Na kolik foukate pneu?

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
dargon
Příspěvky: 876
Registrován: 09. 01. 2005 11:14
Bydliště: Šternberk

Příspěvek od dargon » 26. 06. 2006 19:24

ja foukam tez na cca 2,5-2,7 215/40/17
E39 530i
ex. e46 330d
ex. e30 318is
ex. e30 318is
ex. e30 320i

Uživatelský avatar
Bohhy
Příspěvky: 599
Registrován: 13. 05. 2006 21:26
Bydliště: Beroun city

Příspěvek od Bohhy » 26. 06. 2006 19:30

Taky zalezi na jaky auto to je, takze jako ruzny auta na stejnym rozmeru, ruzny tlaky.Ale na e30 v tomhle rozmeru, jelikoz to neni nejakej extremne nizkej prifil, 2,4 - 2,5 komplet karu.
A 3 kila foukam na moji E34, ale tam mam 235/35 -19 a to uz pri 2,5 bylo znat ze se to zvejka.
No a foukat maximum kolik je na pneumatice napsano je blbost.Maximalne tak na urcitej cas kdyz se prevazi neco tezkyho ale na porad to nema smysl, akorat se sjizdi vzorek uprostred :?
Wrangler YJ + BMW M3 E92 + BMW E34 525i + BMW E30 340V8 M3look+ BMW E39 530i touring

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 26. 06. 2006 20:21

Lospiratos píše:
paveld píše:Kolik byste doporucili na 195/55 R15? Nahustil jsem to na tlak co je u dveri pro nejpodobnejsi rozmer, bylo to neco okolo 2,1.

mam 195/50/15" a vim ze kdyz sem to foukal tak jako na nalepce na dverich bylo to malo :wink: 2.5 je podle meho ideal
OK, diky zkusim pridat jak se to bude chovat.
BMW 323i E36

Uživatelský avatar
youwee
člen E30.cz
Příspěvky: 955
Registrován: 28. 11. 2005 07:26
Bydliště: Olomoucko

Příspěvek od youwee » 27. 06. 2006 06:57

qWasyl píše:Já foukám vždy na ten tlak, který je na pneumatice uveden jako maximální. (u 195/50 15 je to např. 42 PSI) Při tomto tlaku se pneumatika nejméně sjíždí a měla by i nejlépe držet na silnici.
A) to že je pneumatika nahuštěná na max. tlak neznamená že se sjíždí rovnoměrně-když to přefoukáš tak se ti sjíždí zase střed

B) to že je pneumatika tvrdá jako kámen neznamená že sedí-
-skáče
-podle me to míň drží i na rovný silnici ale samozřejmě to zase jede
víc. Závodnící s tím taky experimentujou aby vychytali ten
kompromis a ne že tam mrdnou max...

PS: neber to jako utok :wink:
Obrázek
E30 3.5 turbo wannabe M3 - e30-m3-3-5-turbo-t102783.html

Uživatelský avatar
hobborg
Příspěvky: 269
Registrován: 15. 03. 2006 08:44
Bydliště: B r N o a P r A h A

Příspěvek od hobborg » 27. 06. 2006 07:05

paveld píše:Kolik byste doporucili na 195/55 R15? Nahustil jsem to na tlak co je u dveri pro nejpodobnejsi rozmer, bylo to neco okolo 2,1.
no ja sem mel na aute 195/50 R15 a v servisu me tam kluci dali 3bary...no a ja sem si tam pak po prehazovani kol dal neco kolem 2,6...bylo to na favoritu
BMW 318i lost R1150R
coupe
M40

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 27. 06. 2006 08:04

Mám 205/55/15 a myslím, že mám na dveřích na štítku napsáno, abych foukal 2,4 a 2,6, tuším, že něják takhle.
Každopádně jsem foukal dlouho na 2,5, teď foukám na 2,8 a to hlavně kvůli tomu, aby se ty gumy v zatáčce tolik nežvejkaly, jinak to, že to je malinko tvrdší mi přišlo akorát cestou z pumpy, pak už ne.

Uživatelský avatar
psena
Příspěvky: 510
Registrován: 02. 02. 2004 16:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od psena » 27. 06. 2006 09:28

Foukam podle stitku vyrobce, tedy 2,7/2,9 pokud jedu ve dvou.
na okruh nebo pokud bych sel hodne prasit tak trosku pridam, ale jinak ty stitky tam na neco urcite jsou, nehodlam experimentovat.
E 34 M5

Uživatelský avatar
Zave
Příspěvky: 4512
Registrován: 23. 06. 2004 06:16
Bydliště: Starobrno/Charlie's

Příspěvek od Zave » 27. 06. 2006 09:42

ja foukam na tolik kolik mam v navodu k autu :)
330dT full porn... el sicny, televiza, dévédé atd :D

Uživatelský avatar
qWasyl
Příspěvky: 624
Registrován: 17. 09. 2004 20:26

Příspěvek od qWasyl » 27. 06. 2006 16:18

youwee píše:
qWasyl píše:Já foukám vždy na ten tlak, který je na pneumatice uveden jako maximální. (u 195/50 15 je to např. 42 PSI) Při tomto tlaku se pneumatika nejméně sjíždí a měla by i nejlépe držet na silnici.
A) to že je pneumatika nahuštěná na max. tlak neznamená že se sjíždí rovnoměrně-když to přefoukáš tak se ti sjíždí zase střed

B) to že je pneumatika tvrdá jako kámen neznamená že sedí-
-skáče
-podle me to míň drží i na rovný silnici ale samozřejmě to zase jede
víc. Závodnící s tím taky experimentujou aby vychytali ten
kompromis a ne že tam mrdnou max...

PS: neber to jako utok :wink:
A) souhlasím 8) (ale pneumatika nahuštěná na max. doporučený tlak NENÍ přefoukaná)

B) 1) Ano, ale mě auto opravdu v zatáčkách neuskakuje. Na hranici adheze začne auto plynule přecházet do smyku. Žádné uskakování se nekoná. (Je také ale pravda, že mám sníženo. Možná by takto nahuštěné pneumatiky v kombinaci s origo podvozkem uskakovali - nevím. Teoreticky to možné je)

B) 2) Správně, víc to jede. :idea: Pneumatika nahuštěná na max. doporučený tlak má totiž nejnižší valiví odpor. Tudíž při normálním provozu budeš mít i o něco lepší spotřebu.


Štítek na dveřích a údaje dané výrobcem vozidla -
Rozhodně si nemyslím, že je to kravina :!: Určitě výrobce ví, proč to tam píše a při origo podvozku i origo rozměru kol je zcela jistě vhodné dodržovat. Je ovšem také třeba těmto údajům přičíst jistou dávku rezervy - bezpečnosti. Proto to výrobce takto píše. Ona totiž ta moje pneu nafecovaná na max. tlak bude mít menší odpor, i se třeba bude míň sjíždět a i bude lépe sedět, ale jen na suchu :idea: Na mokro je lepší mít tlak menší (lépe to sedí :) ) A to je jeden z důvodů, proč to tak je. Pro výrobce má vyšší prioritu ta bezpečnost z objektivního hlediska (za každého počasí) před tím, jestli se o trochu sníží valivý odpor a zlepší přilnavost za sucha.


Pro ty, co chcou experimentovat, nechť experimentují 8)

ps. Moje 195/50 15 na ráfku 7J a při maximálním povoleném tlaku se rozhodně vevnitř nesjíždí. Mě se sjíždí spíš na jedné straně kvůli geometri do A. Pokud se guma sjíždí vevnitř, je buďto extrémně přefecovaná nebo je namontována na příliš úzkém disku.


Tak :arrow: KILL ME!

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 27. 06. 2006 18:06

to qwasyl:a na kolik foukas atmosfer ty tvoje 195/50 R15 ja je mam tez tak to zkusim taky?
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 27. 06. 2006 18:43

Podle mě taky trochu záleží na šířce ráfků,ne?Pokud třeba gumu 215/40-16 narveš na 9" disk,tak to musíš nafoukat více,než když ji nasadíš na 7" disk?Je to tak,nebo jinak? :?

Uživatelský avatar
qWasyl
Příspěvky: 624
Registrován: 17. 09. 2004 20:26

Příspěvek od qWasyl » 27. 06. 2006 21:21

vlada320 píše:to qwasyl:a na kolik foukas atmosfer ty tvoje 195/50 R15 ja je mam tez tak to zkusim taky?
Můžeš si to přepočítat na tom odkaze od DCho - http://jednotky.cz/tlak/
těch 42 PSI vychází na necelých 2.9 atmosfer :wink:

Uživatelský avatar
qWasyl
Příspěvky: 624
Registrován: 17. 09. 2004 20:26

Příspěvek od qWasyl » 27. 06. 2006 21:24

Pinki píše:Podle mě taky trochu záleží na šířce ráfků,ne?Pokud třeba gumu 215/40-16 narveš na 9" disk,tak to musíš nafoukat více,než když ji nasadíš na 7" disk?Je to tak,nebo jinak? :?
Ano. Je to tak.

Uživatelský avatar
youwee
člen E30.cz
Příspěvky: 955
Registrován: 28. 11. 2005 07:26
Bydliště: Olomoucko

Příspěvek od youwee » 28. 06. 2006 06:40

to qWasyl:

Kamos to s tema tlakama v pneu zkousel (ale na jinym aute) a kdyz tam dal neco okolo 3 atm. tak rikal, ze to je hrozne tvrdy a jakmile neni cesta rovna, skace to. Ja jsem to jeste nezkousel takze si tim nejsem uplne jistej ale slysel jsem to z vice stran...

A s tim valivym odporem je to samozrejme pravda, ale nemyslim si ze prilnavost hodne tvrdych (co se tyce tlaku) a normalne nafoukanych bude stejna... (tim normalne ted nemyslim 2,2). To by na závodní auta foukaly co nejvic by vydrzela guma(s ohledem na tepelnou roztaznost) aby jim to jelo... Ale pokud je mi znamo tak to nedelaji a hledaji kompromis mezi rychlosti a prilnavosti... Jak rikam, netvrdim ze tam davaj 2,2 aby jim to sedelo :-)
Kdyz se guma nafouka hodne tak se bude sjizdet stred-je totiz vypoukla a tim padem by teoreticky mela byt i o neco mensi stykova plocha ne?(tim uz si tak jistej nejsem ale urcite se bude sjizdet)
Obrázek
E30 3.5 turbo wannabe M3 - e30-m3-3-5-turbo-t102783.html

Uživatelský avatar
hobborg
Příspěvky: 269
Registrován: 15. 03. 2006 08:44
Bydliště: B r N o a P r A h A

Příspěvek od hobborg » 28. 06. 2006 07:42

no taky zalezi jaky je pocasi kluci na zavodech do vrchu s tim dost laborujou a kamos mi rikal ze ve slikach videl i 1atm...sice nevim v jakych ale ziral sem....prej ze to zahrejou gumovackou aby to lepilo a vali:)
BMW 318i lost R1150R
coupe
M40

Odpovědět