Výměna motoru - jak zapojit topení!!!

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Výměna motoru - jak zapojit topení!!!

Příspěvek od Peťas » 20. 07. 2003 21:27

Ty šrouby kterýma je přišroubovaná převodovka k motoru jsou klasické TORX, nebo je to nějaká jiná speciálka? Všiml jsem si, že jsou tam dvě velikosti, je to 8 a 10, nebo 10 a 13? (je to na motoru M40)

Dik
Naposledy upravil(a) Peťas dne 25. 07. 2003 11:17, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 21. 07. 2003 14:49

Tolik lidí si tu přehazuje motory a převodovky a nikdo to jako neví? :evil:

No nic už jsem si to zjistil.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 21. 07. 2003 14:51

No je t asi měsíc co jsem to rozdělával a je to klasickej torx ale velikosti si nepamatuju, 12 a 14 možná

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 21. 07. 2003 15:08

Tak jsi se z 50% trefil. Nebo z 50% sekl!? :D

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 21. 07. 2003 18:01

Motor M20 nebo převodovku u M20 už jsem měnil několikrát, ale čísla torxů si nepamatuju. A nemůžu se ani kouknout neb jsem sadu ořechů půjčil kámošovi. Určitě to není speciálka, ale ty větší (se závitem M12) mají normální 14 torx nebo co. Občas se najde prase, které povoluje horní levý šroub nad převodovkou 11-kou očkovým 12-hranným klíčem, smekne se mu to stranou a torxovou hlavu zk..ví. Pak se musí použít o něco větší torxový ořech, který v některých sadách chybí. Možná 16?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 21. 07. 2003 21:53

Jak jsem psal už to vím, ale díky (je to 10 a 14).

Nečeká mě tam nějaká "blbost" na co si dát bacha, nebo to jde všechno v pohodě a "samo"? :D - všechno povolit, zavěsit na řetěz a nahoru?

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 22. 07. 2003 20:52

Nejdřív ještě k těm klíčům - na startéru je ještě 12.

A teď to hlavní - v "moudré knize" píšou, že při výměně motoru je třeba nejdřív vymontovat převodovku. Je to opravdu nutné? Nějak nevidím důvod, proč by se to mělo dělat. Vždyť před motorem je dost místa na to, aby se dal kousek posunout do předu a tím ho z té převodovky "dostat".

Rozepiště se trošku. :D (budu to dělat poprvé)

Díky

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 22. 07. 2003 21:00

V "moudré" knize píší všelijaké rady, např. při výměně rozvodového řemenu radí demontovat čerpadlo serva, chladič, ...

I šestiválcový motor M20 lze vyjmout bez demontáže převodovky, natož M40
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
voTon
Příspěvky: 1028
Registrován: 27. 02. 2003 21:20
Bydliště: Ceske Budejovice

Příspěvek od voTon » 23. 07. 2003 21:47

Francis píše:V "moudré" knize píší všelijaké rady, např. při výměně rozvodového řemenu radí demontovat čerpadlo serva, chladič, ...

I šestiválcový motor M20 lze vyjmout bez demontáže převodovky, natož M40
??? to by me zajimalo jak bys to udelal covece :D
DIAGNOSTIKA, DILY, SERVIS v Ceskych Budejovicich
HTTP://WWW.VOTON.CZ
e36 323Ti

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 24. 07. 2003 18:26

MADmaniac píše:??? to by me zajimalo jak bys to udelal covece :D
Udelal co? Demontoval motor a nechal prevodovku v aute? Normalne: odpojis od motoru vse co k nemu vede, pak odsroubujes prevodovku a vytahnes motor vpred a nahoru. Co je na tom nepochopitelneho?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 24. 07. 2003 19:15

Dnes jsem dokončil výměnu motoru a po kompletaci nastal veliký problém - NEJDE NASTARTOVAT!!! Zapojené mám určitě všechno dobře.

Zapalování jiskry háže a palivové čerpadlo benzín taky tlačí. Když jsem vyšrouboval svíčky, tak byly suché, takže si myslím, že se neotvírají vstřiky (zkoušel jsem dát i druhé) - zítra to chci vyzkoušet s odmontovánýma.

Zkuste poradit, kde by mohla být chyba? Taky jsem ještě koukl do "moudré knihy" a tam se píše něco o tom, že motronic má na převodovce nějaké dvě čidla a pokud jsou špatné, tak to nejkde nastartovat. Jsou tam opravud ty čidla (ještě jsem se nedíval)?

Strávil jsem nad tím čtyři hodiny a výsledek žádný. :cry:

Uživatelský avatar
voTon
Příspěvky: 1028
Registrován: 27. 02. 2003 21:20
Bydliště: Ceske Budejovice

Příspěvek od voTon » 24. 07. 2003 19:22

Francis píše:
MADmaniac píše:??? to by me zajimalo jak bys to udelal covece :D
Udelal co? Demontoval motor a nechal prevodovku v aute? Normalne: odpojis od motoru vse co k nemu vede, pak odsroubujes prevodovku a vytahnes motor vpred a nahoru. Co je na tom nepochopitelneho?
na tomhle nic, ja jen myslel ze de prave o ty srouby mezi prevodovkou a motorem, to je nejveci pichani na svete, povolit tri sruby na prevodce je to nejmensi a co ja vim tak se to i vyplati
DIAGNOSTIKA, DILY, SERVIS v Ceskych Budejovicich
HTTP://WWW.VOTON.CZ
e36 323Ti

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 24. 07. 2003 20:40

Peťas píše:Dnes jsem dokončil výměnu motoru a po kompletaci nastal veliký problém - NEJDE NASTARTOVAT!!! Zapojené mám určitě všechno dobře.
Nezapomněl jsi na kulatý konektor vstřikové elektriky dole pod sacím potrubím?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 25. 07. 2003 08:41

Kulatý? Na sacím je hranatý konektor škrtící klapky a podním taky hranatý trojvodičový konektor, který vede ke vstřikovačům.

Jediný kulatý konektör, který vede od motoru je na váze vzduchu.

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 25. 07. 2003 11:15

Auto už chytlo - přehozené benzínové hadičky. :D

A nějak jsem zapoměl jak přijdou zapojit hadice od topení, takže: hadice z hlavy motoru vede do horního, nebo dolního vývodu na topení?

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 25. 07. 2003 11:18

Jo az ted jsem si vsiml, ze je to motor M40. Malovalec od BMW jsem nemel, na 6-valci jsou asi konektory jine :-(.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 25. 07. 2003 11:20

Změna Předmětu dotazu je velice šikovná věc, lepší metoda pro větší zmatek už as není :crazy: :aaa:
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 25. 07. 2003 11:23

Příště se polepším. :oops: :D

A jak příjdou zapojit ty hadice???

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 25. 07. 2003 23:27

Peťas píše:Příště se polepším. :oops: :D

A jak příjdou zapojit ty hadice???
Já si to nepamatuju, ale je to jednoduchý :-)
Když to topí máš to dobře, když to netopí, máš to obráceně :)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 26. 07. 2003 07:36

Tak jsem se asi trefil. :D

Odpovědět