VW pokus
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
VW pokus
modelova situace - vezme se Golf V, da se na holej asfalt bez zadne izolace, a privede se na nej dlohodobej el. vyboj o sile 800 kV - simulovanej blesk. Vyboj prochazi autem v celem rozsahu. Po skonceni pokusu auto udajne nastartuje a vse v poradku. Odmyslete si skutecnou silu blesku, pouze uvazujte.
Elektrikari, verite tomu?
Elektrikari, verite tomu?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
- CharlitoCZ
- Příspěvky: 218
- Registrován: 04. 11. 2005 19:46
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
já sem ti odpověděl, je to možný, ano, řekl sem že tam je faradiova klec, sem elektrikář, chceš naskenovat i mí papíry???Max-Max píše:je vam to potreba vysvetlit jeste jednou nebo jste nepochopili ze je to pokus?
proc asi se ptam jestli tomu elektrikar veri? tenhle pokus byl udelanej v zahranici, mne zadna diagnostika nezajima.

dočasný konec BMW 

ted na netu sem videl odpojovani 510kV rozvodu pekne to jiskri

jinak zalezi kudma proleti jakou si najde nejblizsi cestu do zeme , elektronika kterou projde blesk muze a nemusi zhoret zalezi na mnoho okolnosti
v praci taky blbnem kamos taky mas super boty a kdyz v nich je a sedne si na kancelarskou zidlu a pak hned vstane tak kdyz drzi zarivku v ruce tak ji pekne rosviti to je pak ficak 


jinak zalezi kudma proleti jakou si najde nejblizsi cestu do zeme , elektronika kterou projde blesk muze a nemusi zhoret zalezi na mnoho okolnosti


E39 530i
ex. e46 330d
ex. e30 318is
ex. e30 318is
ex. e30 320i
ex. e46 330d
ex. e30 318is
ex. e30 318is
ex. e30 320i
to bylo na americký soustavě ne? v evropě je 440kV strop, mezinárodní dálkový vedení (pokud mě paměť neklame)dargon píše:ted na netu sem videl odpojovani 510kV rozvodu pekne to jiskri![]()
jinak odpojování soustavy rozvodu a blesk se nedá srovnávat, blesk je stejnosěrnej a soustava střídavá (až na exotický vyjímky)
dočasný konec BMW 

a viš proč jí rozsvítí?dargon píše: jinak zalezi kudma proleti jakou si najde nejblizsi cestu do zeme , elektronika kterou projde blesk muze a nemusi zhoret zalezi na mnoho okolnostiv praci taky blbnem kamos taky mas super boty a kdyz v nich je a sedne si na kancelarskou zidlu a pak hned vstane tak kdyz drzi zarivku v ruce tak ji pekne rosviti to je pak ficak
dočasný konec BMW 

tak nejaky ty volty v nem budou 
jinak nejak to neresim tech 510kv vsak nerikam v jake to soustave bylo kde to bylo a proc to bylo ja to vedet nepotrebuji
prsote to bylo pekne podivani
a veci cim prosel blesk co se tyce elektroniky sem videl uz celkem hodne od TV az po kameru
nektere jdou opravit nektere vyhori az na uhel ...

jinak nejak to neresim tech 510kv vsak nerikam v jake to soustave bylo kde to bylo a proc to bylo ja to vedet nepotrebuji



E39 530i
ex. e46 330d
ex. e30 318is
ex. e30 318is
ex. e30 320i
ex. e46 330d
ex. e30 318is
ex. e30 318is
ex. e30 320i
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
kdyz vemes v potaz fakt, ze izolatory, ktere drzej jenom 100kV vedeni na stozarech, jakou maji delku aby byl kabel dostatecne vzdalen od stozaru - svod na zem - tak neni mozny, aby pri prechodu 800kV (stridavych, pac pokus byl a generovani napeti delanej pomoci transformatoru) nedoslo k vyboji mezi karoserii - napr spodni roh Far. klece, vuci zemi. Vzdalenost je mozna 15 cm, coz je prd. A tedy pri normalne zapojeny instalaci musi zakonite dojit minimalne k poskozeni napetovych ochran v RJ. Cela ta akce se mi nezda, je to podfuk.
2 euromen: bejvala vyhl. 74, u nas 718/2002, opravneni 24, b
2 euromen: bejvala vyhl. 74, u nas 718/2002, opravneni 24, b
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
to hlavní si zapomněl, blesk je stejnosměrnejMax-Max píše:stridavych, pac pokus byl a generovani napeti delanej pomoci transformatoru
jinak ano, ale zapomněl si říct, že proud de cestou nejmenšího odporu, tudíž přes pneumatiky(přece jenom chtě nechtě je v nich uhlík)
Naposledy upravil(a) euromen dne 04. 02. 2006 23:36, celkem upraveno 1 x.
dočasný konec BMW 

- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
sakra euromene, si precti poradne prvni prispevek. je to pokus, vykonanej nekde ve svete a simulovali blesk. Jelikoz tak velke stejnosmerne napeti neni mozno jen tak vyvinout, delali to pres trafa, pouze jako pokus! Mne zajima, jeste jednou to napisu, jestli je dle nazoru elektricky vzdelanejch lidi mozno docilit toho, ze VVN po relativne dlouhe dobe prechodu automobilem nic neposkodi.euromen píše:to hlavní si zapomněl, blesk je stejnosměrnejMax-Max píše:stridavych, pac pokus byl a generovani napeti delanej pomoci transformatoru
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
já sem to bral čistě teoreticky, v tom případě je blesk takovej jakej je, při dlouhodobym testu střídavinou to odejde, roztaví a odejde, řj stopro, vyhořej všechny kondenzátory, všechny cívky se roztrhaj a šváby explodujou odejde to, nepojede to
jo a bateku nebude mít cenu hledat
jinakv praze je někde nějakej ústav kde uměj dělat realný blesky(s realnym časem a cca i napětim) proto sem to psal, tohle sem bral jako výchozí
jo a bateku nebude mít cenu hledat

jinakv praze je někde nějakej ústav kde uměj dělat realný blesky(s realnym časem a cca i napětim) proto sem to psal, tohle sem bral jako výchozí
dočasný konec BMW 

- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
no, pochopili sme seeuromen píše:já sem to bral čistě teoreticky, v tom případě je blesk takovej jakej je, při dlouhodobym testu střídavinou to odejde, roztaví a odejde, řj stopro, vyhořej všechny kondenzátory, všechny cívky se roztrhaj a šváby explodujou odejde to, nepojede to

proc to vsechno... VW dal do sveta garanci, ze kara vydrzi dlouhodobou zatez 800 kV a udelali o tom kratke video. udajne bylo dokonce mirne sychravo, coz uplne vylucuje moznost izolace auta vuci zemi. proto chci znat nazor, jestli jsem jenom ja neverici nebo VW zas vypustil do sveta blud.
U blesku bych mozna veril izolaci, jelikoz Far. klec celkem spolehlive chrani pred =V. Ovsem beznej blesk je udajne 100 MV az 1 TV, tak nevim, ta klec by zas musela byt sakra tlusta.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
noooo. to je taky dost důležitej faktor, možná to bylo mokrý a jenom se to po tom "svezlo", lakt potom stačil jako izolace aby se to nedostalo na zem auta.Ale zase říkáš dlouhodobej........ Vim o člověku kterej právě přežil s lehkejma popáleninama 110kV, jen kvůli tomu že byl mokrej na kostMax-Max píše:udajne bylo dokonce mirne sychravo
wikipedia poradila 100MV("pouze" 5 coulombů) 95% blesků a až 1GV(300 coulombů) u 5% bleskůMax-Max píše:U blesku bych mozna veril izolaci, jelikoz Far. klec celkem spolehlive chrani pred =V. Ovsem beznej blesk je udajne 100 MV az 1 TV, tak nevim, ta klec by zas musela byt sakra tlusta
http://cs.wikipedia.org/wiki/Blesk
vim že sme to počítali a průměrnej blesk má výkon 55kW
dočasný konec BMW 
