Přístrojovka s otáčkoměrem

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Přístrojovka s otáčkoměrem

Příspěvek od BOOST » 19. 10. 2003 13:58

Nazdárek,
mám v palubce místo otáčkoměru ty blbý hodiny. Dá se to vyměnit za otáčkoměr? A musí se nějak měnit elektro? Vzadu jsou dva obdélníkový konektory, jeden na straně tacháče a druhý u hodin a ještě je jedna zástrčka veprostřed,ale do tý není nic zapojený. Nevíte na co tam je? Taky mi dřív blikala řada zelenejch diod uprostřed palubovky dole na tý liště, teď už svítěj. Jsou nad nima nějaký znáčky,ale není to vidět jaký. Prej se to dá nějak vyrušit, nevíte někdo jak?
Díkys.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Venca

Příspěvek od Venca » 19. 10. 2003 17:31

Funkční přístrojovka s otáčkoměrem se dá sehnat cca za 1000,-.

Otáčkoměr by měl mít stupnici do 7000, nejlíp ze čtyřválce(6V má jiný kódovací člen - i když to jde přehodit).

Než tam tu novou dáš, zkontroluj baterky (tužkové dobíjecí 2 ks) uvnitř, popř. je vyměň, aby tě fungoval ukazatel servisnách intervalů.

Návod na reset je ke stažení - viz www.e30.cz.

Venca

Re: eště doplněk

Příspěvek od Venca » 20. 10. 2003 19:43

Flery píše:...ten klíč je jen na ekonoměr!!! otáčkoměr funguje vždy..
A ukazuje správně?

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

??

Příspěvek od Flery » 20. 10. 2003 19:46

nevim ale když sem dal s 320i palubku do M10 318i tak lhal ekonoměr dal sem klíč a super a otáčkoměr sem skoušel na emisích a nelhal max točky vše sedělo..je to divný ale sedělo a na beton to bylo z 6v na 4v to vim a ten budík nelhal!!!
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

Venca

Re: ....

Příspěvek od Venca » 20. 10. 2003 19:46

Flery píše:ptal ses na tu řadu světýlek zelenejch..chek control...to je ukazatel na výměnu oleje..když nefunguje ják má dá se vyrušit..umíme všechno..
Zelené diody nesouvisí s olejem, nesouvisí ani s Check controlem.
Ukazují jen dobu od posledního resetu.

Venca

Re: ??

Příspěvek od Venca » 20. 10. 2003 19:51

Flery píše:nevim ale když sem dal s 320i palubku do M10 318i tak lhal ekonoměr dal sem klíč a super a otáčkoměr sem skoušel na emisích a nelhal max točky vše sedělo..je to divný ale sedělo a na beton to bylo z 6v na 4v to vim a ten budík nelhal!!!
Já dal přístrojovku z 325i do 318i, ekonoměr ukazoval vyšší spotřebu, otáčkoměr cca 2/3 otáček. Doladil jsem ho potenciometrem,ale nešel lineárně, tak jsem to vrátil a předělal štekr. Až potom to fungovalo jak má.

Byl to starší nebo novější typ přístrojovky?

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

..

Příspěvek od Flery » 20. 10. 2003 20:02

ty diody se dostnou do červenýho za 7500 km takže na výměnu oleje tak je to počítaný a ty budíky byly oboje z roku 85 a šlo to nevim ale jinak sem to nezkoušel..dneska sem dával dohromady ekonoměr na 520i E28 ale je to s Motronikem bude to honička s klíčem 520i L-Jetronic to dělá blbiny vono mi to blbne nějak celý na těch budíkach
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

Venca

Re: ..

Příspěvek od Venca » 20. 10. 2003 20:11

Flery píše:ty diody se dostnou do červenýho za 7500 km takže na výměnu oleje tak je to počítaný a ty budíky byly oboje z roku 85 a šlo to nevim ale jinak sem to nezkoušel..dneska sem dával dohromady ekonoměr na 520i E28 ale je to s Motronikem bude to honička s klíčem 520i L-Jetronic to dělá blbiny vono mi to blbne nějak celý na těch budíkach
Tak to byly ty starší budíky.
Ty diody mohly dojít do červenýho zy 7500 km, pokud jsi je ujel za rok.
Nemají vazbu na kilometry, jen na čas.
Na výměnu oleje upozorní OILSERVICE, ten si hlídá kilometry s vazbou na režim provozu.

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

...

Příspěvek od Flery » 20. 10. 2003 20:17

aha o je zajímavý každej řikal že didy sou na olej...nehádam se ale nemáš zkušenosti s těma budíkama na E28 sou uplně jiný než na E30..
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

Venca

Re: ...

Příspěvek od Venca » 20. 10. 2003 20:35

Flery píše:aha o je zajímavý každej řikal že didy sou na olej...nehádam se ale nemáš zkušenosti s těma budíkama na E28 sou uplně jiný než na E30..
Bohužel, E28 neznam vůbec.
Ty diody mě zajímaly hned, jak jsem to koupil. Taky mě každej tvrdil olej, atd. ale nikdo se tím do detailu nezabejval. Takže jsem vyměnil baterky, vyresetoval a sleduju každou změnu (datum, kilometry) a vím, že zelená dioda = 2 měsíce, pak žlutá + INSPECTION a po měsíci jdou červený. Na OILSERVICE je nějakej algoritmus kilometry/režim motoru.
Čidlo teploty, co dává signál na budík, je zapojený do toho computeru servisních ukazatelů a pak teprve jde signál do měřáku na přístrojovku, takže se během provozu snímá teplota motoru a zapracovává.

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 20. 10. 2003 20:46

To Flery: Díky za nabídku, bral bych to, ale Plzeň je na mě moc daleko, to by se mi to moc prodražilo.

To Venca: Takhle jak popisujes ty diody jsem to videl uz v par tuning casakach, zeleny, zluty a pak cerveny a nad tim napis OIL SERVICE INSPECTION, ale ja tam ty napisy nemam a vsechny diody svitej zeleny a jsou nad nima nejaky symboly. Nikde jsem nesehnal, jakej je v tom rozdil.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Badliner
Příspěvky: 330
Registrován: 14. 09. 2003 20:49

Příspěvek od Badliner » 20. 10. 2003 20:49

U dealera BMW mi řikali,že diody nezavisí na čase ani na kilometrech ,ale množství spotřebovaneho paliva.A diody s Inspekci i oilservisem souvisi.jednou se rozsviti insepekce a priste zas oilservis.Aspon ,tak mi to podal jejich technik.

Venca

Příspěvek od Venca » 20. 10. 2003 20:53

BOOST píše: To Venca: Takhle jak popisujes ty diody jsem to videl uz v par tuning casakach, zeleny, zluty a pak cerveny a nad tim napis OIL SERVICE INSPECTION, ale ja tam ty napisy nemam a vsechny diody svitej zeleny a jsou nad nima nejaky symboly. Nikde jsem nesehnal, jakej je v tom rozdil.
U novějšího typu (86->) je symbol hodin mezi těmi nápisy.
Viděl jsem to svítit spolu s INSPECTION, ale má to samostatnou žárovku.

Badliner
Příspěvky: 330
Registrován: 14. 09. 2003 20:49

Příspěvek od Badliner » 20. 10. 2003 21:10

Ty hodiny znamenaj neco v tom smyslu ,ze je nejvyssi cas na tu inspekci... taky ukazujou 11.45 :lol:

Venca

Příspěvek od Venca » 20. 10. 2003 21:14

Badliner píše:Ty hodiny znamenaj neco v tom smyslu ,ze je nejvyssi cas na tu inspekci... taky ukazujou 11.45 :lol:
To by mohlo bejt.
Zřejmě mají stejnej význam jako poslední ze třech červených u toho staršího typu.

Badliner
Příspěvky: 330
Registrován: 14. 09. 2003 20:49

Příspěvek od Badliner » 20. 10. 2003 21:20

Kde jsou 3 cerveny???ja myslel, ze je vzy asi 5 ,nebo 6 zelenych(ted presen nevim) pak zluta cervena.
kazdopadne si myslimn,ze to ,ze to ma vazbu na mnozstvi spotrebovaneho paliva je dost vychytany, protoze bys to podle toho servisoval pravidelne.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 10. 2003 00:01

Hošani, keď sa tu tak bavíte o budíkoch. Mne nejde otáčkomer ani spotreba v plasťáku, dočasne som to zamenil za komplet prístrojovku z chromaku, ten sviňa budík otáčky+ekometer nie je kompatibilný na novší typ palubky. To len keby ste niekto chceli skúšať kombinovať. :) A propos, nemáte niekto komplet budíky na plasťák 320i?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Venca

Příspěvek od Venca » 21. 10. 2003 08:42

Badliner píše:Kde jsou 3 cerveny???ja myslel, ze je vzy asi 5 ,nebo 6 zelenych(ted presen nevim) pak zluta cervena.
kazdopadne si myslimn,ze to ,ze to ma vazbu na mnozstvi spotrebovaneho paliva je dost vychytany, protoze bys to podle toho servisoval pravidelne.
5 zelených, žlutá, 3 červený, OILSERVICE, INSPECTION do 1986, od 1986 se dělalo 5 zelených, žlutá, červená, OILSERVICE, symbol hodin, INSPECTION.
Vazba na spotřebovaný palivo je u novějších BMW.
U E30 to není, diody jdou podle času. OILSERVICE nemá na diody vazbu.

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 22. 10. 2003 11:18

Zaznělo tu několik pravd, polopravd i vyslovené nepravdy

je to asi takhlenc, střída se Oil service - Inspection I - Oil service - Inspection II (vetší rozsah prohlídky v servisu) - Oil Service - Inspecion I - atd. zhruba to je po 12-15tisic km, zaleží na modelu auta, u dízlů je interval Oil service kratší. Do toho ještě skáče občas s nejbližším Inspection symbol hodin což je pravidelná údržba po dvou letech, která je navic o výměně brzdovky a tak, ale i ta se rozsvěcí po ujetí počtu km, které ujede auto v běžném provozu asi za dva roky.
Tak a ta kilometráž, dejme tomu 15 tisic se ještě zkracuje podle okolností, (a podle toho taky postupně zhasínaj ty diody)
Algoritmus je takovej ze to počítá ujetou vzdálenost:
vzdalenost = a x (1+t+o)
a = skutečně ujetá vzdálenost na tacháči, t=teplota motoru, teplý 0, studený 1 (přesné rozhraní neznám), o = kdyz jsou otacky vetsi nez 4500 (zase podle modelu) tak 0.5, jinak 0

Takže když ujedu s autem 12km a auto je zahřátý a netočím ho přes 4500 tak to načte 12km ( vzdalenost = 12x (1+0+0)
Když ujedu 12km se studeným a budu ho rvát na 5tisic tak (jsem jednak kokot :) a hlavně to napočítá 30 km (vzdalenost = 12 x (1+1+0.5)

Z toho vidno, že ¨jako údaje bere KM, otáčky a teplotu motoru, nikde žádný hodiny s budíkem

U novějších modelů to může být na základě spotřeby paliva, ale E30 nemá žádné vazby na množství spotřebovanýho paliva.

takže Venco, zelené diody SOUVISÍ JEDINĚ s olejem a ne s časem od posledního resetu - jakej by to jinak mělo smysl si odečítat samojediný počítadlo?? A Oil service MÁ vazbu na diody. A je ji fuk, jestli to ujedeš za den, nebo za dva měsíce - není to kalendář.
a Bad linere: diody ZÁVISÍ na km.

Venca

Příspěvek od Venca » 22. 10. 2003 11:30

kdo. píše:Zaznělo tu několik pravd, polopravd i vyslovené nepravdy

je to asi takhlenc, střída se Oil service - Inspection I - Oil service - Inspection II (vetší rozsah prohlídky v servisu) - Oil Service - Inspecion I - atd. zhruba to je po 12-15tisic km, zaleží na modelu auta, u dízlů je interval Oil service kratší. Do toho ještě skáče občas s nejbližším Inspection symbol hodin což je pravidelná údržba po dvou letech, která je navic o výměně brzdovky a tak, ale i ta se rozsvěcí po ujetí počtu km, které ujede auto v běžném provozu asi za dva roky.
Tak a ta kilometráž, dejme tomu 15 tisic se ještě zkracuje podle okolností, (a podle toho taky postupně zhasínaj ty diody)
Algoritmus je takovej ze to počítá ujetou vzdálenost:
vzdalenost = a x (1+t+o)
a = skutečně ujetá vzdálenost na tacháči, t=teplota motoru, teplý 0, studený 1 (přesné rozhraní neznám), o = kdyz jsou otacky vetsi nez 4500 (zase podle modelu) tak 0.5, jinak 0

Takže když ujedu s autem 12km a auto je zahřátý a netočím ho přes 4500 tak to načte 12km ( vzdalenost = 12x (1+0+0)
Když ujedu 12km se studeným a budu ho rvát na 5tisic tak (jsem jednak kokot :) a hlavně to napočítá 30 km (vzdalenost = 12 x (1+1+0.5)

Z toho vidno, že ¨jako údaje bere KM, otáčky a teplotu motoru, nikde žádný hodiny s budíkem

U novějších modelů to může být na základě spotřeby paliva, ale E30 nemá žádné vazby na množství spotřebovanýho paliva.

takže Venco, zelené diody SOUVISÍ JEDINĚ s olejem a ne s časem od posledního resetu - jakej by to jinak mělo smysl si odečítat samojediný počítadlo?? A Oil service MÁ vazbu na diody. A je ji fuk, jestli to ujedeš za den, nebo za dva měsíce - není to kalendář.
a Bad linere: diody ZÁVISÍ na km.
Můžeš uvést zdroj těchto informací?

Odpovědět