Proč se mi nevyplatí nafta?

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Proč se mi nevyplatí nafta?

Příspěvek od mizuh » 04. 12. 2005 15:28

Mám možnost koupit velmi pěknou E34 touring 525 TDS, na bmw klubu mě přesvědčujou, že při tom co najezdím ( cca 10-15tis ročně ) se mi nafta nevyplatí. Proč? Pořizovací cena je narozdíl od novýho auta přibližně stejná a u deset let starýho auta se může podělat cokoliv ať je to benzín nebo nafta. Některý názory se mi zdají trochu zkreslený protože se mi zdá, že nafta v BMW má víc odpůrců než příznivců. Jeikož jsem naftu nikdy neměl, tak to sám nedovedu objektivně posoudit. Proto budu rád za Vaše objektivní názory. Názory typu nafta patří do kamen si nechte prosím pro sebe.
momentálně bez.......

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 04. 12. 2005 15:36

víš trošku historii toho auta, respektive kdo s nim jezdil před tebou?

u TDSek napr. radi praskaj hlavy pri necitlivym zachazeni...
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Příspěvek od Lukas-e21 » 04. 12. 2005 15:44

kašli na TDSo těžko naarzíš na auto co ma najety poctivy kilometry, takže mužeš očekávat opravu (generálku lépe řečeno) podávacího čerpadla, můžeš očekávat brzký odchod turba, hlava ti muže prasknout(a že to dělá ráda), spotřeba při klidný jízdě kolem 7.5l nafty 525i ti pojede za 9,5l benzinu.

pokud neznáš historii toho auta absolutné podrobně kašli an TDSo.

a při těch kilometrech se ti fakt ropa nevyplatí zvlášt když za TDSo zapaltíš víc jak za pěknyho benzina.
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 04. 12. 2005 16:24

Ani to auto nemusíš znát, ale u jetýho TDSa je třeba bejt ostražitej. Nejlépe v tom smyslu, že auto prohlídne důkladně někdo, kdo tomu rozumí. Chce to minimálně změřit tlaky v motoru a celkovou dost důkladnou prohlídku.

Pokud je to třeba od dobrého známého nebo prostě historii auta znáš, tak bych se toho nebál. Dřív jsem byl taky příznivec nafty a to najedu ročně několikrát víc než uvádíš ty. Teď se ale ceny nafty a benzínu vyrovnaly, takže pokud nemáš zdroj nafty, vyjde to finančně nastejno.

TDS nepojede pod 8 litrů, spíš za víc, a se stejným benzínem - 2,5i se dá kolem deseti plus mínus jezdit v klidu.

Ono se říká, že nafta je dražší na údržbu, což platí třeba u svíček ( žhavicí cca 300 Kč ks, zapalovací cca 50 Kč ks ), ale pokud máš auto v dobrém stavu, myslím, že jezdí furt - ať benzín nebo nafta. Nepočítám spotřební věci jako destičky, olej, tlumiče, atd ...

Zase naftové auto si spíš udrží cenu ( relativně ) oproti benzínovému.

Zkusil jsem naftu, benzín, i LPG a tak nějak bych to shrnul takhle ( myšleno u BMW ):

Benzín - nepatrně vyšší spotřeba, levné opravy, bezproblémové starty v létě v zimě, většinou lepší výbava než u nafťáků, větší výběr ojetých aut.

Nafta - menší rozpětí spotřeby ( plné/prázdné auto je rozdíl tak kolem litru na sto ), je nutné počítat zvlášť v zimě s větší pravděpodobností, že bude problém ( zamrzání nafty, starty, ... ), ale jede taky slušně

LPG - čtyřválec to zkousne, ale já s tím měl u šestiválce spíš problémy. Plyn je velmi citlivý na stav zapalování, svíček, kabelů, rozdělovače, atd ..., takže po instalaci plynu čeká majitele ještě vyladit vlastní auto. Nicméně když to funguje, určitě to smysl má. Ale u kombíka přicházíš defakto o to, že to je kombík. Nádrž do rezervy je na nic, jezdíš každých dvěstě kilometrů pro plyn.

Závěr : 1. Benzín, 2. Nafta, 3. LPG

Je to jen moje zkušenost, takže pokud chce někdo ohnivou debatu na téma jaký pohon pro BMW, ať použije fci hledat a najde toho tuny - díky.
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od mizuh » 04. 12. 2005 16:49

Historii auta znám. Známej ho koupil na kšeft 2 roky zpátky s přidřenou klikou. Při opavě bylo vyměněný i turbo. Něco s tím nalítal a teď auto stojí a ztrácí na ceně. Radši bych taky benzín, ale v takovým stavu a výbavě jsem zatím neviděl benzín prodávat, leda dotáhnout něco zvenku na přestavbu.
momentálně bez.......

Uživatelský avatar
Slavisimo
Příspěvky: 1114
Registrován: 14. 01. 2005 22:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od Slavisimo » 04. 12. 2005 17:00

mizuh píše:Historii auta znám. Známej ho koupil na kšeft 2 roky zpátky s přidřenou klikou. Při opavě bylo vyměněný i turbo. Něco s tím nalítal a teď auto stojí a ztrácí na ceně. Radši bych taky benzín, ale v takovým stavu a výbavě jsem zatím neviděl benzín prodávat, leda dotáhnout něco zvenku na přestavbu.
tak to je slusny

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 04. 12. 2005 17:38

Z vlastních zkušeností vím, že jak se na přeplňované starší naftě začne něco srát, tak je to prakticky každou zimu nějaká investice (čerpadlo, svíce,...). Ještě starší nafťáky bez turba vydržely prakticky dýl než přeplňované, podle zkušeností mých známých, kteří vystřídali snad všechny typy aut kromě elektromobilu :) Já osobně bych se starší nafty asi taky bál, ale je to na tobě...

P.S.: Ty závady co jsem psal byly sice na našem rodinném Passatu ročník 91, ale každou zimu tam bylo něco a to jsme mu nedávali kdovíjaký kouř, bylo to pěkné auto.... U BMW to může být úplně jinak... Benzín rulezzz :lol:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
zahy
Příspěvky: 1295
Registrován: 21. 10. 2003 20:06
Bydliště: Plzeň-Praha

Příspěvek od zahy » 05. 12. 2005 17:55

Teda panove to jsou nazory :shock: objektivne to tu rek akorat Dan Td
to co uz bylo receno,auta bych se nebal,spotreba pod 8 nepujdes ani nahodou,takze jestli nemas v dnesni dobe prisun nafty/jinde nez u benziny :D /tak se naftak z hlediska ekonomiky moc nevyplati,takze zalezi na tobe co chces :!:
Citroen Xm 2,1td 780 500km
e34 525tds touring 258 500km
e30 325tds rekonstruktion-new motor pripraven

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 06. 12. 2005 10:52

Já mám pořád naftu taky jen kvůli tomu, že na pumpě netankuju :twisted:
Jinak bych měl taky berenzen :!:
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery » 06. 12. 2005 13:27

No ono u TDS je fakt minus toho ze "prej" žere drobet vic nez je dobry, a ver ze kdyz se ti neco posere je fakt ze se to schani hur a je toho vic, na druhou stranu ja mam TD E30 a nemuzu si to vynachvalit co se tyce jizdy najedu na dalnici a pod 160 nejdu spotreba do 8 mi vsude a opravdu se svezu pekne coz u benzinu by me stalo mnohem vic!! ale kdyz sem schanel vstrik stal me M tech II volant kdyz sem schanel ovladaci ventil turba novej v BMW po mesici mi nikdo nenapsal ze ho ma a tak je to dal...takze pokud bych chtel fakt setrit koupm 318 M40 a dam LPG a jezdim levne a kdyz se neco vysere tak to stoji hovno...
jeste dodam ze sem se byl podivat na 4 autech E36 v TD nebo TDS a ani jedno sem nevzal ja svoje auto znam 5 let tak sem se toho zas tak nebal 8) ale stejne si rikam ze to jednou pride slapnu a elektornika si rekne ze ne a sem v prdeli....tohohle dne se bojim jinak kdo jel s mym autem rekne ti sam ze turbo nafta od BMW je fakt na klid a reknu tu ze 320i si s tim das 8) u TDS by to melo bejt este lepsi :twisted:
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od mizuh » 06. 12. 2005 19:11

Možná jsemto hned na začátku napsal blbě. Jde o to, že budu potřebovat větší auto, E30 už je malá a sehnat E34 touringa v benzínu na českejch papírech je problém:? Proto se snažím zvážit rizika nafty, kterou mám možnost výhodně koupit, ale nemám s naftou zkušenost. Problém je v tom, že na dovezeným autě ( třeba v benzínu ), kde neznám historii, se toho může taky hromada podělat. Nejde mi o výkon ani spotřebu, prostě potřebuju spolehlivý rodinný auto :D
momentálně bez.......

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery » 06. 12. 2005 21:56

mizuh píše:Možná jsemto hned na začátku napsal blbě. Jde o to, že budu potřebovat větší auto, E30 už je malá a sehnat E34 touringa v benzínu na českejch papírech je problém:? Proto se snažím zvážit rizika nafty, kterou mám možnost výhodně koupit, ale nemám s naftou zkušenost. Problém je v tom, že na dovezeným autě ( třeba v benzínu ), kde neznám historii, se toho může taky hromada podělat. Nejde mi o výkon ani spotřebu, prostě potřebuju spolehlivý rodinný auto :D
rek bych ze par E34 v kombu se najde v benzinu stejne jako v nafte v tom to neni 8) u nas je jich dost nevym proc by byla E30 v kombu mala prestehoval sem s ni celej muj byt a i tatovo :lol:
jasny chces E34 nc nerikam chapu 8)
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

Uživatelský avatar
BMWAK
Příspěvky: 2561
Registrován: 10. 10. 2004 19:10
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od BMWAK » 06. 12. 2005 22:03

Flery píše:
mizuh píše:Možná jsemto hned na začátku napsal blbě. Jde o to, že budu potřebovat větší auto, E30 už je malá a sehnat E34 touringa v benzínu na českejch papírech je problém:? Proto se snažím zvážit rizika nafty, kterou mám možnost výhodně koupit, ale nemám s naftou zkušenost. Problém je v tom, že na dovezeným autě ( třeba v benzínu ), kde neznám historii, se toho může taky hromada podělat. Nejde mi o výkon ani spotřebu, prostě potřebuju spolehlivý rodinný auto :D
rek bych ze par E34 v kombu se najde v benzinu stejne jako v nafte v tom to neni 8) u nas je jich dost nevym proc by byla E30 v kombu mala prestehoval sem s ni celej muj byt a i tatovo :lol:
jasny chces E34 nc nerikam chapu 8)
zapomněl jsi dodat že při stěhování jsi za tim měl vlek jako hovado!!jinak muj názor je že nafta není až tak špatná když vidim jak jede fleryho touring tak se kolikrát až divím že je to nefta a TDS by mělo jet ještě podstatně líp...takže si myslím že i s tourem E34by to mohl pěkně jet..každopádně bych být tebou nekupoval 520it to už bude moooc těžký!
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d


728 36 83 19

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery » 06. 12. 2005 22:14

jo nafta jede pekne aspon v TD v TDS sem nikdy nejel ale je dost TD v kerych sem jel a nejeli vubec peklo na zemi chce to kliku a hledat 8)
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

pepino.k
Příspěvky: 39
Registrován: 22. 09. 2005 14:07
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od pepino.k » 07. 12. 2005 12:08

Myslim,že by jsi se v tom měl púořádně projet aby jsi si udělal vlastní názor.
Já jsem měl jak benzíny,tak dýzly a naftovej motor mi prostě sedí líp,ale každej je na tom asi jinak.
Já sem jel do itálie za 6,5l a teď v zimě jezdim po městě za 8,5
To by myslim s benzínovým dvapul litrem nešlo.
Vevnitř motor skoro neslišíš a když na něj šlápneš tak se taky vůbec nebrání.
S těma hlavama:ty praskaly hlavně do roku 92. A když nebudeš prase a necháš motor ohřát tak ti bude sloužit dobře.
Já mam najeto 360000 km a šlape super.
Důležitý je aby to mělo pravidelný servis.Nejlepší je koupit auto se servisní knížkou.
Neboj se a jdi do toho

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od mizuh » 07. 12. 2005 12:31

Flery píše:rek bych ze par E34 v kombu se najde v benzinu stejne jako v nafte v tom to neni 8) u nas je jich dost
Hledal jsem s nad na všech možnejch servrech a našel jsem jen 540i. Jinak nic. Asi bych musel slítat pár bazarů a annonci
nevym proc by byla E30 v kombu mala prestehoval sem s ni celej muj byt a i tatovo :lol: jasny chces E34 nc nerikam chapu 8)
V E30 jsem toho taky přestěhoval dost, ale jezdit pravidelně s kočárem autosedačkou a psem + minimálně dva dospělý a k tomu nějaký to zavazadlo to si fakt nedovedu přestavit :D Věci můžeš nacpat do auta jak chceš, ale lidi a zvířata moc ne :lol:
momentálně bez.......

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery » 07. 12. 2005 13:10

tvoje reseni se jmenuje VW transporter

helet zkus treba www.tipcars.cz nebo www.cars.cz anebo www.annonce.cz a nerikej ze tam nic neni koukam na ty servery porad a je tam toho dost 8)
je tam 525 tour 92 2,5i kolem 80 ale ta 540 6 speed za 100 je moooc vonava chce to schanet TDS je jich vic no tak to prober 8) pokud chces dat vic kolem 180 nahoru mas moznost sehnat uz E39 8)

anebo ale nenutim Opel Omega B stoji to min TD motory BMW zadni nahon a maj i benzinou skalu a opel benzin cekem umi je to vetsi nez E34 ale neber 6valec a neber 2,0 8 V!!!!! idelaka je bud nafta nebo 2,016V
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

Uživatelský avatar
Slavisimo
Příspěvky: 1114
Registrován: 14. 01. 2005 22:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od Slavisimo » 07. 12. 2005 14:01

vem to 525TDS a nemusis hledat

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od mizuh » 07. 12. 2005 15:08

Flery píše:tvoje reseni se jmenuje VW transporter
Já vím :lol: ale....
momentálně bez.......

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery » 07. 12. 2005 17:04

mizuh píše:
Flery píše:tvoje reseni se jmenuje VW transporter
Já vím :lol: ale....
helet ja kdybych fakt potreboval velkou karu jak rikas ty tak do nej du ve svej kategorii patri k nejlepsim a BMW bych si nechal jen jako auto na blbnuti...a za transportera das kolem 120 za peknyho 8)
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

Odpovědět