Na kolik foukate pneu?
Taky zalezi na jaky auto to je, takze jako ruzny auta na stejnym rozmeru, ruzny tlaky.Ale na e30 v tomhle rozmeru, jelikoz to neni nejakej extremne nizkej prifil, 2,4 - 2,5 komplet karu.
A 3 kila foukam na moji E34, ale tam mam 235/35 -19 a to uz pri 2,5 bylo znat ze se to zvejka.
No a foukat maximum kolik je na pneumatice napsano je blbost.Maximalne tak na urcitej cas kdyz se prevazi neco tezkyho ale na porad to nema smysl, akorat se sjizdi vzorek uprostred
A 3 kila foukam na moji E34, ale tam mam 235/35 -19 a to uz pri 2,5 bylo znat ze se to zvejka.
No a foukat maximum kolik je na pneumatice napsano je blbost.Maximalne tak na urcitej cas kdyz se prevazi neco tezkyho ale na porad to nema smysl, akorat se sjizdi vzorek uprostred

Wrangler YJ + BMW M3 E92 + BMW E34 525i + BMW E30 340V8 M3look+ BMW E39 530i touring
OK, diky zkusim pridat jak se to bude chovat.Lospiratos píše:paveld píše:Kolik byste doporucili na 195/55 R15? Nahustil jsem to na tlak co je u dveri pro nejpodobnejsi rozmer, bylo to neco okolo 2,1.
mam 195/50/15" a vim ze kdyz sem to foukal tak jako na nalepce na dverich bylo to malo2.5 je podle meho ideal
BMW 323i E36
A) to že je pneumatika nahuštěná na max. tlak neznamená že se sjíždí rovnoměrně-když to přefoukáš tak se ti sjíždí zase středqWasyl píše:Já foukám vždy na ten tlak, který je na pneumatice uveden jako maximální. (u 195/50 15 je to např. 42 PSI) Při tomto tlaku se pneumatika nejméně sjíždí a měla by i nejlépe držet na silnici.
B) to že je pneumatika tvrdá jako kámen neznamená že sedí-
-skáče
-podle me to míň drží i na rovný silnici ale samozřejmě to zase jede
víc. Závodnící s tím taky experimentujou aby vychytali ten
kompromis a ne že tam mrdnou max...
PS: neber to jako utok

no ja sem mel na aute 195/50 R15 a v servisu me tam kluci dali 3bary...no a ja sem si tam pak po prehazovani kol dal neco kolem 2,6...bylo to na favoritupaveld píše:Kolik byste doporucili na 195/55 R15? Nahustil jsem to na tlak co je u dveri pro nejpodobnejsi rozmer, bylo to neco okolo 2,1.
BMW 318i lost R1150R
coupe
M40
coupe
M40
- bmwm3
- Lon Don
- Příspěvky: 2437
- Registrován: 14. 08. 2003 08:20
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Mám 205/55/15 a myslím, že mám na dveřích na štítku napsáno, abych foukal 2,4 a 2,6, tuším, že něják takhle.
Každopádně jsem foukal dlouho na 2,5, teď foukám na 2,8 a to hlavně kvůli tomu, aby se ty gumy v zatáčce tolik nežvejkaly, jinak to, že to je malinko tvrdší mi přišlo akorát cestou z pumpy, pak už ne.
Každopádně jsem foukal dlouho na 2,5, teď foukám na 2,8 a to hlavně kvůli tomu, aby se ty gumy v zatáčce tolik nežvejkaly, jinak to, že to je malinko tvrdší mi přišlo akorát cestou z pumpy, pak už ne.
A) souhlasímyouwee píše:A) to že je pneumatika nahuštěná na max. tlak neznamená že se sjíždí rovnoměrně-když to přefoukáš tak se ti sjíždí zase středqWasyl píše:Já foukám vždy na ten tlak, který je na pneumatice uveden jako maximální. (u 195/50 15 je to např. 42 PSI) Při tomto tlaku se pneumatika nejméně sjíždí a měla by i nejlépe držet na silnici.
B) to že je pneumatika tvrdá jako kámen neznamená že sedí-
-skáče
-podle me to míň drží i na rovný silnici ale samozřejmě to zase jede
víc. Závodnící s tím taky experimentujou aby vychytali ten
kompromis a ne že tam mrdnou max...
PS: neber to jako utok

B) 1) Ano, ale mě auto opravdu v zatáčkách neuskakuje. Na hranici adheze začne auto plynule přecházet do smyku. Žádné uskakování se nekoná. (Je také ale pravda, že mám sníženo. Možná by takto nahuštěné pneumatiky v kombinaci s origo podvozkem uskakovali - nevím. Teoreticky to možné je)
B) 2) Správně, víc to jede.

Štítek na dveřích a údaje dané výrobcem vozidla -
Rozhodně si nemyslím, že je to kravina



Pro ty, co chcou experimentovat, nechť experimentují

ps. Moje 195/50 15 na ráfku 7J a při maximálním povoleném tlaku se rozhodně vevnitř nesjíždí. Mě se sjíždí spíš na jedné straně kvůli geometri do A. Pokud se guma sjíždí vevnitř, je buďto extrémně přefecovaná nebo je namontována na příliš úzkém disku.
Tak

Můžeš si to přepočítat na tom odkaze od DCho - http://jednotky.cz/tlak/vlada320 píše:to qwasyl:a na kolik foukas atmosfer ty tvoje 195/50 R15 ja je mam tez tak to zkusim taky?
těch 42 PSI vychází na necelých 2.9 atmosfer

to qWasyl:
Kamos to s tema tlakama v pneu zkousel (ale na jinym aute) a kdyz tam dal neco okolo 3 atm. tak rikal, ze to je hrozne tvrdy a jakmile neni cesta rovna, skace to. Ja jsem to jeste nezkousel takze si tim nejsem uplne jistej ale slysel jsem to z vice stran...
A s tim valivym odporem je to samozrejme pravda, ale nemyslim si ze prilnavost hodne tvrdych (co se tyce tlaku) a normalne nafoukanych bude stejna... (tim normalne ted nemyslim 2,2). To by na závodní auta foukaly co nejvic by vydrzela guma(s ohledem na tepelnou roztaznost) aby jim to jelo... Ale pokud je mi znamo tak to nedelaji a hledaji kompromis mezi rychlosti a prilnavosti... Jak rikam, netvrdim ze tam davaj 2,2 aby jim to sedelo
Kdyz se guma nafouka hodne tak se bude sjizdet stred-je totiz vypoukla a tim padem by teoreticky mela byt i o neco mensi stykova plocha ne?(tim uz si tak jistej nejsem ale urcite se bude sjizdet)
Kamos to s tema tlakama v pneu zkousel (ale na jinym aute) a kdyz tam dal neco okolo 3 atm. tak rikal, ze to je hrozne tvrdy a jakmile neni cesta rovna, skace to. Ja jsem to jeste nezkousel takze si tim nejsem uplne jistej ale slysel jsem to z vice stran...
A s tim valivym odporem je to samozrejme pravda, ale nemyslim si ze prilnavost hodne tvrdych (co se tyce tlaku) a normalne nafoukanych bude stejna... (tim normalne ted nemyslim 2,2). To by na závodní auta foukaly co nejvic by vydrzela guma(s ohledem na tepelnou roztaznost) aby jim to jelo... Ale pokud je mi znamo tak to nedelaji a hledaji kompromis mezi rychlosti a prilnavosti... Jak rikam, netvrdim ze tam davaj 2,2 aby jim to sedelo

Kdyz se guma nafouka hodne tak se bude sjizdet stred-je totiz vypoukla a tim padem by teoreticky mela byt i o neco mensi stykova plocha ne?(tim uz si tak jistej nejsem ale urcite se bude sjizdet)