BRZDOVE PLATNICKY !!!
BRZDOVE PLATNICKY !!!
poradte mi prosim ak mate niekto s tym skusenost. je lepsie podla vas kupit origos BMW brzdove platnicky za cca 2000 alebo mam kupit neoriginalne za cca 1000 ? je v raz takej cene za original bmw aj taky rozdiel ? To aj vydrzia raz tolko co tie lacnejsie alebo ake mate niekto skusenosti s neoriginalnymi brzdovkami napiste mi please ako sa vam na nich jazdi.. dakujem
- Huska
- Příspěvky: 2372
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
už se totu řešilo v nějakým starším příspěvku...jinak jedinej problém může nastat když si nesedne k sobě složení desky a kotouče...pak to moc nebrzdí...když máš vše od jednoho výrobce tak jsem se nesetkal s jakýmkoli problémem




Podle ETK je prvovýroba TEXTAR (aspoň tedy pro mý auto r.v. 1986), cena např. na www.autoshop2000.cz .
Hlavně tam nikdy nedávej destičky (a vůbec cokoli) od "firmy" ABS (AllBrakeSystem).
Hlavně tam nikdy nedávej destičky (a vůbec cokoli) od "firmy" ABS (AllBrakeSystem).
Musíš sundat bubny. Je tam šroub M8, má vnitřní šestihran #5 mm a možná půjde špatně povolit (já ho odvrtával).bixo píše:taka otazka .. ako zistim ako mam zjete zadne bubnovky ? da sa ten kryt dat lahko dole ci je to pakarna a mam to radsej nehat na servisaka ?
Po sejmutí vidíš stav obložení - mělo by mít aspoň 2 mm tloušťku.
Doplním Vencu: je lepší před tím trochu povolit samostav nastavení čelistí, aby se stahly k sobě. Buben pak jde líp dolu, páč čelisti můžou drhnout o hranku na bubnu.Venca píše:Musíš sundat bubny. Je tam šroub M8, má vnitřní šestihran #5 mm a možná půjde špatně povolit (já ho odvrtával).bixo píše:taka otazka .. ako zistim ako mam zjete zadne bubnovky ? da sa ten kryt dat lahko dole ci je to pakarna a mam to radsej nehat na servisaka ?
Po sejmutí vidíš stav obložení - mělo by mít aspoň 2 mm tloušťku.
ty wole tak som to bol pozret a ten imbus co si spomynal a ako som tusil je uplne v hajzlu. podla mna s tym bubnom od vyroby nikdo ani nehnul. aky to robi zvuk ked su uz zjete zadne bubny. zacne to piskat ? nechcem ist totizto zbytocne na rameno aby mi tam tipek rozvrtal buben a ja mu dam 5kilec za to ze mi s usmevom povie ...JE TO DOBRYY..
ako tu uz niekto spominal neni nad ten pocit ked kupis alebo si das nieco opravit a potom zistis ze si stym mohol dalej v klude jazdit ... :kecy: :kecy: :kecy:
ako tu uz niekto spominal neni nad ten pocit ked kupis alebo si das nieco opravit a potom zistis ze si stym mohol dalej v klude jazdit ... :kecy: :kecy: :kecy:
Možná by bylo nejlepší nechat si nejdříve ty brzdy změřit. Pokud budou v poho a nepískají, tak bych ty bubny nesundával. Jinak jestli jsi to ještě nedělal, tak je docela možné, že na bubnech budeš mít hranku a pak je to docela "příjemná" prácička. Nezapomeň ten šroubek s vnitřním šestihranem namazat grafitkou, příště to oceníš.
Možná ti řekne, že to je dobrý, ale dřív, nebo později na ty brzdy dojde a pak to bude i s opravou, ev. výměnou vydřených bubnů. Proto je lepší prevence. A abys ušetřil "příjemnou" prácičku jsem ti radil stahnout ty čelisti zpět povolením samostavu. Navíc to ani nemusíš nikam dávat i když bys musel ten šroubek odvrtat, což je snad v tvých silách. Ani zadní bubnová brzda není tak složitá, aby se to nezvládlo.