Pro mnohé celá akce začala už mnohem dříve přípravou jak aut tak hlavně scháněním kol vhodných pro jízdu na okruhu. To se také povedlo a ten den na okruhu padlo více než stovka kol s různými typy pneumatik - zimní, letní, tvrdé i měkké směsi, různé sliky - vše padlo za oběť zběsilému protáčení pneumatik. Dokonce jsme si museli pronajmout truckera Hanise aby nám pomohl přepravit to velké množství kol až k okruhu.
Na akci se organizátorům povedlo objednat takřka vzorové počasí - ráno bylo ještě mokro, takže po přezutí aut se hned vyrazilo na okruh a dala se vyzkoušet jízda na povrchu s nižší adhezí a tím se lépe dostat do cviku. Trať během asi dvou hodin takřka úplně vyschla a díky intenzívním průjezdům všech zůčastněných byla s pokračujícím časem pokryta hlavně v zatáčkách gumovým povlakem z pneumatik klouzajících se vozů.
Sluníčko se pak také dostavilo a pražilo slušně, ale vydržitelně.
Důležité pro správné a předvídatelné chování auta na okruhu je mimo tisíce dalších věcí i správné vyladění podvozku a volba takových rozměrů pneumatik aby se správně vracelo řízení. Z toho důvodu sem zvolil dopředu klasické 205/55/15 a dozadu co dům dal

Po těchto všech přípravách sem vyrazil na trať, kde už kroužilo spousta řidičů a po zahřátí sem si začal taktéž zkoušet utrhnout v zatáčkách auto, nejříve jen zlehýnka na trojku, na což ale můj motor nemá dostatečný výkon k udržení v driftu, takže po řádném zahřátím motoru došlo k častější jízdě na druhý převodový stupeň. Zpočátku mi to vzhledem k minimálním dosavadním okruhovým zkušenostem šlo prachmizerně, takže různé hodiny a výlety mimo trať nebyly nic zvláštního. Postupem času a s narůstajícím počtem ujetých kol sem získával návyky na průjezdy zatáček a od učitelů Iwana, Matyase a Ondry_m sem dostával cenné rady a návody na plynulý průjezd. Také vzpomínka na drift bible, kde Keiichi Tsuchiya vysvětluje možnosti průjezdů zatáčkami velmi pomohla a začal sem jezdit také podle jeho návodu.
Vyzkoušel sem si shift-lock, power over, brake a feint drift.
Nejčastěji sem však jezdil tímto stylem: Po okruhu od startu jízda po rovince za tři a před zatačkou rozhození auta podřazením na dva (shift-lock) a následný průjezd celou největší zatáčkou v co nejširším driftu. Po výjezdu ze zatáčky za tři a před další pravotočivou zatáčkou opět shift-lock za dvě a průjezd zatáčkou, v nájezdu do další pravotočivé zatáčky se občas podařilo udržet auto rozhozené ještě z minulé zatačky a pouhým přidáním plynu udržet náklon auta na co nejdelší vzdálenost před další zatačkou. Pokud se podaří protáhnout tento power over drift až do místa nájezdu do levé vracečky stačilo po překývnutí auta opět přidat trošku plyn a vychutnávat si výhled z okna jiným směrem než obvykle při relativně vysoké rychlosti. Následuje rychlá levotočivá zatáčka, někdy za dvě, někdy za tři, dle nálady. Pak rovinka za tři a před 90° levotočivou rozhození podřazením na dvě a následuje efektní široký drift, který umožnuje na výjezdu pár překývnutí zádě ze strany na stranu jak známe z videií arabských kolegů


Jeden takový pokus mi také byl osudný a "vydělal" sem si na pravý zadní blatník


To docela zamrzlelo, ale stalo se to někdy zhruba v polovině jízd a nechtěl sem kvůli drobnému ťukanci přijít o možnost si zadriftovat, Takže hurá přezout na další sadu pneu a zpátky na trať. Po tomto demolition derby mi to dle mnohých začlo jít lépe - driftování je dost o psychice a když ze mě spadly zábrany bylo už všechno jedno

Celkově to byla myslím velmi vydařená akce i když nejen já jsem přišel k ůjmě: Hanis také lehce poupravil vzhled svého černého závodního CSLka, Matyase jsem po zadření domů odtáhnul, maranelo a bmwm3 urvali silentbloky motoru - maranelův chladič nepřežil kontakt s vrtulí chlazení; michalovi(bmwm3) se naštěstí motor neutrhl úplně. Na celkové opotřebení aut raději nemyslet...
všichni sme si to velmi užili a doufám že se zase přístě na okruhu potkáme
Driftu zdar

