme to u kámoše s 316i a cvakalo to pořád. Vačka byla pěkně vydřená. Po výměně vačky šel motor nádherně do otáček (do omezovače to vlítlo cobydup) a ztichnul.

Apropo lidi: MĚNTE ČASTO OLEJ :!: :!: :!: M40 se rád zasírá a pak ty hydroštely klapou :? Pokud jezdíte na krátký vzdálenosti a často startujete, měnte olej klidně po 8tis., ne-li míň. A je jedno jestli tam máte 10W40 nebo minerál 15W40. Hlavně tam nelejte Mobil 1 0W30 nebo 5W40 apod. Ten wolej je moc řídkej a začne Vám to chcát a žrát wolej. Viz. fórum o OLEJÍCH.
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 29. 11. 2003 08:30

Btw. vačka aftermarket cca. 5-6tis
Origo jsem se nekoukal, ale určitě víc. Jednu budu na jaře kupovat za dobrou cenu, tak kdyžtak řekněte :lol:
8) ///M Power 8)

Odpovědět