Anonymous píše:No já měl zato, že motory M50 s VANOS jsou označovaný za M52, ale je možný, že se mejlim. Od 92/9 jsou všechny M50 osazený VANOS....
Taky sem slyšel že 2.8 má menší spotřebu než 2.5

Rozdíl mezi M50 a M52 není ve vanosu. E36 s M50 pod kapotou byly 320 (150k) a 325ky (192k), s M52 byly 323i (coz je 2,5i 170k) a 328i (193k).
Některé M50 Vanos mají, nekteré ne, lišilo se to podle roku výroby. Rozdílů je víc, ten hlavní je v hmotnosti, protože M50 je hliníková snad jen částečně a M52 má z hliníku komplet blok, potom je snad rozdíl v tom, že M50 má nebo nemá 1 vanos, M52 by měla mít tuším double vanos.
M52 má proti M50 jinde krouťák i výkon (max krouťák o dost níž a max výkon tuším o 100 rpm výš než M50).
A finální rada zní - zkus vlézt na BMWKLUB -
www.bmwklub.cz, protože tam se zabývají novějšími vozy než my, co řešíme staré vrány E30.