klima

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 06. 08. 2003 12:44

Ano, chladič klimy pomáhá chladit i normální chladič, protože kondenzátor zhorší průtok vzduchu, proto je ovládán čidlem v běžném chladiči.

Na díly klimatizace se ptej na vrakáči. V E30 to nebyla zrovna běžná záležitost, ale dá se sehnat. Vím jen o své, tu neprodám :-)))
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 07. 08. 2003 07:59

Francis: "Podle otočení ovladače teplo/zima (červená/modrá) se reguluje poměr průtoku vzduchu přes vyhřívací nebo chladící vložku."

Včera jsem nad touhle tvou větou špekuloval a není mi jasná funkce tohoto ovladače ve spojení s klimou. Upřesním: pokud si představíš ciferník, tak ve standardním zapojení je vlevo plný studený vzduch někde na 7če. Modré a červené pole se střídá někde mezi 9 - 10kou, tam někde se zapíná elmag. ventil topení a začíná to topit, dále doprava se přídává teplý vzduch, resp. množství vzduchu skrz topné těleso. A teď: pokud zapnu klimu, jak ovládám množství studeného vzduchu, resp. teplotu?? Pokud stejně, tj. doprava, tak musí být blokované zapnutí toho elmag. ventilu topení a režim je přepnutý na studeno? Nebo množství studeného vzduchu procházejícího expanderem koriguji od pozice 9-10 k 7če, tedy na druhou stranu, čím víc doleva, tím víc vzduchu přes expander??

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 07. 08. 2003 08:22

kdo. píše:Včera jsem nad touhle tvou větou špekuloval a není mi jasná funkce tohoto ovladače ve spojení s klimou. Upřesním: pokud si představíš ciferník, tak ve standardním zapojení je vlevo plný studený vzduch někde na 7če. Modré a červené pole se střídá někde mezi 9 - 10kou, tam někde se zapíná elmag. ventil topení a začíná to topit, dále doprava se přídává teplý vzduch, resp. množství vzduchu skrz topné těleso. A teď: pokud zapnu klimu, jak ovládám množství studeného vzduchu, resp. teplotu?? Pokud stejně, tj. doprava, tak musí být blokované zapnutí toho elmag. ventilu topení a režim je přepnutý na studeno? Nebo množství studeného vzduchu procházejícího expanderem koriguji od pozice 9-10 k 7če, tedy na druhou stranu, čím víc doleva, tím víc vzduchu přes expander??
Při zapnutí klimatizace se elektroventil teplé vody nevypíná. Kdyby šel všechen vzduch skrz výparník klimatizace, měl by tak -5 stupňů. Z toho vidíš, že je potřeba docela dost teplého vzduchu na namíchání správné teploty. Když necháš ovladač na 7, tak vzduch neprochází jen skrz klimatizací, ale z části i skrz topení (ochrana blbých lidí, aby neměli omrzliny). Jak postupně točíš na 8, 9, ... zvyšuješ podíl netemperovaného vzduchu. Pokud je venku ne zrovna velké vedro, ale slunko pere skrz okna, netemperovaného vzduchu by bylo málo a výsledná teplota by byla příliš nízká. Proto elektroventil otevírá standardně někde kolem 10. Jak si od loňska pamatuju, míval jsem ovladač někde kolem 10-11, takže asi už s otevřeným elektroventilem.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 13. 08. 2003 13:10

Mám dotaz: je někdo, z okolí Prahy, kdo má klimu v autě, nejlépe šestiválec, chtěl bych vidět, jak to vypadá v reálu. :roll: Díky za pozvání.

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 14. 08. 2003 08:02

V Lánově ti to předvedu, je to sice na M30, ale princip je naprosto stejný.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 14. 08. 2003 08:52

Fido píše:V Lánově ti to předvedu, je to sice na M30, ale princip je naprosto stejný.
Díky ti Fido, princip i funkce je mi jasná, mě jde hlavně o to, jak , kde a kudy to v E30 vede fyzicky a kde je co upevněný a čím, až to budu kupovat a montovat, abych měl jasno, přesto se rád juknu pod sukýnku. :D

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 14. 08. 2003 09:14

Chápu, moje bývalé iXo mělo taky klimu, ale kde je mu teď konec :-(

Každopádně předpokládám, že tam určitě někdo s klimou bude, v E30 je to sice relativně nadstandard, ale zase taková rarita to není.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 24. 08. 2003 19:42

Francis píše:Při zapnutí klimatizace se elektroventil teplé vody nevypíná. Kdyby šel všechen vzduch skrz výparník klimatizace, měl by tak -5 stupňů. Z toho vidíš, že je potřeba docela dost teplého vzduchu na namíchání správné teploty. Když necháš ovladač na 7, tak vzduch neprochází jen skrz klimatizací, ale z části i skrz topení (ochrana blbých lidí, aby neměli omrzliny). Jak postupně točíš na 8, 9, ... zvyšuješ podíl netemperovaného vzduchu. Pokud je venku ne zrovna velké vedro, ale slunko pere skrz okna, netemperovaného vzduchu by bylo málo a výsledná teplota by byla příliš nízká. Proto elektroventil otevírá standardně někde kolem 10. Jak si od loňska pamatuju, míval jsem ovladač někde kolem 10-11, takže asi už s otevřeným elektroventilem.
Po dnešním číštění topení a klimatizace rozborkou a sborkou musím své předchozí tvrzení revidovat: Všechen vzduch jde skrz výparník klimatizace. Nějak jsem na to minule zapoměl, a to této vlastnosti využívám v zimě. Při startování auta při teplotách -5 až +5 pustím klimatizaci a ovladač teploty nastavím na maximální topení. Vzduch nejprve projde výparníkem klimatizace kde se vymrazí vlhkost a vzduch se vysuší. Teprve pak se dostane do vložky topení a ohřeje se. Dovnitř vozu vstupuje teplý a suchý, dříve se odmlží čelní sklo.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 25. 08. 2003 08:12

Francis: ještě mě zaujala jedna drobnost, když jsme se bavili o vnitřní cirkulaci a mě napadlo, jak to vlastně je, když zapnu vnitřní cirkulaci, tak klapka zavře přívod vnějšího vzduchu, jasné, ale... kde, či odkud to nasává vnitřní vzduch a hlavně, jak k té cirkulaci dochází, když podle mně zůstane ventilátor před klapkou - venku, nebo je nějak vytažené sání zevnitř i s klapkou před ventilátor??

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 25. 08. 2003 08:17

Škoda, že ses' nezeptal včera. Topení už mám zpět v autě.

Ano, servomotory zavřou vstup z venkovního prostoru. Asi otevřou někde nějaký jinyý vnitřní vstup, fouká to :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 25. 08. 2003 08:19

Když jsem zapnul vnitřní cirkulaci u iXa tak to začlo sát vzduch od nohou.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
Prox
Příspěvky: 1363
Registrován: 11. 02. 2003 19:38
Bydliště: ČSSR

Příspěvek od Prox » 25. 08. 2003 08:20

Fido píše:Když jsem zapnul vnitřní cirkulaci u iXa tak to začlo sát vzduch od nohou.
...no...od nohou... :lol: myslim ze jsou i lepsi mista od kud by to mohlo sat vzduch :lol:
5er

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 25. 08. 2003 08:35

No to určitě jsou, ale asi to chlapcům v Bavorsku připadlo nejlepší :-)
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 25. 08. 2003 09:07

Fido píše:No to určitě jsou, ale asi to chlapcům v Bavorsku připadlo nejlepší :-)
Asi to prubovali v těch svejch pohorkách a vlněnejch fuseklích. :D

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 25. 08. 2003 09:18

Francis píše:Škoda, že ses' nezeptal včera. Topení už mám zpět v autě.:-)
To sis cvičně vymlask ven palubku a topení a pak zpět?? :shock:

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 25. 08. 2003 11:10

Fido píše:Když jsem zapnul vnitřní cirkulaci u iXa tak to začlo sát vzduch od nohou.
Protože ještě nemám dokompletovanou palubní desku, zapínal a vypínal jsem dnes při běžícím ventilátoru recirkulaci a zjistil, že to nasává vzduch z horní části topení, těsně pod palubní deskou. Na tělese topení je vstup mezi ventilátorem a výdechama do palubní desky. Není to od nohou :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 25. 08. 2003 11:17

Hm, ale mě to fakt připadlo jakoby zespoda. To je divný.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 25. 08. 2003 11:32

Fido píše:Hm, ale mě to fakt připadlo jakoby zespoda. To je divný.
Pokud je celý vnitřek auta ustrojený jak má být, tak logicky za sekundu-dvě v prostoru pod palubkou dojde vzduch a musí se někudy přisávat. Vrchem to nejde - tam je palubní deska, takže přiteče odspoda kolem boků topení. A co je dole po stranách topení? No přece nohy řidiče a mitfahrera!
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 25. 08. 2003 11:56

Takže jsem měl vlastně pravdu :-) No alespoň něco.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 25. 08. 2003 12:06

kdo. píše:To sis cvičně vymlask ven palubku a topení a pak zpět?? :shock:
Vlastně ano. Potřeboval jsem vyvrtat a vypilovat dvě díry na odtok kondenzátu a nechtěl jsem mít napadané piliny a špony pod kobercem. Sedačky ven, palubka ven, koberce ven, vyvrtat a pilníkem zvětšit dvě díry, pak vše zpět.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Odpovědět