výměna tlumičů

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Miras e30
Příspěvky: 138
Registrován: 21. 07. 2005 09:54
Bydliště: Mnichovo Hradiště

výměna tlumičů

Příspěvek od Miras e30 » 14. 01. 2006 20:54

Zdar lidi,mam takovej problém že se mi s ním nechce ani chlubit ale musím neboť si nevím rady. Koupil jsem tady od jednoho zatím nejmenovaného člena starší tlumiče a když jsem se dal dneska do jejich výměny tak jsem zjistil že s nima jde hejbat nahoru dolu až nadoraz to je první co se mi nezdá v pořádku a myslím si že ty tlumiče můžu vzít a hodit je dopopelnice?
No a když už tu píšu tak se rovnou zeptám zda mi někdo poradíte jak vytlačit ty spodní klouby co držej v Mcpersonu?
Budu rád za každou odpověd
BMW e36 touring

604175288

Uživatelský avatar
Jeňas
Příspěvky: 830
Registrován: 21. 05. 2005 08:24
Bydliště: Blansko City

Příspěvek od Jeňas » 14. 01. 2006 21:05

Jak se Ti hybe nahoru a dolu...? Normalne vlatni silou stlacis tlumic az na doraz...? Ten kloub - asi myslis cep. Ten by jsi musel vymlatit, ale nejpravdepodobnejsi a nejjednodussi jej bude vylisovat a novy potom zase nalisovat z5... Hodne stesti... :roll:
Ex E30 320i ´87 -> next E2(8,1?)...

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 14. 01. 2006 21:06

Proc by tlumice nemely jit zatlacit a opet vytahnout? Zalezi spis, jakou silou, zda jdou volne nebo " ztuha".

Na cepy existuje stahovak, ale lze pouzit i kladivo a par dobre mirenych ran. Ne na cep, ale na tu vec, v cem cep drzi, ted si nevzpomenu na nazev, a cep vyskoci.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Jeňas
Příspěvky: 830
Registrován: 21. 05. 2005 08:24
Bydliště: Blansko City

Příspěvek od Jeňas » 14. 01. 2006 21:12

Záchvat píše:Proc by tlumice nemely jit zatlacit a opet vytahnout? Zalezi spis, jakou silou, zda jdou volne nebo " ztuha".

Na cepy existuje stahovak, ale lze pouzit i kladivo a par dobre mirenych ran. Ne na cep, ale na tu vec, v cem cep drzi, ted si nevzpomenu na nazev, a cep vyskoci.
To je taky moznost... :wink:
Ex E30 320i ´87 -> next E2(8,1?)...

Uživatelský avatar
Miras e30
Příspěvky: 138
Registrován: 21. 07. 2005 09:54
Bydliště: Mnichovo Hradiště

Příspěvek od Miras e30 » 14. 01. 2006 21:19

no prostě jdou upně volně zatlačit a volně vysunout
BMW e36 touring

604175288

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 14. 01. 2006 21:22

Jestli jdou volne, tak netlumi a nejsou to tlumice :D

Pokus se je tedy nejmenovanemu clenovi vratit, jestli s vracenim nebude souhlasit, tak ho tu normalne udej, at si od nej priste neco spatneho nekoupim treba ja.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Jeňas
Příspěvky: 830
Registrován: 21. 05. 2005 08:24
Bydliště: Blansko City

Příspěvek od Jeňas » 14. 01. 2006 22:25

Tak s takovejma lidma bych se nechtel potkat. Myslim si, ze ho muzes s cistym svedomim udat, pac jestli je to tak, jak to rikas, tak se neni o cem bavit... :wink:
Ex E30 320i ´87 -> next E2(8,1?)...

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 15. 01. 2006 02:23

Já bych řek těma kloubama myslí Miras prostě čepy od řízení a ramene a ptá se jak je vyndat z phersonu aby ho mohl vyndat a vyměnit tlumič. Na to stačí kladivo. Vytočíš si volant do strany abys měl lepší přístup. Odšroubuješ z čepu matku. Kladivem oboucháš tu část phersonu ve který je čep zapuštěnej a zataženej matkou přímo na jeho úrovni, říká se tomu těhlice. Dej do ní párkrát pořádnou šlupku ze strany aby povolil, za stavu nezarezlýho by měl sám vyskočit dolu. Nestane-li se tak, tak na čep nasad zpátky matku tak aby byla natočená po předposlední závit(nesmí koukat čep zároven musí být matka pevně našrobovaná) a střídej rány do těhlice s přesným kolmým úderem na ten čep například přes náký dřevo ale opatrně i rovnou do matky. Až vyskočí tak sundej matku, pokud se bude protáčet tak ho natluč zpět a matku povol, potom už stačí třísknout jednou do těhlice.
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

ales.
Příspěvky: 652
Registrován: 04. 09. 2004 17:21
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od ales. » 15. 01. 2006 14:12

adam320 píše:Já bych řek těma kloubama myslí Miras prostě čepy od řízení a ramene a ptá se jak je vyndat z phersonu aby ho mohl vyndat a vyměnit tlumič. Na to stačí kladivo. Vytočíš si volant do strany abys měl lepší přístup. Odšroubuješ z čepu matku. Kladivem oboucháš tu část phersonu ve který je čep zapuštěnej a zataženej matkou přímo na jeho úrovni, říká se tomu těhlice. Dej do ní párkrát pořádnou šlupku ze strany aby povolil, za stavu nezarezlýho by měl sám vyskočit dolu. Nestane-li se tak, tak na čep nasad zpátky matku tak aby byla natočená po předposlední závit(nesmí koukat čep zároven musí být matka pevně našrobovaná) a střídej rány do těhlice s přesným kolmým úderem na ten čep například přes náký dřevo ale opatrně i rovnou do matky. Až vyskočí tak sundej matku, pokud se bude protáčet tak ho natluč zpět a matku povol, potom už stačí třísknout jednou do těhlice.
tak to je ulet :shock: koukám že tady platí pravidlo co nejde silou pujde ještě větší :lol: ste machří kluci, docela vám zavidím, že tomu tak rozumíte....bohužel(dle rodiču asi bohudík)mám jiný vzdělání než automechanik a takový opravy sou pro mě španělská věsnice, ale tuze rád bych to taky uměl a pokaždý, když přijedu do servisu, tak se toho snažím co nejvíc odkoukat, až z toho mnohdy asi nechápou... :roll:
btw:kdyby někdy někdo tady na olomoucku potřeboval k sobě nějakýho podavače klíču, tuze rád zdarma pomužu :wink:

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 16. 01. 2006 00:38

i v autorizáku se to takhle dělá ( je to rychlejší než hledat stahovák ) kromě AL těhlic,
:-))) když to má člověk v ruce jde to na 1 ránu :-)))

Odpovědět