Nezahreje se na presnych 50%.

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Nezahreje se na presnych 50%.

Příspěvek od Feryt » 02. 05. 2005 11:27

Ahoj.
Pote co jsem slozil karu tak se mi nedohriva na presne 50% skaly teplomeru v budikach. Ale cca na 47%, neboli cca 3mm od stredove hodnoty smerem ke studenym hodnotam. Auto asi 4 mesice stalo a nejzdilo. Jede dobre, takze spis mi to prijde jako chyba v budikach, protoze minule leto se mi obcas stalo ze mi rucka najednou zacka skakat do cerveneho pole a zpet, ale pro jistotu bych se chtel optat co mam zkontrolovat? Termostat? Nake cidla?
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od mizuh » 02. 05. 2005 11:53

Taky se mi to "nedohřívalo" a vyřešil to termostat. Teď je to oka až na to, že když se to tročku přehřeje tak přesně jak jsi psal to začne skákat. Viděl bych to na nějakej blbej kontakt, ale je divný že to dělá jen když je to přehřátý. než se postaví tak jde krásně plynule :roll:
momentálně bez.......

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 02. 05. 2005 11:55

No me se to taky stavalo v kolonach.... skousel jsi jiny budiky?
F.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od mizuh » 02. 05. 2005 11:57

Feryt píše:No me se to taky stavalo v kolonach.... skousel jsi jiny budiky?
F.
Ne, ale chci vyzkoučet prostříknout všechny kontakty a jiný čidlo.
momentálně bez.......

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 02. 05. 2005 17:08

termostat to nebude, spis jdi cestou vyzkouseni jineho budiku, cidla na motoru (tohle je to druhy, mizerne skovany pod sanim), potazmo premereni odporu a uzemneni
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

Uživatelský avatar
Zave
Příspěvky: 4512
Registrován: 23. 06. 2004 06:16
Bydliště: Starobrno/Charlie's

Příspěvek od Zave » 02. 05. 2005 19:31

ja koupil wahlera a supr!
330dT full porn... el sicny, televiza, dévédé atd :D

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 02. 05. 2005 21:36

Mě to taky ukazuje někdy málo - zajel jsem si na STK, aby mi změřil chlapiček teplotu oleje v motoru - ručička ukazovala tak na 60 st ( první dílek po modrým "políčku") - no a technik naměřil 88 stupňů. Takže mi žvanil budik.
A nebo teda voda byla studenější jak olej :roll:
BMW The Ultimate Driving Machine

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Příspěvek od Lukas-e21 » 02. 05. 2005 22:39

nejste jediný......normalně sem 3mm před středem, když je hodně zahřatej tak přesně 50%. neřešim....
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Uživatelský avatar
Birkoff
Příspěvky: 115
Registrován: 22. 04. 2005 06:47
Bydliště: Strakonice

Teplota

Příspěvek od Birkoff » 03. 05. 2005 06:31

Jsem na tom úplně stejně a pohoda. Neřeším to.(323i/85chrom). :lol:

Pro ostatní s "diskotékou". Měl jsem ten samej problém (316i/89plast).Dokonce mi auto nechtělo nastartovat, ručka se hejbala při zapnutí světel a tak podobně. Chtěl jsem taky měnit čidlo, ale nebylo to tím. Nějakej studeňák v elektrice, ale nevim kde (u čidla to nebylo!!!), přišli na to až v servisu Auto Andy v ČB, ale neřekli mi kde a dnes už min. 2 roky neexistujou. Jinak zatím OK.

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 03. 05. 2005 09:11

Mne taky ukazuje rucicka na prvni carku, vzhledem k tomu ze to dela uz s druhym motorem a tretim termostatem, z nichz ten posledni je novy, tak myslim ze chyba bude nekde na trase mezi cidlem a budikem, nebo v budiku. Myslim, ze nema cenu se tim nejak moc zabyvat, nejsnazsi by bylo pootocit rucicku na osicce a tim vlastne nove ocejchovat merici system. Podstatnejsi problem je, ze pri stani s bezicim motorem v horku ta rucicka leze vys (driv s 2.0 mi to nedelalo, ted s 2.5 ano, nevim jestli je na vine vetsi motor nebo stari). Z diskusi jsem vyrozumnel, ze je to problem vice lidi tady na foru. Muj nazor je, ze spravna teplota je ta, na ktere se to ustali pri normalni jizde (za predpokladu spravne fungujiciho termostatu) a pri stani se to prehriva (byt podle rucicky to jakoby leze na "spravnou" teplotu) vinou bud zarostleho chladice, nebo (pravdepodobneji) umirajici visco spojky (nebo obojiho).
Jestli ma nekdo zkusenosti s novou visco spojkou, rad bych vedel, jestli se to tim vyresilo (myslim to stoupani teploty pri zastaveni, ze je po 20 letech rucicka teplomeru o 3 mm niz, nez ma byt, me az tak neprekvapuje...)

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 03. 05. 2005 09:31

Boban píše:Podstatnejsi problem je, ze pri stani s bezicim motorem v horku ta rucicka leze vys (driv s 2.0 mi to nedelalo, ted s 2.5 ano, nevim jestli je na vine vetsi motor nebo stari). Z diskusi jsem vyrozumnel, ze je to problem vice lidi tady na foru. Muj nazor je, ze spravna teplota je ta, na ktere se to ustali pri normalni jizde (za predpokladu spravne fungujiciho termostatu) a pri stani se to prehriva (byt podle rucicky to jakoby leze na "spravnou" teplotu) vinou bud zarostleho chladice, nebo (pravdepodobneji) umirajici visco spojky (nebo obojiho).
Koupit novej chladič - to udělá hodně moc - kámoš se min. rok naštval, když v létě v koloně měl ručku u červenýho pole. Tak koupil v BMW novej chladič, viscospojku a bylo po prdeli - má klid.
Před tím vyměnil jen termostat.

Chladící kapalina by taky měla bejt spíš novější :twisted: - čím víc antifreeze ( nemrzka i třeba fridex), tím líp - má větší měrnou tep. kapacitu jak voda.

No a vodní pumpa taky hraje nezanedbatelnou roli.

Takže začal bych budikem a pak vyměnil uplně čecko - dal bych radši i novej motor :twisted:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 03. 05. 2005 11:01

řešení je jednoduché - nový termostat - na M20 mně stál neclých 500,- a pohoda - vymnenil sem si to sám a jezdim resně na 50% jen nekdy mne to skoci asi na 45% ale pak se t zas hned zvedne (mozna taky nejaky kontaktík?) každopádně začněte termostatem - jirka325 to istí :)
Obrázek

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 03. 05. 2005 13:14

Já osobně vyměnil termostat (Wahler - auto začalo perfektně topit, ale teplota žádná změna), zkusil jsem jiný budíky a taky nic. Na konec jsem vyndal z 1.8 co mi stojí před barákem čidlo teploty pro budík, zatím ho tam pouze nabastlil (má jinej konektor) a jsem úplně bez problémů. Ručička spadne 1-2mm pod půlku jen když jedu z dlouhýho kopce na kvalt (nebo vyhozenej). Jakmile zase zařadim, během 100-200m je zase na 1/2

Uživatelský avatar
magiccc
Plaváček
Příspěvky: 1925
Registrován: 21. 04. 2004 10:39
Bydliště: hlavní město piva

Příspěvek od magiccc » 03. 05. 2005 19:19

Tak ať vás tady není málo...
(1-2mm před půlkou)

Jinak problém v podobě, že rafička z ničeho nic zkočila až do červenýho, jsem u min. auta vyřešil dobře mířenou ránou dlaní do místa nad budíkem :roll:
ex BMW e39 528it 142kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 03. 05. 2005 19:26

magiccc píše:Tak ať vás tady není málo...
(1-2mm před půlkou)

Jinak problém v podobě, že rafička z ničeho nic zkočila až do červenýho, jsem u min. auta vyřešil dobře mířenou ránou dlaní do místa nad budíkem :roll:

ja rovnakym postupom "startujem" teplomer :lol:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 04. 05. 2005 06:28

podle tohoto "oficiálního cejchování" mi to ukazuje často 62 stupňů a při změření teploty oleje naměřil 88 stupňů.

Je možný, že mám teda studenější vodu jak olej :?:

A co je správně, když po delší jízdě otevírám víčko expanzky chladící kapaliny a jen to odfoukne, ale voda nevyteče, nebo dokonce "nevyletí" a nebo, když to otevírám a voda má snahu "vyletět" - je tam větší přetlak, kterej je způsobenej mj. vyšší teplotou a díky vyšším utlaku ta voda chce ven :roll:
včera jsem o tom debatil s kámošem - on řikal, že je správně, když chce voda ven :roll: :twisted:
Já si myslím, že to má jen zasičet, ale nemá "snahu" opustit nádobku.

sem to teda napsal, ale vy mi určitě rozumíte 8)
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 04. 05. 2005 06:42

DAN píše:podle tohoto "oficiálního cejchování" mi to ukazuje často 62 stupňů a při změření teploty oleje naměřil 88 stupňů.

Je možný, že mám teda studenější vodu jak olej :?:

A co je správně, když po delší jízdě otevírám víčko expanzky chladící kapaliny a jen to odfoukne, ale voda nevyteče, nebo dokonce "nevyletí" a nebo, když to otevírám a voda má snahu "vyletět" - je tam větší přetlak, kterej je způsobenej mj. vyšší teplotou a díky vyšším utlaku ta voda chce ven :roll:
včera jsem o tom debatil s kámošem - on řikal, že je správně, když chce voda ven :roll: :twisted:
Já si myslím, že to má jen zasičet, ale nemá "snahu" opustit nádobku.

sem to teda napsal, ale vy mi určitě rozumíte 8)

u s105s a fel 1.6 po otevreni expanzky tepleho motoru se urcite voda tvarila, jako ze by nejradeji ven a to celkem rychle ...
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 04. 05. 2005 11:24

2 DAN: moje skusenosti su take, ze ked je voda v nadrzke na strednej ryske, tak si len odfoukne a trochu stupne hladina v nadrzke, pretoze chybajuci tlak po otovreni uz nemoze hnat vodu do okruhu, nemala by ujst von. Napokon, takto aj dolievam vodu a odvzdusnujem.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Splaš
člen E30.cz
Příspěvky: 289
Registrován: 31. 05. 2003 01:36
Bydliště: České Budějovice

ukazatel teploty kecá...

Příspěvek od Splaš » 06. 05. 2005 00:01

Tahle závada je častější než jsem myslel...Taky mi budík u 325i M20 ukazuje míň, asi 64 °C podle toho obrázku. Jsem si téměř jistý, že ukazuje špatně, v expanzní nádobce při chodu motoru jsem naměřil 82 °C a na čidle bude stejně nebo i víc.
Termostat mám nový (nezaškodí, ale polívka ze starého neměla chybu 8)), čidla jsem zkoušel 3, přístrojovku taky. Buď to najdu někde v kabeláži, nebo fakt nevím :shock: :? :twisted:

Druhá věc je, že teď jak se oteplilo se mi to při stání (volnoběh) zahřívá trochu víc, stačí lehce zvýšit otáčky a hned to zas klesne. :idea: Může to být způsobeno tím, že z nějakého důvodu mám namontovanou 9 listou vrtuli místo ETK-posvěcené 11 listé :?: Visco spojka je 5 let stará a správně prošla novinovým testem, chladič je 5 let starý a zarostlý asi nebude.

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: ukazatel teploty kecá...

Příspěvek od ajfel » 06. 05. 2005 04:31

Splaš píše: Druhá věc je, že teď jak se oteplilo se mi to při stání (volnoběh) zahřívá trochu víc, stačí lehce zvýšit otáčky a hned to zas klesne. :idea: Může to být způsobeno tím, že z nějakého důvodu mám namontovanou 9 listou vrtuli místo ETK-posvěcené 11 listé :?: Visco spojka je 5 let stará a správně prošla novinovým testem, chladič je 5 let starý a zarostlý asi nebude.
a nemuze to mozna byt i vodni pumpa? pri vlnobehu nestiha kolovat studena voda z chladice. pri zvyseni otacek se dostane rychleji do motoru ..
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Odpovědět