Nezahreje se na presnych 50%.
Nezahreje se na presnych 50%.
Ahoj.
Pote co jsem slozil karu tak se mi nedohriva na presne 50% skaly teplomeru v budikach. Ale cca na 47%, neboli cca 3mm od stredove hodnoty smerem ke studenym hodnotam. Auto asi 4 mesice stalo a nejzdilo. Jede dobre, takze spis mi to prijde jako chyba v budikach, protoze minule leto se mi obcas stalo ze mi rucka najednou zacka skakat do cerveneho pole a zpet, ale pro jistotu bych se chtel optat co mam zkontrolovat? Termostat? Nake cidla?
Pote co jsem slozil karu tak se mi nedohriva na presne 50% skaly teplomeru v budikach. Ale cca na 47%, neboli cca 3mm od stredove hodnoty smerem ke studenym hodnotam. Auto asi 4 mesice stalo a nejzdilo. Jede dobre, takze spis mi to prijde jako chyba v budikach, protoze minule leto se mi obcas stalo ze mi rucka najednou zacka skakat do cerveneho pole a zpet, ale pro jistotu bych se chtel optat co mam zkontrolovat? Termostat? Nake cidla?
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Mě to taky ukazuje někdy málo - zajel jsem si na STK, aby mi změřil chlapiček teplotu oleje v motoru - ručička ukazovala tak na 60 st ( první dílek po modrým "políčku") - no a technik naměřil 88 stupňů. Takže mi žvanil budik.
A nebo teda voda byla studenější jak olej
A nebo teda voda byla studenější jak olej

BMW The Ultimate Driving Machine
Teplota
Jsem na tom úplně stejně a pohoda. Neřeším to.(323i/85chrom).
Pro ostatní s "diskotékou". Měl jsem ten samej problém (316i/89plast).Dokonce mi auto nechtělo nastartovat, ručka se hejbala při zapnutí světel a tak podobně. Chtěl jsem taky měnit čidlo, ale nebylo to tím. Nějakej studeňák v elektrice, ale nevim kde (u čidla to nebylo!!!), přišli na to až v servisu Auto Andy v ČB, ale neřekli mi kde a dnes už min. 2 roky neexistujou. Jinak zatím OK.

Pro ostatní s "diskotékou". Měl jsem ten samej problém (316i/89plast).Dokonce mi auto nechtělo nastartovat, ručka se hejbala při zapnutí světel a tak podobně. Chtěl jsem taky měnit čidlo, ale nebylo to tím. Nějakej studeňák v elektrice, ale nevim kde (u čidla to nebylo!!!), přišli na to až v servisu Auto Andy v ČB, ale neřekli mi kde a dnes už min. 2 roky neexistujou. Jinak zatím OK.
Mne taky ukazuje rucicka na prvni carku, vzhledem k tomu ze to dela uz s druhym motorem a tretim termostatem, z nichz ten posledni je novy, tak myslim ze chyba bude nekde na trase mezi cidlem a budikem, nebo v budiku. Myslim, ze nema cenu se tim nejak moc zabyvat, nejsnazsi by bylo pootocit rucicku na osicce a tim vlastne nove ocejchovat merici system. Podstatnejsi problem je, ze pri stani s bezicim motorem v horku ta rucicka leze vys (driv s 2.0 mi to nedelalo, ted s 2.5 ano, nevim jestli je na vine vetsi motor nebo stari). Z diskusi jsem vyrozumnel, ze je to problem vice lidi tady na foru. Muj nazor je, ze spravna teplota je ta, na ktere se to ustali pri normalni jizde (za predpokladu spravne fungujiciho termostatu) a pri stani se to prehriva (byt podle rucicky to jakoby leze na "spravnou" teplotu) vinou bud zarostleho chladice, nebo (pravdepodobneji) umirajici visco spojky (nebo obojiho).
Jestli ma nekdo zkusenosti s novou visco spojkou, rad bych vedel, jestli se to tim vyresilo (myslim to stoupani teploty pri zastaveni, ze je po 20 letech rucicka teplomeru o 3 mm niz, nez ma byt, me az tak neprekvapuje...)
Jestli ma nekdo zkusenosti s novou visco spojkou, rad bych vedel, jestli se to tim vyresilo (myslim to stoupani teploty pri zastaveni, ze je po 20 letech rucicka teplomeru o 3 mm niz, nez ma byt, me az tak neprekvapuje...)
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Koupit novej chladič - to udělá hodně moc - kámoš se min. rok naštval, když v létě v koloně měl ručku u červenýho pole. Tak koupil v BMW novej chladič, viscospojku a bylo po prdeli - má klid.Boban píše:Podstatnejsi problem je, ze pri stani s bezicim motorem v horku ta rucicka leze vys (driv s 2.0 mi to nedelalo, ted s 2.5 ano, nevim jestli je na vine vetsi motor nebo stari). Z diskusi jsem vyrozumnel, ze je to problem vice lidi tady na foru. Muj nazor je, ze spravna teplota je ta, na ktere se to ustali pri normalni jizde (za predpokladu spravne fungujiciho termostatu) a pri stani se to prehriva (byt podle rucicky to jakoby leze na "spravnou" teplotu) vinou bud zarostleho chladice, nebo (pravdepodobneji) umirajici visco spojky (nebo obojiho).
Před tím vyměnil jen termostat.
Chladící kapalina by taky měla bejt spíš novější

No a vodní pumpa taky hraje nezanedbatelnou roli.
Takže začal bych budikem a pak vyměnil uplně čecko - dal bych radši i novej motor

BMW The Ultimate Driving Machine
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
- Tweety
- Příspěvky: 6122
- Registrován: 16. 07. 2004 17:52
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Já osobně vyměnil termostat (Wahler - auto začalo perfektně topit, ale teplota žádná změna), zkusil jsem jiný budíky a taky nic. Na konec jsem vyndal z 1.8 co mi stojí před barákem čidlo teploty pro budík, zatím ho tam pouze nabastlil (má jinej konektor) a jsem úplně bez problémů. Ručička spadne 1-2mm pod půlku jen když jedu z dlouhýho kopce na kvalt (nebo vyhozenej). Jakmile zase zařadim, během 100-200m je zase na 1/2
Tak ať vás tady není málo...
(1-2mm před půlkou)
Jinak problém v podobě, že rafička z ničeho nic zkočila až do červenýho, jsem u min. auta vyřešil dobře mířenou ránou dlaní do místa nad budíkem
(1-2mm před půlkou)
Jinak problém v podobě, že rafička z ničeho nic zkočila až do červenýho, jsem u min. auta vyřešil dobře mířenou ránou dlaní do místa nad budíkem

ex BMW e39 528it 142kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
podle tohoto "oficiálního cejchování" mi to ukazuje často 62 stupňů a při změření teploty oleje naměřil 88 stupňů.
Je možný, že mám teda studenější vodu jak olej
A co je správně, když po delší jízdě otevírám víčko expanzky chladící kapaliny a jen to odfoukne, ale voda nevyteče, nebo dokonce "nevyletí" a nebo, když to otevírám a voda má snahu "vyletět" - je tam větší přetlak, kterej je způsobenej mj. vyšší teplotou a díky vyšším utlaku ta voda chce ven
včera jsem o tom debatil s kámošem - on řikal, že je správně, když chce voda ven
Já si myslím, že to má jen zasičet, ale nemá "snahu" opustit nádobku.
sem to teda napsal, ale vy mi určitě rozumíte
Je možný, že mám teda studenější vodu jak olej

A co je správně, když po delší jízdě otevírám víčko expanzky chladící kapaliny a jen to odfoukne, ale voda nevyteče, nebo dokonce "nevyletí" a nebo, když to otevírám a voda má snahu "vyletět" - je tam větší přetlak, kterej je způsobenej mj. vyšší teplotou a díky vyšším utlaku ta voda chce ven

včera jsem o tom debatil s kámošem - on řikal, že je správně, když chce voda ven


Já si myslím, že to má jen zasičet, ale nemá "snahu" opustit nádobku.
sem to teda napsal, ale vy mi určitě rozumíte

BMW The Ultimate Driving Machine
DAN píše:podle tohoto "oficiálního cejchování" mi to ukazuje často 62 stupňů a při změření teploty oleje naměřil 88 stupňů.
Je možný, že mám teda studenější vodu jak olej![]()
A co je správně, když po delší jízdě otevírám víčko expanzky chladící kapaliny a jen to odfoukne, ale voda nevyteče, nebo dokonce "nevyletí" a nebo, když to otevírám a voda má snahu "vyletět" - je tam větší přetlak, kterej je způsobenej mj. vyšší teplotou a díky vyšším utlaku ta voda chce ven![]()
včera jsem o tom debatil s kámošem - on řikal, že je správně, když chce voda ven![]()
![]()
Já si myslím, že to má jen zasičet, ale nemá "snahu" opustit nádobku.
sem to teda napsal, ale vy mi určitě rozumíte
u s105s a fel 1.6 po otevreni expanzky tepleho motoru se urcite voda tvarila, jako ze by nejradeji ven a to celkem rychle ...
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
2 DAN: moje skusenosti su take, ze ked je voda v nadrzke na strednej ryske, tak si len odfoukne a trochu stupne hladina v nadrzke, pretoze chybajuci tlak po otovreni uz nemoze hnat vodu do okruhu, nemala by ujst von. Napokon, takto aj dolievam vodu a odvzdusnujem.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
ukazatel teploty kecá...
Tahle závada je častější než jsem myslel...Taky mi budík u 325i M20 ukazuje míň, asi 64 °C podle toho obrázku. Jsem si téměř jistý, že ukazuje špatně, v expanzní nádobce při chodu motoru jsem naměřil 82 °C a na čidle bude stejně nebo i víc.
Termostat mám nový (nezaškodí, ale polívka ze starého neměla chybu
), čidla jsem zkoušel 3, přístrojovku taky. Buď to najdu někde v kabeláži, nebo fakt nevím
Druhá věc je, že teď jak se oteplilo se mi to při stání (volnoběh) zahřívá trochu víc, stačí lehce zvýšit otáčky a hned to zas klesne.
Může to být způsobeno tím, že z nějakého důvodu mám namontovanou 9 listou vrtuli místo ETK-posvěcené 11 listé
Visco spojka je 5 let stará a správně prošla novinovým testem, chladič je 5 let starý a zarostlý asi nebude.
Termostat mám nový (nezaškodí, ale polívka ze starého neměla chybu




Druhá věc je, že teď jak se oteplilo se mi to při stání (volnoběh) zahřívá trochu víc, stačí lehce zvýšit otáčky a hned to zas klesne.


Re: ukazatel teploty kecá...
a nemuze to mozna byt i vodni pumpa? pri vlnobehu nestiha kolovat studena voda z chladice. pri zvyseni otacek se dostane rychleji do motoru ..Splaš píše: Druhá věc je, že teď jak se oteplilo se mi to při stání (volnoběh) zahřívá trochu víc, stačí lehce zvýšit otáčky a hned to zas klesne.Může to být způsobeno tím, že z nějakého důvodu mám namontovanou 9 listou vrtuli místo ETK-posvěcené 11 listé
Visco spojka je 5 let stará a správně prošla novinovým testem, chladič je 5 let starý a zarostlý asi nebude.
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...