hele tohle všechno já všechno vím, nejsem blbecRadek_750iA píše:jak uz jsem psal...to, ze to jsou 17" a et 38 nic neznamena....zalezi na kombinaci ET a J disku neee na velikosti disku..............takze kdyz to budou napriklad disky o sirce 9J a et 38 tak se ani nerozjedes....kdyz to budou napriklad et 38 5J tak se i rozjedes, ale to jak to bude vypadat.....Klakson píše:a bez podložek by ti kola drhly, nebo ne?Anonymous píše:Já mám nma E30 17ky s ET38 ale mám tam 3cm podložky aby to trochu vypadalo![]()
17" na E30, jaký ET ??
Re: ..
E30 325i
- Radek_750iA
- Příspěvky: 3262
- Registrován: 16. 09. 2003 22:16
- Bydliště: K. Vary
Mno nako te ted nechapu, nemas ten nakres?? Podle toho jak sem si to brabral ja, tak se osa 15" a 17" kola se stejnym ET a s odpovidajicim obutim nemeni.....
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d
- Radek_750iA
- Příspěvky: 3262
- Registrován: 16. 09. 2003 22:16
- Bydliště: K. Vary
Mno to asi jo, ale zas logicky tam kde mas u 17" ten rafek,tak treba u ty 15" mas gumu. A pokud budem brat to, ze budes mit na 15" i 17" obuty gumy ktery tam maji byt - tim myslim, ze celkovy polomer obou obutych kol bude stejny a nebudou na to extremni acka, tak se ti preci vubec nic nezmeni.....
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d
- Radek_750iA
- Příspěvky: 3262
- Registrován: 16. 09. 2003 22:16
- Bydliště: K. Vary
Z vlastnich pokusu: 8x17 ET35 bez podlozek nejde, chybi tak 5mm. 7x17 ET 35 je v pohode, a 7,5x17 ET35 je tak max. 1-2mm odstup od phersnyKlakson píše:no je fakt že ten rodíl opravdu nebude velikej, teď jsem se zjistil ža by tam měli bez problémů pásnout kola 8x17 Et35, takže 7x17ET35 je tutovka![]()
jinak díky za všechny informace

(OO=00=OO)
Dan 001 píše:Z vlastnich pokusu: 8x17 ET35 bez podlozek nejde, chybi tak 5mm. 7x17 ET 35 je v pohode, a 7,5x17 ET35 je tak max. 1-2mm odstup od phersnyKlakson píše:no je fakt že ten rodíl opravdu nebude velikej, teď jsem se zjistil ža by tam měli bez problémů pásnout kola 8x17 Et35, takže 7x17ET35 je tutovka![]()
jinak díky za všechny informace
E30 325i
- Huska
- Příspěvky: 2376
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
ted je jen otázka na čem to Dan001 zkoušel.... jestli na své M3 tak zase nemáš jistotuKlakson píše:Dan 001 píše:Z vlastnich pokusu: 8x17 ET35 bez podlozek nejde, chybi tak 5mm. 7x17 ET 35 je v pohode, a 7,5x17 ET35 je tak max. 1-2mm odstup od phersnyKlakson píše:no je fakt že ten rodíl opravdu nebude velikej, teď jsem se zjistil ža by tam měli bez problémů pásnout kola 8x17 Et35, takže 7x17ET35 je tutovka![]()
jinak díky za všechny informacesuper konečně informace na kterou jsem čekal, díky moc
Jinak jak jsi psal že se osa rozchází a et se mění ... to je nesmysl, protože platí to co napsal Radek.... neměníš celkový průměr kola, tudíš se nikam neposunuješ, tudíš jsi na tom pořád stejně.... rozdíl 5mm ti však může udělat pneu svým tvarem (třeba vyztuženým nárazníkem )... v žádném případě ne ráfek.
nicméně se začínáme uchylovat k min vzdálenosti v řádu 1-2 milimetrů.... ale ty si tam musíš nechat alespon 5mm zdůvodu propružení pneu.
sorry ale ty jsi to ještě asi nepochopil, to že se osy rozcházejí neznamená že se ET měníHuska píše:ted je jen otázka na čem to Dan001 zkoušel.... jestli na své M3 tak zase nemáš jistotuKlakson píše:Dan 001 píše: Z vlastnich pokusu: 8x17 ET35 bez podlozek nejde, chybi tak 5mm. 7x17 ET 35 je v pohode, a 7,5x17 ET35 je tak max. 1-2mm odstup od phersnysuper konečně informace na kterou jsem čekal, díky moc
Jinak jak jsi psal že se osa rozchází a et se mění ... to je nesmysl, protože platí to co napsal Radek.... neměníš celkový průměr kola, tudíš se nikam neposunuješ, tudíš jsi na tom pořád stejně.... rozdíl 5mm ti však může udělat pneu svým tvarem (třeba vyztuženým nárazníkem )... v žádném případě ne ráfek.
nicméně se začínáme uchylovat k min vzdálenosti v řádu 1-2 milimetrů.... ale ty si tam musíš nechat alespon 5mm zdůvodu propružení pneu.
E30 325i
-
Návštěvník
Hmm pánové nestačim se divit. Základy geometrie ze 6. tř základky???Klakson píše:sorry ale ty jsi to ještě asi nepochopil, to že se osy rozcházejí neznamená že se ET měníHuska píše:ted je jen otázka na čem to Dan001 zkoušel.... jestli na své M3 tak zase nemáš jistotuKlakson píše:super konečně informace na kterou jsem čekal, díky moc
Jinak jak jsi psal že se osa rozchází a et se mění ... to je nesmysl, protože platí to co napsal Radek.... neměníš celkový průměr kola, tudíš se nikam neposunuješ, tudíš jsi na tom pořád stejně.... rozdíl 5mm ti však může udělat pneu svým tvarem (třeba vyztuženým nárazníkem )... v žádném případě ne ráfek.
nicméně se začínáme uchylovat k min vzdálenosti v řádu 1-2 milimetrů.... ale ty si tam musíš nechat alespon 5mm zdůvodu propružení pneu., nebudem to dál rozebírat, co jsem potřeboval vědět již Dan001 zodpověděl.
1). To že se osa tlumiče a kolo nahoru rozcházejí samozřejmě význam má a to v řádu centimetrů. tlumiče se totiž bude dotýkat ráfek (maximálně vnitřní obvod pneu) a to až do chvíle dokud bude při J8 205 pneu, bude li tam 225ka tak už možná vnitřní třetina výšky pneu a při cca 245 už se blížíme teorii Klaksona že změnou R neměníme obvod kola, ale nejširším místem stejně nikdy nebude běhoun, ale spíš "ráfek"
2). Při zvedání BMW na hever se tlumič přibližuje - spodní šroub tlumiče je totiž vzdálenější od středu auta, než vrchní, což způsobuje onen nahoru otevřený úhel a při klesání auta se ůhel zvětšuje.
3). Mám na svojí starý tETĚ šílený 215/65 R15 a když auto stojí na zemi. tak mám od pneu k tlumiči cca 5mm když ho zvednu na hever, tak je to na doraz (lehce zmáčklá pneu) Takhle se totiž kolo přiblíží tlumiči jen při zvednutí auta. Měl jsem z toho strach, ale je to nesmysl, protože pneumatika se nikdy nedeformuje zhora, naopak každá defotmace zespod se nahoře projevuje zužením pneumatiky a po 2 kolech obyčejně nejezdim, a určitě ne při rychlosti kdy by mi ono škrtnutí mohlo vadit.
4). Vzhledem k tomu že je BMW vybaveno stabilizátorem v zatáčkách při náklonu auta nedochází k velkému "zvyšování světlé výšky" na vnitřní straně.
5). Když mněnim kolo, a auto jen "přizvednu" kolo povolim a při dalšim zvedání kolo odtahuji od tlumiče tak, aby se nedotklo, zustane na tlumiči stoletej nános špíny, takže se to prostě za provozu nedotýká.
PS: každopádně 215/65R15 škrtaj (např. vlevo) vpředu o blatník při průjezdu díry (chodník a tak) v (levotočivé) zatáčce v plnym rejtu i při 5Km/h z čehož se dá spočítat že maximální možnej celkovej obvod kola při šířce běhounu 215mm je 660mm to je při R 17 Inches je to 215/50 a 205/55 (což se samozřejmě nesmí, ale dá se to.
- Huska
- Příspěvky: 2376
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Klaksone ty to vážně nechceš pochopit.... když jsem psal že se osa rozchází a et měníš .... jen jsem odkazoval na tvůj předchozí příšpěvekAnonymous píše:Hmm pánové nestačim se divit. Základy geometrie ze 6. tř základky???Klakson píše:[sorry ale ty jsi to ještě asi nepochopil, to že se osy rozcházejí neznamená že se ET mění, nebudem to dál rozebírat, co jsem potřeboval vědět již Dan001 zodpověděl.
1). To že se osa tlumiče a kolo nahoru rozcházejí samozřejmě význam má a to v řádu centimetrů. tlumiče se totiž bude dotýkat ráfek (maximálně vnitřní obvod pneu) a to až do chvíle dokud bude při J8 205 pneu, bude li tam 225ka tak už možná vnitřní třetina výšky pneu a při cca 245 už se blížíme teorii Klaksona že změnou R neměníme obvod kola, ale nejširším místem stejně nikdy nebude běhoun, ale spíš "ráfek"
2). Při zvedání BMW na hever se tlumič přibližuje - spodní šroub tlumiče je totiž vzdálenější od středu auta, než vrchní, což způsobuje onen nahoru otevřený úhel a při klesání auta se ůhel zvětšuje.
3). Mám na svojí starý tETĚ šílený 215/65 R15 a když auto stojí na zemi. tak mám od pneu k tlumiči cca 5mm když ho zvednu na hever, tak je to na doraz (lehce zmáčklá pneu) Takhle se totiž kolo přiblíží tlumiči jen při zvednutí auta. Měl jsem z toho strach, ale je to nesmysl, protože pneumatika se nikdy nedeformuje zhora, naopak každá defotmace zespod se nahoře projevuje zužením pneumatiky a po 2 kolech obyčejně nejezdim, a určitě ne při rychlosti kdy by mi ono škrtnutí mohlo vadit.
4). Vzhledem k tomu že je BMW vybaveno stabilizátorem v zatáčkách při náklonu auta nedochází k velkému "zvyšování světlé výšky" na vnitřní straně.
5). Když mněnim kolo, a auto jen "přizvednu" kolo povolim a při dalšim zvedání kolo odtahuji od tlumiče tak, aby se nedotklo, zustane na tlumiči stoletej nános špíny, takže se to prostě za provozu nedotýká.
PS: každopádně 215/65R15 škrtaj (např. vlevo) vpředu o blatník při průjezdu díry (chodník a tak) v (levotočivé) zatáčce v plnym rejtu i při 5Km/h z čehož se dá spočítat že maximální možnej celkovej obvod kola při šířce běhounu 215mm je 660mm to je při R 17 Inches je to 215/50 a 205/55 (což se samozřejmě nesmí, ale dá se to.
Too Anonym expert: vůbec jsi nepochopil o čem tu celou dobu mluvíme a pokud ti funguje ..teda spíš nefunguje náprava jak popisuješ, tak se divím že jsi to auto nerosekal.... MC pherson je napevno s ložiskem a nábojem a ty si pleteš pojem a dojem... odklon a já nevím co všechno a budeš tu poučovat o základce
"No more comment"