Na díly klimatizace se ptej na vrakáči. V E30 to nebyla zrovna běžná záležitost, ale dá se sehnat. Vím jen o své, tu neprodám

Při zapnutí klimatizace se elektroventil teplé vody nevypíná. Kdyby šel všechen vzduch skrz výparník klimatizace, měl by tak -5 stupňů. Z toho vidíš, že je potřeba docela dost teplého vzduchu na namíchání správné teploty. Když necháš ovladač na 7, tak vzduch neprochází jen skrz klimatizací, ale z části i skrz topení (ochrana blbých lidí, aby neměli omrzliny). Jak postupně točíš na 8, 9, ... zvyšuješ podíl netemperovaného vzduchu. Pokud je venku ne zrovna velké vedro, ale slunko pere skrz okna, netemperovaného vzduchu by bylo málo a výsledná teplota by byla příliš nízká. Proto elektroventil otevírá standardně někde kolem 10. Jak si od loňska pamatuju, míval jsem ovladač někde kolem 10-11, takže asi už s otevřeným elektroventilem.kdo. píše:Včera jsem nad touhle tvou větou špekuloval a není mi jasná funkce tohoto ovladače ve spojení s klimou. Upřesním: pokud si představíš ciferník, tak ve standardním zapojení je vlevo plný studený vzduch někde na 7če. Modré a červené pole se střídá někde mezi 9 - 10kou, tam někde se zapíná elmag. ventil topení a začíná to topit, dále doprava se přídává teplý vzduch, resp. množství vzduchu skrz topné těleso. A teď: pokud zapnu klimu, jak ovládám množství studeného vzduchu, resp. teplotu?? Pokud stejně, tj. doprava, tak musí být blokované zapnutí toho elmag. ventilu topení a režim je přepnutý na studeno? Nebo množství studeného vzduchu procházejícího expanderem koriguji od pozice 9-10 k 7če, tedy na druhou stranu, čím víc doleva, tím víc vzduchu přes expander??
Po dnešním číštění topení a klimatizace rozborkou a sborkou musím své předchozí tvrzení revidovat: Všechen vzduch jde skrz výparník klimatizace. Nějak jsem na to minule zapoměl, a to této vlastnosti využívám v zimě. Při startování auta při teplotách -5 až +5 pustím klimatizaci a ovladač teploty nastavím na maximální topení. Vzduch nejprve projde výparníkem klimatizace kde se vymrazí vlhkost a vzduch se vysuší. Teprve pak se dostane do vložky topení a ohřeje se. Dovnitř vozu vstupuje teplý a suchý, dříve se odmlží čelní sklo.Francis píše:Při zapnutí klimatizace se elektroventil teplé vody nevypíná. Kdyby šel všechen vzduch skrz výparník klimatizace, měl by tak -5 stupňů. Z toho vidíš, že je potřeba docela dost teplého vzduchu na namíchání správné teploty. Když necháš ovladač na 7, tak vzduch neprochází jen skrz klimatizací, ale z části i skrz topení (ochrana blbých lidí, aby neměli omrzliny). Jak postupně točíš na 8, 9, ... zvyšuješ podíl netemperovaného vzduchu. Pokud je venku ne zrovna velké vedro, ale slunko pere skrz okna, netemperovaného vzduchu by bylo málo a výsledná teplota by byla příliš nízká. Proto elektroventil otevírá standardně někde kolem 10. Jak si od loňska pamatuju, míval jsem ovladač někde kolem 10-11, takže asi už s otevřeným elektroventilem.
Protože ještě nemám dokompletovanou palubní desku, zapínal a vypínal jsem dnes při běžícím ventilátoru recirkulaci a zjistil, že to nasává vzduch z horní části topení, těsně pod palubní deskou. Na tělese topení je vstup mezi ventilátorem a výdechama do palubní desky. Není to od nohouFido píše:Když jsem zapnul vnitřní cirkulaci u iXa tak to začlo sát vzduch od nohou.
Pokud je celý vnitřek auta ustrojený jak má být, tak logicky za sekundu-dvě v prostoru pod palubkou dojde vzduch a musí se někudy přisávat. Vrchem to nejde - tam je palubní deska, takže přiteče odspoda kolem boků topení. A co je dole po stranách topení? No přece nohy řidiče a mitfahrera!Fido píše:Hm, ale mě to fakt připadlo jakoby zespoda. To je divný.
Vlastně ano. Potřeboval jsem vyvrtat a vypilovat dvě díry na odtok kondenzátu a nechtěl jsem mít napadané piliny a špony pod kobercem. Sedačky ven, palubka ven, koberce ven, vyvrtat a pilníkem zvětšit dvě díry, pak vše zpět.kdo. píše:To sis cvičně vymlask ven palubku a topení a pak zpět??