17" na E30, jaký ET ??

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Re: ..

Příspěvek od Klakson » 16. 02. 2006 20:46

Radek_750iA píše:
Klakson píše:
Anonymous píše:Já mám nma E30 17ky s ET38 ale mám tam 3cm podložky aby to trochu vypadalo :twisted:
a bez podložek by ti kola drhly, nebo ne? :wink: :lol:
jak uz jsem psal...to, ze to jsou 17" a et 38 nic neznamena....zalezi na kombinaci ET a J disku neee na velikosti disku..............takze kdyz to budou napriklad disky o sirce 9J a et 38 tak se ani nerozjedes....kdyz to budou napriklad et 38 5J tak se i rozjedes, ale to jak to bude vypadat..... :roll:
hele tohle všechno já všechno vím, nejsem blbec :wink: nejde mě sem vložit nákres pro objasnění, pokusím se tedy vysvětlit jinak, osy kola a tlumiče se rozcházejí, tzn. že se tam vejde např. 7J15 s max. ET28 a pokud se rozcházejí tak se tam vejdou 7J17 s max. ET38 :wink: z toho plyne že i přes rozdílné ET může být vzdálenost kola od tlumiče stejná. :wink::idea: můj dotaz osy se rozcházejí? nebo ne :lol:
E30 325i

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 16. 02. 2006 20:57

:D no on ma snad pravdu chlapi :D
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 18. 02. 2006 13:47

Záchvat píše::D no on ma snad pravdu chlapi :D
teď jsi je nasral, už mě nidko neodepíše :lol:
E30 325i

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 18. 02. 2006 20:11

Ale myslim, ze ten rozdil v ET nebude tak drastickej, pri zmene kola z 15" na 17". Ale princip je spravnej.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Radek_750iA
Příspěvky: 3262
Registrován: 16. 09. 2003 22:16
Bydliště: K. Vary

Příspěvek od Radek_750iA » 19. 02. 2006 04:40

Mno nako te ted nechapu, nemas ten nakres?? Podle toho jak sem si to brabral ja, tak se osa 15" a 17" kola se stejnym ET a s odpovidajicim obutim nemeni.....
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 19. 02. 2006 08:52

To ne, ale osa kola svira s osou tlumice uhel. Takze logicky ve vetsi vzdalenosti od stredu kola mas i vic mista na mensi ET. Ale asi jen malinko.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Radek_750iA
Příspěvky: 3262
Registrován: 16. 09. 2003 22:16
Bydliště: K. Vary

Příspěvek od Radek_750iA » 19. 02. 2006 11:30

Mno to asi jo, ale zas logicky tam kde mas u 17" ten rafek,tak treba u ty 15" mas gumu. A pokud budem brat to, ze budes mit na 15" i 17" obuty gumy ktery tam maji byt - tim myslim, ze celkovy polomer obou obutych kol bude stejny a nebudou na to extremni acka, tak se ti preci vubec nic nezmeni.....
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 19. 02. 2006 11:57

no je fakt že ten rodíl opravdu nebude velikej, teď jsem se zjistil ža by tam měli bez problémů pásnout kola 8x17 Et35, takže 7x17ET35 je tutovka :wink:

jinak díky za všechny informace :lol:
E30 325i

Uživatelský avatar
Radek_750iA
Příspěvky: 3262
Registrován: 16. 09. 2003 22:16
Bydliště: K. Vary

Příspěvek od Radek_750iA » 19. 02. 2006 12:17

mno,ale nebude to pekny :wink:
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d

Uživatelský avatar
Dan 001
Příspěvky: 321
Registrován: 15. 02. 2003 03:46
Bydliště: Brno

Příspěvek od Dan 001 » 19. 02. 2006 12:44

Klakson píše:no je fakt že ten rodíl opravdu nebude velikej, teď jsem se zjistil ža by tam měli bez problémů pásnout kola 8x17 Et35, takže 7x17ET35 je tutovka :wink:

jinak díky za všechny informace :lol:
Z vlastnich pokusu: 8x17 ET35 bez podlozek nejde, chybi tak 5mm. 7x17 ET 35 je v pohode, a 7,5x17 ET35 je tak max. 1-2mm odstup od phersny :-)
         Obrázek
(OO=00=OO)

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 19. 02. 2006 13:05

Dan 001 píše:
Klakson píše:no je fakt že ten rodíl opravdu nebude velikej, teď jsem se zjistil ža by tam měli bez problémů pásnout kola 8x17 Et35, takže 7x17ET35 je tutovka :wink:

jinak díky za všechny informace :lol:
Z vlastnich pokusu: 8x17 ET35 bez podlozek nejde, chybi tak 5mm. 7x17 ET 35 je v pohode, a 7,5x17 ET35 je tak max. 1-2mm odstup od phersny :-)
:lol: super konečně informace na kterou jsem čekal, díky moc :wink:
E30 325i

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2374
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 19. 02. 2006 19:28

Klakson píše:
Dan 001 píše:
Klakson píše:no je fakt že ten rodíl opravdu nebude velikej, teď jsem se zjistil ža by tam měli bez problémů pásnout kola 8x17 Et35, takže 7x17ET35 je tutovka :wink:

jinak díky za všechny informace :lol:
Z vlastnich pokusu: 8x17 ET35 bez podlozek nejde, chybi tak 5mm. 7x17 ET 35 je v pohode, a 7,5x17 ET35 je tak max. 1-2mm odstup od phersny :-)
:lol: super konečně informace na kterou jsem čekal, díky moc :wink:
ted je jen otázka na čem to Dan001 zkoušel.... jestli na své M3 tak zase nemáš jistotu :-)

Jinak jak jsi psal že se osa rozchází a et se mění ... to je nesmysl, protože platí to co napsal Radek.... neměníš celkový průměr kola, tudíš se nikam neposunuješ, tudíš jsi na tom pořád stejně.... rozdíl 5mm ti však může udělat pneu svým tvarem (třeba vyztuženým nárazníkem )... v žádném případě ne ráfek.

nicméně se začínáme uchylovat k min vzdálenosti v řádu 1-2 milimetrů.... ale ty si tam musíš nechat alespon 5mm zdůvodu propružení pneu.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Dan 001
Příspěvky: 321
Registrován: 15. 02. 2003 03:46
Bydliště: Brno

Příspěvek od Dan 001 » 19. 02. 2006 21:31

Huska píše:
ted je jen otázka na čem to Dan001 zkoušel.... jestli na své M3 tak zase nemáš jistotu :-)

Mam ve svem vozovem parku jeste 318i cabro... :wink:

A dnes jsem ho i cirou nahodou obouval na 8x17" ET35. Bez podlozek neni proste sance, s 20mm podlozkama optimal 8)

Fotky sem muzu hodit zitra....
         Obrázek
(OO=00=OO)

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 19. 02. 2006 23:02

Huska píše:
Klakson píše:
Dan 001 píše: Z vlastnich pokusu: 8x17 ET35 bez podlozek nejde, chybi tak 5mm. 7x17 ET 35 je v pohode, a 7,5x17 ET35 je tak max. 1-2mm odstup od phersny :-)
:lol: super konečně informace na kterou jsem čekal, díky moc :wink:
ted je jen otázka na čem to Dan001 zkoušel.... jestli na své M3 tak zase nemáš jistotu :-)

Jinak jak jsi psal že se osa rozchází a et se mění ... to je nesmysl, protože platí to co napsal Radek.... neměníš celkový průměr kola, tudíš se nikam neposunuješ, tudíš jsi na tom pořád stejně.... rozdíl 5mm ti však může udělat pneu svým tvarem (třeba vyztuženým nárazníkem )... v žádném případě ne ráfek.

nicméně se začínáme uchylovat k min vzdálenosti v řádu 1-2 milimetrů.... ale ty si tam musíš nechat alespon 5mm zdůvodu propružení pneu.
sorry ale ty jsi to ještě asi nepochopil, to že se osy rozcházejí neznamená že se ET mění :lol: , nebudem to dál rozebírat, co jsem potřeboval vědět již Dan001 zodpověděl. :lol:
E30 325i

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 20. 02. 2006 07:54

Klakson píše:
Huska píše:
Klakson píše: :lol: super konečně informace na kterou jsem čekal, díky moc :wink:
ted je jen otázka na čem to Dan001 zkoušel.... jestli na své M3 tak zase nemáš jistotu :-)

Jinak jak jsi psal že se osa rozchází a et se mění ... to je nesmysl, protože platí to co napsal Radek.... neměníš celkový průměr kola, tudíš se nikam neposunuješ, tudíš jsi na tom pořád stejně.... rozdíl 5mm ti však může udělat pneu svým tvarem (třeba vyztuženým nárazníkem )... v žádném případě ne ráfek.

nicméně se začínáme uchylovat k min vzdálenosti v řádu 1-2 milimetrů.... ale ty si tam musíš nechat alespon 5mm zdůvodu propružení pneu.
sorry ale ty jsi to ještě asi nepochopil, to že se osy rozcházejí neznamená že se ET mění :lol: , nebudem to dál rozebírat, co jsem potřeboval vědět již Dan001 zodpověděl. :lol:
Hmm pánové nestačim se divit. Základy geometrie ze 6. tř základky???
1). To že se osa tlumiče a kolo nahoru rozcházejí samozřejmě význam má a to v řádu centimetrů. tlumiče se totiž bude dotýkat ráfek (maximálně vnitřní obvod pneu) a to až do chvíle dokud bude při J8 205 pneu, bude li tam 225ka tak už možná vnitřní třetina výšky pneu a při cca 245 už se blížíme teorii Klaksona že změnou R neměníme obvod kola, ale nejširším místem stejně nikdy nebude běhoun, ale spíš "ráfek"
2). Při zvedání BMW na hever se tlumič přibližuje - spodní šroub tlumiče je totiž vzdálenější od středu auta, než vrchní, což způsobuje onen nahoru otevřený úhel a při klesání auta se ůhel zvětšuje.
3). Mám na svojí starý tETĚ šílený 215/65 R15 a když auto stojí na zemi. tak mám od pneu k tlumiči cca 5mm když ho zvednu na hever, tak je to na doraz (lehce zmáčklá pneu) Takhle se totiž kolo přiblíží tlumiči jen při zvednutí auta. Měl jsem z toho strach, ale je to nesmysl, protože pneumatika se nikdy nedeformuje zhora, naopak každá defotmace zespod se nahoře projevuje zužením pneumatiky a po 2 kolech obyčejně nejezdim, a určitě ne při rychlosti kdy by mi ono škrtnutí mohlo vadit.
4). Vzhledem k tomu že je BMW vybaveno stabilizátorem v zatáčkách při náklonu auta nedochází k velkému "zvyšování světlé výšky" na vnitřní straně.
5). Když mněnim kolo, a auto jen "přizvednu" kolo povolim a při dalšim zvedání kolo odtahuji od tlumiče tak, aby se nedotklo, zustane na tlumiči stoletej nános špíny, takže se to prostě za provozu nedotýká.
PS: každopádně 215/65R15 škrtaj (např. vlevo) vpředu o blatník při průjezdu díry (chodník a tak) v (levotočivé) zatáčce v plnym rejtu i při 5Km/h z čehož se dá spočítat že maximální možnej celkovej obvod kola při šířce běhounu 215mm je 660mm to je při R 17 Inches je to 215/50 a 205/55 (což se samozřejmě nesmí, ale dá se to.

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2374
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 20. 02. 2006 11:08

Anonymous píše:
Klakson píše:[sorry ale ty jsi to ještě asi nepochopil, to že se osy rozcházejí neznamená že se ET mění :lol: , nebudem to dál rozebírat, co jsem potřeboval vědět již Dan001 zodpověděl. :lol:
Hmm pánové nestačim se divit. Základy geometrie ze 6. tř základky???
1). To že se osa tlumiče a kolo nahoru rozcházejí samozřejmě význam má a to v řádu centimetrů. tlumiče se totiž bude dotýkat ráfek (maximálně vnitřní obvod pneu) a to až do chvíle dokud bude při J8 205 pneu, bude li tam 225ka tak už možná vnitřní třetina výšky pneu a při cca 245 už se blížíme teorii Klaksona že změnou R neměníme obvod kola, ale nejširším místem stejně nikdy nebude běhoun, ale spíš "ráfek"
2). Při zvedání BMW na hever se tlumič přibližuje - spodní šroub tlumiče je totiž vzdálenější od středu auta, než vrchní, což způsobuje onen nahoru otevřený úhel a při klesání auta se ůhel zvětšuje.
3). Mám na svojí starý tETĚ šílený 215/65 R15 a když auto stojí na zemi. tak mám od pneu k tlumiči cca 5mm když ho zvednu na hever, tak je to na doraz (lehce zmáčklá pneu) Takhle se totiž kolo přiblíží tlumiči jen při zvednutí auta. Měl jsem z toho strach, ale je to nesmysl, protože pneumatika se nikdy nedeformuje zhora, naopak každá defotmace zespod se nahoře projevuje zužením pneumatiky a po 2 kolech obyčejně nejezdim, a určitě ne při rychlosti kdy by mi ono škrtnutí mohlo vadit.
4). Vzhledem k tomu že je BMW vybaveno stabilizátorem v zatáčkách při náklonu auta nedochází k velkému "zvyšování světlé výšky" na vnitřní straně.
5). Když mněnim kolo, a auto jen "přizvednu" kolo povolim a při dalšim zvedání kolo odtahuji od tlumiče tak, aby se nedotklo, zustane na tlumiči stoletej nános špíny, takže se to prostě za provozu nedotýká.
PS: každopádně 215/65R15 škrtaj (např. vlevo) vpředu o blatník při průjezdu díry (chodník a tak) v (levotočivé) zatáčce v plnym rejtu i při 5Km/h z čehož se dá spočítat že maximální možnej celkovej obvod kola při šířce běhounu 215mm je 660mm to je při R 17 Inches je to 215/50 a 205/55 (což se samozřejmě nesmí, ale dá se to.
Klaksone ty to vážně nechceš pochopit.... když jsem psal že se osa rozchází a et měníš .... jen jsem odkazoval na tvůj předchozí příšpěvek :!: (neopsal jsem ho celý a ty sis už nepamamtoval svoje slova, ale uznávám že jsem to měl opsat celé aby nedošlo k tomuto nedorozumění) Pokud ti stačí info od Dana tak nevím co budeš dělat až koupíš kola s et 38 :twisted: ... máš pravdu že to dál nebudem řešit protože když nejsi schopen podle obrázku zjistit všechny možné kombinace kol které na e30 jdou nasadit tak je to smutné. :cry:

Too Anonym expert: vůbec jsi nepochopil o čem tu celou dobu mluvíme a pokud ti funguje ..teda spíš nefunguje náprava jak popisuješ, tak se divím že jsi to auto nerosekal.... MC pherson je napevno s ložiskem a nábojem a ty si pleteš pojem a dojem... odklon a já nevím co všechno a budeš tu poučovat o základce :twisted:

"No more comment" :evil:
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 20. 02. 2006 13:16

hele podle toho obrázku nezjistím co pasuje na E30 a co ne, fakt nevím jak ti to mám vysvětlit, poslední a přehnaná šance :lol: na auto pasujou max. 6x13ET25 a pokud vezmu rodíl os mezi 13" a 18" ten se rovná 1cm tak tam zároveň pasujou 6x18ET35 :idea: už?
E30 325i

Odpovědět