VW pokus

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

VW pokus

Příspěvek od Max-Max » 04. 02. 2006 18:08

modelova situace - vezme se Golf V, da se na holej asfalt bez zadne izolace, a privede se na nej dlohodobej el. vyboj o sile 800 kV - simulovanej blesk. Vyboj prochazi autem v celem rozsahu. Po skonceni pokusu auto udajne nastartuje a vse v poradku. Odmyslete si skutecnou silu blesku, pouze uvazujte.

Elektrikari, verite tomu?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 04. 02. 2006 18:34

faradiova klec, je to možný, ale jel bych s tim na diagnostiku

slovo dlouhodobej je u blesku dost vtipný, průměrně 0,1s, pokud si to dobře pamatuju z elektrotechniky
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
CharlitoCZ
Příspěvky: 218
Registrován: 04. 11. 2005 19:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CharlitoCZ » 04. 02. 2006 18:49

nejsem elektrikář ale je to tak, možná bych taky uvažoval o diagnostice, nebo možná bude nějakej drobnej problém s elektrikou, ale jinak by to mělo bejt ok
BMW 320i Saloon 110kW/5900 190Nm/4700
http://charlitocz.wz.cz/

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 04. 02. 2006 19:36

je vam to potreba vysvetlit jeste jednou nebo jste nepochopili ze je to pokus?

proc asi se ptam jestli tomu elektrikar veri? tenhle pokus byl udelanej v zahranici, mne zadna diagnostika nezajima.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 04. 02. 2006 19:58

Max-Max píše:je vam to potreba vysvetlit jeste jednou nebo jste nepochopili ze je to pokus?

proc asi se ptam jestli tomu elektrikar veri? tenhle pokus byl udelanej v zahranici, mne zadna diagnostika nezajima.
já sem ti odpověděl, je to možný, ano, řekl sem že tam je faradiova klec, sem elektrikář, chceš naskenovat i mí papíry??? :x nebo ti to už stačí??
dočasný konec BMW :-(

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 04. 02. 2006 20:08

pokud bude auto vyplý tak přežije vše co je klíčem odpojený, alarm to asi nepřežije a podobný věci co maj stálý napětí budou ko
dočasný konec BMW :-(

dargon
Příspěvky: 876
Registrován: 09. 01. 2005 11:14
Bydliště: Šternberk

Příspěvek od dargon » 04. 02. 2006 21:24

ted na netu sem videl odpojovani 510kV rozvodu pekne to jiskri 8) :twisted:

jinak zalezi kudma proleti jakou si najde nejblizsi cestu do zeme , elektronika kterou projde blesk muze a nemusi zhoret zalezi na mnoho okolnosti :wink: v praci taky blbnem kamos taky mas super boty a kdyz v nich je a sedne si na kancelarskou zidlu a pak hned vstane tak kdyz drzi zarivku v ruce tak ji pekne rosviti to je pak ficak 8)
E39 530i
ex. e46 330d
ex. e30 318is
ex. e30 318is
ex. e30 320i

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 04. 02. 2006 21:35

dargon píše:ted na netu sem videl odpojovani 510kV rozvodu pekne to jiskri 8) :twisted:
to bylo na americký soustavě ne? v evropě je 440kV strop, mezinárodní dálkový vedení (pokud mě paměť neklame)

jinak odpojování soustavy rozvodu a blesk se nedá srovnávat, blesk je stejnosěrnej a soustava střídavá (až na exotický vyjímky)
dočasný konec BMW :-(

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 04. 02. 2006 21:37

dargon píše: jinak zalezi kudma proleti jakou si najde nejblizsi cestu do zeme , elektronika kterou projde blesk muze a nemusi zhoret zalezi na mnoho okolnosti :wink: v praci taky blbnem kamos taky mas super boty a kdyz v nich je a sedne si na kancelarskou zidlu a pak hned vstane tak kdyz drzi zarivku v ruce tak ji pekne rosviti to je pak ficak 8)
a viš proč jí rozsvítí?
dočasný konec BMW :-(

dargon
Příspěvky: 876
Registrován: 09. 01. 2005 11:14
Bydliště: Šternberk

Příspěvek od dargon » 04. 02. 2006 21:49

tak nejaky ty volty v nem budou :)

jinak nejak to neresim tech 510kv vsak nerikam v jake to soustave bylo kde to bylo a proc to bylo ja to vedet nepotrebuji :) prsote to bylo pekne podivani :wink: a veci cim prosel blesk co se tyce elektroniky sem videl uz celkem hodne od TV az po kameru 8) nektere jdou opravit nektere vyhori az na uhel ...
E39 530i
ex. e46 330d
ex. e30 318is
ex. e30 318is
ex. e30 320i

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 04. 02. 2006 22:13

dargon píše:tak nejaky ty volty v nem budou :)
ee elektrostatika
dargon píše: veci cim prosel blesk co se tyce elektroniky sem videl uz celkem hodne od TV az po kameru 8) nektere jdou opravit nektere vyhori az na uhel ...
to sem já neviděl, záleží jestli se uzavře obvod
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 04. 02. 2006 23:14

kdyz vemes v potaz fakt, ze izolatory, ktere drzej jenom 100kV vedeni na stozarech, jakou maji delku aby byl kabel dostatecne vzdalen od stozaru - svod na zem - tak neni mozny, aby pri prechodu 800kV (stridavych, pac pokus byl a generovani napeti delanej pomoci transformatoru) nedoslo k vyboji mezi karoserii - napr spodni roh Far. klece, vuci zemi. Vzdalenost je mozna 15 cm, coz je prd. A tedy pri normalne zapojeny instalaci musi zakonite dojit minimalne k poskozeni napetovych ochran v RJ. Cela ta akce se mi nezda, je to podfuk.

2 euromen: bejvala vyhl. 74, u nas 718/2002, opravneni 24, b
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 04. 02. 2006 23:27

Max-Max píše:stridavych, pac pokus byl a generovani napeti delanej pomoci transformatoru
to hlavní si zapomněl, blesk je stejnosměrnej

jinak ano, ale zapomněl si říct, že proud de cestou nejmenšího odporu, tudíž přes pneumatiky(přece jenom chtě nechtě je v nich uhlík)
Naposledy upravil(a) euromen dne 04. 02. 2006 23:36, celkem upraveno 1 x.
dočasný konec BMW :-(

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 04. 02. 2006 23:33

no nevim co s tim má co dělat slovenská vyhláška o elektrotechnice, v Čr stále platí 50/78
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 04. 02. 2006 23:34

euromen píše:
Max-Max píše:stridavych, pac pokus byl a generovani napeti delanej pomoci transformatoru
to hlavní si zapomněl, blesk je stejnosměrnej
sakra euromene, si precti poradne prvni prispevek. je to pokus, vykonanej nekde ve svete a simulovali blesk. Jelikoz tak velke stejnosmerne napeti neni mozno jen tak vyvinout, delali to pres trafa, pouze jako pokus! Mne zajima, jeste jednou to napisu, jestli je dle nazoru elektricky vzdelanejch lidi mozno docilit toho, ze VVN po relativne dlouhe dobe prechodu automobilem nic neposkodi.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 04. 02. 2006 23:39

já sem to bral čistě teoreticky, v tom případě je blesk takovej jakej je, při dlouhodobym testu střídavinou to odejde, roztaví a odejde, řj stopro, vyhořej všechny kondenzátory, všechny cívky se roztrhaj a šváby explodujou odejde to, nepojede to

jo a bateku nebude mít cenu hledat :)

jinakv praze je někde nějakej ústav kde uměj dělat realný blesky(s realnym časem a cca i napětim) proto sem to psal, tohle sem bral jako výchozí
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 04. 02. 2006 23:44

euromen píše:já sem to bral čistě teoreticky, v tom případě je blesk takovej jakej je, při dlouhodobym testu střídavinou to odejde, roztaví a odejde, řj stopro, vyhořej všechny kondenzátory, všechny cívky se roztrhaj a šváby explodujou odejde to, nepojede to
no, pochopili sme se :lol:

proc to vsechno... VW dal do sveta garanci, ze kara vydrzi dlouhodobou zatez 800 kV a udelali o tom kratke video. udajne bylo dokonce mirne sychravo, coz uplne vylucuje moznost izolace auta vuci zemi. proto chci znat nazor, jestli jsem jenom ja neverici nebo VW zas vypustil do sveta blud.

U blesku bych mozna veril izolaci, jelikoz Far. klec celkem spolehlive chrani pred =V. Ovsem beznej blesk je udajne 100 MV az 1 TV, tak nevim, ta klec by zas musela byt sakra tlusta.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 04. 02. 2006 23:50

Max-Max píše:udajne bylo dokonce mirne sychravo
noooo. to je taky dost důležitej faktor, možná to bylo mokrý a jenom se to po tom "svezlo", lakt potom stačil jako izolace aby se to nedostalo na zem auta.Ale zase říkáš dlouhodobej........ Vim o člověku kterej právě přežil s lehkejma popáleninama 110kV, jen kvůli tomu že byl mokrej na kost
Max-Max píše:U blesku bych mozna veril izolaci, jelikoz Far. klec celkem spolehlive chrani pred =V. Ovsem beznej blesk je udajne 100 MV az 1 TV, tak nevim, ta klec by zas musela byt sakra tlusta
wikipedia poradila 100MV("pouze" 5 coulombů) 95% blesků a až 1GV(300 coulombů) u 5% blesků
http://cs.wikipedia.org/wiki/Blesk
vim že sme to počítali a průměrnej blesk má výkon 55kW
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
VegaX
Příspěvky: 85
Registrován: 13. 06. 2005 19:59
Bydliště: Písek

Příspěvek od VegaX » 06. 02. 2006 12:38

Podobnej test delali v Top Gearu s Golfem V. S tim ze uvnitr na ferovku sedel jeden z moderatoru. Jo a kdyz uz tak "Faradayova klec" To video jeste nekde mozna mam. Po tom testu otocil normalne klicem, podle displeje na palubce to mel asi pekne rozhozeny ale nastartoval v poho.

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 06. 02. 2006 15:39

hmm chci to taky vidět, ať vim co nejvíc info, protože mi to přídě divný, nebo mě napadlo, že tam prali 800kV ale piko proudy(potom ten blesk měl třeba výkon 1W)
dočasný konec BMW :-(

Odpovědět