Nemas moznost vyfotit detailne ten lom na driku i talirku ventilu? Nebo je ten lom na obou castech tak pomlacenej, ze na nem neni nic videt?Max-Max píše:Mam 3 teorie s rovnakym koncem:
1. ulomil se ventil v sedle a rozflakal vse
2. ulomila se cast svice a dostala se pod ventil a ulomila ho a pak bod 1
3. prasklo luzko ventilu a pak bod 1
dusledky: blok O.K., vsechny pisty poskrabany od strepu, steny vsech pistu detto, vstrik na 6. valci K.O., hlava luxusni kus srotu, tesneni K.O.
Rozvod byl O.K., po demontovani sem nabyl dojmu, ze motor byl opravdu v dobre kondici, hlava odspodu hezka, nezasrata, ventily relativne nezaneseny, steny valcu luxusni. Takze zrejme vada nebo unava materialu. Je zajimavy, ze tenhle problem sem videl jenom u M20B20 Kat, r.v. 87-88 Motronic.
Podle toho lomu se da poznat spousta veci. Jestli je lom nebo jeho cast hladka, se znatelnym rozsirovanim z jednoho mista - pozna se podle kresby, pripominajici vrstevnice v mape, nebo silocary - jde o unavovy lom. Jestli je struktura lomu hruba a stejna po cele plose lomu, urvalo se to pravdepodobne peckou od pistu - bud se tam skripnul kus svicky (nikdy jsem o takove veci neslysel), nebo se ventil v otackach pozde zavrel, at uz vinou unavene pruziny odskocil od vacky, nebo se pridrel drik ventilu. Nebo treba neco uplne jineho.
Kazdopadne by me pricina zajimala.