Motor Max-Maxe - problém odhalen

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 07. 07. 2005 20:53

Max-Max píše:Mam 3 teorie s rovnakym koncem:

1. ulomil se ventil v sedle a rozflakal vse

2. ulomila se cast svice a dostala se pod ventil a ulomila ho a pak bod 1

3. prasklo luzko ventilu a pak bod 1

dusledky: blok O.K., vsechny pisty poskrabany od strepu, steny vsech pistu detto, vstrik na 6. valci K.O., hlava luxusni kus srotu, tesneni K.O.

Rozvod byl O.K., po demontovani sem nabyl dojmu, ze motor byl opravdu v dobre kondici, hlava odspodu hezka, nezasrata, ventily relativne nezaneseny, steny valcu luxusni. Takze zrejme vada nebo unava materialu. Je zajimavy, ze tenhle problem sem videl jenom u M20B20 Kat, r.v. 87-88 Motronic.
Nemas moznost vyfotit detailne ten lom na driku i talirku ventilu? Nebo je ten lom na obou castech tak pomlacenej, ze na nem neni nic videt?
Podle toho lomu se da poznat spousta veci. Jestli je lom nebo jeho cast hladka, se znatelnym rozsirovanim z jednoho mista - pozna se podle kresby, pripominajici vrstevnice v mape, nebo silocary - jde o unavovy lom. Jestli je struktura lomu hruba a stejna po cele plose lomu, urvalo se to pravdepodobne peckou od pistu - bud se tam skripnul kus svicky (nikdy jsem o takove veci neslysel), nebo se ventil v otackach pozde zavrel, at uz vinou unavene pruziny odskocil od vacky, nebo se pridrel drik ventilu. Nebo treba neco uplne jineho.
Kazdopadne by me pricina zajimala.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 07. 07. 2005 21:38

Boban píše:Nemas moznost vyfotit detailne ten lom na driku i talirku ventilu? Nebo je ten lom na obou castech tak pomlacenej, ze na nem neni nic videt?
Podle toho lomu se da poznat spousta veci. Jestli je lom nebo jeho cast hladka, se znatelnym rozsirovanim z jednoho mista - pozna se podle kresby, pripominajici vrstevnice v mape, nebo silocary - jde o unavovy lom. Jestli je struktura lomu hruba a stejna po cele plose lomu, urvalo se to pravdepodobne peckou od pistu - bud se tam skripnul kus svicky (nikdy jsem o takove veci neslysel), nebo se ventil v otackach pozde zavrel, at uz vinou unavene pruziny odskocil od vacky, nebo se pridrel drik ventilu. Nebo treba neco uplne jineho.
Kazdopadne by me pricina zajimala.
bohuzel nemam tak kavlitni fotak aby byly videt jakekoliv kresby na ventilu, kazdopadne na talirku ventilu by nebylo nic poznat diky dokonale otlucenemu materialu, to same i na driku. Mozna ho vyberu a zkusim sehnat neco kvalitnejsiho na ofoceni.

Uz sem slysel o rozpadle svicce, ale v tom pripade se jenom ulomila a nic se nestalo, vymenili, vybrali kousek ze spalovaciho prostoru a bylo.

Motor pri katastrofe nebyl v otackach, mel sem ustalenych cca 3100 rpm na 5. stupen, rozvod byl novej, nevytahanej. Chci verit, ze to byla blba unava materialu.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 07. 07. 2005 22:46

Max-Max píše: bohuzel nemam tak kavlitni fotak aby byly videt jakekoliv kresby na ventilu, kazdopadne na talirku ventilu by nebylo nic poznat diky dokonale otlucenemu materialu, to same i na driku. Mozna ho vyberu a zkusim sehnat neco kvalitnejsiho na ofoceni.

Uz sem slysel o rozpadle svicce, ale v tom pripade se jenom ulomila a nic se nestalo, vymenili, vybrali kousek ze spalovaciho prostoru a bylo.
Jestli je lom rozmlaceny z obou stran, tak se nic nepozna, to ani nefot.
Zustal drik viset ve voditku? Beha v nem volne? Je ohnuty? Co klinky na zajisteni misky pruziny (o tom jsem uz slysel, ze se ustrihly)?
Max-Max píše: Motor pri katastrofe nebyl v otackach, mel sem ustalenych cca 3100 rpm na 5. stupen, rozvod byl novej, nevytahanej. Chci verit, ze to byla blba unava materialu.
Chapu, ale ja zase chci verit, ze bmw nedela tak mizerny ventily a ze by to mohlo mit nejakou jinou pricinu nez unavu materialu...

Jeste me napada co ventilove vule, nebyly zvetsene? Nebo nemenil jsi v posledni dobe stiraci guferka na ventilech?

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 07. 07. 2005 22:56

Boban píše:Zustal drik viset ve voditku? Beha v nem volne? Je ohnuty? Co klinky na zajisteni misky pruziny (o tom jsem uz slysel, ze se ustrihly)?
drik je nadale jeste ve voditku, je rovnej, koukal sem na to. Klinky na pruzinach taky.
Boban píše:ja zase chci verit, ze bmw nedela tak mizerny ventily a ze by to mohlo mit nejakou jinou pricinu nez unavu materialu...

Jeste me napada co ventilove vule, nebyly zvetsene? Nebo nemenil jsi v posledni dobe stiraci guferka na ventilech?
ventilove vule byli serizovany cca pred mesicem a najeto na nich cca 2000 km, mozna se zvetsily, ale to bych slysel. Ne, stiratka sem nemenil, do hlavy sem krome ventilu nelezl.

Jedine co bylo jine oproti drivejsku je to, ze dosud sem jezdil na Texaco polosynt 10W40 a ted sem presel na Texaco mineral 15W40. Mozna se ucpalo mazani a prohral se drk ventilu, ale v tom pripade by jako prvni slo voditko ventilu se stiratkem, ale to je zda se v poradku i po kolizi.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 08. 07. 2005 14:24

pucflek píše:
Anonymous píše: ...... mu řekli, že to lidé ani nevědi ale že jedno auto z padesáti vyrobených ani nepřejede výrobní hlavu a tento problém nastane. Pouze prý nepřesnosti ve výrobě :?
vylozena hovadina.
vyfukove ventily se unavuji protoze jsou vysoce tepelne namahane.
U toho Multivana spadl do válce sací :idea:

Odpovědět