Sosnová 31.7.2005

Info o všemožných akcích a srazech - hlavně BMW
Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Sosnová 31.7.2005

Příspěvek od DC » 01. 08. 2005 10:02

V neděli 31. 7. se uskutečnilo další setkání klubu přátel driftu povětšinou s vozidly E21, E30, E36 a RX-7 na autodromu u Sosnové.

Pro mnohé celá akce začala už mnohem dříve přípravou jak aut tak hlavně scháněním kol vhodných pro jízdu na okruhu. To se také povedlo a ten den na okruhu padlo více než stovka kol s různými typy pneumatik - zimní, letní, tvrdé i měkké směsi, různé sliky - vše padlo za oběť zběsilému protáčení pneumatik. Dokonce jsme si museli pronajmout truckera Hanise aby nám pomohl přepravit to velké množství kol až k okruhu.

Na akci se organizátorům povedlo objednat takřka vzorové počasí - ráno bylo ještě mokro, takže po přezutí aut se hned vyrazilo na okruh a dala se vyzkoušet jízda na povrchu s nižší adhezí a tím se lépe dostat do cviku. Trať během asi dvou hodin takřka úplně vyschla a díky intenzívním průjezdům všech zůčastněných byla s pokračujícím časem pokryta hlavně v zatáčkách gumovým povlakem z pneumatik klouzajících se vozů.
Sluníčko se pak také dostavilo a pražilo slušně, ale vydržitelně.

Důležité pro správné a předvídatelné chování auta na okruhu je mimo tisíce dalších věcí i správné vyladění podvozku a volba takových rozměrů pneumatik aby se správně vracelo řízení. Z toho důvodu sem zvolil dopředu klasické 205/55/15 a dozadu co dům dal :) většinou originálních rozměrů. Podvozek M-technik splnil svoji funkci pro mě možná až překvapivě dobře. Pro ulehčení motoru sem vyndal sedačky a všechno nepotřebné z kufru včetně rezervy. Kvůli tomu sem se bál přetáčivosti, ale jak se později ukázalo, dalo se to vykompenzovat a naopak ulehčení na zadní nápravě pomohlo poměrně slabému motoru k překvapujícím výkonům.

Po těchto všech přípravách sem vyrazil na trať, kde už kroužilo spousta řidičů a po zahřátí sem si začal taktéž zkoušet utrhnout v zatáčkách auto, nejříve jen zlehýnka na trojku, na což ale můj motor nemá dostatečný výkon k udržení v driftu, takže po řádném zahřátím motoru došlo k častější jízdě na druhý převodový stupeň. Zpočátku mi to vzhledem k minimálním dosavadním okruhovým zkušenostem šlo prachmizerně, takže různé hodiny a výlety mimo trať nebyly nic zvláštního. Postupem času a s narůstajícím počtem ujetých kol sem získával návyky na průjezdy zatáček a od učitelů Iwana, Matyase a Ondry_m sem dostával cenné rady a návody na plynulý průjezd. Také vzpomínka na drift bible, kde Keiichi Tsuchiya vysvětluje možnosti průjezdů zatáčkami velmi pomohla a začal sem jezdit také podle jeho návodu.

Vyzkoušel sem si shift-lock, power over, brake a feint drift.
Nejčastěji sem však jezdil tímto stylem: Po okruhu od startu jízda po rovince za tři a před zatačkou rozhození auta podřazením na dva (shift-lock) a následný průjezd celou největší zatáčkou v co nejširším driftu. Po výjezdu ze zatáčky za tři a před další pravotočivou zatáčkou opět shift-lock za dvě a průjezd zatáčkou, v nájezdu do další pravotočivé zatáčky se občas podařilo udržet auto rozhozené ještě z minulé zatačky a pouhým přidáním plynu udržet náklon auta na co nejdelší vzdálenost před další zatačkou. Pokud se podaří protáhnout tento power over drift až do místa nájezdu do levé vracečky stačilo po překývnutí auta opět přidat trošku plyn a vychutnávat si výhled z okna jiným směrem než obvykle při relativně vysoké rychlosti. Následuje rychlá levotočivá zatáčka, někdy za dvě, někdy za tři, dle nálady. Pak rovinka za tři a před 90° levotočivou rozhození podřazením na dvě a následuje efektní široký drift, který umožnuje na výjezdu pár překývnutí zádě ze strany na stranu jak známe z videií arabských kolegů :) . Poté řadím třetí rychlost. Po průjezdu kolem boxů následuje 180° levotočivá, kde jsem také použil shift-lock na rozhození a pak za stálého korigování plynem sem se snažil udržet auto rozhozené ještě do další pravotočívé zatačky před cílovou rovinkou, kde se dala ještě dělat arabika.

Obrázek

Jeden takový pokus mi také byl osudný a "vydělal" sem si na pravý zadní blatník :( .

Obrázek

To docela zamrzlelo, ale stalo se to někdy zhruba v polovině jízd a nechtěl sem kvůli drobnému ťukanci přijít o možnost si zadriftovat, Takže hurá přezout na další sadu pneu a zpátky na trať. Po tomto demolition derby mi to dle mnohých začlo jít lépe - driftování je dost o psychice a když ze mě spadly zábrany bylo už všechno jedno :) .

Celkově to byla myslím velmi vydařená akce i když nejen já jsem přišel k ůjmě: Hanis také lehce poupravil vzhled svého černého závodního CSLka, Matyase jsem po zadření domů odtáhnul, maranelo a bmwm3 urvali silentbloky motoru - maranelův chladič nepřežil kontakt s vrtulí chlazení; michalovi(bmwm3) se naštěstí motor neutrhl úplně. Na celkové opotřebení aut raději nemyslet...

všichni sme si to velmi užili a doufám že se zase přístě na okruhu potkáme

Driftu zdar :wink:

Obrázek
Naposledy upravil(a) DC dne 02. 08. 2005 17:26, celkem upraveno 8 x.
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 01. 08. 2005 10:10

a ještě drobná statistika
na 420 km jízdy (z toho lehce přes 200 na kruhu - tzn. asi 150 kol) sem spotřeboval:
zhruba 100 litrů Naturalu 95 - spotřeba na okruhu kolem 35 l/100 - Ondra 54 l/100 - turbo prostě jede a žere víc :)
3 deci oleje
3 litry vody pro sebe - auto žádnou nechtělo - řikalo že si se svejma 10 litrama vystačí dlouho :)
15 pneumatik
a pár centimetrů náplastí na různý puchejře, jelikož jezdit tak intenzivně sem doposud opravdu nebyl zvyklý - příště už to budou opravdu řešit rukavice na celou ruku :)

PS: sorry že je to tak dlouhý, trošku sem se rozepsal :)
Naposledy upravil(a) DC dne 01. 08. 2005 17:39, celkem upraveno 2 x.
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 01. 08. 2005 10:23

Bylo to super, ještě vykašlávám kousky pneumatik :-)

Fotky a videa sem. Jen se nestyďte :)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 01. 08. 2005 10:46

Vrtuli nemám ani 0,5 cm od chladiče a celej motor tak leží něják divně.. :-(
Urval jsem ty silentbloky oba, ani v Autobase, ani v Autecu, ani u Bychla je nemaj, tak jsem si je objednal a budu čekat týden.. :cry: Někde asi trošku praskla nějáká hadice, protože ráno pod autem byla vlkhá skvrna..

Jinak akce byla FAKT super, všichni nadšení, bylo to výborný a díky za to..

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 01. 08. 2005 10:49

taky bych chtěl poděkovat všem, kteří mě svezli :wink:

bylo to inspirující 8)
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Vendy
Příspěvky: 10
Registrován: 07. 12. 2004 15:08

Příspěvek od Vendy » 01. 08. 2005 11:46

Já bych také ráda poděkovala všem za svezení, byli a jste super :D

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 01. 08. 2005 11:57

taky dík - supr akce

jsem měl takovou, pro mě zajimavou, zkušenost - zimní pneu mi vydžely víc jak letní :roll:
jak se zimy zahřály, tak snad přibejvaly, než ubejvaly :twisted:
nejlepší gumou jsem s tomíkem vyhlásily gumu od fy Pirelly ( nějaká zima, myslím P9) - ta svině přežila snad 3 gumy :twisted: - furt na ni byl nějakej vzorek a držela a držela
dobrý byly ještě NOKIAN
největší sračky byly u mě Semperit - hrůza hrůz, půlka dezénu na jedný v prdeli a na druhy se to celý nějak vyboulilo :roll:

jináč je mi líto maranela - novej siláč motoru v prdeli a díky tomu nepřežil chladič, ještě, že měl s sebou tomík vlek a vzal ho do práglu, jináč by to asi bylo asi komplikovanější

závěrem - díky pořádajícím - bylo to gutn :P

jo a nejlíp jezdil tomík s ieSem :twisted:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 01. 08. 2005 12:06

Musím poděkovat pořadatelům za povedenou akci, fakt super zážitek :)

Akce fakt fajn, škoda, že nemáme BMW :) Ale i s Oktávkou byla nakonec docela zábava... Možná by to bylo zábavnější spíš na nějaký akci s předohrabama, protože s tímhle autem bokem člověk nepojede, spíš si to zkusí na rychlost, takže se nám běžně stávalo, že jsme ostatní dojeli o kolo, a to docela rychle. Drift sice žádnej, ale párkrát se taky kočka utrhla tak, že by jako šla bokem :lol: Přední matadory vytrhaný až do plátna a drátů, takže docela spokojenost :)

Navečer už driftoval i malej na tříkolce, prostě pohoda :lol:
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Fikux
Příspěvky: 4233
Registrován: 14. 02. 2003 19:22
Bydliště: Zewlákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fikux » 01. 08. 2005 14:49

Moc pěkná podívaná to byla a pozdější svezení s Hanisem a s Ondrou_M taky stálo za to ... a klobouk dolů před Michalem (BMWM3) !!! První den na okruhu a myslim, že závěrem akce si už dával velice slušný drifty! Příště se přihlaš na Drift-challange :twisted:
Zewl-crew "M3 E3O rulezzzzz"

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 01. 08. 2005 15:24

Naprosto luxuxní akce, byl jsem velmi mile překvapen, kolik lidí (kromě Ondry, Matyase a spol. - ti tak činí pořád :-)) jezdilo dveřma a hlavně jak jim to šlo! Máte můj obdiv.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 01. 08. 2005 16:37

Taky se musím přidat, díky byla to fakt moc povedená akce, bohužel jsem tam byl jenom jako divák, ale do příště už musím mít pojízdný vozítko, abych si mohl taky zařádit. :twisted: Moc děkuju Maranelovi za svezení, byla to bomba a myslím si, že Matyášovi a Ondrovi_m roste dost velká konkurence, nejenom Maranelo, ale i DC, Bmwm3, tomík...... :wink: Taky jsem byl dost překvapenej, jak si to tam většina lidí dávala naprosto v pohodě dveřma a to většina z nich lítala na okruhu a dveřma vůbec poprvý. Máte můj obdiv. :wink:
A tady přidávám pár svých foteček, není to nic moc, ale aspoň něco:
http://album.volny.cz/boost.rip/browse. ... m_id=41012
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 01. 08. 2005 20:22

DAN píše:... nejlepší gumou jsem s tomíkem vyhlásily gumu od fy Pirelly ( nějaká zima, myslím P9) - ta svině přežila snad 3 gumy :twisted: - furt na ni byl nějakej vzorek a držela a držela
dobrý byly ještě NOKIAN ...
Já se snad půl hodiny trápil s nevhodným obutím - Pirelli 195/65 R14 vpředu a Nokian NRHi 195/65 R15 vzadu - tahle kombinace nechtěla za plynem do driftu a přední se hrnuly ze zatáčky ven. Stačilo dát dozadu GoodYear UltraGrip v tom samém rozměru a smýkalo se to bokem jedna radost. Škoda že jsem Nokiany měl na ráfcích z iX a nešly dát dopředu.
Ještě před tímto "přehmatem" jsem se notnou chvílí trápil s výfukem neb některý z předchozích majitelů-bastlířů nevhodně nasadil držáky výfuku na zadní tlumič takže po dvou odjetých kolech jsem protrhnul jednu levou zadní a až po výměně a roztržení druhé pneu mi došlo že chyba je jinde než v pneumatikách ...

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery » 01. 08. 2005 20:54

Pridam se k tem kteri dekuji za akci sic sem zase prohanel cizi auto (zahyho 324 D) 2 gumy KO priste snad uz bude ten muj specialek hotovej...

jeste chci podekovat majiteli modrýho cabria za bezohlednou jízdu :? příšte se na tebe vyseru a speciálka klidně škrábnu a ty si pak drbej hlavu :evil: :lol:

jestli má někdo video jak "driftuje" diesel tak prosim prosim, rad uvitam.... :twisted:

dneska sem musel rovnat na dislu naraznik nejak sem ho prihnul dolu..asi výlet :lol: jinak auto bez uhony :wink:
dále děkuji za sevezení nadchlo mě ale to co umí 335i a jak řikam není cesty Z5
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 01. 08. 2005 21:39

Flery píše: ....jeste chci podekovat majiteli modrýho cabria za bezohlednou jízdu :? ...
Speciélně s ním jsem měl poněkuď ostřejší diskuzi na téma bezpečnost jízdy, evidentně jsme se neshodli co je a co není v pohodě, bohužel si on nebyl vědom, že ohrožuje ostatní. A po této naší dohodě/neshodě odjel pryč.

Na všechny ostatní co jsem seřval to mělo kladný účinek :-)
Jako kladný příklad musím uvést Negra, kterýho jsem na začátku seřval, ale pak co jsem stíhal vidět, tak jezdil ohleduplně a přitom si to užíval jak má bejt.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 01. 08. 2005 21:53

ondra_m píše:
Flery píše: ....jeste chci podekovat majiteli modrýho cabria za bezohlednou jízdu :? ...
Speciélně s ním jsem měl poněkuď ostřejší diskuzi na téma bezpečnost jízdy, evidentně jsme se neshodli co je a co není v pohodě a po této naší dohodě/neshodě odjel pryč.

Na všechny ostatní co jsem seřval to mělo kladný účinek :-)
Jako kladný příklad musím uvést Negra, kterýho jsem na začátku seřval, ale pak co jsem stíhal vidět, tak jezdil ohleduplně a přitom si to užíval jak má bejt.
k tomudle všemu
docela nebezpečný se mi zdálo, když tam někdo "jezdil na čas"
min. 3x jsme si všimli na poslední chvíli, jak sme předjížděni po vnitřním oblouku, když jsme šli zrovna bočkem - hlídám si driftovačku a najednou se leknu - vidím před čumákem asi tak 20 cm jak mě někdo předjíždí :roll: a řidič jednou vypadal trošku rozladěně, že musí jet přes trávu - to když sem si dovolil se sunout blíž ke středu oblouku - pardon :twisted:
nemyslím, když mě někdo objíždí při "zkurvenině",..., ale dyk vy mi rozumíte
možná by to chtělo trošku na to upozornit - viníkem případný nehody by měl bejt předjížděč
pozn. fx jsem nemyslel

nechci nějak moralizovat, řekl bych, že při takový akci je jasný, že se většina lidí trošku rozvášní - což je žádoucí a je to jedině dobře, ale "předjížděči" jeho počínání asi vůbec nepřišlo nebezpečný, já to viděl v tu chvíli trošku jinak, je to určitě tím, že jsem spíš haluzář a že to ještě vůbec nemám v pazourách = auto to většinou vyřešilo nějak za mě -tímto bych mu chtěl taky veřejně poděkovat :twisted: - mám ho rád :D
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 01. 08. 2005 22:17

DAN: Hele ale že i s Oktavkou to nebyla tak uplne nuda? :lol:

EDIT: http://test.foxik.net/video.avi
Male video se zajimavou pointou :lol: Fotek mam jen par, bude jeste jedno kratky video... Vse nahodim snad zitra, doufam, ze mi kvuli tomu nebloknou hosting :).
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 01. 08. 2005 22:27

Fx píše:DAN: Hele ale že i s Oktavkou to nebyla tak uplne nuda? :lol:
to určitě ne, jezdí moc pěkně, je to příjemný auto
akorát jednu vítku bych teda měl k sedačkám - absence bočního vedení, sem ze začátku myslel, že z tý postele spadnu :twisted:
sem si chtěl dát opěradlo do vzpřímenější polohy, páč sem při opěru ležel, což není zrovna optimální poloha při přetížení, běžně tebou dosahovaných - tak okolo 3 g pozitivních ( ještě, že mám dobrýho zubaře, jináč by mi asi bouchly blomby ve stoličkách :twisted: )
no tak než jsem našel správný štelovátko, nejříve jsem si zvětšil tu bouli - bederní opěrku - tím jsem svou labilitu ještě umocnil, no a když jsem se konečně trošku "stopořil" tělo téměř kolmo k nohám, tak jsme zajížděli do boxu, ale stejně bych tam asi lítal jak hadr na holi :P - jezdíš jako prase :D

jsem si uvědomil jak jsou suprový recara v e30
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 01. 08. 2005 22:37

Fx píše:EDIT: http://test.foxik.net/video.avi
Male video se zajimavou pointou :lol: Fotek mam jen par, bude jeste jedno kratky video... Vse nahodim snad zitra, doufam, ze mi kvuli tomu nebloknou hosting :).
nejlepší je ten červenej klíček - hrozný přetížení, se divim, že neulít
jináč řidička má dobrej prstoklad 8)
a po celou dobu ( dycky, když sem ji zahlídnul ) bylo vidět, že ji to baví - to sem čuměl, to fakt hodnotím, my wife za volant ani nesedne, jen kybicuje, bojí se, stresuje, z "rasantnější" jízdy se ji dělá špatně, ....

doufám, že neumí anglicky :roll: :twisted: :oops:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 01. 08. 2005 22:38

Jo, to bocni vedeni ma snad i pezot lepsi :lol:, ale zas tak hrozny to neni... Ja s tim jeste moc netrhal, ale Katka tomu davala fakt co proto, a to s lidma uvnitr fakt neskutecne hazelo :D Uvazoval jsem o nejakych sportsicnach, jenze tyhle maj bocni bagy, auto je jeste v zaruce, atd atd atd, no proste finalni rozhodnuti je, ze ne... navic se vzadu vozi malej, takze to, ze jsou ty origo sedacky vykously, je jedine dobre... A ta "lehaci" poloha je u Katky bezna i pri rizeni, normlane za volantem neni videt :lol: :lol: :lol:

EDIT: Ze neumi anglicky? Kdo vi :lol: Ale hlod dobrej :lol: A kvuli ty hlasce o cervenym klicku jsem si to pustil znova, to me fakt pobavilo :lol:
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 01. 08. 2005 23:07

drobná akční upoutávka:
Obrázek
a
Obrázek
Naposledy upravil(a) DC dne 01. 08. 2005 23:23, celkem upraveno 1 x.
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Odpovědět