odvzdusneni-chladic

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

odvzdusneni-chladic

Příspěvek od ajfel » 16. 05. 2005 07:18

je tohle odvzdusnovaci sroub na chladici?
neni nejaky doprceny?
jak ma vypadat?
staci povolit pres sestihran?
nerad bych neco povolil a uz nedal dohromady ... jelikoz vypada nejak divne :(
diky
petr

Obrázek
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Mazety
Příspěvky: 1548
Registrován: 14. 10. 2004 08:38
Bydliště: Praha 10, Lysá n/L, HB

Příspěvek od Mazety » 16. 05. 2005 08:10

to teda vypadá divně, má tam být krásný plastový, který má zvrchu kříž
jinak je to odvzdušnovák 8)
ot: po kom s to koupil? :roll:
EX e28 525e
EX 2x e30 318i M40
EX e28 528i
EX e30 320i

Felda
VW Golf VII 4Motion f tédéí Hajlajn
Galaxy s platákem:)
odtah od 7kč/km731810210

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 16. 05. 2005 08:34

Mazety píše:to teda vypadá divně, má tam být krásný plastový, který má zvrchu kříž
jinak je to odvzdušnovák 8)
ot: po kom s to koupil? :roll:
dik
nooo ... na tom aute je tolik ruznych dodelavek :(
odvzdusnovak koupim novy .. radeji rychle, nez budu menit termostat.
(v patek auto hralo -temer cervene pole-dost rychle :( pak jeste v sobotu dopoledne - teplota vyse nez normalne (v pulce nad prostedni ryskou) a pak zas nic, od te doby se chova normalne - teplota tesne pod pulkou)

a jeste dotaz co vsechno se sroubuje ven? jenom ten plast (to asi moc nepujde :( nebo i ten sestihran pod tim?
dik

petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
van_dahl
Příspěvky: 76
Registrován: 05. 07. 2004 10:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od van_dahl » 16. 05. 2005 20:06

Novej sroub ti nepomuze, ten kovovej tam nekdo dal protoze dodelal zavit na chladicu
Jediny rozumny reseni je novej chladic. Taky me to ceka :)

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 17. 05. 2005 04:47

van_dahl píše:Novej sroub ti nepomuze, ten kovovej tam nekdo dal protoze dodelal zavit na chladicu
Jediny rozumny reseni je novej chladic. Taky me to ceka :)
doprcic :(
vcera jsem si na tenhle koupil sroub - to me az tak netrapi ... (85kc?)
ale koupil jsem i saharu :(
a jelikoz je ten chladic o neco sirsi (440mm) a nechtel jsem kupovat novy(380mm), koupil jsem novou saharu - 840kc :(
a jelikoz potrebuju vymenit termostat, tak je to docela naprd :(

fakt tam ta kovova cast s sestihranem je navic?
nebude to "jenom" utrzeny odvzdusnovak?


DIKY

petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 17. 05. 2005 06:10

Na co odvzdušňák, povol tu zátku na dolejvání vody a vzduch ti uteče tudy. Je to blízko sebe a ve stejnej vejšce.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 17. 05. 2005 06:22

Záchvat píše:Na co odvzdušňák, povol tu zátku na dolejvání vody a vzduch ti uteče tudy. Je to blízko sebe a ve stejnej vejšce.
odvzdusnovak je na odvzdusneni chladice - ne vyrovnavaci nadrzky ...
to, ze jsou blizko sebe neznamena, ze jsou pripojeny na stejnou nadrzku .. (aspon podle obrazku ETK:)
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 17. 05. 2005 06:32

Ten odvzdušňák je propojenej s tím víčkem. Vyzkoušej a uvidíš. Vyrovnávací nádržka je součástí chladiče, tady na tý fotce.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 17. 05. 2005 07:00

Záchvat píše:Ten odvzdušňák je propojenej s tím víčkem. Vyzkoušej a uvidíš. Vyrovnávací nádržka je součástí chladiče, tady na tý fotce.
neni ...
byl jsem se i podivat v aute :)
Obrázek

a jeste otazecka - k cemu je tam ta "9" screw plug?
je to propojene s okruhem? muze pres to tect?


diky
petr
Naposledy upravil(a) ajfel dne 17. 05. 2005 07:07, celkem upraveno 1 x.
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 17. 05. 2005 07:05

Tak jsem lama. Podle tý fotky to tak vypadá. :roll:
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 17. 05. 2005 07:09

Záchvat píše:Tak jsem lama. Podle tý fotky to tak vypadá. :roll:
vypada, ale ta nadrzka je takova uzka nudle ...
ma prumer asi jenom jako to vicko ...
na te fotce to tak neni videt ... (orezal jsem ji,at je videt hlavne ten "odvzdusnovak" ...
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Mazety
Příspěvky: 1548
Registrován: 14. 10. 2004 08:38
Bydliště: Praha 10, Lysá n/L, HB

Příspěvek od Mazety » 17. 05. 2005 07:49

od čeho by tam byl jináč ten odvzdušňovák
9-je vypoušťák
EX e28 525e
EX 2x e30 318i M40
EX e28 528i
EX e30 320i

Felda
VW Golf VII 4Motion f tédéí Hajlajn
Galaxy s platákem:)
odtah od 7kč/km731810210

Uživatelský avatar
xdentist
Příspěvky: 1530
Registrován: 01. 03. 2005 23:59
Bydliště: Jinonice, P-5

Příspěvek od xdentist » 17. 05. 2005 13:01

mam e36 a chladic mam stejnej.a ted jsem se tim shodou okolnosti trochu zabyval,takze-origo odvzdusnovak je celoplast s tesnicim krouzkem a krizem na hlave..... to co tam mas ty je nakej bastl urcite. a jinak opravdu je to tak ze odvzdusnovak nema s expanzni napousteci nadrzkou co delat.je vedle a odvzdusnuje chladic jako takovej.... uz jsi zkousel ten bastl vysroubovat a odvzdusnit to? Petr

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 17. 05. 2005 13:22

xdentist píše:mam e36 a chladic mam stejnej.a ted jsem se tim shodou okolnosti trochu zabyval,takze-origo odvzdusnovak je celoplast s tesnicim krouzkem a krizem na hlave..... to co tam mas ty je nakej bastl urcite. a jinak opravdu je to tak ze odvzdusnovak nema s expanzni napousteci nadrzkou co delat.je vedle a odvzdusnuje chladic jako takovej.... uz jsi zkousel ten bastl vysroubovat a odvzdusnit to? Petr
prave ze nezkousel ..
(ten chladic je opravdu stejny jako na 36:)
mam z toho ted strach, ze to vysroubuju a uz nedostanu zpet .. :(
puvodne jsme myslel, ze ten sroub je jenom ukrouceny, tak jsme koupil novy .. (presne takovy, jak jste mi napsali)
ale jak mi nekdo napsal, je to dodelane cele :(
termostat uz mam koupeny, takze jsem zvedav, jak to potom pujde ..
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 06. 06. 2005 05:23

xdentist píše:tak pak napis,drzim palce!!!
tak pisu :)
sroub nastesti byl z rady bastlu, ktere se daji dat dohromady ...
byl tam puvodni drik sroubu a na tom byla natocena tenka matice a cele to bylo zatavene, takze to slo povolit a nastledne pouzit origo sroub :)
nechapu, ze se s tim nekdo takhle drbal, misto aby koupil normalni sroub :(

nicmene jsem si uzil u druheho sroubu - na termostatu. byla tam nejaka silenost s vnitrnim tisicihranem .. a neslo to povolit :(
takze si s tim tchan 2 hodiny hral, aby to nejak odvrtal. nakonec je tam mala dirka skrz puvodni sroub, asi 10mm dira + zavit M4 a v tom imbus ... nastesti to netece ....
do dalsi vymeny termostatu si sezenu (doufam) "novy" dil ... :)

takze vsem diky za rady

petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
Frogger
Příspěvky: 179
Registrován: 17. 01. 2010 22:36
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frogger » 28. 12. 2010 21:30

Muzete sem prosim nekdo hodit obrazek (ci popis), kde najdu odvzdusnovak u M10? Ty co jsou v tomhle tematu se mi uz nenacitaji.. Dekuji :)
BMW X5 4.4i, BMW 735iA, BMW E30...

www.vasemisto.cz

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 28. 12. 2010 21:43

Frogger píše:Muzete sem prosim nekdo hodit obrazek (ci popis), kde najdu odvzdusnovak u M10? Ty co jsou v tomhle tematu se mi uz nenacitaji.. Dekuji :)
Není tam.
Doporučuju přečíst si manuál, např. "Jak na to..." nebo Haynes.

.

Uživatelský avatar
Frogger
Příspěvky: 179
Registrován: 17. 01. 2010 22:36
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frogger » 28. 12. 2010 21:50

:o tak to bych hledal dlouho :) . Ok, proctu..
Zlata M62, tu bych slozil poslepu :D . M10 mi nic nerika..

Ovsem tip jak odvzdusnit (menil jsem chladici kapalinu a ocividne to neni co predtim) by se tu urcite neztratil.. Precijen o tom toto tema je a urcite nejsem sam komu by se to hodilo mit zde.
BMW X5 4.4i, BMW 735iA, BMW E30...

www.vasemisto.cz

Uživatelský avatar
Kejzi
Příspěvky: 292
Registrován: 03. 06. 2009 11:37
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Kejzi » 29. 12. 2010 10:07

Odvzdušnění M10 je jednoduché....Doleje se plný chladič chladící kapalinou(až po přepadovou hadičku),nastartuje se motor a nechá se zahřát na provozní teplotu (Topení vypnuté)...Po zahřátí na provozní teplotu se přizve nějaký pomocník,otevře se topení na plno a ventilátor topení se zapne na 1 či 2 stupeň...Ty si odšroubuješ víčko chladiče,pomocník bude držet otáčky motoru v rozmezí 1500-2000 ot./min. a ty budeš sledovat vodu v chladiči,dokud polezou bubliny,při tom pozorování je také dobré promačkat všechny hadice na vodu,nejlépe i ty tenké co vedou k topení,až nepůjdou žádné bublinky do chladiče,máš odvzdušněno.....Jinak ještě doporučuji stát s autem na rovině nebo s čumákem lehce do kopce.... :wink:
M10B18 Power e30....
M21D24 dehet Power e28......
M43B19 Compact Power ISádlo...
M40B18 Sněhulák Power e30......
Zajištění STK + ME , autoservis

Uživatelský avatar
Frogger
Příspěvky: 179
Registrován: 17. 01. 2010 22:36
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frogger » 29. 12. 2010 10:38

Ooo děkuji. Perfektní! :)
EDIT: Teď už to topí jako žádné jiné auto co jsem kdy měl a mám! E30 je prostě nejlepší Takovej hic! :D 8) 8) 8) A to jí mám opravdu vykuchanou jak jen to jde, jedna sedačka a všude okolo jen holé plechy. A venku -8 :lol:
BMW X5 4.4i, BMW 735iA, BMW E30...

www.vasemisto.cz

Odpovědět