Přístrojovka s otáčkoměrem
Přístrojovka s otáčkoměrem
Nazdárek,
mám v palubce místo otáčkoměru ty blbý hodiny. Dá se to vyměnit za otáčkoměr? A musí se nějak měnit elektro? Vzadu jsou dva obdélníkový konektory, jeden na straně tacháče a druhý u hodin a ještě je jedna zástrčka veprostřed,ale do tý není nic zapojený. Nevíte na co tam je? Taky mi dřív blikala řada zelenejch diod uprostřed palubovky dole na tý liště, teď už svítěj. Jsou nad nima nějaký znáčky,ale není to vidět jaký. Prej se to dá nějak vyrušit, nevíte někdo jak?
Díkys.
mám v palubce místo otáčkoměru ty blbý hodiny. Dá se to vyměnit za otáčkoměr? A musí se nějak měnit elektro? Vzadu jsou dva obdélníkový konektory, jeden na straně tacháče a druhý u hodin a ještě je jedna zástrčka veprostřed,ale do tý není nic zapojený. Nevíte na co tam je? Taky mi dřív blikala řada zelenejch diod uprostřed palubovky dole na tý liště, teď už svítěj. Jsou nad nima nějaký znáčky,ale není to vidět jaký. Prej se to dá nějak vyrušit, nevíte někdo jak?
Díkys.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power

SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7

Funkční přístrojovka s otáčkoměrem se dá sehnat cca za 1000,-.
Otáčkoměr by měl mít stupnici do 7000, nejlíp ze čtyřválce(6V má jiný kódovací člen - i když to jde přehodit).
Než tam tu novou dáš, zkontroluj baterky (tužkové dobíjecí 2 ks) uvnitř, popř. je vyměň, aby tě fungoval ukazatel servisnách intervalů.
Návod na reset je ke stažení - viz www.e30.cz.
Otáčkoměr by měl mít stupnici do 7000, nejlíp ze čtyřválce(6V má jiný kódovací člen - i když to jde přehodit).
Než tam tu novou dáš, zkontroluj baterky (tužkové dobíjecí 2 ks) uvnitř, popř. je vyměň, aby tě fungoval ukazatel servisnách intervalů.
Návod na reset je ke stažení - viz www.e30.cz.
Re: eště doplněk
A ukazuje správně?Flery píše:...ten klíč je jen na ekonoměr!!! otáčkoměr funguje vždy..
- Flery
- Bazarník
- Příspěvky: 6079
- Registrován: 16. 05. 2003 23:55
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
??
nevim ale když sem dal s 320i palubku do M10 318i tak lhal ekonoměr dal sem klíč a super a otáčkoměr sem skoušel na emisích a nelhal max točky vše sedělo..je to divný ale sedělo a na beton to bylo z 6v na 4v to vim a ten budík nelhal!!!
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D
____________________
E39 525D
Re: ??
Já dal přístrojovku z 325i do 318i, ekonoměr ukazoval vyšší spotřebu, otáčkoměr cca 2/3 otáček. Doladil jsem ho potenciometrem,ale nešel lineárně, tak jsem to vrátil a předělal štekr. Až potom to fungovalo jak má.Flery píše:nevim ale když sem dal s 320i palubku do M10 318i tak lhal ekonoměr dal sem klíč a super a otáčkoměr sem skoušel na emisích a nelhal max točky vše sedělo..je to divný ale sedělo a na beton to bylo z 6v na 4v to vim a ten budík nelhal!!!
Byl to starší nebo novější typ přístrojovky?
- Flery
- Bazarník
- Příspěvky: 6079
- Registrován: 16. 05. 2003 23:55
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
..
ty diody se dostnou do červenýho za 7500 km takže na výměnu oleje tak je to počítaný a ty budíky byly oboje z roku 85 a šlo to nevim ale jinak sem to nezkoušel..dneska sem dával dohromady ekonoměr na 520i E28 ale je to s Motronikem bude to honička s klíčem 520i L-Jetronic to dělá blbiny vono mi to blbne nějak celý na těch budíkach
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D
____________________
E39 525D
Re: ..
Tak to byly ty starší budíky.Flery píše:ty diody se dostnou do červenýho za 7500 km takže na výměnu oleje tak je to počítaný a ty budíky byly oboje z roku 85 a šlo to nevim ale jinak sem to nezkoušel..dneska sem dával dohromady ekonoměr na 520i E28 ale je to s Motronikem bude to honička s klíčem 520i L-Jetronic to dělá blbiny vono mi to blbne nějak celý na těch budíkach
Ty diody mohly dojít do červenýho zy 7500 km, pokud jsi je ujel za rok.
Nemají vazbu na kilometry, jen na čas.
Na výměnu oleje upozorní OILSERVICE, ten si hlídá kilometry s vazbou na režim provozu.
Re: ...
Bohužel, E28 neznam vůbec.Flery píše:aha o je zajímavý každej řikal že didy sou na olej...nehádam se ale nemáš zkušenosti s těma budíkama na E28 sou uplně jiný než na E30..
Ty diody mě zajímaly hned, jak jsem to koupil. Taky mě každej tvrdil olej, atd. ale nikdo se tím do detailu nezabejval. Takže jsem vyměnil baterky, vyresetoval a sleduju každou změnu (datum, kilometry) a vím, že zelená dioda = 2 měsíce, pak žlutá + INSPECTION a po měsíci jdou červený. Na OILSERVICE je nějakej algoritmus kilometry/režim motoru.
Čidlo teploty, co dává signál na budík, je zapojený do toho computeru servisních ukazatelů a pak teprve jde signál do měřáku na přístrojovku, takže se během provozu snímá teplota motoru a zapracovává.
To Flery: Díky za nabídku, bral bych to, ale Plzeň je na mě moc daleko, to by se mi to moc prodražilo.
To Venca: Takhle jak popisujes ty diody jsem to videl uz v par tuning casakach, zeleny, zluty a pak cerveny a nad tim napis OIL SERVICE INSPECTION, ale ja tam ty napisy nemam a vsechny diody svitej zeleny a jsou nad nima nejaky symboly. Nikde jsem nesehnal, jakej je v tom rozdil.
To Venca: Takhle jak popisujes ty diody jsem to videl uz v par tuning casakach, zeleny, zluty a pak cerveny a nad tim napis OIL SERVICE INSPECTION, ale ja tam ty napisy nemam a vsechny diody svitej zeleny a jsou nad nima nejaky symboly. Nikde jsem nesehnal, jakej je v tom rozdil.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power

SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7

U novějšího typu (86->) je symbol hodin mezi těmi nápisy.BOOST píše: To Venca: Takhle jak popisujes ty diody jsem to videl uz v par tuning casakach, zeleny, zluty a pak cerveny a nad tim napis OIL SERVICE INSPECTION, ale ja tam ty napisy nemam a vsechny diody svitej zeleny a jsou nad nima nejaky symboly. Nikde jsem nesehnal, jakej je v tom rozdil.
Viděl jsem to svítit spolu s INSPECTION, ale má to samostatnou žárovku.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Hošani, keď sa tu tak bavíte o budíkoch. Mne nejde otáčkomer ani spotreba v plasťáku, dočasne som to zamenil za komplet prístrojovku z chromaku, ten sviňa budík otáčky+ekometer nie je kompatibilný na novší typ palubky. To len keby ste niekto chceli skúšať kombinovať.
A propos, nemáte niekto komplet budíky na plasťák 320i?

325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
5 zelených, žlutá, 3 červený, OILSERVICE, INSPECTION do 1986, od 1986 se dělalo 5 zelených, žlutá, červená, OILSERVICE, symbol hodin, INSPECTION.Badliner píše:Kde jsou 3 cerveny???ja myslel, ze je vzy asi 5 ,nebo 6 zelenych(ted presen nevim) pak zluta cervena.
kazdopadne si myslimn,ze to ,ze to ma vazbu na mnozstvi spotrebovaneho paliva je dost vychytany, protoze bys to podle toho servisoval pravidelne.
Vazba na spotřebovaný palivo je u novějších BMW.
U E30 to není, diody jdou podle času. OILSERVICE nemá na diody vazbu.
Zaznělo tu několik pravd, polopravd i vyslovené nepravdy
je to asi takhlenc, střída se Oil service - Inspection I - Oil service - Inspection II (vetší rozsah prohlídky v servisu) - Oil Service - Inspecion I - atd. zhruba to je po 12-15tisic km, zaleží na modelu auta, u dízlů je interval Oil service kratší. Do toho ještě skáče občas s nejbližším Inspection symbol hodin což je pravidelná údržba po dvou letech, která je navic o výměně brzdovky a tak, ale i ta se rozsvěcí po ujetí počtu km, které ujede auto v běžném provozu asi za dva roky.
Tak a ta kilometráž, dejme tomu 15 tisic se ještě zkracuje podle okolností, (a podle toho taky postupně zhasínaj ty diody)
Algoritmus je takovej ze to počítá ujetou vzdálenost:
vzdalenost = a x (1+t+o)
a = skutečně ujetá vzdálenost na tacháči, t=teplota motoru, teplý 0, studený 1 (přesné rozhraní neznám), o = kdyz jsou otacky vetsi nez 4500 (zase podle modelu) tak 0.5, jinak 0
Takže když ujedu s autem 12km a auto je zahřátý a netočím ho přes 4500 tak to načte 12km ( vzdalenost = 12x (1+0+0)
Když ujedu 12km se studeným a budu ho rvát na 5tisic tak (jsem jednak kokot
a hlavně to napočítá 30 km (vzdalenost = 12 x (1+1+0.5)
Z toho vidno, že ¨jako údaje bere KM, otáčky a teplotu motoru, nikde žádný hodiny s budíkem
U novějších modelů to může být na základě spotřeby paliva, ale E30 nemá žádné vazby na množství spotřebovanýho paliva.
takže Venco, zelené diody SOUVISÍ JEDINĚ s olejem a ne s časem od posledního resetu - jakej by to jinak mělo smysl si odečítat samojediný počítadlo?? A Oil service MÁ vazbu na diody. A je ji fuk, jestli to ujedeš za den, nebo za dva měsíce - není to kalendář.
a Bad linere: diody ZÁVISÍ na km.
je to asi takhlenc, střída se Oil service - Inspection I - Oil service - Inspection II (vetší rozsah prohlídky v servisu) - Oil Service - Inspecion I - atd. zhruba to je po 12-15tisic km, zaleží na modelu auta, u dízlů je interval Oil service kratší. Do toho ještě skáče občas s nejbližším Inspection symbol hodin což je pravidelná údržba po dvou letech, která je navic o výměně brzdovky a tak, ale i ta se rozsvěcí po ujetí počtu km, které ujede auto v běžném provozu asi za dva roky.
Tak a ta kilometráž, dejme tomu 15 tisic se ještě zkracuje podle okolností, (a podle toho taky postupně zhasínaj ty diody)
Algoritmus je takovej ze to počítá ujetou vzdálenost:
vzdalenost = a x (1+t+o)
a = skutečně ujetá vzdálenost na tacháči, t=teplota motoru, teplý 0, studený 1 (přesné rozhraní neznám), o = kdyz jsou otacky vetsi nez 4500 (zase podle modelu) tak 0.5, jinak 0
Takže když ujedu s autem 12km a auto je zahřátý a netočím ho přes 4500 tak to načte 12km ( vzdalenost = 12x (1+0+0)
Když ujedu 12km se studeným a budu ho rvát na 5tisic tak (jsem jednak kokot

Z toho vidno, že ¨jako údaje bere KM, otáčky a teplotu motoru, nikde žádný hodiny s budíkem
U novějších modelů to může být na základě spotřeby paliva, ale E30 nemá žádné vazby na množství spotřebovanýho paliva.
takže Venco, zelené diody SOUVISÍ JEDINĚ s olejem a ne s časem od posledního resetu - jakej by to jinak mělo smysl si odečítat samojediný počítadlo?? A Oil service MÁ vazbu na diody. A je ji fuk, jestli to ujedeš za den, nebo za dva měsíce - není to kalendář.
a Bad linere: diody ZÁVISÍ na km.
Můžeš uvést zdroj těchto informací?kdo. píše:Zaznělo tu několik pravd, polopravd i vyslovené nepravdy
je to asi takhlenc, střída se Oil service - Inspection I - Oil service - Inspection II (vetší rozsah prohlídky v servisu) - Oil Service - Inspecion I - atd. zhruba to je po 12-15tisic km, zaleží na modelu auta, u dízlů je interval Oil service kratší. Do toho ještě skáče občas s nejbližším Inspection symbol hodin což je pravidelná údržba po dvou letech, která je navic o výměně brzdovky a tak, ale i ta se rozsvěcí po ujetí počtu km, které ujede auto v běžném provozu asi za dva roky.
Tak a ta kilometráž, dejme tomu 15 tisic se ještě zkracuje podle okolností, (a podle toho taky postupně zhasínaj ty diody)
Algoritmus je takovej ze to počítá ujetou vzdálenost:
vzdalenost = a x (1+t+o)
a = skutečně ujetá vzdálenost na tacháči, t=teplota motoru, teplý 0, studený 1 (přesné rozhraní neznám), o = kdyz jsou otacky vetsi nez 4500 (zase podle modelu) tak 0.5, jinak 0
Takže když ujedu s autem 12km a auto je zahřátý a netočím ho přes 4500 tak to načte 12km ( vzdalenost = 12x (1+0+0)
Když ujedu 12km se studeným a budu ho rvát na 5tisic tak (jsem jednak kokota hlavně to napočítá 30 km (vzdalenost = 12 x (1+1+0.5)
Z toho vidno, že ¨jako údaje bere KM, otáčky a teplotu motoru, nikde žádný hodiny s budíkem
U novějších modelů to může být na základě spotřeby paliva, ale E30 nemá žádné vazby na množství spotřebovanýho paliva.
takže Venco, zelené diody SOUVISÍ JEDINĚ s olejem a ne s časem od posledního resetu - jakej by to jinak mělo smysl si odečítat samojediný počítadlo?? A Oil service MÁ vazbu na diody. A je ji fuk, jestli to ujedeš za den, nebo za dva měsíce - není to kalendář.
a Bad linere: diody ZÁVISÍ na km.