Chiptuning - zmena chodu a vykonu motoru...
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 13. 08. 2003 12:33
Chiptuning - zmena chodu a vykonu motoru...
Zajimalo by me jestli se pri chiptuningu zmeni nejen chod motoru ale taky treba spotreba v nizsich otackach a o kolik driv takovej motor odejde...
zivotnost motoru zavisi prece na tom jak ho honis, chip tunning muze posunout limit otacek nahoru a tam je nejvetsi nebezpeci ze se neco ulomi a poskodi. Sily rostou kvadraticky s otackama. No proste se to vsechno toci a klepe rychlejc a predstav si treba ze klepes do kovadliny na nejtek rychlejc a rychlejc, co z toho pak zbyde.
predpokladejme ze chip tunning ma vylepsit nejaky parametr vykon, posunout kroutak nahoru dolu, (obvykle na ukor neceho jineho).

predpokladejme ze chip tunning ma vylepsit nejaky parametr vykon, posunout kroutak nahoru dolu, (obvykle na ukor neceho jineho).

no prave ze se chci nejdriv o tom dozvedet co nejvic, nez se rozhodnu jestli by se mi vubec vyplatilo do toho jit nebo ne... DirtGeRoX píše:2Dirtjumper: nic ve zlym chlape ale udivuje me ze jsi az tak moc zaseklej na chip-tuningu a pri tom to je dle meho nazoru fakt o nicem....ale ja jsem jinej to vim...![]()
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Kolik stojí chiptunig na např. M20 ? Slyšel jsem, že něco okolo 15 000,. a výš. Chiptuning u turbodieselů, podle mě má docela smysl.
Chiptuning sám o sobě a žádná další nebo spíš předchozí úprava je podle mě neefektivní. Lepší je nechat si udělat od nějaké seriozní firmy laděné výfukové svody, ostrou vačku, vždy by to mělo být spojeno se seřízením řídící jednotky-nahráním nového software odpovídajícího změněným podmínkám-"chiptuningem".
A jsi v tom v dobrém případě cca tak za 30 000,- ale efekt je daleko výraznější.
Sám jsem se informoval u dvou českých "chiptunerů" a moc seriozní dojem na mě teda neudělaly. Atmosferický motory prej moc nedělaj a v E30 je to prej stará technologie, takže je to ani moc nezajímá. Většinou jsou to podle mě zlatokopové-za málo práce hodně peněz. A u M20 to platí dvojnásob málo efektu za hodně peněz. Nějakejch 10-15 navíc koní tam moc znát není za 15 000,-. 10-15 koní víc tam chiptuningem nenašlapou. Je to jen můj názor, snad mi někdo nevynadá.

Chiptuning sám o sobě a žádná další nebo spíš předchozí úprava je podle mě neefektivní. Lepší je nechat si udělat od nějaké seriozní firmy laděné výfukové svody, ostrou vačku, vždy by to mělo být spojeno se seřízením řídící jednotky-nahráním nového software odpovídajícího změněným podmínkám-"chiptuningem".
A jsi v tom v dobrém případě cca tak za 30 000,- ale efekt je daleko výraznější.
Sám jsem se informoval u dvou českých "chiptunerů" a moc seriozní dojem na mě teda neudělaly. Atmosferický motory prej moc nedělaj a v E30 je to prej stará technologie, takže je to ani moc nezajímá. Většinou jsou to podle mě zlatokopové-za málo práce hodně peněz. A u M20 to platí dvojnásob málo efektu za hodně peněz. Nějakejch 10-15 navíc koní tam moc znát není za 15 000,-. 10-15 koní víc tam chiptuningem nenašlapou. Je to jen můj názor, snad mi někdo nevynadá.


BMW The Ultimate Driving Machine
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
GeRoX píše:tak jestli chces slyset muj nazor tak ti rikam ze to za ty prachy nestoji....ale to je jen muj nazor...



328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Nie každý má net zadaraFrancis píše:GeRoX píše:tak jestli chces slyset muj nazor tak ti rikam ze to za ty prachy nestoji....ale to je jen muj nazor...![]()
![]()
Stáhnutí obsahu EPROMky z netu = 0 kč, jedna zdejší firma mi to tam flashne a EPROMku prodá celkem za 146,40 Kč vč. DPH. Za ty prachy to stojí !!!!

Faszom a seggedbe verem te buzi 

- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
SlimShady píše:Nie každý má net zadara



328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 13. 08. 2003 12:33
Já si stahnul z netu obsah pro EPROMU, kluk mi za 200Kč prodal paměť kam rovnou nahral data co jsem mu na disketě přines. Rozdělal jsem ŘJ vyměnil EPROM, namontoval zpět a hotovo. Motor měl hned po nastartování úplně jinej zvuk řekl bych, že má nyní lépe rozloženej krouťák, je takovej pružnější, ale takový to nakopnutí kolem 4 tisíc otáček tam už tam není. Celkový dojem je ale pozitivní. Nic méně na příští sraz na sprint nabuduju původní EPROM.
Motor je M20B20.
Motor je M20B20.
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Moje zkušenosti s chipováním dvou 325i (M20B25) jsou trochu jiné. S krouťákem souhlasím, nakopnutí po 3500rpm zůstalo. Na sprint je super posunutý omezovač na 7000rpm - motor sice od 6500 netáhne, ale když chci kolem 6500 řadit, nezaštěká omezovač. Ještě připomínka: chip má malý účinek s jednotkou 153 (Motronic 1.1), daleko lepší, a to i bez chipu, je jednotka 380/381 (Motronic 1.3).Petr157 píše:... řekl bych, že má nyní lépe rozloženej krouťák, je takovej pružnější, ale takový to nakopnutí kolem 4 tisíc otáček tam už tam není. Celkový dojem je ale pozitivní. Nic méně na příští sraz na sprint nabuduju původní EPROM.
Motor je M20B20.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
svata pravda Francisi...Francis píše:GeRoX píše:tak jestli chces slyset muj nazor tak ti rikam ze to za ty prachy nestoji....ale to je jen muj nazor...![]()
![]()
Stáhnutí obsahu EPROMky z netu = 0 kč, jedna zdejší firma mi to tam flashne a EPROMku prodá celkem za 146,40 Kč vč. DPH. Za ty prachy to stojí !!!!


takze 2 Dirtjumper : omluva ale stejne si myslim ze to za to nestoji....

a k tomu chiptuningu z netu...tak sorry vsem ale ja to neberu jako tuning...mozna bych rekl ze to je optimalizace chodu motoru, ale rozhodne ne tuning...
...holt ja jsem magor ja uznavam jen preplnovani....ale na to snad mam pravo...

je to ta nejlevnejsi uprava motoru....


- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Ta toto na atmosferickem motoru je skutecne vyhazovani penez. Chiptuning za castku nad 20.000 Kc jedine na preplnovanem motoru.GeRoX píše:... ja myslel na chiptuning typu + 10 PS za 28,000kc od nejmenovanych tunigovych firem...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
No jo, já mám jednotku 153. Jde vyměnit ŘJ 153 za 380/381 nebo se musí měnit i část kabelů?Francis píše:Moje zkušenosti s chipováním dvou 325i (M20B25) jsou trochu jiné. S krouťákem souhlasím, nakopnutí po 3500rpm zůstalo. Na sprint je super posunutý omezovač na 7000rpm - motor sice od 6500 netáhne, ale když chci kolem 6500 řadit, nezaštěká omezovač. Ještě připomínka: chip má malý účinek s jednotkou 153 (Motronic 1.1), daleko lepší, a to i bez chipu, je jednotka 380/381 (Motronic 1.3).Petr157 píše:... řekl bych, že má nyní lépe rozloženej krouťák, je takovej pružnější, ale takový to nakopnutí kolem 4 tisíc otáček tam už tam není. Celkový dojem je ale pozitivní. Nic méně na příští sraz na sprint nabuduju původní EPROM.
Motor je M20B20.

- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Lze vyměnit pouze jednotku.Petr157 píše:No jo, já mám jednotku 153. Jde vyměnit ŘJ 153 za 380/381 nebo se musí měnit i část kabelů?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition