Motor Max-Maxe - problém odhalen

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Motor Max-Maxe - problém odhalen

Příspěvek od Max-Max » 04. 07. 2005 23:36

Tak zde jsou fota:

takhle to vypada dost obycejne:
Obrázek

zde po rozebrani detail 6. pistu
Obrázek

dalsi:
Obrázek

dalsi, vsimnete si strepin z hlavy v kazdem jednom pistu - zajimavej jev:
Obrázek

detail hlavy:
Obrázek

dalsi obrazek hlavy:
Obrázek

a jeste jeden pro fajnsmekry:
Obrázek

a zde vinnik:
Obrázek
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 04. 07. 2005 23:45

Mam 3 teorie s rovnakym koncem:

1. ulomil se ventil v sedle a rozflakal vse

2. ulomila se cast svice a dostala se pod ventil a ulomila ho a pak bod 1

3. prasklo luzko ventilu a pak bod 1

dusledky: blok O.K., vsechny pisty poskrabany od strepu, steny vsech pistu detto, vstrik na 6. valci K.O., hlava luxusni kus srotu, tesneni K.O.

Rozvod byl O.K., po demontovani sem nabyl dojmu, ze motor byl opravdu v dobre kondici, hlava odspodu hezka, nezasrata, ventily relativne nezaneseny, steny valcu luxusni. Takze zrejme vada nebo unava materialu. Je zajimavy, ze tenhle problem sem videl jenom u M20B20 Kat, r.v. 87-88 Motronic.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
milo
Příspěvky: 310
Registrován: 21. 11. 2004 16:54

Příspěvek od milo » 05. 07. 2005 01:41

6. valec je ku*va ... myslim si ze teplotne je podstatne viac namahany ako valce "na zaciatku" u vrtule, ked mi prdlo tesnenie, tiez to bolo tam ...
e39 530d
e32 730iA
ex e34 525i m20

Uživatelský avatar
Zave
Příspěvky: 4512
Registrován: 23. 06. 2004 06:16
Bydliště: Starobrno/Charlie's

Příspěvek od Zave » 05. 07. 2005 08:34

jak na tom byla ta svicka?
330dT full porn... el sicny, televiza, dévédé atd :D

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Příspěvek od Lukas-e21 » 05. 07. 2005 13:04

Zave píše:jak na tom byla ta svicka?
na dvě půlky.
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 05. 07. 2005 13:16

Lukas-e21 píše:
Zave píše:jak na tom byla ta svicka?
na dvě půlky.
houbeles :)

"jen" rozšmelcovaná elektroda až po závit
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Jawak
Příspěvky: 100
Registrován: 24. 04. 2005 18:33
Bydliště: Všude dobře, doma ve Schtatlu nejlíp

Příspěvek od Jawak » 05. 07. 2005 13:24

Neco podobneho absolvoval muj M50 2.0i Ulomila se elektroda a izolator v jadru svicky, proletelo to vsude mozne, motor to prezil, ale stalo se to 2x na 6. valci a 1x na 5. a bylo hotovo. Po testu kompresi - 6. valec bez kompresi; 5. valec castecne komprese

Duvod? -Jelikoz byl elektronicky posunut omezovac otacek (z 6500 na 7000) tak se pri pretaceni motor lehce prehrival a nevydrzela to cast svicky (NGK BKR6EK) :?
Zajimave je ze do toho 5. jsem nasrouboval svicku BOSCH protoze jsem mel jednu nahradni a ta kupodivu vydrzela

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 05. 07. 2005 16:18

To nechápu - jaktože od jednoho ventilu jsou zničený všechny válce? Jak by se tam ty střepy dostaly?

Uživatelský avatar
zdene
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1945
Registrován: 19. 03. 2005 18:47
Bydliště: Blansko Tel:724227054

motor

Příspěvek od zdene » 05. 07. 2005 17:18

Leda že se to tam dostalo těma otvorama v hlavě ale to by přece museli byt poničený aji ostatní ventily :?: :?: aspoň trošku určitě,ne??
Když sme u toho tak mám taky podobnou(no vlastně uplně stejnou) zkušenost akorát že to bylo na 5tým válcu na motoru 2,7e :?
Taky bylo všechno kolem rozsekaný....za všechno pravděpodně mohl ulomenej vejfukovej ventil.... v pístu díra skrz o průměru 3cm a v hlavě byla ďoura taky skrz.Kdyby tam nebyl ten dekl ventilů tak by se ten ventil zapichl do kapoty :lol: Ale zajímavý je že byla v prdeli jenom hlava a ten píst :wink: Blok nebyl vůbec chycenej a dokonce nebyla ani poškrabaná vložka v tom "nemocným" válcu a těsnění pod hlavou taky OK.Stejně ale skončil ten chudák motor ve šmelcu..... :lol:

Uživatelský avatar
zdene
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1945
Registrován: 19. 03. 2005 18:47
Bydliště: Blansko Tel:724227054

motor

Příspěvek od zdene » 05. 07. 2005 17:22

Oprava: byl to sací ventil-spletl sem se.... :oops:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 05. 07. 2005 22:58

Rotten píše:To nechápu - jaktože od jednoho ventilu jsou zničený všechny válce? Jak by se tam ty střepy dostaly?
to bych taky rad vedel jakou fyzikou se tam ty strepy dostali.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 06. 07. 2005 00:36

Jak se tam dostali?

Vždyť je to jednoduchý :)
Urval se sací ventil, takže hned po urvání to nasálo a místo komprese to fouklo všechno hezky zpět do sání a takhle furt do tý doby než jsi vypnul motor....

Nejlepší na tom je, že to může bejt na vině úplně něco jinýho, třeba špatnej vstřik. :-)

Nicméně hezký :) Nezávidím. Ale teď je ten správný okamžik pro motorový tuning.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Jawak
Příspěvky: 100
Registrován: 24. 04. 2005 18:33
Bydliště: Všude dobře, doma ve Schtatlu nejlíp

Příspěvek od Jawak » 06. 07. 2005 09:04

Presne tak 8) Ja jsem vybastlil z chciplych 150PS vymenou motoru (na zabiti dostacujicich) 192PS :?
U e30 to muze byt jeste lepsi, e36 coupe vazi potvora kolem 1500kg

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 06. 07. 2005 17:20

ondra_m píše:Jak se tam dostali?

Vždyť je to jednoduchý :)
Urval se sací ventil, takže hned po urvání to nasálo a místo komprese to fouklo všechno hezky zpět do sání a takhle furt do tý doby než jsi vypnul motor....
urval se vyfukovej, prave proto je to zajimavy - EDIT sacej, jsem uz zmatenej, tazke plati zrejme teorie Ondru
ondra_m píše:Nejlepší na tom je, že to může bejt na vině úplně něco jinýho, třeba špatnej vstřik. :-)
vstrik je dobrej, dnes sem vsechny zkousel na kablech z motoru, takze ani vypadek na kablu to nebyl
ondra_m píše:Nicméně hezký :) Nezávidím. Ale teď je ten správný okamžik pro motorový tuning.
jo, uz se deje
Naposledy upravil(a) Max-Max dne 06. 07. 2005 17:30, celkem upraveno 1 x.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Forreet
Příspěvky: 1241
Registrován: 19. 04. 2005 19:30
Bydliště: Humenne SK

Příspěvek od Forreet » 06. 07. 2005 17:22

Podle fotky je urvanej Sacej ventyl,ne???Je vzdy vetsi..
0042191777565

Nakej TD curak... prepisuje a maze inzeraty
http://img301.imageshack.us/img301/1209 ... hjhod2.png

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 06. 07. 2005 17:30

Forreet píše:Podle fotky je urvanej Sacej ventyl,ne???Je vzdy vetsi..
jo, uz sem to opravil, sem uz zblblej
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 07. 07. 2005 14:34

Max-Max píše:Mam 3 teorie s rovnakym koncem:

1. ulomil se ventil v sedle a rozflakal vse
Přesně s tímhle problémem jsme teď koupili z D Multivana. A to má najeto opravdu poctivejch, doloženejch 77tis. km :shock: V německym servisu mu řekli, že to lidé ani nevědi ale že jedno auto z padesáti vyrobených ani nepřejede výrobní hlavu a tento problém nastane. Pouze prý nepřesnosti ve výrobě :?

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 07. 07. 2005 14:38

Anonymous píše:
Max-Max píše:Mam 3 teorie s rovnakym koncem:

1. ulomil se ventil v sedle a rozflakal vse
Přesně s tímhle problémem jsme teď koupili z D Multivana. A to má najeto opravdu poctivejch, doloženejch 77tis. km :shock: V německym servisu mu řekli, že to lidé ani nevědi ale že jedno auto z padesáti vyrobených ani nepřejede výrobní hlavu a tento problém nastane. Pouze prý nepřesnosti ve výrobě :?
:oops:

vune benzinu

Příspěvek od vune benzinu » 07. 07. 2005 14:48

Stalo se mi to same.Dira v pistu jak palec,hlava a vlastne vse co je na ni KO az na viko ventilu bylo tam asi 5500 pak uz to neslo ani natocit schazela jen vymena motoru.

pucflek

Příspěvek od pucflek » 07. 07. 2005 15:43

Anonymous píše: ...... mu řekli, že to lidé ani nevědi ale že jedno auto z padesáti vyrobených ani nepřejede výrobní hlavu a tento problém nastane. Pouze prý nepřesnosti ve výrobě :?
vylozena hovadina.
vyfukove ventily se unavuji protoze jsou vysoce tepelne namahane.

Odpovědět