vrtule

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

vrtule

Příspěvek od Bobo » 01. 07. 2005 19:01

Tak jsem se koukal jakou že to vlastně mam vrtuli chlazení. Má bejt 11 listů - motor m40. Já mam listů 8!! Je to vůbec možný? V ETK jsem našel jen 9 a u nějakejch starejch 5. (nekoukal jsem uplně na všechno).

Má vrtule znatelný vliv na chlazení?
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Venca.

Příspěvek od Venca. » 02. 07. 2005 12:48

8 listů mám na M10, průměr vrtule 400 mm.

9 jich je na M20, průměr 420 mm.

Teď nemám možnost se podívat, ale řekl bych, že na 318i M40 1988 jich je taky 8.

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 02. 07. 2005 12:50

A na M10 je širší než na M20 :oops: Byl jsem línej přendavat visco :lol: :oops:

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 02. 07. 2005 13:54

Venca. píše:8 listů mám na M10, průměr vrtule 400 mm.

9 jich je na M20, průměr 420 mm.

Teď nemám možnost se podívat, ale řekl bych, že na 318i M40 1988 jich je taky 8.
Koukal jsem se do ETK a m40 88 maj 11 listů. Tak nevim...

Myslíš, že ta vrtule může mít podstatnej vliv na chlazení?
Mam na mysli 8 nebo 11 listů...
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Shade
Příspěvky: 33
Registrován: 11. 04. 2004 10:28

Příspěvek od Shade » 02. 07. 2005 17:21

s ohledem na aerodynamiku má 8 listů větší účinnost než 11.
největší účinnost (efekt) má stejně jednolistá vrtule
The Sky is not my limit, it is my playground
Nissan Skyline HCR32 R.I.P.
Mazda RX7 FC3S S5TII
BMW 318IS (u klempíry)

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 02. 07. 2005 19:38

To bych si nebyl tak jistej. Nejde ještě např. o tvarování listů a postavení listů k rovině otáčení?
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Shade
Příspěvky: 33
Registrován: 11. 04. 2004 10:28

Příspěvek od Shade » 02. 07. 2005 21:03

ano jde ale i tak čím více listů je tím méně efektivní je vrtule.
laicky se to dá vysvětlit tak, že list způsobuje nějakou turbulenci a tu schytává (nabírá) list co jde za ním. Proto čím víc je listů tím kratší je vzdálenost a tim menší čas je pro uklidnění se turbulence. Takže má největší účinnost jednolistá vrtule protože list nabírající vzduch není ovlivněn již způsobenou turbulencí. . . . snad se to dá pochopit . . . když se rozepíšu, ztratim nit a melu blbosti :lol:
The Sky is not my limit, it is my playground
Nissan Skyline HCR32 R.I.P.
Mazda RX7 FC3S S5TII
BMW 318IS (u klempíry)

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 03. 07. 2005 15:41

cize cisto teoreticky ma viac listova vrtula mensi odpor vzduchu lebo nema taky zaber koli tim turbulenciam...... :!: :idea:
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

Venca.

Příspěvek od Venca. » 04. 07. 2005 17:30

Bobo píše:
Venca. píše:8 listů mám na M10, průměr vrtule 400 mm.

9 jich je na M20, průměr 420 mm.

Teď nemám možnost se podívat, ale řekl bych, že na 318i M40 1988 jich je taky 8.
Koukal jsem se do ETK a m40 88 maj 11 listů. Tak nevim...

Myslíš, že ta vrtule může mít podstatnej vliv na chlazení?
Mam na mysli 8 nebo 11 listů...
Tak jsem se podíval, je to 318i M40 a 1988 a má jich 8, průměr 400 mm.
Jestli je origo nebo ne, nelze říci.

Dle mýho názoru bych v tom tragédii neviděl.

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 04. 07. 2005 18:28

Venca: Ale ne, tragédii ne, ale pořád se mi auto, když stojim na volnoběh, nebo jedu třeba do kopce trošku hřeje - ručka je tak milimetr za půlkou. Teď jsem znova pročišťoval chladič horkym octem, vyplavalo docela dost "sraček", je to snad trochu lepší, ale neměla by se ručka pořád držet kousíček před polovinou?

Mam měněnou vodní pumpu (Artex), termostat, překontroloval jsem těsnost chladícího systému... :cry:

Díky
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
[CZ]Airwolf[OC]
Příspěvky: 1073
Registrován: 29. 01. 2005 11:38
Bydliště: Praha

Příspěvek od [CZ]Airwolf[OC] » 04. 07. 2005 18:57

Bobo píše:Venca: Ale ne, tragédii ne, ale pořád se mi auto, když stojim na volnoběh, nebo jedu třeba do kopce trošku hřeje - ručka je tak milimetr za půlkou. Teď jsem znova pročišťoval chladič horkym octem, vyplavalo docela dost "sraček", je to snad trochu lepší, ale neměla by se ručka pořád držet kousíček před polovinou?

Mam měněnou vodní pumpu (Artex), termostat, překontroloval jsem těsnost chladícího systému... :cry:

Díky
vybodni se na to, milimetr je nic...to uz je v ramci nepresnosti mereni
Ex E30 318iS
Budoucí E36 - s pomoci DCho splneno :)

Venca.

Příspěvek od Venca. » 05. 07. 2005 09:47

Bobo píše: Koukal jsem se do ETK a m40 88 maj 11 listů. Tak nevim...

Myslíš, že ta vrtule může mít podstatnej vliv na chlazení?
Mam na mysli 8 nebo 11 listů...
Bobo, byl jsi zákeřně zmaten :twisted:

Viník = ETK :twisted: :twisted:

---
Ta vrtule má mít samozřejmě 8 listů, viz:

PN 11 52 1719 267



*****

No. Description Supplement Qty From Up To Part Number Price Notes
01 FAN 8 BLADE D=400MM 1 11521719267


http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

Venca.

Příspěvek od Venca. » 05. 07. 2005 09:56

Ten popis se zobrazí jen na chvíli, po dotažení stránky je vidět jen ten klamný obrázek s vrtulí s 11 listy.

Divný.

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 05. 07. 2005 21:38

Venca: Sice mě to zobrazí rovnou 11, ale budu ti věřit.

Ještě jedna otázka, jestli můžu - Je možný, aby nedostatečný chlazení za vyšší rychlosti způsobovalo něco jinýho kromě zarostlýho chladiče? (pokud budem brát, že je systém těsný, není popraskané těsnění pod hlavou apod...)
:wink:
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Venca.

Příspěvek od Venca. » 06. 07. 2005 16:31

Bobo píše:Venca: Sice mě to zobrazí rovnou 11, ale budu ti věřit.

Ještě jedna otázka, jestli můžu - Je možný, aby nedostatečný chlazení za vyšší rychlosti způsobovalo něco jinýho kromě zarostlýho chladiče? (pokud budem brát, že je systém těsný, není popraskané těsnění pod hlavou apod...)
:wink:
Mě to kdysi u Š-120 dělaly prožraný lopatky v čerpadle.

To jsi ale měnil.

Jestli rafička přeleze jen o cca 1-2 mm přes půlku, nechal bych to plavat.

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 06. 07. 2005 19:49

Dobrá. Zatim to teda nechám. Díky za odpovědi :oops:
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Odpovědět